1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Noin
Sattui sitten konttorin pikkumaisin katsastusäijä kohdalle, joka oli sitä mieltä, että painoa on 80kg liikaa, jotta leiman saisi 8:lle, (toki toi punnittu paino oli aika hurja 1980 kg) lisäksi äijä kävi mm. tarkasti läpi kaikki 8 turvavyötä, joista hylkäsi yhden. Lisäbonuksena mainittakoon myös turhan suuri hapen määrä pakokaasuissa.
Eli tölkin kevennysprojekti käyntiin:
Maastorenkaat --> tavalliset, painosäästö?
Toinen akku + subbari pois -->?
Työkalut ym. pois. -->?
Punnituksessa pitänee olla bensatankki täys?, josta tulee tohon nykyiseen
Mitäs muita? pohjapanssarit pois? Muita hyviä ideoita?
Yllättävää oli kyllä myös, että biokaasulla tyhjäkäynnllä hiilivetyjä pääsee ilmakehään varsin reippaasti.
Pyöriikö jollakulla keskipenkille oikealle sopiva turvavyö? (se on ilmeisimmin jäänyt jokusen kerran liukuoven väliin)
Sattui sitten konttorin pikkumaisin katsastusäijä kohdalle, joka oli sitä mieltä, että painoa on 80kg liikaa, jotta leiman saisi 8:lle, (toki toi punnittu paino oli aika hurja 1980 kg) lisäksi äijä kävi mm. tarkasti läpi kaikki 8 turvavyötä, joista hylkäsi yhden. Lisäbonuksena mainittakoon myös turhan suuri hapen määrä pakokaasuissa.
Eli tölkin kevennysprojekti käyntiin:
Maastorenkaat --> tavalliset, painosäästö?
Toinen akku + subbari pois -->?
Työkalut ym. pois. -->?
Punnituksessa pitänee olla bensatankki täys?, josta tulee tohon nykyiseen
Mitäs muita? pohjapanssarit pois? Muita hyviä ideoita?
Yllättävää oli kyllä myös, että biokaasulla tyhjäkäynnllä hiilivetyjä pääsee ilmakehään varsin reippaasti.
Pyöriikö jollakulla keskipenkille oikealle sopiva turvavyö? (se on ilmeisimmin jäänyt jokusen kerran liukuoven väliin)
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
vararengas
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Tankki puolillaan punnitaan, ja -89 tais olla ilman kuskia. Mutta tarkista vielä. Kevyet aluvanteet katurenkailla tuo helposti ison kevennyksen, vararengas pois jne.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
vararengastahan mulla ei kyydissä ollutkaan, mutta tosiaan kaikkea irtainta varsin runsaasti, täytynee hankkia joku vaaka ja kattoa paljonko saa laihdutettua, alle 1900 ois tavoitteena, koska verokin on / alle alkava 100 kg
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Juurikin noin, et saa veroja vähennettyä millään konstilla.DJSigma kirjoitti:Eikös vero ole kokonaismassan mukaan, joten siihen ei tuo "kuivapaino" vaikuta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Aivan, olinpas dorka.
t
t
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Noin, lähti melkein 80kg irtainta, autosta. Vielä olis kevennykseen mahdollista napata 2. akku ja vaiihtaa pienemmät renkaat, mutta ei taida maksaa vaivaa.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Reiska on taas leimassa! Perkuleen Helppokatsastus, ei ollut tainnut tehdä yhtään tollasta CNG-muutoskatsastusta aiemmin. Tänään tuhrautu konttorilla vielä toistamiseen, 1,5 h, koska ensin tuli hylky, kun tukes-asentajan tarkastuslappua ei muka löytynyt. Soitin kaasun asentajalle, joka sano sen löytyvän paperinipusta (joka siis oli konttorille annettu)... Ei kun takasin konttorille ja tutkimaan, ja löysin allekirjoituksen. Inssi totesi tyynesti, aa. näissä papereissa onkin kaksi puolta...
