Kalsariportteri
Kalsariportteri
Laitetaan ihmettelyä mitä kaikkea hullu kotionsa raahaa.
Talvella kävin pelastamassa tuommoisen syncro transportterin. Auto katsastettu viimeksi 2005 eli pitkä huiluu ollut poijaalla. Tarkoitus siitä kunnostella itselle harrastepakettiauto satunnaiseen käyttöön.
Muutama kuva lähtökohdasta..
Talvella kävin pelastamassa tuommoisen syncro transportterin. Auto katsastettu viimeksi 2005 eli pitkä huiluu ollut poijaalla. Tarkoitus siitä kunnostella itselle harrastepakettiauto satunnaiseen käyttöön.
Muutama kuva lähtökohdasta..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Tuossa sisältä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Virtaa kintaisiin, hyvä siitä tulee!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Kalsariportteri
Joo on tämän kanssa jo keritty tovi touhuamaan ja paljon on mennyt päin vituraakin mutta laittelen siitä jonkinlaisen aikajanan mukaan juttua.
Re: Kalsariportteri
Auto oli hieman hankalassa paikassa kun ei päässyt oikein vetämään eteen eikä taakse. Taaksepäin pääsi noin metrin ja sitten vaan keulasta poikittain vetoja. Henkilö mallin vollessa ei oikein riittänyt massa vedellä portteria mutta saatiin tovin taistelun jälkeen liikkeelle. Jarruista suurin osa aivan jumissa mikä nyt ei yllättänyt yhtään. Hakupäivälle iski vielä talven harvoja lumisateita mikä tietysti helpotti siirtelyä kevyehköllä henkilöautolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Hyväpeltiseltä näyttää, mulla on just samanlainen ja värinen
Hulluna tölökkeihin.
Re: Kalsariportteri
Mikähän tämän on saanut tuonne jäämään? Harvinaisen hyvälle näyttää tosiaan peltien saumat ainakin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kalsariportteri
Yksi mikä tuli vastaan oli että jarrupoljin painui pohjaan eikä vuotanut nesteitä ulos eli pääsylkky rikki. No se voi olla myös seisonnasta aiheutunut vika mutta sitä en tiedä onko ollut vai tullut. Toisena selkeänä vikana oli kytkin joka oli luistateltu aivan finaaliin. Muuta semmosta ei ole tullut vielä vastaan.TT| kirjoitti:Mikähän tämän on saanut tuonne jäämään? Harvinaisen hyvälle näyttää tosiaan peltien saumat ainakin.
Jatketaan turinaa.
Kone saatiin käymään parin tunnin puuhastelulla. Ainoa vaan että kävi siinä vaiheessa vain kolmella itse aiheutetusta syistä. Kipinä oli hukassa ja tulpanjohdot aivan hiirten syömät niin lähdin tekemään samalla vikaa hakiessa perushuoltoa. Tulppia vaihtaessa sitten pääsi vittu perkele saatana kun yksi tulppa katkesi kanteen. Tulppa oli niin syöpynyt paikoilleen ettei lähtenyt sitten millään kotikonstilla irti. Kipinä löytyi sytkämodulin vaihdolla ja pakko oli räkleenin kanssa käyttää sen verran että kuulee miten käy vaikka kävikin kolmella.
Kuvassa ollaan jo koitettu torxia taputella tulppaan jos lähtisi pyörimään mutta turhaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Tästä takaiskusta homma jatkuikin sitten siihen malliin että kone lävähti pihamaalle kun ei talliin mahdu muiden romujen takia eikä itseasiassa portteri mene edes korkeudesta talliin kun sen verran matala oviaukko. Koneena tässä on 1.9 DG voimanpesä. Alunperin piti tehdä vaan pakolliset kunnostukset ja leimalle ja sitten ajan kanssa korjailla vastaan tulevia vikoja. No suunnitelma muuttui tässä kohdin. Tulipa tsekattua kytkinkin samalla joka sitten loppu olikin eli ei turha pudotus..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Konetta purkaessa tuli haettua toinen tölkki. Itseasiassa tästä oli kaupat jo sovittu samaan aikaan kuin tuon ekan pelastin. Ovat molemmat samoilla tiluksilla seisoneet. Tämä toinen on caravelle syncro 2,1 DJ moottorilla ja meinasin siitä purkailla tarvittavia osia tuohon toiseen siitä syystä että kyseessä on paperiton kampe. Seissyt kanssa maastoutumassa pitkän tovin ja aikojen saatossa paperit kadonneet. Tämä kun saatiin pihaan tutkittavaksi niin totesin että omaan silmään liian hyvä purettavaksi ja otin kalsariportterin osien hankintaan aikalisän. Caravelle kun on pohjaltaan kova eikä kopastakaan huono. Moottori heräsi eloon kun vaihdoin bensapumpun joka oli ryytynyt täysin jumiin seisonnassa. Kun kone saatiin käymään ja muuten vähän herkistelyä niin pitihän sillä vähän ajella ja ainoat haittaavat viat on pakoputken rikkinäisyys ja öljyvuoto. Takapihan savikossa tuli todettua että neliveto pelaa kun sudittelin koemielessä ympäriinsä. Tälle tarvitsee keksiä joku ratkaisu millä se rekisteriin saadaan kun muuten toimiva kampe kyseessä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Nykyään pitäisi riittää kun on näyttöä 10v ajalta omistussuhteista.
