hillityn wasserisyncro -

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kiitokset!

Huomasinpa eroavaisuuden DJ ja DH kampikammioissa. Tai on niitä varmaan eroja jokunen vaan itse huomasin että ei löydy DJ:n kopasta tuon katkomani pinnapultin tilalle vastaavaa, kaik on lyhyempiä kuin tämä katkottu.
Koneistamolta soittivat että hihnapyörän pultti oli löytynyt. Tiivistyspintoja ja pultin kierteitä putsaillessa menee vielä tovi jos toinenkin.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kampiakselin rattaat on nyt vaihdettu. Messinkiä oli niittaantunut hampaiden väliin ja viilalla piti käydä välit läpi.
Vähän luotin siihen että olisin saanut rattaiden ulosvetimen lainaan kanssa harrastajilta mutta kun se ei onnistunutkaan kävin biltemasta kuvan laakerin ulosvedin levyn. Pitemmillä pulteilla ja kärsivällisesti, tasaisesti kiristämällä levyn puolikkaita lähti rattaat irti. Suosittelen kyllä muita metodeita kuin tuota.
Viimeinen lukkorengas vastusti viimeiseen asti mutta antautui uralleen kun työnsin koko paketin pakastelokeroon. Laakeripinnat täytyy vielä hieroa.

Vielä pitäisi lohkon puolikkaat puhdistaa ja valmistella ennekuin voi niputtaa kampikammion.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Vi**u!per**leet! ja korkea verenpaine kuuluvat lukkosokan irroitukseen, mutta takaisinlaitossa ei ole ikinä ollut ongelmia. Onhan rattaat varmasti pohjassa?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

ei tosiaan ollu rattaat pohjassa. Sai hakata ja lämmitellä aika tovin ja varovaisesti kun oli jo tuo koko paketti kasassa muuten. Sillä oikealla ulosvetimellä olisi ollu helpompi ottaa vähän pakettia takaspäin ja sitten lyödä paikoilleen. On siinä vieläki millin murto-osan suurempi väli rattaiden alaosassa verraten tuohon toiseen kampiakseliin mikä mulla on. Mutta sokka asettu kuitenki uraansa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Minulle on aikoinaan opetettu lämmittämään rattaat töhöllä silleensä, että pajakintaalla kestää nostaa ja pudottamalla menee perille asti ilman naputtelua.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Joo kyllä, lämmön kanssa ei kannata arkailla.

Homma jäi tähän pisteeseen kun ei ollu sopivaa terää öljypropun helicoilin laittoa varten, joten toinen puolisko jäi vielä putsaamatta. Kiertokanget vanhoilla putsatuilla pulteilla ja arp:n kierreliimalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hyvin etenee!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Siihen se eteneminen nyt sitten jäikin :)

Pistin shimmit kampiakselin päähän, vaihdoin pukkiin kampikammion toisen puolikkaan ja siihen asettelin akselit, pyörittelin laakerit paikoilleen ja nokan ajotuksen kohdalleen. Sitten halusin kokeilla että kaikki pyörii ok, koska tuossa nyt oli tuo rattaiden asettelun kanssa ongelmansa ja muutenki ensikertalainen niin parempi arkailla. Pistin kammion momenttiin ja ykk:ssa vetää kampiakselia jumiin. Eli mietintämyssy päähän että mistä tämä johtunee. Huomasin kyllä lohkossa jälkiä että ois kampiakseli hieronu aiemminkin. Oisko se päittäin sen verran väärässä asennossa että jumii, tai sitten ei ole rattaat vieläkään ihan pohjassa ja siitä jotenki johtuu.

edit. Mitähän maalia tai muuta väriä noihin laippoihin ja muihin liikkuviin osiin vois sotkea jotta näkis mihin ottaa kiinni?
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Nyt on paneudutti taas wasseriin. Kuvat on vähän irrallisia selostuksesta, pahottelen.

Kampiakselilta piti vielä rattaat irrottaa ja vaihtaa jakoratas toisinpäin ( hups). Sitten akselit kohdilleen kasaten lohkon puolikkaalle, koppa testimielessä momenttiin ja kaikki pyöri ok. Purku ja tässä vaiheessa laitin jo jakajan käyttöakselin paikoilleen, kampiakseli sijoilleen ja pyöritellä laakerit uriinsa. Sitten jakomerkkejä seuraten pyörittää nokka kohdillee ja laskea sijoilleen.
IMG_20150709_164753.jpg
Tässä vaiheessa muistin nostajat joten nokan otin vielä pois ja virittelin nostajat käytäviinsä ja niin etteivät karkaa. Sitten nokka taas kohdilleen ja lohkoon liimat ja momenttiin.

Pyörittelin mukit ja sylinterit merkkien mukaan (mukeissa nuoli kohti vauhtista ja sylintereissä korva nipukat osoittaa toisiaan). Renhastettu oli ja aiemmin, nyt mukit synteriehin naputella jonkin matkaa ja männäntapin lukkorenkaista toinen paikoilleen. Sylintereihin tiivisterenkaat vielä ja hitunen asennusmössöä sylkkien alareunoin. Kakkospytyn lukkorengas pisti taas vähän vastaan.
IMG_20150710_191555.jpg
Pukissa roikottamalla pakettia alas-suin onnistuin saamaan tapin ja sokan kohdillee.
IMG_20150710_191608.jpg
Pientä köysiviritelmää jotta ykköspytty osaa olla sen aikaa kun kakkosen tappia ronkin reijästä.
Kansikin meni jo paikoilleen. Vielä olis toinen ja mitä noita hiluja on, öljy-ja vesipumppua yms.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kohta se (taas) käy!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Hattua nostan kyllä tälle!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Virtapuolesta oli tarkoitus kirjoitella. Ostin motonetistä 100ah vapaa-ajan akun, bilteman erotusreleen ja pääkatkaisijan, pääsulakkeet molempien akkujen päähän sekä sulakerasian hupiakulta virtansa ottaville laitteille.
Kaapelit akkujen välille tuli 25mm2 mikä on luultavasti liioitellun kokosta ja epäkäytännöllistä. Plussavedot akuilta ensin pääsulakkeelle (80A) ja siitä releelle. Vaihdoin myös bilteman akkukengän jotta kaapelit sais siistimmin.
IMG_20150722_124917.jpg
Hupiakku piti kokonsa puolesta asentaa takapenkin alle.

