Juurikin niin, Mutsilla on Reimo SyncroKrisse kirjoitti:Ostakee hameihmisille oma syncro, niistä ne tykkää
VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Saatu lämppärin moottori vaihdettuu tuos yks päivä joten nyt tarkenee kapiinissakin mukavasti, eipä ollu paha rasti vaihtaa vaikkakin jokunen tunti vierähti, ( onneksi pystyi vaihtamaan tölkin penkillä istuksien )
Itärajan takanakin tuli pyörähdettyy jo toistamiseen perryn kanssa. reissu suijui muuten hyvin, tahtoi suomipojat tutkia autoa takaspäin tulles ja ensin siinä pihalla ihmettelivät jonkun aikaa ja kun ei mitään löytynyt niin laittoivat läpivalaisuun! (ei varmaan moni tölkki enää tänäpäivänä siellä käy! ) No eipä sielläkään mitään löytynyt, aikaa vain tuhraantui.
Pitäisi ilmeisesti paneutua lähiaikoina luistavaan kytkimeen, ei vaan osaa päättää laittaako vakio 1.6 td kytkimen vai minkäs sinne laittais? mahdottomasti ei oo tarkoitus konetta virittää ( VÄHÄN ahtoa ja syöttöä lisää ) joten vakiokin saattaa kestää, mutta kokemuksia ja ideoita otetaan vastaan.
Itärajan takanakin tuli pyörähdettyy jo toistamiseen perryn kanssa. reissu suijui muuten hyvin, tahtoi suomipojat tutkia autoa takaspäin tulles ja ensin siinä pihalla ihmettelivät jonkun aikaa ja kun ei mitään löytynyt niin laittoivat läpivalaisuun! (ei varmaan moni tölkki enää tänäpäivänä siellä käy! ) No eipä sielläkään mitään löytynyt, aikaa vain tuhraantui.
Pitäisi ilmeisesti paneutua lähiaikoina luistavaan kytkimeen, ei vaan osaa päättää laittaako vakio 1.6 td kytkimen vai minkäs sinne laittais? mahdottomasti ei oo tarkoitus konetta virittää ( VÄHÄN ahtoa ja syöttöä lisää ) joten vakiokin saattaa kestää, mutta kokemuksia ja ideoita otetaan vastaan.
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Kyllähän se vakio 215mm kytkinkin kestää aika pitkälle, kunhan ei öljyä vuoda jostain ja mekanismi vapauttaa kunnolla. Jos haluaa isompaa niin sitten tuo mm 1.9TDI koneista löytyvä vauhtipyörä ja 228mm kytkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
AIka epäileväisiä tullimiehiä sattunu. Niiralan asemalla ei suomipojat kyllä ole raajaansa nostaneet kun tölkillä kävin tankilla.
Venäjän virkaveljetkin vain naureskelivat kun avasin moottoriluukun että " sportscar, daa? "
Venäjän virkaveljetkin vain naureskelivat kun avasin moottoriluukun että " sportscar, daa? "
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Kuten TT| jo kertoikin, ehjä ja kuiva JX vakio kestää varmasti, mutta jos jostain satut saamaan alkupään TDI kiinteänvauhtipyörän ja asetelman (poikittain olleesta koneesta) niin sitäkin kannattaa harkita WBX:n levyllä.
Oman kokemukseni mukaan, ainakin vähän käytetyllä asetelmalla homma pelaa paremmin kuin uudella.
Oman kokemukseni mukaan, ainakin vähän käytetyllä asetelmalla homma pelaa paremmin kuin uudella.
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Nyt on syöttöä hieman lisätty ja kytkin tuntuu ainakin vielä pitävän vaikkakin kulkupuoli parani huomattavasti! Nyt pääsee jo ohi vaikka mistä eikä pysyny hallilta keskustaan kaveri 200d mersul perässä ja voimasavuakin saadaan jo aikaan niinkuin diisselistä kuuluukin! nyt kun sais muitten kulkineet kuntoon niin vois tempasta sen kytkimen vaihtoon, ööh, kattelin et eebays ois 220mm ja 215mm ja jotai poori eroi vissii kans? et joutuuks tiputtaa lootan enneks pääsee tilaa vai osaisko joku kertoo et mikä tonne menee? eli siis laatikko on ihan 1.6td 2wd ja vauhtipyörylä samast koneest..
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
hillitty kirjoitti:AIka epäileväisiä tullimiehiä sattunu. Niiralan asemalla ei suomipojat kyllä ole raajaansa nostaneet kun tölkillä kävin tankilla.
