Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Sain myös yv:llä vinkkiä että öljypumpussa vois olla vikaa ja se pukkaa öljyä liian suurella paineella.
Täälläkin on koettu suodattimen jalan ja suodattimen välistä kurkisteleva tiiviste 1.8 kakkos-Golfin kanssa. Käynnistäessä alkoi summeri huutamaan, rykäisi samalla lätäkön öljyä parkkikselle.
Ilmeisesti öljypumpun paineventtiili (?) jumissa. Öljypohja pois, pumppu venttiileineen vaihtoon ja kovaa ajoa.
Öljypumppu menee täälläkin vaihtoon. Tänään rykäisi uudestaan filtteriltä öljyt kartanolle.
Keskiviikkona lähen käymään Rovaniemellä niin täytyy motonetistä uusi pumppu käydä ostamassa.
Kele, Rollon mätönet myymälässä ei ole nettisivun mukaan pumppua.
Koneen huohotusta tuli mietittyä ja tutkailtua. Tuossa minun sekasikiö koneessa näkyy olevan JX tyyliin huohotus vain venttiilikopasta imuputkeen. Huohotuksen parantamiseksi haluaisin tehdä sen kuten esim. AAZ koneessa eli myös suoraan lohkon kyljestä tähän tyyliin:
Jos jollain on jäänyt tuo ympyröity putkihässäkkä jouten olen halukas ostamaan sen tölkkivelihintaan.
Tuskin on jäänyt, minulla ainakin noita on hajonnut jo useampi irrottaessa, alapään kiinnitys on murtunut.
Ebaysta löysin uusia aikanaan alle 20€ / postikuluinen
Tuossa varaosanro ja linkki ebay ilmoitukseen 028103491J, 18,14 € postikuluineen.
Miten kaksi etummaista öljypohjan pulttia saa auki? Ne jotka on vauhtipyörän takana piilossa.
T4 portterissa oli kätevä hahlo vauhtipyörässä, jonka konetta pyörittämällä sai pulttien kohdalle vaan eipä ole tässä.
Niin että pitääkö muka ruveta käyttämään koko vaihelaatikko irti, että voi käyttää kytkinasetelman+vauhtipyörän irti. Melko saakelinmoinen savotta kahen pikku pultin takia...
En muista tuon AAZ vauhtiksen mallia, mutta omassa vehkeessä sorvaamaton 1Z vauhtipyörä aiheuttaa juurikin tuon katkaisu operaation ja vauhtiksen irroituksen, ennenkuin viimeisiin pultteihin pääsee käsiksi.
Jotkut hurjimmat ovat kuulemma jättäneet juuri ne 2 pulttia kokonaan laittamatta jo moottoria kasatessa, että saa tarvittaessa öljypohjan kohtuudella irti.
Sulla on siellä varmaan JX:n vauhtipyörä, kyllä sieltä pitäis sopia ne jollain availemaan. Jos ei muuta, niin hioo pikkuhylsyn jatkovarresta sopivasti ohuemmaksi. Sellaisella erikoistyökalulla ujutettiin nuo murheenkryynit pois TDI-vauhtipyörän takaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Roiala kirjoitti:Mulla olis varmaankin tuo AAZ venttiilikopan purkki tai koko putkihässäkkäkin, vieläkö tarvitsee?
Joo, tartten. Jatketaan yv:llä.
Öljypohjakin antautui lopulta. 10mm lyhennetty/kavennettu pikkuhylsy, pitkä jatko+nivelpala ja altakäsin lähestyminen.
Öljypumppu nyt siis vaihettu. Kasaaminen jäi vielä huomiselle. Toivottavasti alkaa nyt suodattimet kestämään.
Nyt on jälleen auto ajossa. Menisipä nyt edes sen 5000km mikä oli edellinen huoltoväli.
Nastakumetkin tuli laitettua vanteelle ja alle. Rengaskooksi valikoitui 235/65 R17 7,5x17 et45 vanteella ja 20mm levittävällä spacerillä.
Suttuinen kuva.
Ps.Menipä ilmat surkeaksi myös täälä ylhäällä. Viime viikolla -20 nyt +4... Melko annelista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tämä tölkki siirtyy nyt talviunille.
Vaihdelaatikosta tihkuu melkoisesti öljyä kytkinkopan ja ite laatikon välisestä saumasta, lämppärin puhallin meni jumiin ja päästi toiminta savut ulos eikä ole aikaa ruveta niitä nyt korjaamaan. Jääkööt odottamaan kevään auringon lämmittäviä ensisäteitä.
Muutenkin alkaa tuntumaan, että auto on muuttunut jahti- käyttöautosta enemmänkin harrasteautoksi eikä harrasteautoa kehtaa -30 pakkasissa tahallaan rikkoa kun on vaihtoehtona kolmosautokin(toyota corolla -92 ).