Caravelle syncro 88
Re: Caravelle syncro 88
Tuli taas tallilla pyörittyä päivä. Saumoihin liimamassaa ja alle vähän maastokelposempaa pyörää. Tuli samalla huomattua, että oikean takapyörän "akselitumpin" kierteet on menneet huonoksi, eikä kiristy. Onneks ostamissani takatukivarsissa oli tumppi mukana, enää puuttuu mutteri.
Sen jälkeen kun akseitumppi on saatu vaihdettua, tarvitsee käydä ulkona kokeilemassa joustoja, jotta tietää tarvitseeko ennen maalausta vielä silpoa kaaria.
Vielä olisi hieman tehtävää:
- Kiveniskumassaus
- Oikean takakulman lommon suoristaminen
- Kiveniskumassaus
- Helmoihin massaa
- Matkailuauto varustuksen tekeminen.
Vielä pari kuvaa tämän hetkisestä vaiheesta
Sen jälkeen kun akseitumppi on saatu vaihdettua, tarvitsee käydä ulkona kokeilemassa joustoja, jotta tietää tarvitseeko ennen maalausta vielä silpoa kaaria.
Vielä olisi hieman tehtävää:
- Kiveniskumassaus
- Oikean takakulman lommon suoristaminen
- Kiveniskumassaus
- Helmoihin massaa
- Matkailuauto varustuksen tekeminen.
Vielä pari kuvaa tämän hetkisestä vaiheesta
Re: Caravelle syncro 88
Tuli vietettyä muutama tunti taas tallilla. Ensi viikolla luultavasti maalaus!
Re: Caravelle syncro 88
Tästä tulee kyllä hieno!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Caravelle syncro 88
Parin vapaapäivän kunniaksi on tullut vietettyä taas tallilla aikaa. Keskiviikkona jo aloittelin illalla oikean puolen vuotavan jarruletkun irroituksella, joka olisi ollut liian helppoa jos liitokset olisivat lähteneet auki. Jarruputkihan siinä meni poikki, joten kiukuspäissään vielä purkamaan etupanssaria jotta saa putken irti T-liittimeltä. Panssarin irroituskin olisi ollut liian helppoa, jos pultit olisivat vain auenneet. Rälläkällä ja poralla piti hieman avittaa. Loppujenlopuksi sain putken irti ja mitat tästä kaverille jotta saisi uuden torstaiksi.
Torstai menikin sitten ihan ok, putki sekä uusi letku paikoilleen ja jarruja ilmaamaan. Ja löytyihän sieltä jotain jarrujakin.
Perjantaina sitten tapahtui projektissa iso harppaus, auton maalaus. Ekaa kertaa ruisku kädessä eikä hajuakaan mitä pitäisi tehdä. Ihan kohtuullinen pinta tuli omasta mielestä, eikä parit roskat haittaa mitään. Tuli myös koeajettua kimppatallin maalauskammio. Hieman ahdasta tölkin kanssa oli, mutta pärjättiin. Väriksi valikoitui Normadur 65HS sävyltään RAL6003. Jos pinta näyttää päivänvalossa kamalalta, vedetään kesällä pintaan sitten U-POLlin raptor.
Torstai menikin sitten ihan ok, putki sekä uusi letku paikoilleen ja jarruja ilmaamaan. Ja löytyihän sieltä jotain jarrujakin.
Perjantaina sitten tapahtui projektissa iso harppaus, auton maalaus. Ekaa kertaa ruisku kädessä eikä hajuakaan mitä pitäisi tehdä. Ihan kohtuullinen pinta tuli omasta mielestä, eikä parit roskat haittaa mitään. Tuli myös koeajettua kimppatallin maalauskammio. Hieman ahdasta tölkin kanssa oli, mutta pärjättiin. Väriksi valikoitui Normadur 65HS sävyltään RAL6003. Jos pinta näyttää päivänvalossa kamalalta, vedetään kesällä pintaan sitten U-POLlin raptor.
