VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Ei kai siihen tarvii mitään älyttömiä pellittelyjä? Isot peukut kulttuuriteosta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
No ei siinä paljoa ole, muttaa antaa ammattilaisten katsoa mitä korjataan, ettei tarvitse arpoa konfiguraattorilla
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Alkaa TDI-swap osat olla kasassa... kun vaan ehtisi konfiguroida osat paikalleen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Elinluovuttaja purettu osiksi:
Pilarinosturilla oli näppärä lahdata
Laatikko irti, vauhtis sorvaukseen
Etupään johdot talteen siltä varalta, että erehdyn innostumaan eTDI virittelystä
Kone kyytiin, Das Ranchin nosturilla sekin kävi näppärästi
Jos joku kaipaa Cordoban osia, niin tuosta saa pilkkoa, kunhan Eicca_ ja hänen kaverinsa ovat ottaneet mitä tarvitsevat. Koitan pe tilata kyydin paalaukseen
Pilarinosturilla oli näppärä lahdata
Laatikko irti, vauhtis sorvaukseen
Etupään johdot talteen siltä varalta, että erehdyn innostumaan eTDI virittelystä
Kone kyytiin, Das Ranchin nosturilla sekin kävi näppärästi
Jos joku kaipaa Cordoban osia, niin tuosta saa pilkkoa, kunhan Eicca_ ja hänen kaverinsa ovat ottaneet mitä tarvitsevat. Koitan pe tilata kyydin paalaukseen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Vaihteeksi oli hetki aikaa paneutua tähän projektiin, eli AHU:n puhdistusta ja purkamista
Piti raivata "vwerstaaseen" tilaa moottoripukille, mutta taitaa tämäkin kone tölkittäytyä ulkoilmassa
Imukanavat olivat mustat, mutta seinissä ei ollut karstaa, ilmeisesti Corcoba on saanut kenkää...
Jakopäästä ei ilmeisesti suuremmin ole stefat vuotaneet, koska kone oli öljyinen vain ihan alaosasta
Seuraavaksi pitäisi saada JX ja vaihdelaatikko alas Dokasta, tarkastaa mitä tiivisteitä löytyy varastosta aikaisempien swappien ja remppojen jäljiltä ja mitä pitää hakea Fixuksesta.
Uusiksi menee ainakin:
- kaikki jakopään stefat, apuakselin stefan kiinnikkeen O-rengas
- pakosarjan tiivisteet
- imusarjan tiiviste
- venttiilikopan tiiviste
- kampiakselin takastefa, vaikka eipä toi näytä vuotaneen.
Jostain pitäisi löytää tehostetun ohjauksen osat tai sitten pitää etsiä sopiva varaosa-auto taas.
Piti raivata "vwerstaaseen" tilaa moottoripukille, mutta taitaa tämäkin kone tölkittäytyä ulkoilmassa
Imukanavat olivat mustat, mutta seinissä ei ollut karstaa, ilmeisesti Corcoba on saanut kenkää...
Jakopäästä ei ilmeisesti suuremmin ole stefat vuotaneet, koska kone oli öljyinen vain ihan alaosasta
Seuraavaksi pitäisi saada JX ja vaihdelaatikko alas Dokasta, tarkastaa mitä tiivisteitä löytyy varastosta aikaisempien swappien ja remppojen jäljiltä ja mitä pitää hakea Fixuksesta.
Uusiksi menee ainakin:
- kaikki jakopään stefat, apuakselin stefan kiinnikkeen O-rengas
- pakosarjan tiivisteet
- imusarjan tiiviste
- venttiilikopan tiiviste
- kampiakselin takastefa, vaikka eipä toi näytä vuotaneen.
Jostain pitäisi löytää tehostetun ohjauksen osat tai sitten pitää etsiä sopiva varaosa-auto taas.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Tänään oli vuorossa dokaamista Syncro Ranchilla, eli JX ja vaihdelaatikko irti
Kone onkin vaihdettu jossain välissä, öljypohja on ainakin 2WD:stä.
Kiitokset Eicca_, Rampe ja Teme avusta.
Kone onkin vaihdettu jossain välissä, öljypohja on ainakin 2WD:stä.
Kiitokset Eicca_, Rampe ja Teme avusta.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Iltapäivä meni telttaillessa:
1.6 TD osiksi swappia varten
- vesipumpusta letkulähtö
- imu- ja pakosarjat
- öljypohja ja -pumpun imuputki
- ahtimen öljuputken lähtönippa
- ahtimen öljyn paluuputken loppupätkä
- apuakselin stefan laippa (saa haettu uuden o-renkaan)
- moottorin kannakkeet
- kytkimen suojapelti
- kampiakselin stefan kaulus (saa vaihdettu uuden stefan)
Lopuksi kärryn siivous sahanpurun ja liuotin pesuaineen kanssa, on taas puhdas paikka koota AHU:a
1.6 TD osiksi swappia varten
- vesipumpusta letkulähtö
- imu- ja pakosarjat
- öljypohja ja -pumpun imuputki
- ahtimen öljuputken lähtönippa
- ahtimen öljyn paluuputken loppupätkä
- apuakselin stefan laippa (saa haettu uuden o-renkaan)
- moottorin kannakkeet
- kytkimen suojapelti
- kampiakselin stefan kaulus (saa vaihdettu uuden stefan)
Lopuksi kärryn siivous sahanpurun ja liuotin pesuaineen kanssa, on taas puhdas paikka koota AHU:a
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Kusti polkee ja swappiosia kertyy pikkuhiljaa, tänään tuli huohotinputki Turkista.
Jospa kohta pääsisi AHU:a tölkittämään.
Jospa kohta pääsisi AHU:a tölkittämään.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Tänään tuli puhelu, löytyi pyöreät H4-ajovalot ja maski isolla VW-merkillä, mistäpä muualta kuin Tölkkiharrastajan luottopaja Wagenhausilta.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Pressukatteen tilalle löytyi harrastajaystävälliseen hintaan teräsrunkoinen alumiinikoppi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Löytyi lisää osaa harrastajaystävälliseen hintaan, eli ohjaustehostimella varustettu varaosa-auto.
No se on vasta kolmas tätä projektia varten hankittu
Vielä kun ehtisi rakentaa...
No se on vasta kolmas tätä projektia varten hankittu
Vielä kun ehtisi rakentaa...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Puuilon valikoimaan on tullut matalia LED työvaloja, tuollaisia voisi muutaman ripotella lavakopin kattoon
10W - 14,90 €
15W - 14,90
20W - 19,90 €
10W - 14,90 €
- Poltin: 10W CREED LED
Värilämpötila: 6000-6500 K
Teho: 10 W
Jännite: 10-30V DC
Lämpötilakestävyys: -40-+80 C
Valoteho: 800 Lm
Paloaika: 30 000 h
Mitat: 50x60x82mm
IP: 67
15W - 14,90
- Poltin: 5x3W LED-lamppua
Värilämpötila: 6000-6500 K
Teho: 15 W
Jännite:10-30V DC
Lämpötilakestävyys: -40-+80 C
Valoteho: 1100 Lm
Paloaika: 30 000 h
Mitat: 47x146x75mm
IP: 67
20W - 19,90 €
- Poltin: 4x5W LED-lamppua
Värilämpötila: 6000-6500 K
Teho: 20 W
Jännite: 10-30V DC
Lämpötilakestävyys: -40-+80 C
Valoteho: 1400 Lm
Paloaika: 30 000 h
Mitat: 82x80x76mm
IP: 67
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
TDI swap edistyi sen verran, että nostin koneen pukkiin, vaihdoin jakopään stefat ja pientä putsailua. Nelosen hehku päätti katketa kierteen yläpuolelta, joten siinä menikin sitten suunnitelmat uusiksi.
Tarkoitus oli laittaa pumppu ja jakopää kasaan, mutta katsotaan nyt, pitääkö kansi ottaa irti
Tarkoitus oli laittaa pumppu ja jakopää kasaan, mutta katsotaan nyt, pitääkö kansi ottaa irti
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Puuilosta tuli haettua yksi 10W ja kaksi 15W työvaloa kokeeksi.
TDI kone sai öljyn mittatikun, osien putsausta, öljyn suodattimen jalan liimaaminen tiivisteliimalla.
Ruuttapumppuun löytyi lähes sopiva takakiinnike AAZ:n kannakkeesta.
1# VWithuiksmän versio mittatikun adapterista
No onneksi sitä putkea oli, niin uusi 4 cm pätkä, johon sopiva reikä ja pään avarrus isolla pultilla ja vasaralla. Tiivisteliimaa suojaputken ja adapterin sekä adapterin ja lohkon väliin sekä molemmin puolin lojkoa, toivottavasti pitää öljyt sisällä.
Öljypumpuksi AHU:n pumppu Dokassa olleen koneen imuputkella. Ihmeen terveeltä näytti sen Dokan pumpun käyttöakselin pää, joten varastoon jää yksi varapumppu taas.
Nyt kun kansikin lähtee irti ja verstaalle hehkun irrotukseen, niin sitä verstaalta odotellessa voisi vaikka maalata lohkon, onko ideoita millä maalilla kannattaisi?
TDI kone sai öljyn mittatikun, osien putsausta, öljyn suodattimen jalan liimaaminen tiivisteliimalla.
Ruuttapumppuun löytyi lähes sopiva takakiinnike AAZ:n kannakkeesta.
1# VWithuiksmän versio mittatikun adapterista
No onneksi sitä putkea oli, niin uusi 4 cm pätkä, johon sopiva reikä ja pään avarrus isolla pultilla ja vasaralla. Tiivisteliimaa suojaputken ja adapterin sekä adapterin ja lohkon väliin sekä molemmin puolin lojkoa, toivottavasti pitää öljyt sisällä.
Öljypumpuksi AHU:n pumppu Dokassa olleen koneen imuputkella. Ihmeen terveeltä näytti sen Dokan pumpun käyttöakselin pää, joten varastoon jää yksi varapumppu taas.
Nyt kun kansikin lähtee irti ja verstaalle hehkun irrotukseen, niin sitä verstaalta odotellessa voisi vaikka maalata lohkon, onko ideoita millä maalilla kannattaisi?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Kansi kävi Suomen virallisen Tölkkipitäjän / Etelä-Suomen parhaassa VW-kansiverstaassa huollettavana, nyt oon uutta ohjuria, katkennut hehku porattu siististi pois, jumissa olleet suuttimet saatu irti, taso tarkastettu / hiottu, seetit korjattu ja kanavat portattu hengittäviksi.
Suuttimet meni Hgin Dieseliin kärkien vaihtoon, uudet DSLA150P502 kärjet ja avautumispaineen säätö.
Suuttimet meni Hgin Dieseliin kärkien vaihtoon, uudet DSLA150P502 kärjet ja avautumispaineen säätö.
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Tuohan ei muuta vaadi sitten kuin itse ohjelmoitavan ecun ;D
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Katsotaan sitä ohjelmointia / ohjelmoitavaa ecua sitten joskus, aluksi tulee mTDI LR pumpulla, jotta saa ajoon...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Ma-ti oli rahtauspäivät, tämä ja kolme muuta Tölkkiä siirtyi eri puolilta valtakuntaa jollekkin toiselle paikkakunnalle, n 1000 Km trailerin kanssa sukkulointia Simolla.
Tänään tuli taas vähän "konfiguroitua" konetta eteenpäin Kiertokangen laakerit, suuttimat uusilla kärjillä, ruiskutuspumppu, jakopää, hihnapyörät, uusi vesipumppu, laturi...
Tänään tuli taas vähän "konfiguroitua" konetta eteenpäin Kiertokangen laakerit, suuttimat uusilla kärjillä, ruiskutuspumppu, jakopää, hihnapyörät, uusi vesipumppu, laturi...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Voi, että kun tämmöisiä pääsisi seuraamaan olan yli. Nimim. Omat AHU:tukset kohta edessä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Huomenna tarkoitus tehdä loppuun, saa tulla katsomaan