Venäjän virkaveljetkin vain naureskelivat kun avasin moottoriluukun että " sportscar, daa? "
Se on vaan tää naamataulu ja muutaman vuoden tuol ravannu vaik mil pommeil ja joskus saattanut muutama savuke olla liikaa
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
215mm on vakio levy ja kestää n.120hp/230nm
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
kytkin oli ilmeisesti saannu vaan öljyy kun jälleen pelaa, (ainakin n.1000km ) eikä oo luistannu yhtään.
Lisämittareille saanu johdot veettyy mutta muuten on aika "pinta"-asennettu vielä teipattu kiinni kojelautaan.
Venäjällä käydessä tuli huomattuu et pumppu kusee naftaa pihalle aika huolellisesti, täytynee tilata tiivisteet ja tilkitä mokoma heti kun ehtii, aikasemminkin oireillut, eli jos auto pysäköity apparin puoli alemmas ja seissy muutaman päivän niin ensin lähtee hyvin käyntiin jonka jälkeen sammuu ja sit ei meinaa herätä millään.
hirveest ois kaikkee puuhaa mut kun ei meinaa vuorokaudessa tunnit enää riittää no taas jotai turataan kun ehditään.
Lisämittareille saanu johdot veettyy mutta muuten on aika "pinta"-asennettu vielä teipattu kiinni kojelautaan.
Venäjällä käydessä tuli huomattuu et pumppu kusee naftaa pihalle aika huolellisesti, täytynee tilata tiivisteet ja tilkitä mokoma heti kun ehtii, aikasemminkin oireillut, eli jos auto pysäköity apparin puoli alemmas ja seissy muutaman päivän niin ensin lähtee hyvin käyntiin jonka jälkeen sammuu ja sit ei meinaa herätä millään.
hirveest ois kaikkee puuhaa mut kun ei meinaa vuorokaudessa tunnit enää riittää no taas jotai turataan kun ehditään.
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Haiskahtaa ilmavuodolta, suodattimen molemmin puolin hepertuvaa kumiletkua, jotka kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
Omassa syncrossa 215 mm kytkin oireili pitkään, se taidettiin avata pari kertaa eikä sieltä löytynyt merkkiäkään öljystä. Lopulta kun 228 mm kytkin kamat oli haalittuna, niin löytyi vuoto kytkinakselin stefasta. Vuoto oli aikaisemmin niin vähäistä, ettei näkynyt ajon jälkeen. Ilmeisesti valutti pikkuhiljaa auton seistessä ja ajossa poltti sen pois, varsinkin jos työmatkalla koukkasi maisemareittiä.
Omassa syncrossa 215 mm kytkin oireili pitkään, se taidettiin avata pari kertaa eikä sieltä löytynyt merkkiäkään öljystä. Lopulta kun 228 mm kytkin kamat oli haalittuna, niin löytyi vuoto kytkinakselin stefasta. Vuoto oli aikaisemmin niin vähäistä, ettei näkynyt ajon jälkeen. Ilmeisesti valutti pikkuhiljaa auton seistessä ja ajossa poltti sen pois, varsinkin jos työmatkalla koukkasi maisemareittiä.
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
juu, ne kupiset letkut vaihtuu siit varmaanki talvilomalla kun tarkoitus muutenkii huoltaa perryy vähän ja tilkitä se pumppu, täytyy haistella mitä toi kytkin sanoo, luultavast sil mennää niin kauan ku kulkee, jos ei jostai muust syyst oteta tekniikkaa pois nii samal vaihtais senkii sit.
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Noniin jälleen saatu jotain aikaseksi ja lisää ongelmia havaittu elikkä tänää työmaalla jäin rakentelemaan perryyn pakoputken uudelleen kun vanha hirvee poikittain oleva pönttö kamalan epäkäytännöllinen ja aina edessä. Öljyt ja suodattimen sain vaihdettuu ja löpö suodattimen ja ne letkut siihen, eli pienimuotoista huoltoa suoritettu.
Päätin kurkaka jakohihnan kuntoa samalla ja voihan perse.. kulunut noin 5mm kapeemmaksi kuin alunperin ja aivan liian "sisällä", siis moottorissa kiinni
No ei kun selvittämään mistä moinen johtuu, näyttäisi että pumpun hihnapyörä ei ole aivan samassa linjassa nokan ja muiden kanssa? voikohan pumpun teline olla antanut jollain lailla periksi? Kaikki pultit ym tuntuisi olevan ihan tiukalla, no huomenna tutkitaan lisää kun saadaa perry siirrettyä omalle hallille ja ainakin uusi hihna hankittua.
