Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
howwe90
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 01.01.2014 21:56
Paikkakunta: Hamina

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja howwe90 »

MIulla kans oli lähellä mennä maksa ja järki kun ensimmäistäkertaa ajoitin 1y moottoria jossa jx:n vauhtipyörä, ei ollut vauhtipyörässä minkäänlaista merkkiä, sen sijaan paineasetelmassa joku nypykkä osuu juuri kytkinkopassa olevan kolon kohdalle, jolloin myös kampiakselin hihnapyörä on ylhäällä olevan kuvan asennossa.

Myöhemmin joutunut erinäisten syiden takia purkailemaan jakoåäätä useampaan otteeseen, jolloin mennyt helpommin kun merkattu vauhtipyöräänkin oikea kohta.

Ja muistakee immeiset pyöritellä muutama kierros käsin ennen ekaa starttia! :P
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Jotain saatu täälläkin aikaan vaikka työt haittaa harrastuksia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Paljonko nostit tuota LDA yksikköä pumpun rungosta?
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

T3Syncro kirjoitti:Paljonko nostit tuota LDA yksikköä pumpun rungosta?
Yhen 8mm mutterin ja parin prikan verran.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eli saman verran kuin minä ;)

Mietin ensin että onko minulla väärän mallinen jalka pumpulla, mutta se johtuu ilmeisesti vaan tuosta 1.6 ja 1.9 lohkojen korkeuserosta, joka aiheuttaa sovitusongelmia satunnaisesti muutenkin.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Sama juttu tuli vastaan myös suutinputkien kanssa. Niitä joutui aavistuksen muotoilemaan uudestaan.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Hei!
Onko jollakin jäänyt muistiin minkä kokoinen nippa pitää olla KKK ahtimeen öljyn paluupuolelle? Siis kuinka paksu ja mikä kierteen nousu?
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ostin vara-ahtimeksi venton k14:sen joka osoittautuikin paremmaksi kuin tuo ensin hommattu. Tuossa ventossahan turbo on pakosarjan yläpuolella ja kompressoriosa eripäin. Ei kai ole mitään ongelmaa vain pyöräyttää tuo samoinpäin kuin jx:än ahdistimessa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sakke
AktiVWisti
Viestit: 74
Liittynyt: 16.09.2013 21:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Sakke »

Ei pitäisi olla. Katsoo vain että o-rengas pysyy ehjänä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Samalla kun pesät kääntää Tölkkiasentoon, kannattaa kurkata, että siipipyörät on kunnossa. O-rengas löytyy ainakin Tiivistekeskuksesta.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ahdin "tölkitetty", pakoputki tehty uusiksi, turbon kannatinrauta muokattu(taas tuli vastaan 1,9 vs. 1,6 lohkon pituusero), turbon öljypaluu letku teetätetty, jakohihna vaihdettu, pumppu ajoitettu, öljyt ja suodatin ostettu, ahtopainemittari hommattu joten likellä ollaan starttia.
Vähän jännittää.. :oops:
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Niin se vain lähti käymään. Turbokin puhisee mukavasti.

Seuraavaksi pitää vaihtaa toisesta syncrosta tähän takanapa, takajousi ja etujarrusatula. Sitten olisi vuorossa katsastus. Leima kun on päässyt vanhenemaan jo maaliskuun lopussa.
Mitähän katastusmies tuumaa korotuksesta ja 235/65 r16 renkaista? Vaatinee muutoskatsastuksen?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Mitä lukee nyt otteessa? Halkaisijaa saa kasvattaa vain tuuman ilman muutoskatsastusta. Leveydestä en tiedä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Leveyttä saa kasvattaa 30 mm ilman muutoskatsastusta, eli8 Syncrossa juurikin 235 leveät menee ilman, korkein 235/75R15, jos verokkina 205R14.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kone tuntuu savuttavan kylmänä melkoisesti siniharmaata. Kunnolla lämmettyään ei enää pukkaa savua, ainostaan ihan vähän mustaa kun oikein ryntäyttää.
On vissiin ihan normaalia vanhalle dieselille kuten alla olevassa viestiketjussa tulee ilmi, mutta mikä on vielä normaalin rajoissa ja missä vaiheessa voi ruveta epäilemään että jokin on vialla? Öljyä näkyy imupuolen putkissa, turbossa ja huohotusletkussa(venttiilikopasta imuputkeen) melko ronskisti.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... otus#p3762
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja TT| »

Öljynpaluu toimii kunnolla, ei ole mutkia letkussa, eikä liikaa öljyä koneessa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Öljyn paluuta rupesin itsekkin epäilemään. Täytyy tehdä evo2 versio öljypaluusta jos saisi siitä vähän vielä jouhevamman. Nyt rakennettu tuosta venton turbon metalliputken pätkästä+hydrauliletkusta ja liittimistä. Kuristaa varmaan melkoisesti nuo liittimet öljyn virtausta. Tarkoitus muuttaa yksiosaiseksi.

4,5l laitoin öljyä koneeseen. Kait se on oikea määrä myös 1,9l koneeseen?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja TT| »

Turbon kuvaa katselin sillä silmällä että onkos siis tuo venton paluuputki sulla tuonne vinoon? Se paluureikä pitäis olla suunnilleen suoraan alaspäin, niin toimisi kunnolla paluu. Eikös siihen käy ihan alkuperäinen 1.6 nippa ja paluuletku, jos otat tuon metallipätkän pois?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Juu, siis turbon pesät kääntelin niin että tuo metalliputki osoittaa alaviistoon, siinä sitten jatkona hydrauliputkea.
Varmasti kävisi vakio koneen paluukin mutta kun minulla ei sellaista ole vaikka ostoilmoituksenkin laitoin foorumille.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Nyt pitäs öljyn virrata vapaasti.

Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin