Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Sain myös yv:llä vinkkiä että öljypumpussa vois olla vikaa ja se pukkaa öljyä liian suurella paineella.
Täälläkin on koettu suodattimen jalan ja suodattimen välistä kurkisteleva tiiviste 1.8 kakkos-Golfin kanssa. Käynnistäessä alkoi summeri huutamaan, rykäisi samalla lätäkön öljyä parkkikselle.
Ilmeisesti öljypumpun paineventtiili (?) jumissa. Öljypohja pois, pumppu venttiileineen vaihtoon ja kovaa ajoa.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kiristelin nyt aluksi sitä mutteria öljyfiltterin jalassa ja laitoin uuden filtterin ja öljyä.

Ainakin ensimmäisellä ajolla pysyi öljyt sisällä. Täytyy ostaa öljypainemittari ja seurailla painetta.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Öljypumppu menee täälläkin vaihtoon. Tänään rykäisi uudestaan filtteriltä öljyt kartanolle.
Keskiviikkona lähen käymään Rovaniemellä niin täytyy motonetistä uusi pumppu käydä ostamassa.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Siellä on paineventtiilin kuula jumissa :?
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kele, Rollon mätönet myymälässä ei ole nettisivun mukaan pumppua.

Koneen huohotusta tuli mietittyä ja tutkailtua. Tuossa minun sekasikiö koneessa näkyy olevan JX tyyliin huohotus vain venttiilikopasta imuputkeen. Huohotuksen parantamiseksi haluaisin tehdä sen kuten esim. AAZ koneessa eli myös suoraan lohkon kyljestä tähän tyyliin:
Kuva

Jos jollain on jäänyt tuo ympyröity putkihässäkkä jouten olen halukas ostamaan sen tölkkivelihintaan.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuskin on jäänyt, minulla ainakin noita on hajonnut jo useampi irrottaessa, alapään kiinnitys on murtunut.
Ebaysta löysin uusia aikanaan alle 20€ / postikuluinen

Tuossa varaosanro ja linkki ebay ilmoitukseen 028103491J, 18,14 € postikuluineen.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Tänks.
En ole koskaan ebaysta mitään ostanut joten mieluummin suomesta hommaisin.
Tarttisin lisäksi sen muovipurkin venttiilikopan päältä.

Minulla on tuo romislöytö aaz, mutta siinä oli vain tuo lohkoon kiinni tuleva osa.

Eli periaattessa tarttisin vain tuon purkin ja tekisin itse tuon väliputken. Kyllä kai semmoinen on jollain ylimääräiseksi jäänyt?
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Miten kaksi etummaista öljypohjan pulttia saa auki? Ne jotka on vauhtipyörän takana piilossa.
T4 portterissa oli kätevä hahlo vauhtipyörässä, jonka konetta pyörittämällä sai pulttien kohdalle vaan eipä ole tässä.

Niin että pitääkö muka ruveta käyttämään koko vaihelaatikko irti, että voi käyttää kytkinasetelman+vauhtipyörän irti. Melko saakelinmoinen savotta kahen pikku pultin takia... :?
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Pienen hylsysarjan 10 mm hylsy, nivel, pari jatkoa ja räikkä..? Tölkistä noita ei ole tullut irroitettua mutta henkilömalleista kyllä.
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Heebo »

En muista tuon AAZ vauhtiksen mallia, mutta omassa vehkeessä sorvaamaton 1Z vauhtipyörä aiheuttaa juurikin tuon katkaisu operaation ja vauhtiksen irroituksen, ennenkuin viimeisiin pultteihin pääsee käsiksi.
Jotkut hurjimmat ovat kuulemma jättäneet juuri ne 2 pulttia kokonaan laittamatta jo moottoria kasatessa, että saa tarvittaessa öljypohjan kohtuudella irti.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kaikki maholliset jatkot ja mutkat olen kokeillu. Ei vaan mahu.

Pitää vielä protoilla joku oma työkalu ja kokeilla ennen vaihelaatikon irrottamista
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sulla on siellä varmaan JX:n vauhtipyörä, kyllä sieltä pitäis sopia ne jollain availemaan. Jos ei muuta, niin hioo pikkuhylsyn jatkovarresta sopivasti ohuemmaksi. Sellaisella erikoistyökalulla ujutettiin nuo murheenkryynit pois TDI-vauhtipyörän takaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Mulla olis varmaankin tuo AAZ venttiilikopan purkki tai koko putkihässäkkäkin, vieläkö tarvitsee?
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Roiala kirjoitti:Mulla olis varmaankin tuo AAZ venttiilikopan purkki tai koko putkihässäkkäkin, vieläkö tarvitsee?
Joo, tartten. Jatketaan yv:llä.

Öljypohjakin antautui lopulta. 10mm lyhennetty/kavennettu pikkuhylsy, pitkä jatko+nivelpala ja altakäsin lähestyminen.
Öljypumppu nyt siis vaihettu. Kasaaminen jäi vielä huomiselle. Toivottavasti alkaa nyt suodattimet kestämään.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Nyt on jälleen auto ajossa. Menisipä nyt edes sen 5000km mikä oli edellinen huoltoväli.
Nastakumetkin tuli laitettua vanteelle ja alle. Rengaskooksi valikoitui 235/65 R17 7,5x17 et45 vanteella ja 20mm levittävällä spacerillä.
Suttuinen kuva.
Ps.Menipä ilmat surkeaksi myös täälä ylhäällä. Viime viikolla -20 nyt +4... Melko annelista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Tämä tölkki siirtyy nyt talviunille.
Vaihdelaatikosta tihkuu melkoisesti öljyä kytkinkopan ja ite laatikon välisestä saumasta, lämppärin puhallin meni jumiin ja päästi toiminta savut ulos eikä ole aikaa ruveta niitä nyt korjaamaan. Jääkööt odottamaan kevään auringon lämmittäviä ensisäteitä.

Muutenkin alkaa tuntumaan, että auto on muuttunut jahti- käyttöautosta enemmänkin harrasteautoksi eikä harrasteautoa kehtaa -30 pakkasissa tahallaan rikkoa kun on vaihtoehtona kolmosautokin(toyota corolla -92 :D ).

Palataanpa astialle sitten keväällä!
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

"Noutoa" harjoiteltu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja TT| »

Varaosia vai uutta projektia?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pari varaosa-autoa on hyvä olla jemmassa
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Hyvin valtion rahoilla huollettua varaosaa. Paljon uudenveroista palikkaa kiinni ja tiheämmällä välityksellä olevat perät.

Erikoisuutena kaikki takasivuikkunat ovat sävytettyjä tuplalaseja, westy vetokoukku, ilmawebasto ja terveet lappipellit
Vastaa Viestiin