1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

T3Syncro kirjoitti:Nivel oli aika kovaa kiinni akselissa, ei ihan käsin repimällä tainnut irrota?
Kuiva nivel liikkui vähän nihkeästi. Nyt kun se nivel on irti, niin voisin kurkata sitä joku päivä.
Joo, aikalailla sai pienellä vasaralla paukutella jotta sai nivelen irti akselista.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Uusi nivel tuli tänään naputeltua akseliin ja samalla tuli tehtyä nivelen alleasennus parkkiksen lätäkköä mukavammassa paikassa.
Ensi kerralla kun perän alla pitää puuhata, niin menen suosiolla tänne lähimetsään touhuamaan.
Kuva

Nyt ei naputa nivelet. Toivottavasti näillä nivelillä päästään syksyyn saakka.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hieno homma! Seuraavana haasteena voisit sitten ottaa Mairen dieselöinnin!?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Naapuriverstaalta saa rampit tarvittaessa lainaan, jos aina ei jaksa metsään mennä

Kuva
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Hanttapuli kirjoitti:Hieno homma! Seuraavana haasteena voisit sitten ottaa Mairen dieselöinnin!?
Luulen että siinä on mulle ihan riittämiin haastetta kun yritän pitää Reiskaa lähes päivittäisenä käyttöautona :D
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Hetken aikaa olikin vaivatonta tämä yhteiselo reiskan kanssa. Auto on pelittänyt mukavasti useamman viikkoa, tosin Mikkelin safarilta sain muiston wbx:n putkistoon. Putki meni lyttyyn ennen y-haaraa, tämä tuntui pienoisena tukkoisuutena. Eilen illalla sitten putki päätti katketa kokonaan ja päästäisenä oli tarkoitus körötellä Ouluun ja takaisin. Uutta putkistoa ei tällä aikataululla tietenkään löytynyt mistään.

Wagenhaus kuitenkin pelasti tämän päästäishanun pulasta ja parsi putkiston kasaan ammattitaidolla ja vielä pikana. Nyt kelpaa taas kuulostella wbx:n sulosävelmiä.

Suuret kiitokset Jamille wagenhaussiin!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onneksi Suomessa on korjaamo, joka oikeasti ymmärtää Tölkkien päälle, eikä vaan harrasta arpomista asiakkaiden rahoilla.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Tulipahan heitettyä n. 1 400km päästäislenkki reiskalla. Polttoainetta meni 10.5 – 12.7 l väliltä ja öljyä ei tarvinnut lisätä ollenkaan. Kaikki pelitti mainiosti, ainut asia mikä herätti huomiota oli jäykkä visko reippaampien motaripätkien jälkeen. Tämä lienee kuitenkin normaalia. Eli eiköhän tällä uskalla taas pari Lapin reissua kesällä heittää. :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Elämä Reiska reissuauton kanssa päästäisen putkenpaikkauksen jälkeen on ollut kohtuullisen vaivatonta. Vikoina ainoastaan vuotava vesipumppu, jonka sain vaihdettua toukokuussa uuteen. Lisäksi visko on muuttunut melkoisen jäykäksi pidempien maantieajopätkien jälkeen (kaipaa uusia liemiä). Öljyt ja suodattimet on kertaalleen vaihdettu, alkutaipaleen (ensimmäiset 1 000km) öljy- ja nestevuodot ovat olleet täysin hukassa, eli niitä ei ole ollut ollenkaan.

Kesällä tuli käytyä taas kaksi kertaa pohjoisessa, sekä ajettua Suomea ristiin rastiin yhteensä yli 10 000km:n verran. WBX:n 14L/100kmh luokkaa oleva kulutus reippaammassa 110kmh vauhdissa alkoi tuntumaan köyhälle kovin kalliillta. Pisimmän n. 1200km:n päivämatkan aikana sai tankata kolme kertaa. Jäykän viskon johdosta kokeilin myös ajaa pätkän ilman kardaania, yhden pääsääntöisesti n. 90kmh matkavauhtia ajetun tankin kulutus tippuikin hiukan alle 10l/100km lukemaan. Eli decouplerilla ja hissuttelemalla pääsisi kohtuullisiin lukemiin.
Kuva
Reiska tutussa paikkaa, Kalkkoaivin autiotuvalla. Täällä on tullut reilun vuoden aikana käytyä kolme kertaa. Saksalaisten sotatie on aika heikossa kunnossa nykyään, ei ollut ruuhkaa. Itseasiassa oltiin ainoa auto :)