< 15kWh/100km
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.11.2017 21:17
- Paikkakunta: Qsamo
Re: Kalsariportteri
Mahtavaa että näitä putkahtelee esiin, pohjan kovuus on kultaa
Re: Kalsariportteri
Tuo 10v sääntö onkin tuttu mutta tämä ei ole ikinä ollut Suomessa rekisterissä. Konttorin kanssa puhuessa sanoivat että pitäisi joku muu todiste olla missä on majaillut aikaisemmin eli tässä tapauksessa pelkkä edellinen omistaja yli 10 vuotta ei riitä kun ei löydy mitään tietoa trafilta autosta.
Uutena kuitenkin myyty Suomeen, tämä selvisi vw maahantuonnista. Oletettavasti sitten ollut jossain suljetun alueen käytössä tai vastaavassa.
Uutena kuitenkin myyty Suomeen, tämä selvisi vw maahantuonnista. Oletettavasti sitten ollut jossain suljetun alueen käytössä tai vastaavassa.
Re: Kalsariportteri
Onko tuo väriltään tumma sininen? Olisiko ollut PV omilla kilvillä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kalsariportteri
Tämä pv käyttö on nyt todennäköisin historia tuon caravellen kohdalla. On tullut muutamasta muustakin suunnasta sama epäily. Autoa pöyhiessä löytyi esim alkuperäinen huoltokirja joka VW maahantuonnin luovutushuoltoa lukuunottamatta täysin tyhjä. Omalta pv kuljettaja uralta muistelin että niissä kamppeissa oli pv:n omat huoltokirjat käytössä ainakin kaikissa niissä millä tuli ajeltua. Mutta tämä potilas saa odotella vielä parempia aikoja että siihen sen paremmin syvennyn.
Tehdään ensin tuo portteri iskuun ja jatketaan sitten caravellen kanssa.
Tehdään ensin tuo portteri iskuun ja jatketaan sitten caravellen kanssa.
Re: Kalsariportteri
Portteriin sitten hommasin käytetyt kannet jotka kunnostettiin vanhojen seisonnassa syöpyneiden tilalle. Ihmeellisesti oli kannet ajan kanssa syöpyneet/hapettuneet paikoin ihan pehmeäksi. Samalla vauhdilla tuli jo moneen kertaan hitsatun pakoputken tilalle uusi kiiltävä joka ei kyllä yhtään sovi muuten sammalen peittämään mattasiniseen portteriin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Kannet kun oli purettu pois niin pytyt ja männät tosi hyvän näköiset joten siinä kohdin totesin ettei tässä kohdin pureta sen enempää kun mittarilukema on kaikki 140tkm mihin en oikein uskonut mutta pyttyjen kulumattomuus kyllä tukisi lukemaa. No kaikki tiivisteet vaihtoon ja muutama muu osa mitä aika ei ollut kohdellut helläkätisesti. Muutama vesiputken pätkä oli hapantunut tosi pehmeäksi ja kun konetta käsiteltiin niin puhkesihan ne. Samalla tuli muitakin ihmeellisyyksiä vastaan kuten jo aikaisemminkin hitsattu kampuran hihnapyörä joka oli nyt sitten haljennut hitsausten vierestä. Tämä löytyi kanssa harrastajalta jolta tuli myös vesiputkia hommattua. Se on tullut todettua tämän kanssa remutessa että näitä harrastaa suhteellisen pieni joukko kun enemmän tullut noiden vanhempien eli ilmajäähdytteisten kanssa touhuttua ja niihin löytyy sekä uutta että käytettyä osaa tosi hyvin. Näihin ei ihan niin kattavasti tavaraa tunnu löytyvän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Näyttää putki hyvin tutulta. Onko speedshopin tekele?
Home is where you park it.
Re: Kalsariportteri
Sieltähän se. Ainoita jollain tasolla järkevän hintaisia putkistoja mitä löysin tuommoiseen.
Re: Kalsariportteri
Kone niputettuna takaisin paikoilleen ja hirveällä tohinalla käymään. Kävihän se mutta nostaja tai joku kilkatti pahasti. Muutaman kerran kierroksilla koitin ilmata nostajaa mutta ei auttanut. Samoilla vauhdeilla tuli vedet pihalle niin syvennyin niihin ensin. Ne kun sain tilkittyä koitin vielä käymään mutta edelleen kilkatti. Purin sitten uudestaan keinuvivuston ja tönärit toiselta puolelta ja koitin etsiä niistä mahdollista äänen aiheuttajaa. Ei löytynyt mitään ihmeellistä niin uudestaan nippuun ja käymään. Hieman kierroksia niin ääni hävisi. En tiedä mikä mahtoi olla mutta ajetaan vika pihalle jos siellä jotain muuta oli joka äänen aiheutti.
Kun kone saatu jollain lailla toimimaan niin aloin syventymään jarruihin missä olikin tekemistä pitkän seisonnan jäljiltä. Lopputulemana eteen kaikki muu uutta paitsi levyt ja taakse samaten uutta. Takana lisäksi vaihtoon meni oikealla puolelle jarrukilpi joka oli läpilaho ja samalle puolelle myös tuli uusi rumpu kun oli pitkään seissyt hieman kallellaan oikealla ja rumpuun päässyt skeidaa maatumaan. Oli muuten helvetin kireässä rumpu paikoillaan kun kengät oli ruostunut aikojen saatossa rumpuun kiinni.
Jarruja kaivellessa ”yllättäen” tuli myös jarruputkien kanssa tekemistä kun oli mennyt niin happamaksi että pienikin kosketus ja puhki. Samalla tuli muutama uusi jarruletku. Kerran jo päästiin ilmaileen jarruja kunnes taas puhkesi yksi jarruputki. No lisää putkia tehtäväksi.
Aikojen saatossa oli tullut uudet renkaatkin hommattua jotka veivattiin tallin takaa löytyneille aluille. Pinnapultit ei riittäneet näille vanteille mitaltaan ja samalla kun jarruja tein niin heitin pitemmät pinnapultit paikoilleen niin pääsi fiilistelemään tulevaa lookkia..
Tässä tunnelmakuva uusilla renkailla.. Vielä olisi ”vähän” tekemistä ennen leimaa.
Kun kone saatu jollain lailla toimimaan niin aloin syventymään jarruihin missä olikin tekemistä pitkän seisonnan jäljiltä. Lopputulemana eteen kaikki muu uutta paitsi levyt ja taakse samaten uutta. Takana lisäksi vaihtoon meni oikealla puolelle jarrukilpi joka oli läpilaho ja samalle puolelle myös tuli uusi rumpu kun oli pitkään seissyt hieman kallellaan oikealla ja rumpuun päässyt skeidaa maatumaan. Oli muuten helvetin kireässä rumpu paikoillaan kun kengät oli ruostunut aikojen saatossa rumpuun kiinni.
Jarruja kaivellessa ”yllättäen” tuli myös jarruputkien kanssa tekemistä kun oli mennyt niin happamaksi että pienikin kosketus ja puhki. Samalla tuli muutama uusi jarruletku. Kerran jo päästiin ilmaileen jarruja kunnes taas puhkesi yksi jarruputki. No lisää putkia tehtäväksi.
Aikojen saatossa oli tullut uudet renkaatkin hommattua jotka veivattiin tallin takaa löytyneille aluille. Pinnapultit ei riittäneet näille vanteille mitaltaan ja samalla kun jarruja tein niin heitin pitemmät pinnapultit paikoilleen niin pääsi fiilistelemään tulevaa lookkia..
Tässä tunnelmakuva uusilla renkailla.. Vielä olisi ”vähän” tekemistä ennen leimaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.