1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:
vville kirjoitti:
ATsnok kirjoitti:Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€ ;)
Hyvä idea, mutta ehdin jo vaimolle vähän lupailla että meillä ei ole ensivuonna kolmea tölkkiä, vaan pelkästään kaksi :D
Out of sight out of mind, piiloon vaan ;)
Tätä pitää hiukan sulatella, josko saisin neuvoteltua tähän sopuratkaisun :) . Jokatapauksessa tuli aloitettua Reiskan myyntikuntoon laittaminen.
Homma sisältää astinlautojen pikkureikien hitsauksen ( ensimmäinen hitsaus autoon sitten vuoden 1989 ) ja viskon huollon. Tämän jälkeen tuore leima ja sitten en enää maltakaan luopua autosta :shock: .

Molemmissa syncroissa on jäykät viskot (reiskassa jäykkä, mutta toisessa todella jäykkä), joten aloitin viskotalkoot irrottamalla reiskan etuperän. Ajatus oli että reiskan huollettu visko menee hetimiten käyttösyncroon, jotta sen seisokki olisi mahdollisimman lyhyt.

Voihan vetonivel :shock: , reiskaan on vaihdettu noin vuoden aikana 7 vetoniveltä ja etuperää irrottaessani huomasin että molemmat uudehkot nivelen suojakumit olivat rikki. Joten niveljumppa jatkuu. :( Mistähän löytäisi laadukkaat suojakumit joita ei tarvitsisi joka vuosi vaihtaa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ittellä menossa Febi / Bilstein merkkiset nyt paikoilleen, ainakin ihan laadukkaan oloiset mitä tässä työpaikalla toimiston pöydällä niitä hypistelin. topautoosat.fi taisin ostaa. Samaa tavaraa ilmeisesti olis ilman Febi:n logoa Swag(!) merkkisenä, mutta eivät pystyneet tätä toimittamaan vaikka varastosaldoa näyttikin niille.
< 15kWh/100km
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

dmn kirjoitti:Ittellä menossa Febi / Bilstein merkkiset nyt paikoilleen, ainakin ihan laadukkaan oloiset mitä tässä työpaikalla toimiston pöydällä niitä hypistelin. topautoosat.fi taisin ostaa. Samaa tavaraa ilmeisesti olis ilman Febi:n logoa Swag(!) merkkisenä, mutta eivät pystyneet tätä toimittamaan vaikka varastosaldoa näyttikin niille.
Kiitos vinkistä.
Edessä mulla taisi olla Roulex merkkiset kumit ja nivelet, takana kaikki on Löbroa. Pitääpä ennen tilausta tarkistaa missä kunnossa ne löbrot on. Molemmat edessä olevat pehmeät ja uudet kumisen oloiset suojakumit olivat rikki, mutta vanha muovisen tuntuinen kova ehjä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Tilasin juuri Hotcarsista 5kpl Löbro merkkisiä vetonivelen suojakumia ja 60 kpl vetonivelien pultteja. Toivottavasti ovat laadultaan parempia ja kestävät yli vuoden, eli pitempään kuin nuo roulex kumit. :?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Miksi sinä niitä pultteja hamstraat, oliko vanhat hävinneet?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Miksi sinä niitä pultteja hamstraat, oliko vanhat hävinneet?
Ajattelin että parempi lykätä uudet xzn pultit vanhojen osittain pyöristyneiden kuuskulmapulttien tilalle. Mulla on semmoinen pelko päällä että saatan joutua huoltamaan/purkamaan min 4 – max. 20 kpl tölkin vetoniveltä lähiaikoina. :shock:
Ja eihän nuo pultit riitä kuin 10 niveleen :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vastaisuudessa pultteja saa nopeasti lisää esim Hki Karjalankadulla olevasta pulttikaupasta, viimeksi myi ainakin samalla hinnalla kuin Hot cars, kun "uhkasin" sieltä tilata. No samallahan ne nyt tulee kuin suojakumitkin.
VW Syncro
Vasta alkaja
Viestit: 12
Liittynyt: 09.10.2014 17:56

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja VW Syncro »