Re: Caravelle syncro 88
Hienoa nähdä että tämä edistyy
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Caravelle syncro 88
Hieno juttu, että tämäkin tölkki löysi kodin, jossa se saa arvoisensa kohtelun, eikä päätynyt ulkomaille
Hienoa pukkaa
Hienoa pukkaa
Re: Caravelle syncro 88
Jotain tuli väsäiltyä taas tallilla. Kaverin kanssa aloitettiin jarrujen "loppuilmaus" perinteiseen tyyliin niin eiköhän kuskin puoleinen jarruletku ala vuotamaan. Vahdoin sitten T-kappaleelta satulalle asti uudet hilppeet. Hyvä että nämä tulee ilmi nyt, eikä leimakonttorilla tai tosipaikan tullen.
Huomiselle jäi vielä pyyhkijöiden sekä peilien asennus ja yhden johdon kolvaus hätävilkkukatkaisijan takaa.
Myös keskirivin kaatuvan selkänojan ongelma pitäisi selvittää. Jää jumiin ala-asentoon ja ruuvimeisselillä avittaen saa ylös. Vinkkejä?
Ulkopuolen muoveja tuli maalailtua uuteen uskoon. Kännykän kameralla tulee näemmä epäselviä kuvia nykyään jos ei ole kunnon valoa. Pahoittelen.
Ja loppuillasta (yöstä) tuli myös osia laitettua paikoilleen, kuten myös tuulilasikin.
Pitää kyllä tänään sunnuntaina koittaa saada pihalta jotain kunnon kuvia.
Huomiselle jäi vielä pyyhkijöiden sekä peilien asennus ja yhden johdon kolvaus hätävilkkukatkaisijan takaa.
Myös keskirivin kaatuvan selkänojan ongelma pitäisi selvittää. Jää jumiin ala-asentoon ja ruuvimeisselillä avittaen saa ylös. Vinkkejä?
Ulkopuolen muoveja tuli maalailtua uuteen uskoon. Kännykän kameralla tulee näemmä epäselviä kuvia nykyään jos ei ole kunnon valoa. Pahoittelen.
Ja loppuillasta (yöstä) tuli myös osia laitettua paikoilleen, kuten myös tuulilasikin.
Pitää kyllä tänään sunnuntaina koittaa saada pihalta jotain kunnon kuvia.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Caravelle syncro 88
Toi väri sopii Tölkkiin. Aina kun näkee uuden tuon värisen, tekee itsekkin mieli maalata oma...
Re: Caravelle syncro 88
Sunnuntaina pääsi hieman kokeilemaan tallin pihalla autoa ja todettua että etupää ei vedä kunnolla ja lukkojen toiminnasta ei tietoa. Voisiko johtua pitkästä seisonnasta? Kovin pitkään en ennättänyt testailla, kun huomasin auton vuotavan jäähdytysnestettä ja viallinen osakin löytyi saman päivän aikana. Nyt odotellaan ehjän saapumista, jotta pääsisi käymään katsastuskonttorilla.
Re: Caravelle syncro 88
Korotuksia ei saanut otteeseen, onko muut saaneet? Korotettu siis alumiinisilla korotuspaloilla. Seuraavaksi alkaa matkailuautovarustaminen. Leimamiehen mukaan makuuosastolle pitäisi olla esteetön kulku, joka tarkottaisi keskirivistä yhden paikan poistoa.
Re: Caravelle syncro 88
Kyllä mulla nimenomaan korotussarja piti muutoskatsastaa. Käännät keskipenkin toisin päin leimalle. Saat pöydänkin helpommin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Caravelle syncro 88
Ohjaamosta pitäisi kuulemma olla esteetön pääsy majoitustiloihin. Trafin tekstistä löysin tälläisen "Majoitustilan tulee olla tiloiltaan niin iso, että sinne mahtuvat kaikki matkailuauton määrittelyyn kuuluvat varusteet ja niitä pystytään käyttämäänTT| kirjoitti:Kyllä mulla nimenomaan korotussarja piti muutoskatsastaa. Käännät keskipenkin toisin päin leimalle. Saat pöydänkin helpommin.
ongelmitta. Jos majoitustila on jaettu osioihin, tulee niiden välillä ollakulkuyhteys sisäkautta."
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Caravelle syncro 88
Ei ollut minulla ongelma tänä kesänä, kun muutoskatsastin. Väliseinään ei tarvinnut koskea. Onkohan näitä säännöksiä taas kiristetty...
Edit. niin hetkinen sinulla on kova, matala katto. Minulla taas tehtaan lasikuitukorotus.
Edit. niin hetkinen sinulla on kova, matala katto. Minulla taas tehtaan lasikuitukorotus.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Caravelle syncro 88
Ei sen katto tässätapauksessa vaikuta. Mulla on tällä hetkellä edessä 1+1 penkit ja keskimmäinen penkkirivi käännettynä selkä menosuuntaan. Pystytkö ottamaan vaikka sivuovesta kuvaa sisätiloista?Hanttapuli kirjoitti:Ei ollut minulla ongelma tänä kesänä, kun muutoskatsastin. Väliseinään ei tarvinnut koskea. Onkohan näitä säännöksiä taas kiristetty...
Edit. niin hetkinen sinulla on kova, matala katto. Minulla taas tehtaan lasikuitukorotus.
Re: Caravelle syncro 88
Ei ohjaamo ole majoitustilaa, jos ei etupenkkejä käytetä makuupaikan rakentamiseen tms
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Caravelle syncro 88
Tuossa takaovesta otettu kuva. Eli tuommosella setupilla on minun auto hyväksytty tänä kesänä:Smigel89 kirjoitti:Ei sen katto tässätapauksessa vaikuta. Mulla on tällä hetkellä edessä 1+1 penkit ja keskimmäinen penkkirivi käännettynä selkä menosuuntaan. Pystytkö ottamaan vaikka sivuovesta kuvaa sisätiloista?Hanttapuli kirjoitti:Ei ollut minulla ongelma tänä kesänä, kun muutoskatsastin. Väliseinään ei tarvinnut koskea. Onkohan näitä säännöksiä taas kiristetty...
Edit. niin hetkinen sinulla on kova, matala katto. Minulla taas tehtaan lasikuitukorotus.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=5837
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Caravelle syncro 88
Nyt on korotukset ja renkaat otteessa. Koukkua en saanut otteeseen, kun on liian korkealla mutta eipä tuota taida edes tarvita muutoskatsastaa? Matkailuauto-katsastuksen osalta on vaihdettava konttoria, kun Forssan Autokatsastuksessa ollaan kovin sitä mieltä, että penkkien välistä tarvitsee päästä kulkemaan, sänkyä ei saa tehtyä takapenkin selkänojaa kaatamalla jne... Pitää siis mennä kysymään mitä mieltä ovat toisella konttorilla asiasta.
Eilen koitin pienen "offroad" lenkin heittää kaverin mailla ja totesin ettei etupää vedä laisinkaan ja lukot ei toimi. Eli näille tehtävä huolto. 1.6TD on myös laiska, joten on hieman ruuvattava lisää tehoja, ennen kuin saan nykyisen käyttikseni vaihdettua halvemaan jolloinka on taas varaa kunnolla harrastaa, eli suorittaa tekniikanvaihto.
Taitaa tää tölkismi olla jonkinsortin sairaus.
Eilen koitin pienen "offroad" lenkin heittää kaverin mailla ja totesin ettei etupää vedä laisinkaan ja lukot ei toimi. Eli näille tehtävä huolto. 1.6TD on myös laiska, joten on hieman ruuvattava lisää tehoja, ennen kuin saan nykyisen käyttikseni vaihdettua halvemaan jolloinka on taas varaa kunnolla harrastaa, eli suorittaa tekniikanvaihto.
Taitaa tää tölkismi olla jonkinsortin sairaus.
Re: Caravelle syncro 88
Kuulostaa jälleen aika erikoiselta, että koukku liian korkealla Siis mitä yritit muutoskatsastaa? Eikös tässä ollut westykoukku ja maksimit jo otteessa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Caravelle syncro 88
Westykoukku on, otteessa ei ole mitään massoja merkattuna.TT| kirjoitti:Kuulostaa jälleen aika erikoiselta, että koukku liian korkealla Siis mitä yritit muutoskatsastaa? Eikös tässä ollut westykoukku ja maksimit jo otteessa?