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Onnea ja menestystä! Mitä puntari näytti tällä kertaa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Niin joo vaaka näytti 1845, ja jotenkin kummasti paperiin ilmesty 1820kg. Tämä siis kaasutankki lähes tyhjänä ja bensatankki n. 1/3 täynnä, 235 renkailla. Katsastusmies kyllä kyseli onko vararengas mukana, kerroin totuudenmukaisesti ettei ole.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Tölkki"
Terveisiä tölkkifoorumille. Pakko oli vaihtaa tuo otsikko, koska kyllä tämä liikkuu niin vahvasti lempinimellä Tölkki, että en oikein osaa kutsua kulkinetta miksikään muuksi. Toki näissä piireissä tuo lempinimi on perkuleen tyhmä, mutta tölkkisiviilien kanssa on vaikea yrittää vääntää mitään muuta lempinimeä. Kummipoikani (3v) sanoo tällä hetkellä mun käytössä olevaa Renault Meganeakin "vara-Tölkiksi".
Ei ehkä kovin yllättäen erilaista pientä on ilmennyt tässä 9/2015 jälkeen, jolloin viimeksi olen tänne kirjoitellut, mutta eipä niistä mitään, 4.vaihde lopetti kokonaan toiminnan ja laatikko vaihtui...
Kaasukonversio on ollut mielestäni fiksu valinta, kun kilometrejä on tullut kuitenkin melkein 20000 vuonna 2016.
Nyt tän vuoden alusta päätin repäistä ja Tölkki lähtikin pidempään hoitoon Bussipesään, tuolta kuvia:
https://www.facebook.com/bussipesa/phot ... =3&theater
Jos vapuksi pääsis taas ajelemaan....
Ei ehkä kovin yllättäen erilaista pientä on ilmennyt tässä 9/2015 jälkeen, jolloin viimeksi olen tänne kirjoitellut, mutta eipä niistä mitään, 4.vaihde lopetti kokonaan toiminnan ja laatikko vaihtui...
Kaasukonversio on ollut mielestäni fiksu valinta, kun kilometrejä on tullut kuitenkin melkein 20000 vuonna 2016.
Nyt tän vuoden alusta päätin repäistä ja Tölkki lähtikin pidempään hoitoon Bussipesään, tuolta kuvia:
https://www.facebook.com/bussipesa/phot ... =3&theater
Jos vapuksi pääsis taas ajelemaan....
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Pientä pintaremonttia sielä.
Mitenkäs nyt vähän pidemmän rupeaman jälkeen, minkälaisia kulutuslukemia kaasulla on tullut?
Mitenkäs nyt vähän pidemmän rupeaman jälkeen, minkälaisia kulutuslukemia kaasulla on tullut?
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Mitäs CNG-muutossatsi tuli maksamaan noin suunnilleen?
< 15kWh/100km
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Tölkki"
CNG muutossatsi makso n. 3000e sisältäen Wagenhausissa tehdyn pullon maisemoinnin tuonne takimmaisen penkin alle.
n 10-13 e / sata kilsaa ajoa maksaa pierulla kulkeminen... vs. pelkällä bensalla n. 18-22 euroa/ sata kilsaa (n.12-15 litraa satasella). Maantieajoa mulla on tosi vähän, vois kai tolla päästä tohon n. 10 litraa 98 oktaanista lukemiinkin.
n 10-13 e / sata kilsaa ajoa maksaa pierulla kulkeminen... vs. pelkällä bensalla n. 18-22 euroa/ sata kilsaa (n.12-15 litraa satasella). Maantieajoa mulla on tosi vähän, vois kai tolla päästä tohon n. 10 litraa 98 oktaanista lukemiinkin.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
tölkki sai maalia ja palailee tuossa Tallinnasta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Kylläpäs tuli pirteä facelift!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Niin juu, en tiedä, onko tuo kaksivärisyys Syncrossa syntiä...
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Miksi olisi, ihan normaali tehtaan siunaama värivalinta
< 15kWh/100km
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Oma lemppariväriyhistelmä kyllä tuo puna/valko
Hulluna tölökkeihin.