1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Tämmöttinen tuolla toisaalla jo bongattukin 8-paikkainen tölkkibussi tuli haettu Turusta Helsinkiin aprillipäivänä 2013. Ostohetkellä vaihteisto kiukutteli ja moottori tiputteli öljyä ja hukkasi jäähdytysnestettä. Sisusta oli kuitenkin kohtuu siisti ja varusteina oli mm. iso peltikattoluukku. Lisäksi leimaa oli syyskuuhun saakka eli riittävästi kesän reissuja varten.

Tarkoitus oli laittaa auto pienellä vaivalla/rahalla kesäksi käyttökuntoon paria Lapin reissua varten ja pohtia kesän jälkeen koritöitä ja suurempaa kunnostusta. Pienellä vaivalla tämä ei kuitenkaan onnistunut, vaan tölkistä tuli suuri vaiva. Auto onkin viihtynyt paremmin pajalla, kuin omassa käytössä.

Lapin reissut saatiin silti melkein vaivatta tehtyä ja tölkillä onkin kierretty tänä kesänä 7 000 km verran Suomea ja vähän Viroakin.

EDIT: Kaikkien tölkit tuntuvat olevan jokseenkin henkilökohtaisesti nimettyjä, niin ajattelin päivittää samalla oman auton nimen enemmän henkilökohtaiseksi, se sallittakoon. :) Reissarista tuli nyt Reiska.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut vville, 13.02.2014 13:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hieno GL! Ja mukava kuulla että sait auton lopulta kuntoon ja käyttöön :) Mitä on jatkosuunnitelmia? Renkaatkin näyttää jo ihan asiallisille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Hieno GL! Ja mukava kuulla että sait auton lopulta kuntoon ja käyttöön :) Mitä on jatkosuunnitelmia? Renkaatkin näyttää jo ihan asiallisille.
Renkaat on GoodYear Wrangler DuraTrac 235/75R15 ja vanteet ovat mersun peltivanteet ET 37.

Ihan pienellä vaivalla tuo kuntoon ja käyttöön ei onnistunut ;). Autoon on vaihdettu huhtikuun jälkeen jonkinverran osia; mm. iskunvaimentimet, etujarrut, vaihteisto, moottori, äänenvaimennin, etupyörän laakerit, puslia, palloniveliä, sytytysosia yms. yms. Näistä töistä pääasiallinen kiitos kuuluu nimimerkki unolle Etelänaapuriin. Auto katsastettiin 5.10. lauantaina.

Tilasin autoon myös korotussarjan Oberilta, mutta valitettavasti etuiskunvaimentimien jatkopalan kierre ei sopinutkaan yhteen uusien Bilsten iskunvaimentimien kanssa. Jatkopalat sopii ilmeisesti yhteen vanhojen originaali iskareiden lisäksi Old Man Emu iskareiden kanssa, jotka löytyy Oberin valikoimista. Joten tölkki on toistaiseksi hivenen pystyperäinen, kunnes saan sopivat jatkopalat jostain hankittua/teetettyä.

Korin ruosteille olisi tarkoitus antaa nyt ensiapua ja teettää isompi koriremontti ensi kesään mennessä. Kaikenlaista pientä tehtävää toki löytyy.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Kurre
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 22.02.2012 15:10

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja Kurre »

Se on hienoa, että muillakin on näitä peltikattoluukullisia tallessa.
Mun härveli lähti Porvooseen saamaan hieman hoitoa.
Keväällä katsotaan mitä on saatu aikaan.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Näitä ovat kovasti kehuneet, eivätkä ole pahanhintaisiakaan:

http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=1091
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja vville »

Kurre kirjoitti:Se on hienoa, että muillakin on näitä peltikattoluukullisia tallessa.
Mun härveli lähti Porvooseen saamaan hieman hoitoa.
Keväällä katsotaan mitä on saatu aikaan.
Itseasiassa olin jo tulossa hakureissulta tyhjin käsin, mutta juuri tuon peltikattoluukun takia tuli käännyttyä Salon kohdalta vielä takaisin Turkuun.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 744
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Luin otsikon väärin, ei se ollutkaan keisari. Varustelunsa puolesta vois sopia ihan yhtälailla :D
Hieno värkki.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja vville »

Nyt just kun ajattelin että toimiipa tämä vehje nyt huolettoman mukavasti, niin alkoi ilmeisesti etummainen oikeanpuoleinen ulompi vetonivel kolisemaan/paukkumaan. No, noitahan ei ole vielä uusittukaan.

