Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
MIulla kans oli lähellä mennä maksa ja järki kun ensimmäistäkertaa ajoitin 1y moottoria jossa jx:n vauhtipyörä, ei ollut vauhtipyörässä minkäänlaista merkkiä, sen sijaan paineasetelmassa joku nypykkä osuu juuri kytkinkopassa olevan kolon kohdalle, jolloin myös kampiakselin hihnapyörä on ylhäällä olevan kuvan asennossa.
Myöhemmin joutunut erinäisten syiden takia purkailemaan jakoåäätä useampaan otteeseen, jolloin mennyt helpommin kun merkattu vauhtipyöräänkin oikea kohta.
Ja muistakee immeiset pyöritellä muutama kierros käsin ennen ekaa starttia!
Myöhemmin joutunut erinäisten syiden takia purkailemaan jakoåäätä useampaan otteeseen, jolloin mennyt helpommin kun merkattu vauhtipyöräänkin oikea kohta.
Ja muistakee immeiset pyöritellä muutama kierros käsin ennen ekaa starttia!
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Jotain saatu täälläkin aikaan vaikka työt haittaa harrastuksia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Paljonko nostit tuota LDA yksikköä pumpun rungosta?
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Yhen 8mm mutterin ja parin prikan verran.T3Syncro kirjoitti:Paljonko nostit tuota LDA yksikköä pumpun rungosta?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Eli saman verran kuin minä
Mietin ensin että onko minulla väärän mallinen jalka pumpulla, mutta se johtuu ilmeisesti vaan tuosta 1.6 ja 1.9 lohkojen korkeuserosta, joka aiheuttaa sovitusongelmia satunnaisesti muutenkin.
Mietin ensin että onko minulla väärän mallinen jalka pumpulla, mutta se johtuu ilmeisesti vaan tuosta 1.6 ja 1.9 lohkojen korkeuserosta, joka aiheuttaa sovitusongelmia satunnaisesti muutenkin.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Sama juttu tuli vastaan myös suutinputkien kanssa. Niitä joutui aavistuksen muotoilemaan uudestaan.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Hei!
Onko jollakin jäänyt muistiin minkä kokoinen nippa pitää olla KKK ahtimeen öljyn paluupuolelle? Siis kuinka paksu ja mikä kierteen nousu?
Onko jollakin jäänyt muistiin minkä kokoinen nippa pitää olla KKK ahtimeen öljyn paluupuolelle? Siis kuinka paksu ja mikä kierteen nousu?
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Ostin vara-ahtimeksi venton k14:sen joka osoittautuikin paremmaksi kuin tuo ensin hommattu. Tuossa ventossahan turbo on pakosarjan yläpuolella ja kompressoriosa eripäin. Ei kai ole mitään ongelmaa vain pyöräyttää tuo samoinpäin kuin jx:än ahdistimessa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Ei pitäisi olla. Katsoo vain että o-rengas pysyy ehjänä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Samalla kun pesät kääntää Tölkkiasentoon, kannattaa kurkata, että siipipyörät on kunnossa. O-rengas löytyy ainakin Tiivistekeskuksesta.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Ahdin "tölkitetty", pakoputki tehty uusiksi, turbon kannatinrauta muokattu(taas tuli vastaan 1,9 vs. 1,6 lohkon pituusero), turbon öljypaluu letku teetätetty, jakohihna vaihdettu, pumppu ajoitettu, öljyt ja suodatin ostettu, ahtopainemittari hommattu joten likellä ollaan starttia.
Vähän jännittää..
Vähän jännittää..
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Niin se vain lähti käymään. Turbokin puhisee mukavasti.
Seuraavaksi pitää vaihtaa toisesta syncrosta tähän takanapa, takajousi ja etujarrusatula. Sitten olisi vuorossa katsastus. Leima kun on päässyt vanhenemaan jo maaliskuun lopussa.
Mitähän katastusmies tuumaa korotuksesta ja 235/65 r16 renkaista? Vaatinee muutoskatsastuksen?
Seuraavaksi pitää vaihtaa toisesta syncrosta tähän takanapa, takajousi ja etujarrusatula. Sitten olisi vuorossa katsastus. Leima kun on päässyt vanhenemaan jo maaliskuun lopussa.
Mitähän katastusmies tuumaa korotuksesta ja 235/65 r16 renkaista? Vaatinee muutoskatsastuksen?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Mitä lukee nyt otteessa? Halkaisijaa saa kasvattaa vain tuuman ilman muutoskatsastusta. Leveydestä en tiedä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Leveyttä saa kasvattaa 30 mm ilman muutoskatsastusta, eli8 Syncrossa juurikin 235 leveät menee ilman, korkein 235/75R15, jos verokkina 205R14.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Kone tuntuu savuttavan kylmänä melkoisesti siniharmaata. Kunnolla lämmettyään ei enää pukkaa savua, ainostaan ihan vähän mustaa kun oikein ryntäyttää.
On vissiin ihan normaalia vanhalle dieselille kuten alla olevassa viestiketjussa tulee ilmi, mutta mikä on vielä normaalin rajoissa ja missä vaiheessa voi ruveta epäilemään että jokin on vialla? Öljyä näkyy imupuolen putkissa, turbossa ja huohotusletkussa(venttiilikopasta imuputkeen) melko ronskisti.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... otus#p3762
On vissiin ihan normaalia vanhalle dieselille kuten alla olevassa viestiketjussa tulee ilmi, mutta mikä on vielä normaalin rajoissa ja missä vaiheessa voi ruveta epäilemään että jokin on vialla? Öljyä näkyy imupuolen putkissa, turbossa ja huohotusletkussa(venttiilikopasta imuputkeen) melko ronskisti.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... otus#p3762
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Öljynpaluu toimii kunnolla, ei ole mutkia letkussa, eikä liikaa öljyä koneessa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Öljyn paluuta rupesin itsekkin epäilemään. Täytyy tehdä evo2 versio öljypaluusta jos saisi siitä vähän vielä jouhevamman. Nyt rakennettu tuosta venton turbon metalliputken pätkästä+hydrauliletkusta ja liittimistä. Kuristaa varmaan melkoisesti nuo liittimet öljyn virtausta. Tarkoitus muuttaa yksiosaiseksi.
4,5l laitoin öljyä koneeseen. Kait se on oikea määrä myös 1,9l koneeseen?
4,5l laitoin öljyä koneeseen. Kait se on oikea määrä myös 1,9l koneeseen?
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Turbon kuvaa katselin sillä silmällä että onkos siis tuo venton paluuputki sulla tuonne vinoon? Se paluureikä pitäis olla suunnilleen suoraan alaspäin, niin toimisi kunnolla paluu. Eikös siihen käy ihan alkuperäinen 1.6 nippa ja paluuletku, jos otat tuon metallipätkän pois?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Juu, siis turbon pesät kääntelin niin että tuo metalliputki osoittaa alaviistoon, siinä sitten jatkona hydrauliputkea.
Varmasti kävisi vakio koneen paluukin mutta kun minulla ei sellaista ole vaikka ostoilmoituksenkin laitoin foorumille.
Varmasti kävisi vakio koneen paluukin mutta kun minulla ei sellaista ole vaikka ostoilmoituksenkin laitoin foorumille.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Nyt pitäs öljyn virrata vapaasti.