VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vville »

Nythän minä vasta hokasin että Hanttapuli on synonyymi huijarille. Jekuttaa minkä ehtii. :D
https://www.synonyymit.fi/hanttapuli

Iskareista haaveillessani katselin Brickwerksin tarjonnan ja siellä näytti olevan vain 40mm korottavaa settiä tarjolla Trailmasterilta. Mutta kuulostaapas nyt hyvältä, tollaisesta minäkin olen pitkäään haaveillut raadonpaskan megalättyjen tilalle.

Tuhma jekuttaja, vakiokorkeus syncroon isommilla renkailla/madallussarjalla ja 46kw tdi muutoskatsastukset, taitaa olla palturia kaikki. Nyt en usko kyllä enää olleskaan yhtään mihinkään Hanttapulijuttuihin. :lol:
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mistäs vville tuon mittakuvan löysi, siinä väitetyt 7.50R16 renkaat olisi hyvä vertailurengas :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Mistäs vville tuon mittakuvan löysi, siinä väitetyt 7.50R16 renkaat olisi hyvä vertailurengas :)
TT, Busmannilta näytti löytyneen.

Hanttapuli, tilasitko comfortin vaiko HD korotussarjan?
Laitatko myös spacerin ylätukivarteen?
https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... yncro.html
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Painon mukaan eli se comfort. Ei mitään speisereitä tällä erää.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Mistäs vville tuon mittakuvan löysi, siinä väitetyt 7.50R16 renkaat olisi hyvä vertailurengas :)
Jos Busmannin laskelmia on uskominen niin
Mairen vakiomaavara/korkeus 19,3cm
Renkaat nostaa maavaran 30cm
Korotussarjalla 34cm

Eli jatkossa jekuttaja Hanttapuli tähyilee n. 15cm korkeammalta kuin vakiokorkuisella 14" syncrottimella. Kuulostaapa hyvältä. :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kamera käy. Nostakaa Tarzan puuhun. Vaimitensemeni.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Eikäkun sitä minä vaan, että milläs renkailla vville meinaa että Hanttapuli ajaa, kun ~11 senttiä nousee maavara renkailla? :shock:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Jos ei ole tullut mainittua aiemmin, niin 225/75/16 on rengastuksena.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vville »

DJSigma kirjoitti:Eikäkun sitä minä vaan, että milläs renkailla vville meinaa että Hanttapuli ajaa, kun ~11 senttiä nousee maavara renkailla? :shock:
Enhän minä näistäkään mitään tiedä, mutta busmannin piirroksesta ja TT:n selityksestä päättelin. Hitsinpimpulat en tainnut ymmärtää hollantia tai mitä tuo busmannin piirroskieli sitten onkaan "en seikel heigel ekstreemit". Ehkäpä Hanttapuli tarttee vielä tyynyn persuuksen alle jotta tuo +15cm tähystyskorkeus toteutuu.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

No siellä on joku puusilmä laskeskellut jotain, minun laskujeni mukaan syncron vakiorengas on ~692mm halkaisijaltaan, ja ilmeisesti tuo 7.5R16 olisi halkaisijaltaan 80cm, niin rengaskoko kyllä nousee sen melkein 11cm, mutta puolet siitä vaan maavaraa lisää. ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

DJSigma kirjoitti:No siellä on joku puusilmä laskeskellut jotain, minun laskujeni mukaan syncron vakiorengas on ~692mm halkaisijaltaan, ja ilmeisesti tuo 7.5R16 olisi halkaisijaltaan 80cm, niin rengaskoko kyllä nousee sen melkein 11cm, mutta puolet siitä vaan maavaraa lisää. ;)
Ja minä ajoin takaa sitä että löytyisi joku virallinen dokumentti johon perustaen saisi tuon 7,50R16 renkaan Suomessa vertailurenkaaksi. Se kun olisi korkeampi kuin tällä hetkellä suurin vertailurengas 205R16.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

No niin. Kehtaisko ottaa saikkua, että pääsis asentamaan ennen viikonloppua :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Taustalla näyttäisi olevan asennusjuomatkin valmiina :lol: :lol:
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Tyhjiä kaikki :(
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Nyt vaikuttaa hyvältä! Seuraan mielenkiinnolla :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Meni pelikaani turbiiniin heti kättelyssä. Nostin ensimmäisen nurkan ylös ja ensimmäinen pultti yläpallosta mitä aloin irrottaa meni heti paskaksi. On nuo ikivanhat kuuskolot melko perseestä. Ei auttanut XZN-hylsyn hakkaaminen kantaan vaan suttasi silti. Eikä auttanut hallikaverin mig, kun olen viimeksi hitsannut teininä puikoilla Hokkasen pajalla. Rengas takaisin ja toisen nurkan kimppuun. Siitä lähti yläpallo irti niin kuin pitikin. Iskarin alapultti vaan oli niin hyvässä piilossa, että vasta viimeisen oljenkorren käyttämisen jälkeen selvisi mitä pitää tehdä. Tuon auton tukivarret vaatii nimittäin sen, että reaktiotanko on otettava irti. No se oli viisi minuuttia sen jälkeen ja jousi ja iskari oli lattialla.

Uudet jouset vaan ei mene ei niin millään. Tuuma tai pari pitäisi saada enemmän läjään. CVC:n videoarkistosta löytyi pätkä missä Jed asensi korotuslätyt eteen. Siinä operaatiossa se otti raidetangon irti. Kokeillaan vielä sitä huomenna...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Una »

Mä oon jo monta vuotta ollu sitä mieltä että kuusiokolopultit pitäis kieltää ihmisoikeuksien vastaisina..
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Heebo »

...ja huonot työkalut
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tarpeeksi kovat pultit siihen yläpalloon, kuparia kierteeseen reilusti ja kiristäessä jo varoo rikkomasta sitä koloa.

Irrotukseen öljyä ja lämpöä ensin, ehkä vähän vasaraakin siihen pultin kantaan, niin lähtee yleensä. Simosta olen toiselta puolelta irrottanut pultin hitsaamalla sen päähäm M12 mutterin ja toiselta puolelta jyrsin rälläkällä pultin kannan pois. Simossa tosin harva pultti on päässyt ruostumaan kiinni, kun auto on niin ysein ollut palasina :D
Molemmat oli vähän arveluttavia hommia, kun piti tehdä kerrostalon p-paikalla :D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1944
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ja ennen kaikkea putsaa sen kolon hyvin ja kopauttaa hyvälaatuisen kuusiokoloavaimen pohjaan asti ennenkui vääntää. Niin itsellä toistaiseksi joutunut laikkaamaan pois vain yhden. Laikalla se kuusiokolo lähti hyvin kun hio koko hatun varovasti pois ja sen jälkeen vaan kopautti pallon irti siitä keski kolosta. Vaihtoonhan ne kumminkin menee yleensä kun ne irrottaa.
Vastaa Viestiin