Konekin on taas siellä missä pitää. Pienellä tohinalla sais jo käyntiin ja sitten katotaan mitä parin vuoden seisominen on tehnyt muulle auton kunnolle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Savut saatu. Sytkä taas 180 astetta pielessä.
IMG_20150729_155344.jpg
Pieni modifikaatio jotta konetta sai pyöriteltyä räikällä. Helpompi alakautta katella keinuista missä pytyssä paukku.
IMG_20150729_155330.jpg
Öljyä ja nesteitähän se tieten valuu ja pakoputket taida olla mistään kohtaa toimivat. Kauhee huuto mutta pikku juttuja. :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Se on sykähdyttävä hetki kun kone lähtee remontin jälkeen käyntiin, toivottavasti oli vielä aamuyöstä ja keskellä tiheää naapurilähiötä :D :D :D :D
Hieno homma!!!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Oli kyllä kaukana lähiöistä ja hyvä niin :D Ja olihan se jännittävä hetki, taas. Yllätyin miten hyvin käy nyt tyhjäkäyntiä. Kaasuläppä ja muut ruiskuhilut kun oli irrallaan niin vaihdoin tiivisteen imusarjan ja kaasuläpän välille. Oisko sitten auttanu. Tai sit joku muu on vain paremmin :lol:
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Wasserin kannet on vain huonoja vissiin. Nuokin yksilöt käyny ihan viripenkissä mittauksissa jotta virtaa. Ei vain koeponnistus ollut mielessä käyny tehon nälkäisillä. Eikä itelle tullu mieleenkään kaiken muun ongelman ohella vielä kansiinkin kiinnittää huomiota. No nyt on sattuneesta syystä kansipari koneistamolla ja heidän mukaan hyvin pulputtaa kanavien välistä.
Olisko tällä jotain tekemistä sen kanssa, kun kansia irrottaessa ihnettelin ykköspytyn männän laen olevan kostea eikä bensa haissu...

Yksi varakansi on kun toisen möin kanssa harrastajalle pilkkahintaan (@#€%kele). Tarjotkaapa kantta mulle.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nyt kysyy wbx-kärsivällisyyttä kyllä vähän turhan paljon, voi elukka!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Toi kone on kirottu... Ihmettelen Hillityn hermoja, kuinka jaksaa aina vaan uudestaan ja uudestaan...
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja Ace »

Tässä taas tavailen näitä sun juttuja ja yritän ottaa opiksi!

Mitä tuo punainen rasva on, jota olet laittanut laakeripintoihin ja rattaisiin asennusvaiheessa? ktsan mainitsemaa asennsurasvaa vai jotan muuta?

Sytkä 180 pielessä? Onko siihen virranjakajan rattaaseen jotkin kohdistusnerkit vai laitetaanko se vaan paikoilleen ja sitten virranjakajaan laitetaan 1-pytyn johto siihen kohtaa mihin se sattuu silläkertaa menemään?
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: hillityn wasserisyncro - mottiremppaa

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Punainen rasva on redlinen assebly lube = motonetistä löytyvää redlinen nokka-akselin asennusrasva. Ite luen paljon thesambalta näitä koneenkasauksia ja sieltä äkkäsin tuonkin.
Ketsan linkittämää sinkkilisäainetta löysin paria erilaista. Aircooled.fi myy sinkkilisää joka laitetaan öljyn joukkoon ekassa käynnistyksessä (ja siitä edespäinkin suositeltavaa laahaavalla nokalla).
Toinen cam shield tuote on ilmeisesti vastaava kuin tuo redlinen asennusrasva mutta sitä en löytäny minäkään mistään suomalaisesta verkkokaupasta.
Minä lutrasin tuota asennusrasvaa melkolailla kaikkialle missä metalli ottaa toiseen metalliin kontaktia. En luottanu öljykalvon riittävän noihin kohteisiin tai pysyvän niissä jos projekti olisi venynyt pitemmäksi aikaa.

Virranjakajan käyttöakseli on ollu molemmilla koneenkasauksilla 180 astetta väärin. Se akselin ura on epäkesko ja jakajan pitäs osoittaa kohti hihnapyörää kun ykkösessä on paukku. Pistän pari kuvaa Bentleystä missä tuo akselin asento näkyy. Jos akseli on 180 astettta väärin antaa se kipinän neloseen ykkösen sijaan. En osaa selittää yhtään paremmin niin lisään linkin jossa yksi typ4 kone vastaavasti 180 astetta väärin. http://www.benplace.com/type2_engine4.htm
En ole löytäny mistään myynnistä ulosvedintä tuolle käyttöakselille. Levittävillä pihdeillä ja magneetilla sain sen viimeksi ulos ja käännettyä mutta ulosvetimellä asennus olisi paljon hallitumpi.

Kampiakselilla taas se virranjakajan akselia pyörittävällä rattaalla ei ole merkkejä. Nokalle on ajoitusmerkit rattailla.

Toivottavasti vastasin kysymykseesi :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Vastaa Viestiin