Nyt sitten ihka yllättäen tuli hankittua täysin kunnostettu TDI moottori uuden turbon kera, jonka voisin laittaa Reiskaan joko e tai m versiona. Pitänee laittaa Reiskan n. 60tkm sitten rempatusta ja minua hiukan yli 20tkm luotettavasti palvelleesta WBX DJ moottorista jonkinmoinen myynti-ilmoitus. Toinen vaihtoehto olisi myydä tai vaihtaa koko Reiska ja etsiä tilalle matkailuautopapereilla oleva syncro, mutta näitä ei taida kauheasti olla tarjolla. Unelma-auton eli nostokattosyncron hankintaan ei taida rahkeet tällähetkellä riittää. :(
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Tutun näköinen kämppä ;)

Pistähän vaan Reiskan perään se TDI...
Mulla meni koko 3000km Norjanreissun 7,2l/100km keskikulutuksella tuo sähköohjattu 1Z. ( 4x4 ilman coupleria, 16" AT -renkailla, 90km/h marssivauhti )
GL:ssä kun on alkujaan jo vähän häävimmät äänieristykset niin saattaa saada jopa kohtuulliset olotilat hyttiin.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
uno
AktiVWisti
Viestit: 326
Liittynyt: 13.06.2012 09:27
Paikkakunta: Tallinn, Muuga, Jüri

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja uno »

Reiskalla on aika hyvät vältykset vaihtelaatikossa.
Pistä tdi sinne ja decoupleri ja kulutuksiet putoa puolet :)
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Heebo kirjoitti:Tutun näköinen kämppä ;)

Pistähän vaan Reiskan perään se TDI...
Mulla meni koko 3000km Norjanreissun 7,2l/100km keskikulutuksella tuo sähköohjattu 1Z. ( 4x4 ilman coupleria, 16" AT -renkailla, 90km/h marssivauhti )
GL:ssä kun on alkujaan jo vähän häävimmät äänieristykset niin saattaa saada jopa kohtuulliset olotilat hyttiin.
Jaa että tuttu paikka :) Lätäsenosta tullut itselle kestosuosikki, nyt oli neljäs kerta tuolla.

Kyllä se vahvasti alkaa vaikuttamaan siltä että Reiska saa TDI:n ensi kesäksi, aika suuri ero tuossa kulutuksessa tuntuu olevan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

uno kirjoitti:Reiskalla on aika hyvät vältykset vaihtelaatikossa.
Pistä tdi sinne ja decoupleri ja kulutuksiet putoa puolet :)
Niin tuntuis olevan tuolla perävälityksellä aika mukavat matkakierrokset, jos hifistellä haluais, niin vielä dieselin nelonen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:
uno kirjoitti:Reiskalla on aika hyvät vältykset vaihtelaatikossa.
Pistä tdi sinne ja decoupleri ja kulutuksiet putoa puolet :)
Niin tuntuis olevan tuolla perävälityksellä aika mukavat matkakierrokset, jos hifistellä haluais, niin vielä dieselin nelonen.
Kyllähän se olisi varsin mukavaa jos olisi mahdollisimman alhaiset kierrokset laillisella 120kmh matkavauhdilla. ;)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

vville kirjoitti: Kyllä se vahvasti alkaa vaikuttamaan siltä että Reiska saa TDI:n ensi kesäksi, aika suuri ero tuossa kulutuksessa tuntuu olevan.
Jatketaanpas tarinaa. Ei tule Reiskaan TDI, vaan laitetaan se TDI suoraan toiseen GL syncroon joka on diesel alunperinkin. Semmoisesta tuli lukittua kaupat ja pitäisi käydä hakemassa se uuteen kotiin lähipäivinä. Jotta perhesopu säilyy, niin luultavasti joudun luopumaan Reiskasta. :( Eiköhän kahdessa rämässä raadossa ole riittävästi puuhaa kädettömälle :D
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Onnea uuteen kotiin ja onnea valitsemallesi tielle, ja kuten Ville tiedät, näillä tölkeillä on taipumusta vaan lisääntyä :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€ ;)
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

ATsnok kirjoitti:Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€ ;)
Hyvä idea, mutta ehdin jo vaimolle vähän lupailla että meillä ei ole ensivuonna kolmea tölkkiä, vaan pelkästään kaksi :D
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

vville kirjoitti:
ATsnok kirjoitti:Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€ ;)
Hyvä idea, mutta ehdin jo vaimolle vähän lupailla että meillä ei ole ensivuonna kolmea tölkkiä, vaan pelkästään kaksi :D
Out of sight out of mind, piiloon vaan ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:
vville kirjoitti:
ATsnok kirjoitti:Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€ ;)
Hyvä idea, mutta ehdin jo vaimolle vähän lupailla että meillä ei ole ensivuonna kolmea tölkkiä, vaan pelkästään kaksi :D
Out of sight out of mind, piiloon vaan ;)
Tätä pitää hiukan sulatella, josko saisin neuvoteltua tähän sopuratkaisun :) . Jokatapauksessa tuli aloitettua Reiskan myyntikuntoon laittaminen.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin