VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Ai niin joo. Niinhän se menikin
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Ja sitten, tulihan haettua Sinikkaan leimakin. Hyvissä ajoin viimeisenä päivänä.
Päästöjen kanssa meinasi olla ongelmia, tuolla kun on tapana pössäytellä sinistä aina välillä, etenkin kylmänä. Epäilyksen alla on turbo, joka ehkä polttelee ylimääräisiä öljyjä pois tms. Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että tyhjäkäynnillä se aina kerää tilkan öljyä johonkin, ja sitten kun nostaa kierroksia, se polttaa sen. Ja sehän ei tiedä hyvää juurikin tuolle pakokaasutestille, kun siinä aina välillä käytellään tyhjällä ja sitten poljetaan...
Noh, läpi se meni niiltä osin, jotain 2,34 saatiin arvoksi muutaman yrityskerran jälkeen, ekoilla kerroilla antoi kuutta.
Nosturilla sitten ihailtiin hyväkuntoista pohjaa, jonkun vetarin kumista, taisi olla etuoikea sisempi, laittoi huomautuksen kun oli kiristyspanta tai siis tässä tapauksessa nippuside livennyt ja oli eri päässä akselia kuin kumi. Eikä sieltä kumin alta mitään rasvaakaan tursunnut, väitti että kannattaisi tarkistaa. Ei se kyllä mielestäni edes pidä ääntä, mutta kaipa tuo kannattaa korjata.
Kepillään hän kyllä sitten tökkäsi kuskin puolen helpan etupäästä vähän läpi, tai ei nyt läpi, mutta löysi pehmeää tuosta.
Korjauskehoitusta siitäkin sitten laittoi. Elikkäs leima tosiaan tuli, mutta noilla parilla hommalla korjauskehoitus päällä. Otetaan vastaan tarjouksia ilmaisesta työstä vapaaehtoisilta hitsaajilta.
Päästöjen kanssa meinasi olla ongelmia, tuolla kun on tapana pössäytellä sinistä aina välillä, etenkin kylmänä. Epäilyksen alla on turbo, joka ehkä polttelee ylimääräisiä öljyjä pois tms. Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että tyhjäkäynnillä se aina kerää tilkan öljyä johonkin, ja sitten kun nostaa kierroksia, se polttaa sen. Ja sehän ei tiedä hyvää juurikin tuolle pakokaasutestille, kun siinä aina välillä käytellään tyhjällä ja sitten poljetaan...
Noh, läpi se meni niiltä osin, jotain 2,34 saatiin arvoksi muutaman yrityskerran jälkeen, ekoilla kerroilla antoi kuutta.
Nosturilla sitten ihailtiin hyväkuntoista pohjaa, jonkun vetarin kumista, taisi olla etuoikea sisempi, laittoi huomautuksen kun oli kiristyspanta tai siis tässä tapauksessa nippuside livennyt ja oli eri päässä akselia kuin kumi. Eikä sieltä kumin alta mitään rasvaakaan tursunnut, väitti että kannattaisi tarkistaa. Ei se kyllä mielestäni edes pidä ääntä, mutta kaipa tuo kannattaa korjata.
Kepillään hän kyllä sitten tökkäsi kuskin puolen helpan etupäästä vähän läpi, tai ei nyt läpi, mutta löysi pehmeää tuosta.
Korjauskehoitusta siitäkin sitten laittoi. Elikkäs leima tosiaan tuli, mutta noilla parilla hommalla korjauskehoitus päällä. Otetaan vastaan tarjouksia ilmaisesta työstä vapaaehtoisilta hitsaajilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Jahas. Ehtihän sitä jo monta kuukautta melkein ajella ilman ongelmia. Tänään sitten päivällä yhdellä käynnistyksellä vähän kuuntelin, että ihan kuin olis taas vähän nihkeästi startannut. Ja niinhän se sitten meni. Kaupasta kotiinpäin lähtiessä ei taas inahtanutkaan.
Sitten vaan luukkua auki ja virtaa suoraan solenoidille ja samalla solenoidin koputtelua ja ei mitään.
Onneksi oli mukana se edellisellä kerralla ostettu uusi startti, vaihdoin sen sitten siinä Prisman parkkipaikalla, ja sitten taas pörähti käyntiin niin nätisti.
Väkisinkin miettii, että voikohan tuo vika nyt olla vain starteissa, joku oikosulku siellä täytyy jossain olla tai jotain, kun tuolla tavalla mykäksi alkavat startit...
Remppa ja sen suorituspaikka:
Noperkule, jälkimmäinen pitäisi kääntää, ei jaksa ladata koneelle sitä sen takia...
Sitten vaan luukkua auki ja virtaa suoraan solenoidille ja samalla solenoidin koputtelua ja ei mitään.
Onneksi oli mukana se edellisellä kerralla ostettu uusi startti, vaihdoin sen sitten siinä Prisman parkkipaikalla, ja sitten taas pörähti käyntiin niin nätisti.
Väkisinkin miettii, että voikohan tuo vika nyt olla vain starteissa, joku oikosulku siellä täytyy jossain olla tai jotain, kun tuolla tavalla mykäksi alkavat startit...
Remppa ja sen suorituspaikka:
Noperkule, jälkimmäinen pitäisi kääntää, ei jaksa ladata koneelle sitä sen takia...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Simon starttiongelmat loppui, kun vedin uuden johdon virtalukolta konehuoneeseen ja laitoin releen herätevirralle, virta suoraan akusta releen kautta startille.
Alkuperäinen johto oli oikosulussa ja purki akkuakin
Alkuperäinen johto oli oikosulussa ja purki akkuakin
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Sehän tässä muuten jännää onkin, että enää ei ole purkanut akkua, niin ei voi olla koko auto ainakaan niin pahasti oikosulussa kuin aiemmin. Tuota startinvaihtopäivää ennenkin oli auto ajamatta viikon, ja hyvin lähti käymään päivän kaksi ensimmäistä käynnistystä, kolmannella ei startti herännyt...
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Sinne meni. Sinikka jatkaa seikkailujaan muissa maisemissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
No nyt saat keskittyä Punukkaan.
-
- AktiVWisti
- Viestit: 101
- Liittynyt: 27.07.2016 08:32
Re: VW Caravelle Syncro CL 1,9TD -89, "Sinikka"
Sinikka pääsi maalaismaisemiin. Tuolla se rötköttää nyt yhden kalsarinsinisen bensan kanssa..