Päätin kurkaka jakohihnan kuntoa samalla ja voihan perse.. kulunut noin 5mm kapeemmaksi kuin alunperin ja aivan liian "sisällä", siis moottorissa kiinni
No ei kun selvittämään mistä moinen johtuu, näyttäisi että pumpun hihnapyörä ei ole aivan samassa linjassa nokan ja muiden kanssa? voikohan pumpun teline olla antanut jollain lailla periksi? Kaikki pultit ym tuntuisi olevan ihan tiukalla, no huomenna tutkitaan lisää kun saadaa perry siirrettyä omalle hallille ja ainakin uusi hihna hankittua.
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Voisiko olla kyseessä (motonetin) tarvikekiristin, muistaakseni siinä oli se ongelma ettei oo ihan linjassa, jolloin kiristimen reuna syö hihnaa..howwe90 kirjoitti:Noniin jälleen saatu jotain aikaseksi ja lisää ongelmia havaittu elikkä tänää työmaalla jäin rakentelemaan perryyn pakoputken uudelleen kun vanha hirvee poikittain oleva pönttö kamalan epäkäytännöllinen ja aina edessä. Öljyt ja suodattimen sain vaihdettuu ja löpö suodattimen ja ne letkut siihen, eli pienimuotoista huoltoa suoritettu.
Päätin kurkaka jakohihnan kuntoa samalla ja voihan perse.. kulunut noin 5mm kapeemmaksi kuin alunperin ja aivan liian "sisällä", siis moottorissa kiinni
No ei kun selvittämään mistä moinen johtuu, näyttäisi että pumpun hihnapyörä ei ole aivan samassa linjassa nokan ja muiden kanssa? voikohan pumpun teline olla antanut jollain lailla periksi? Kaikki pultit ym tuntuisi olevan ihan tiukalla, no huomenna tutkitaan lisää kun saadaa perry siirrettyä omalle hallille ja ainakin uusi hihna hankittua.
< 15kWh/100km
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Tuota minäkin. Mulla veti motonetin kiristimellä hihnan ihan kiinni peltiin, monta milliä sisemmäs kuin toisella kiristimellä.dmn kirjoitti:Voisiko olla kyseessä (motonetin) tarvikekiristin, muistaakseni siinä oli se ongelma ettei oo ihan linjassa, jolloin kiristimen reuna syö hihnaa..howwe90 kirjoitti:Noniin jälleen saatu jotain aikaseksi ja lisää ongelmia havaittu elikkä tänää työmaalla jäin rakentelemaan perryyn pakoputken uudelleen kun vanha hirvee poikittain oleva pönttö kamalan epäkäytännöllinen ja aina edessä. Öljyt ja suodattimen sain vaihdettuu ja löpö suodattimen ja ne letkut siihen, eli pienimuotoista huoltoa suoritettu.
Päätin kurkaka jakohihnan kuntoa samalla ja voihan perse.. kulunut noin 5mm kapeemmaksi kuin alunperin ja aivan liian "sisällä", siis moottorissa kiinni
No ei kun selvittämään mistä moinen johtuu, näyttäisi että pumpun hihnapyörä ei ole aivan samassa linjassa nokan ja muiden kanssa? voikohan pumpun teline olla antanut jollain lailla periksi? Kaikki pultit ym tuntuisi olevan ihan tiukalla, no huomenna tutkitaan lisää kun saadaa perry siirrettyä omalle hallille ja ainakin uusi hihna hankittua.
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
tää näyttää olevan melkoinen suosikkiaihe tällä hetkellä tämä jakopään linjaus ongelma.DJSigma kirjoitti:Tuota minäkin. Mulla veti motonetin kiristimellä hihnan ihan kiinni peltiin, monta milliä sisemmäs kuin toisella kiristimellä.dmn kirjoitti:Voisiko olla kyseessä (motonetin) tarvikekiristin, muistaakseni siinä oli se ongelma ettei oo ihan linjassa, jolloin kiristimen reuna syö hihnaa..howwe90 kirjoitti:Noniin jälleen saatu jotain aikaseksi ja lisää ongelmia havaittu elikkä tänää työmaalla jäin rakentelemaan perryyn pakoputken uudelleen kun vanha hirvee poikittain oleva pönttö kamalan epäkäytännöllinen ja aina edessä. Öljyt ja suodattimen sain vaihdettuu ja löpö suodattimen ja ne letkut siihen, eli pienimuotoista huoltoa suoritettu.
Päätin kurkaka jakohihnan kuntoa samalla ja voihan perse.. kulunut noin 5mm kapeemmaksi kuin alunperin ja aivan liian "sisällä", siis moottorissa kiinni
No ei kun selvittämään mistä moinen johtuu, näyttäisi että pumpun hihnapyörä ei ole aivan samassa linjassa nokan ja muiden kanssa? voikohan pumpun teline olla antanut jollain lailla periksi? Kaikki pultit ym tuntuisi olevan ihan tiukalla, no huomenna tutkitaan lisää kun saadaa perry siirrettyä omalle hallille ja ainakin uusi hihna hankittua.
