VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI Oettinger projekti
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Nettisurffailua vapaapäivän iloksi, hakusessa ProjektZWO sumaripohjiin päiväajovalot, mutta eipä tunnu löytyvän kuin Terrawagen.com versio, joka maksaa melkein 300 $ postikuluineen.
Ilmeisesti pitää sumaripohjiin koittaa sovitella jotain edullisempaa led päiväajovaloa
Ilmeisesti pitää sumaripohjiin koittaa sovitella jotain edullisempaa led päiväajovaloa
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro 1.6 TD 1989
Mistä huomasit, että jotain on vialla kannessa? Omasta luovuttajasta pitäisi koneen irrota huomenna ja sehän menee sitten heti atomeiksi. Vaikka lyhyen koeajon perusteella vetoja oli aivan tarpeeksi, niin koneella on kuitenkin ajettu 400 tkm.ATsnok kirjoitti:Kansi kävi Suomen virallisen Tölkkipitäjän / Etelä-Suomen parhaassa VW-kansiverstaassa huollettavana, nyt oon uutta ohjuria, katkennut hehku porattu siististi pois, jumissa olleet suuttimet saatu irti, taso tarkastettu / hiottu, seetit korjattu ja kanavat portattu hengittäviksi.
Suuttimet meni Hgin Dieseliin kärkien vaihtoon, uudet DSLA150P502 kärjet ja avautumispaineen säätö.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Kansi meni pajalle, koska siihen katkesi yksi hehku ja suuttimet olivat niin kovaa kiinni, etten saanut niitä omin voimin irti.
(Meni taas sormi suuhun harrastaessa )
Samalla katsoivat sitten muutkin kohdat ja vähän fiksailivat imu- ja pakokanavia, kun kuulivat että siihen on tulossa suurempireikäiset suutinkärjet
Kaikissa noissa on ohjurit tuossa vaiheessa väljät.
(Meni taas sormi suuhun harrastaessa )
Samalla katsoivat sitten muutkin kohdat ja vähän fiksailivat imu- ja pakokanavia, kun kuulivat että siihen on tulossa suurempireikäiset suutinkärjet
Kaikissa noissa on ohjurit tuossa vaiheessa väljät.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Ok. Entäs apuakselin tasapainottaminen, hoonaus tms. mitä kaikkea sitä voisikaan tehdä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Minä en tehnyt alakerralle muuta kuin kiertokangen laakereiden vaihdon ja jakopäähän uusiminen sekä stefojen vaihtoa, tuskin olisin kannelle tehnyt mitään jos hehku ei olisi katkennut.
Kone oli kuitenkin useamman tuhat Km ajossa minulla ja TT|:llä ennen auton purkua, eikä edellinen omistajakaan kertonut siinä olleen mitään vikaa.
Kone oli kuitenkin useamman tuhat Km ajossa minulla ja TT|:llä ennen auton purkua, eikä edellinen omistajakaan kertonut siinä olleen mitään vikaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Ok.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Tähän tuli valmisteltua ja huollettua Simon vanha 5,43 vaihdelaatikko tänään
- lukon herkistely
- alipainekellon vaihto
- kytkinkopan vaihto (Multivanin laatikosta)
- kytkinakselin stefan vaihto
- kytkinhaarukan herkistely
- työsylinteri jalustan putsaus ruosteesta
- katkenneen vetarin pultin poisto
Turbolle tuli tehtyä sama kuin Simon turbolle, eli öljyn painelaippan teko lattaraudasta sekä ebaytilaus paluulaipan ja 90-asteen kulman osalta.
- lukon herkistely
- alipainekellon vaihto
- kytkinkopan vaihto (Multivanin laatikosta)
- kytkinakselin stefan vaihto
- kytkinhaarukan herkistely
- työsylinteri jalustan putsaus ruosteesta
- katkenneen vetarin pultin poisto
Turbolle tuli tehtyä sama kuin Simon turbolle, eli öljyn painelaippan teko lattaraudasta sekä ebaytilaus paluulaipan ja 90-asteen kulman osalta.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
AHU irti pukista, kampiakselin stefan ja kauluksen vaihto, vauhtipyörän taakse tulevan pellin (JX) muokkaaminen TDI vauhtipyörällesopivaksi.
Ensi viikolla voisi sovittaa vauhtipyörän ja kytkimen paikalleen sekä liittää laatikon koneeseen.
Sitten paketti olisi ahdinta vaille valmis koekäyttöön
Ensi viikolla voisi sovittaa vauhtipyörän ja kytkimen paikalleen sekä liittää laatikon koneeseen.
Sitten paketti olisi ahdinta vaille valmis koekäyttöön
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Eli meinaat uittaa ne yhtenä pakettina paikalleen?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Helpompi se niin on, jos molemmat vaihtaa.Hanttapuli kirjoitti:Eli meinaat uittaa ne yhtenä pakettina paikalleen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Maassa on huomattavasti helpompi yhdistää kone ja laatikko. Yhtenä pakettina kun nostaa, niin se nousee suoraan paikalleen, ehkä pikkasen joutuu tunkilla avustamaan laatikon alta.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Ok. Koitetaanpa muistaa tämä keväämmällä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Voit tulla harjoittelemaan tämän projektin kanssa
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Muuten mutta...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Kone ja laatikko oli helppo liittää yhteen, kone kuormalavalla parin kakkosnelosen pätkän päälle ja sitten vaan nosti laatikon kiinni koneeseen, pari kehäpulttia sormilla kierteelle ja loput pultit avaimen kanssa kiinni.
Nyt paketti odottaa ahtimen öljynpaluun osia ja sitten kun ne saa joskus, niin Simon nykyisestä ahtimesta tähän tulevaan ahtimeen pakopesä ja jarkelta kauan sitten lunastettu samanlainen MB versio K24:sta Simoon.
Tänään pitäisi tehdä tilaus Tölkkikauppa.fi verkkokauppaan, joten jos joku haluaa jotain osia samassa paketissa pk-seudulle, niin puh, yv:llä tai fb:n kautta viestiä.
Nyt paketti odottaa ahtimen öljynpaluun osia ja sitten kun ne saa joskus, niin Simon nykyisestä ahtimesta tähän tulevaan ahtimeen pakopesä ja jarkelta kauan sitten lunastettu samanlainen MB versio K24:sta Simoon.
Tänään pitäisi tehdä tilaus Tölkkikauppa.fi verkkokauppaan, joten jos joku haluaa jotain osia samassa paketissa pk-seudulle, niin puh, yv:llä tai fb:n kautta viestiä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Taas tuli päivä Dokattua, etuvetoakselit uusilla nivelillä (Roulex / Tölkkikauppa.fi) ja Simon vanha 5,43 etuperä paikalleen.
Eipä ole koskaan mennyt noin helposti paikalleen, asiaa tosin edesauttoi pari vuotta sitten tehty "vittuilunystyjen" poisto.
Ärsyttävän matala tuo 14" vakioalusta pikkupyörillä, oli pakko nostaa auto ylös että mahduin alle työskentelemään.
Ahtoasiat ei sujunutkuun ihan suunnitelmien mukaan, lopulta selvisi ettei VW ja MB versit KKK K24 ahtimesta ole keskenään yhteensopivia ilman lisämodausta, MB pakopuolen siipipyörä on pienempi kuin VW:n versiossa, joten VW pakopesällä ei MB ahdistin ahdista...
No taas uutta paluulaippaa tilaukseen, jos taas koittaisi sillä Garrettin T04:lla ainakin aluksi.
Eipä ole koskaan mennyt noin helposti paikalleen, asiaa tosin edesauttoi pari vuotta sitten tehty "vittuilunystyjen" poisto.
Ärsyttävän matala tuo 14" vakioalusta pikkupyörillä, oli pakko nostaa auto ylös että mahduin alle työskentelemään.
Ahtoasiat ei sujunutkuun ihan suunnitelmien mukaan, lopulta selvisi ettei VW ja MB versit KKK K24 ahtimesta ole keskenään yhteensopivia ilman lisämodausta, MB pakopuolen siipipyörä on pienempi kuin VW:n versiossa, joten VW pakopesällä ei MB ahdistin ahdista...
No taas uutta paluulaippaa tilaukseen, jos taas koittaisi sillä Garrettin T04:lla ainakin aluksi.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Ahdinarpajaiset jatkuvat, VWiikonlopun talviajopäiviltä löytyi yksi uusi ehdokas, tällä kertaa KKK K24 VW-versiona.
Yön hiljaisina tunteina tilasin siihen AN10 kierrelähdöllä olevan öljynpaluun lähdön. Toivottavasti nyt on oikealla pulttijaolla.
Öljylähdön jatkoksi 45 asteen kulmaliitin
Yön hiljaisina tunteina tilasin siihen AN10 kierrelähdöllä olevan öljynpaluun lähdön. Toivottavasti nyt on oikealla pulttijaolla.
Öljylähdön jatkoksi 45 asteen kulmaliitin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Kyllä on tulossa hieno Doka!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
En ole taas aikoihin ehtinyt tehdä mitään, kun ahdin asia ei ollutkaan niin bolt on kuin kuvittelin. Tänään tuli yksi kulmaliitin postissa, joten laippakin saattaa olla kohta perillä.
Jospa viimeistään ensikuun puolella saisi koneen paikalleen...
Jospa viimeistään ensikuun puolella saisi koneen paikalleen...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter DoKa Syncro -89 1.9 TDI projekti
Vaihteeksi taas Dokauspäivä. Ensin VWharrastajalta vaihtokaupalla saadun VW KKK K24:sen pesien kääntäminen Tölkkiin sopiviksi ja puuttuvan hukkaportin paineputken teko Multivanin k14 putkesta.
Sinne se istui JX:n pakosarjalla, eBaysta ja Porvoon Mittaletkusta hankittujen öljynpaluuosien kanssa.
Kone ja laatikko pumppukärryn kanssa auton alle
Auto ylös pukkien päälle (koukusta offitunkilla), kone ja laatikko alle, auto takaisin maahan, pummpukärryillä kuormalava niin ylös kuin nuosee, sitten hallitunkilla ensin toinen puoli paikalleen ja sitten toinen. Sen jälkeen hallitunkki laatikon keulaan ja se ylös. Kuormalava pois alta ja laatikon etupään pultit kiinni.
Vesi- ja polttoaineletkut on jo kiinni koneessa sekä laatikon piuhat ja letkut laatikossa.
Öljypohjaan ruuvaamani AN10/16mm adapteri sanoi NAKS Jäi sitten laittamatta öljyt koneesee. Porvoon Mittaletkusta löytyi uusi ja sen sai takuuna, KIITOS sinne tuesta Tölkkiharrastukseen. Firmassa on oikeasti halu auttaa harrastajaa, suosittelen jos on hydrauliikkaosien tarvetta Porvoon suunnalla.
Kun en konetta saanut enempää valmiiksi, niin vaihdoin apparin etuoven. Viime keväänä purkamani CL:n etuovet on varattu tähän, takaluukku ja liukuovi löytyvät Elle-C:stä.
Sinne se istui JX:n pakosarjalla, eBaysta ja Porvoon Mittaletkusta hankittujen öljynpaluuosien kanssa.
Kone ja laatikko pumppukärryn kanssa auton alle
Auto ylös pukkien päälle (koukusta offitunkilla), kone ja laatikko alle, auto takaisin maahan, pummpukärryillä kuormalava niin ylös kuin nuosee, sitten hallitunkilla ensin toinen puoli paikalleen ja sitten toinen. Sen jälkeen hallitunkki laatikon keulaan ja se ylös. Kuormalava pois alta ja laatikon etupään pultit kiinni.
Vesi- ja polttoaineletkut on jo kiinni koneessa sekä laatikon piuhat ja letkut laatikossa.
Öljypohjaan ruuvaamani AN10/16mm adapteri sanoi NAKS Jäi sitten laittamatta öljyt koneesee. Porvoon Mittaletkusta löytyi uusi ja sen sai takuuna, KIITOS sinne tuesta Tölkkiharrastukseen. Firmassa on oikeasti halu auttaa harrastajaa, suosittelen jos on hydrauliikkaosien tarvetta Porvoon suunnalla.
Kun en konetta saanut enempää valmiiksi, niin vaihdoin apparin etuoven. Viime keväänä purkamani CL:n etuovet on varattu tähän, takaluukku ja liukuovi löytyvät Elle-C:stä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.