Mistäs uudet kestäväksi todetut vetonivelet kannattaa hankkia? Vai tarviiko joku hyvää varaosa-autoa? :?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Katso ensin onko vaan suojakumi rikki ja päästänyt rasvat karkuun. 14" kunnon niveliä taitaa nykyään saada motonetistäkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:Katso ensin onko vaan suojakumi rikki ja päästänyt rasvat karkuun. 14" kunnon niveliä taitaa nykyään saada motonetistäkin.
Ainakin motonet lupaili Löbroja ottavansa myyntiin, taitaa olla kuitenkin tilaustavaraa. Verkkosivuilta selviää.
Laitoin yv:tä uudesta ja käytetystä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vesi vanhin voitehista, mutta ei se oikein vetonivelen voiteluun sovi :o

Hotcarsin laajasta Tölkkiosa valikoimasta löytyi taas laadukas vetonivel ulommaksi ja sisempään uusi suojakumi.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja vville »

T3Syncro kirjoitti:Vesi vanhin voitehista, mutta ei se oikein vetonivelen voiteluun sovi :o

Hotcarsin laajasta Tölkkiosa valikoimasta löytyi taas laadukas vetonivel ulommaksi ja sisempään uusi suojakumi.
Suuret Kiitokset T3Syncrolle asennus"avusta", olisi tosiaan itseltä jäänyt nivelet asentamatta. Nyt ei sitten naksu eikä pauku.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Pakkohan se oli tuolta Hotcarsilta tilata vielä tänään vetonivel, kun Motonetistä ei saa heti niveltä (sitä parempaa). Saa nähdä kuinka nopeasti tulee, kun pitäisi saada auto lauantaiksi alle.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Aja vaari tänne huomenna, niin vaihdetaan uusi tai ehjä käytetty tilalle... Nimin vetonivelien suurkuluttajalla on aina muutama varastossa :)
Avatar
uno
AktiVWisti
Viestit: 326
Liittynyt: 13.06.2012 09:27
Paikkakunta: Tallinn, Muuga, Jüri

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja uno »

Hieno nähtä tuttu Syncro foorumissa. :)
On se aika hieno sisuta autolla ja kakki muita herkujakin on; Sähköpeilit ja tupakkaikunat. Nyt hienot kromipuskurit.

Itse tilasin Englannista etunivelt eivät maksanut paljon 96 EUR lähetyksen kanssa 2kpl
Olen itse ajannut sillä nivelellä koko viime talven ja kesän, toimi aika hyvin. ( eipä ne decouplerilla saa eritän paljon räsitystä) :)
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja vville »

uno kirjoitti:Hieno nähtä tuttu Syncro foorumissa. :)
On se aika hieno sisuta autolla ja kakki muita herkujakin on; Sähköpeilit ja tupakkaikunat. Nyt hienot kromipuskurit.
puskurit on kieltämättä nyt hienokuntoiset, kiitokset luovuttajalle. ;)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja vville »

vville kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Vesi vanhin voitehista, mutta ei se oikein vetonivelen voiteluun sovi :o

Hotcarsin laajasta Tölkkiosa valikoimasta löytyi taas laadukas vetonivel ulommaksi ja sisempään uusi suojakumi.
Suuret Kiitokset T3Syncrolle asennus"avusta", olisi tosiaan itseltä jäänyt nivelet asentamatta. Nyt ei sitten naksu eikä pauku.
Oikeanpuolen kolinat häipyi, mutta etuvasemmalla alkoi kolina. Vika löytyi löysästä ylemmän tukivarren pultista. Nyt ei kolise sekään, mutta alkoi narisemaan. Mitä tuonne kannattaa laittaa? WD40 auttoi vain päivän verran.

Lisäksi pieni ylimääräinen värinä löytyy vielä kun ajaa vähän kovemmassa 70+ vauhdissa kevyellä kaasulla, värinä loppuu kun painaa lisää kaasua tai nostaa jalan polkimelta. Samanlaisia oireita oli vahvempana, ennen kuin tuo oikea ulompi nivel alkoi pahemmin paukkumaan. Olisikohan vasen nivelkin menossa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vasemmalla puolella on varmaan saman ikäinen nivel, jos se oikea puoli on pitänyt meteliä enemmän, niin hiljaisempi on hukkunut taustameluun.
Kurkkaa ne vasemman puolen vetarien suojakumit ekana, jos vähänkään viitettä rikkinäisyydestä, niin puhdistus / rasvan vaihto nyt ainakin.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja vville »

T3Syncro kirjoitti:Vasemmalla puolella on varmaan saman ikäinen nivel, jos se oikea puoli on pitänyt meteliä enemmän, niin hiljaisempi on hukkunut taustameluun.
Kurkkaa ne vasemman puolen vetarien suojakumit ekana, jos vähänkään viitettä rikkinäisyydestä, niin puhdistus / rasvan vaihto nyt ainakin.
Pitääpä kurkata. Jos vähänkin epäilyttää, niin taidanpa tilata toiset Roulettet Hotcarsista. Menee alle samalla kun laitetaan etupään korotuspalat.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "reissari"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

No samalla vaivalle sen sinne vaihtaa, sitten on etupäässä kaikki uutta...
Vastaa Viestiin