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Vielä kun tuon viimeisimmän konerikon saisi vieritettyä sen rullan piikkiin, eikä esim. oman tunaroinnin...jarke kirjoitti:tää näyttää olevan melkoinen suosikkiaihe tällä hetkellä tämä jakopään linjaus ongelma.DJSigma kirjoitti:Tuota minäkin. Mulla veti motonetin kiristimellä hihnan ihan kiinni peltiin, monta milliä sisemmäs kuin toisella kiristimellä.dmn kirjoitti:Voisiko olla kyseessä (motonetin) tarvikekiristin, muistaakseni siinä oli se ongelma ettei oo ihan linjassa, jolloin kiristimen reuna syö hihnaa..howwe90 kirjoitti:Noniin jälleen saatu jotain aikaseksi ja lisää ongelmia havaittu elikkä tänää työmaalla jäin rakentelemaan perryyn pakoputken uudelleen kun vanha hirvee poikittain oleva pönttö kamalan epäkäytännöllinen ja aina edessä. Öljyt ja suodattimen sain vaihdettuu ja löpö suodattimen ja ne letkut siihen, eli pienimuotoista huoltoa suoritettu.
Päätin kurkaka jakohihnan kuntoa samalla ja voihan perse.. kulunut noin 5mm kapeemmaksi kuin alunperin ja aivan liian "sisällä", siis moottorissa kiinni
No ei kun selvittämään mistä moinen johtuu, näyttäisi että pumpun hihnapyörä ei ole aivan samassa linjassa nokan ja muiden kanssa? voikohan pumpun teline olla antanut jollain lailla periksi? Kaikki pultit ym tuntuisi olevan ihan tiukalla, no huomenna tutkitaan lisää kun saadaa perry siirrettyä omalle hallille ja ainakin uusi hihna hankittua.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Mullakin oli Mairen edellinen remmi jotenkin omituisesti kaventunut osalta matkaa. Viime ajoreissullahan se sitten pomppasi irti. Miten mää voin varmistaa, että uusi remmi ois suorassa?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Eikös se ollut vesipumpun hihna, Mairehan keitti? Tässä on kyseessä jakohihna.Hanttapuli kirjoitti:Mullakin oli Mairen edellinen remmi jotenkin omituisesti kaventunut osalta matkaa. Viime ajoreissullahan se sitten pomppasi irti. Miten mää voin varmistaa, että uusi remmi ois suorassa?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
Äh. Niinpä tietenkin. Kiitos korjauksesta ja pahoitteluni sekoilusta. Postaamisessakin ois sama sääntö hyvä kuin meilin lähettämisessä, että käypi kahvilla ensin ennen kuin lähettää tai postaa mitään
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter T3 -91 1.6TD "Perry"
no kun jakohihnasta jatketaan niin pyörittelemällä sen huomaa kun alkaa vetää sivuun. ja sitten kun näyttää hyvältä niin vielä kone käyntiin ilman yläkoppaa ja käyttelee, kyllä sen äkkiä huomaa jos alkaa sivuun vetää. jotenkin ainakin näissä sekasikiökoneissa huomasi että nuo linjaukset taitaa muuttua tosi herkästi myös ainakin sivuakselin hihnapyörä omassa olisi vaatinut uuden linjauksen tuon kiristimen lisäksi. siinä ei vielä ole ongelmaa kun on hyväkuntoinen pyörä paikallaan, mutta edellinen oli kulunut vinoksi joka vielä lisäsi hihnan siirtymistä pois paikoiltaan. nyt "uudella " hihnapyörällä hihna kulkee myös aika sivussa, joten eiköhän sekin kulu vinoksi ajan kanssa ja ala taas ajattamaan hihnaa sivuun. Näissä olisi hyvä kun löytäisi sopiva säätölevyjä jostain millä nämä linjaisi. ( tietenkään noita kartiolla olevia ei linjaa millään, näyttää vaan noissa hihnapyörissä olevan aikapaljon eri versioita jotka tuo erilailla ulos tai sisäänpäin tuota hihnalinjaa.Hanttapuli kirjoitti:Äh. Niinpä tietenkin. Kiitos korjauksesta ja pahoitteluni sekoilusta. Postaamisessakin ois sama sääntö hyvä kuin meilin lähettämisessä, että käypi kahvilla ensin ennen kuin lähettää tai postaa mitään