Onpa tutunnäköinen "reissumies" syncro ja varmaan viimevuonna nähtiinkin Lätäsenolla!? Taisit olla tuolla Syncrolla siellä broidisi kanssa, olisiko ollut Kesäkuussa?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

VW Syncro kirjoitti:Onpa tutunnäköinen "reissumies" syncro ja varmaan viimevuonna nähtiinkin Lätäsenolla!? Taisit olla tuolla Syncrolla siellä broidisi kanssa, olisiko ollut Kesäkuussa?
Kyllä! Vuonna 2013 tuli käytyä 2 kertaa Lätäsenolla, muistaakseni molemmat reissut heinäkuussa. Toinen tosiaan veljen kanssa. :D 2014 tuli käytyä vain kerran, tuokin reissu heinäkuussa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Visco on nyt putsattu ja kokoamista vaille valmis. tähdätään 270 grammaan :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Reiska sai tänään uuden omistajan. Hiukan on haikea mieli, mutta toivotaan että dieselsyncron kanssa saa hankittua yhtä hyviä muistoja. Kyllä yhdessä tai kahdessa on mulle riittävästi tekemistä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
lentsu
AktiVWisti
Viestit: 369
Liittynyt: 29.04.2012 09:19

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja lentsu »

minne suunta lähti....
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

lentsu kirjoitti:minne suunta lähti....
Helsinkiin ;)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
lentsu
AktiVWisti
Viestit: 369
Liittynyt: 29.04.2012 09:19

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja lentsu »

vville kirjoitti:
lentsu kirjoitti:minne suunta lähti....
Helsinkiin ;)
hyvää :) eli sitä saada näke joskus taas :)
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

Reiskan uusi omistaja ilmottautuu. Lentsun pihassahan tämä jo kerkesi käydäkin ja pari kertaa Wagenhausissa (kaikenlaista sitä ehtiikin tekevälle sattua). Varmaan tänne täytyy laittaa se melkoisen komea kuva kyljellään lepuuttavasta Reiskasta. Mä oon suunnitellut, ton wbx:n tuunaamista kaasupeliksi, Suomen Bioauton pojat on yhden -89 dj:n askarrellutkin kaasupeliksi. Tässä lähiviikkoina pitäisi asiasta tehdä jokin päätös. Tolla nykyisellä bensanlitkimistahdilla kaasutumuunnos maksanee itsensä varsin nopeasti takaisin.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

tatu kirjoitti:Reiskan uusi omistaja ilmottautuu. Lentsun pihassahan tämä jo kerkesi käydäkin ja pari kertaa Wagenhausissa (kaikenlaista sitä ehtiikin tekevälle sattua). Varmaan tänne täytyy laittaa se melkoisen komea kuva kyljellään lepuuttavasta Reiskasta. Mä oon suunnitellut, ton wbx:n tuunaamista kaasupeliksi, Suomen Bioauton pojat on yhden -89 dj:n askarrellutkin kaasupeliksi. Tässä lähiviikkoina pitäisi asiasta tehdä jokin päätös. Tolla nykyisellä bensanlitkimistahdilla kaasutumuunnos maksanee itsensä varsin nopeasti takaisin.
Tervetuloa :)
Kaasutusta on moni suunnitellut, mutta käyttövoimaveron lätkäisy ilmeisesti hillinnyt toteutuksia. Varmasti kannattava päivitys siitä huolimatta. Ainakin Jeeppien kokemuksia lueskelin ja tuntuivat olevan varsin tyytyväisiä käyttökulujen pienenemiseen. Tölkkimikalla taitaa olla edelleen kaasuvehkeet ylimääräisenä, jos kiinnostaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

tatu kirjoitti:Reiskan uusi omistaja ilmottautuu.
TerVWetuloa foorumille!!!

Sitä kumouskuvaa odotellessa ;)
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

kumous2.jpg
Noin saatiinhan se kumouskuvakin tähän.
Reiska on parhaillaan kaasuputelin asennuksessa. Maaliskuulla tavoitteena onkin kaasutella helsinki-pori-helsinki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tatu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 29.01.2015 19:50

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja tatu »

kumous.jpg
Mainittakoon, että vauriot oli varsin minimaaliset. Ja itsehän en tota tietenkään ajanut vaan kaveri...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

180 astetta ja takaperin ojaan?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin