Hansu, T3 16" Multivanitusta

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eicca_ kirjoitti:Oot selkeesti löytänyt toledon toisen koneen :lol:
Kauhian hämmästyny olin kun avaimesta väänsin ja kone hyrähti käyntiin, vaikka yhden jo nostin sieltä pois :P
Semmonen punasella Iillä oleva TDI vois sopiakin luukkuun, multivan -lätkän kaveriksi ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eilen pääsin jo moottoriin asti purkamisessa. Tässä vaiheessa näyttää vielä sähkötkin ihan helpolle, kun jaksaa vielä loppuun asti merkata nuo koneelle tarpeelliset piuhat (eikä riko mitään). Tämmönen JR filtteri löytyi ilmanputsarista, onko jollain kokemusta että kannattaako putsata ja käyttää edelleen?
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eilen sai jo jotain konkreettista viimein aikaiseksi. Vielä ECU, piuhat, kaasupoljin ja polkimien anturit irti. Niin ja mittaristo ja ja jotain pientä. Sitten saakin Hansun sisälle ja siitä koneen irti.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ens viikolla vaan nykyinen pois ja uus luukkuun niin kerkee F.O.T:tiin jo uudela koneella :D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eicca_ kirjoitti:Ens viikolla vaan nykyinen pois ja uus luukkuun niin kerkee F.O.T:tiin jo uudela koneella :D
Saatte te käydä sitä edistämässä ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eilen edistyi jälleen aika hyvin. Johtosarjat on nyt irti autosta ja kone moottoripukissa. Kaasupoljin, polkimien anturien kiinnikeraudat ja ajonesto on vielä luovuttajassa paikallaan. Nyt tulee viikon tauko, mutta sitten uudella innolla 8-)
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

TT| kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Ens viikolla vaan nykyinen pois ja uus luukkuun niin kerkee F.O.T:tiin jo uudela koneella :D
Saatte te käydä sitä edistämässä ;)
Oikeestaan muistin just että mulla onkin melko paljon muuta hommaa tän viikon ajan ja ens viikona jne... :roll:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Elimien luovuttaja alkaa olla melko riisuttu, keskuslukko tappeli pitkään vastaan mutta luovutti lopulta! Huomenna toiveissa saada jo Hansu sisälle ja alkaa tiputtamaan konetta pois.
Onko kellään tietoa että saako tuollaisen alipaineella toimivan keskuslukituksen ohjaamaksi mahdollista lisätä liukuoven lukitus sähköisellä moottorilla? Sama signaali kai tuossakin tulee etuovilta, joten voisi olla mahdollista? Alipainetta voi olla vähän hankala siirtää liukuoveen :D Ja olisi jo olemassa liukuoven nastat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Joskus oli Seatti, jossa oli kaikissa muissa ovissa keskuslukitus paitsi takaluukussa, tosin taisi olla jälkiasenteinen ja sähköinen, mutta silloin sain ohjeen ostaa takaluukkua varten oman "sähköisen lukitsemen", eli olisi ollut ilm joku solenoidin tapainen laite, joka liikuttaa olemassa olevaa lukkoa. Vaihdoin autoa ja sain kauko-ohjatun keskuslukituksen kaikkiin oviin ;)
Epäilen että helpoin keino on hankkia joku Tölkin oman keskuslukon kaltainen liukuoveen ja ottaa sille vaan ohjaus jostain muusta kauko-ohjatun keskuslukon liikkuvasta osasta.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tänään edisty projekti viimein konkreettisesti. Seatti oli purkamisen aikana jumittanu jarrunsa, ilmeisesti ei olisi halunnut poistua enää ulos! Redi onneksi sattui paikalle auttamaan niin pyöriteltiin kahden tunkin varassa auto hallin ovelle :D Pihan tyhjennyttyä vedin sitten seatin nahkoineen Hansulla pihalle riviin, Ahti toimi seatissa kuskina. Just kun olin ottamassa kuvaa, niin kännykkä buuttasi, kodak-moment jäi ikuistamatta.
Hansun sisälle saaminen olikin sitten pikkusen isompi savotta, T3 syncro onkin hieman leveämpi kuin Toledo :P Piti siirtää molempia viereisiä autoja että sain sen pyöriteltyä paikalleen, mutta siellä se nyt lepää. Heti Jatilan safarin jälkeen pesin auton painepesurilla, ja kurkkasin ennen halliin ajoa alustaa. Pesin sitten vielä kertaalleen alustan huolella, kuten myös moottorin. Kun irrotin pohjapanssarin niin edelleen silmät korvat täynnä hiekkaa!! Panssarin päällä oli sentin kerros tiukkaa hiekkaa, 2 keppiä ja yksi käpy :D
Liukuoven keskuslukitusta varten on siis olemassa jo T4 malliset siirtotapit, että moottori itse oven lukon liikutteluun tarvitsee enää. Tuossa purkamassani sarjassa näyttää etuovet ohjaavan keskusyksikköä sähköisesti, joten luulisi sähköisellekin moottorille ohjaus onnistuvan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

On siinä projektia kerrassaan, onneksi Ahti apuna! Mullakin ongelmana löytää halli, kun pitäisi olla oven korkeus 3m. Naapurista myytiin talo halleineen, en kerinnyt edes katsomaan, kun oli myyty. Olisi mahtunut harrastamaan...Tulee kiire löytää halli ennen syksyä, kalusto sisätiloihin.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuossa meidän kimppatallissa ovenkin korkeus riittää, ainakin näille nykyisille kirahvinkuljetuslaatikoille.
Eilen alkoi olla jo hyvin lähellä että tekniikka tippuu pois, mutta sitten tuli Tuire peräpääongelmineen :roll: Semmosia ne naiset on.
Koneesta on öljyt pois, jäähdytysnesteet pois, ohjaustehostimen nesteet pois, sähköt irti, vetarit on irti, de-couplerin piuhat on irti, takalukon piuhat pitää vielä muistaa irrotella ja kytkin ja vaihteensiirto. Eiköhän sieltä jotain vielä löydy kun alkaa pakettia tiputtamaan varpaille.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla on tällainen joutilaana:
Kuva
Hommasin sen joskus Seat Cordobaa varten, mutta auto ehti mennä vaihtoon ennen kuin sain motivaation takaluukun kytkemisestä jälkiasenteisen keskuslukituksen piiriin.
Jos kelpaa Hansuun, niin saat sen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Toissapäivänä tipahti tekniikkapaketti pois, samalla laskin laatikosta öljyt. Ihmeen kirkkaat oli liemet ja propussa vain vähän metallia. Tänään pääsin jatkamaan ja huomasin että kuskin puolen vetarin laipassa on vähän väljää. Onko tuolle muuta tehtävissä kuin vaihtaa joku laakeri? Tai onko miten vaarallinen oire?
Uutta konetta pääsin jo hieman valmistelemaan ja tuli jopa positiivinen yllätys, EGR oli tulpattu ja imusarja sitä myöten aivan puhdas :) Joskus näinkin!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3090
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti:Toissapäivänä tipahti tekniikkapaketti pois, samalla laskin laatikosta öljyt. Ihmeen kirkkaat oli liemet ja propussa vain vähän metallia. Tänään pääsin jatkamaan ja huomasin että kuskin puolen vetarin laipassa on vähän väljää. Onko tuolle muuta tehtävissä kuin vaihtaa joku laakeri? Tai onko miten vaarallinen oire?
Uutta konetta pääsin jo hieman valmistelemaan ja tuli jopa positiivinen yllätys, EGR oli tulpattu ja imusarja sitä myöten aivan puhdas :) Joskus näinkin!
Enpäs tiedä onko kauhean vaarallista. Yhtään booreistaan pyörähtänyttä laippaa en tiedä. Voi tuo tietysti käydä stefan päälle pitemmän päälle jos pääsee elämään. Tuohon ei ole korjauksena kuin vaihtaa laippa ja/tai tasauspyörästön ratas jonka päässä tuo on.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Viimein pääsi takaisin tämän pariin. TDI nostettu takas pukkiin ja tölkitysosien luovuttaja JX raahattu talliin. Hehkut nyt kaikki paikallaan, viimeksi meni yhdestä kierteet niin piti sitä vähän tarkistella. Seuraavaksi olisi varmaan yleistä puhdistelua, stefojen vaihtoa, hihnojen vaihto ja tölkittäminen. Vauhtipyörän stefan jo käytin irti, huomatakseni että tässäkin on malli johon ei pelkkää stefaa saa vaihdettua. Taitaa JX:n laippa tulla tähänkin.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tästä voisi kopioida ainakin nuo jerrykannujen kiinnitykset
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Seuraavalle safarille olisi tarkoitus päästä mukaan uudella koneella, joten hommaa riittää! Konetta putsailtu lisää ja JX öljypohja alkaa olla kans riittävän puhdas paikalleen laitettavaksi. Tänään vaihdoin jakohihnan, mutta tietysti uusi rulla on hävinnyt jonnekin :o Onneksi Tuiren hihnasetistä jäi ylimääräinen, niin pitää se etsiä jostain jos ei tuo oma löydy jostain lattialta. Uusi kiristin oli omituisen jäykkä, mutta alkoi liikkua lievällä voimankäytöllä. Pitää vielä pumpun ajoitus tarkistaa myöhemmin. Huomenna aikeissa vaihtaa öljypohja ja -pumppu. Sitten olisikin kone asennuskunnossa, kun saisi vielä vauhtipyörän sorvattuna takaisin. Laatikkoon vaihdettava stefa ja lirutettava öljyt sisään, sekä uusi painelaakeri. Sitten saisikin jo paketin paikalleen ja pääsee sähköjä ihmettelemään. Turbo+pakosarja onkin sitten vielä hieman auki, kun Tuireen meni tämän K24 ja JX-pakosarja. Yksi vaihtoehto olisi laittaa GT15 joko Armin tapaan tai tehdä orggissetupille sopiva moottorituki. Tervetuloa valintojen maailmaan :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Mitä öljypumppua käytät, itselläkin se homma vielä edessä?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tähän tulee TDI-pumppu JX:n imuputkella, sattu olemaan tuossa toisessa koneessa uudenveroinen pumppu niin yhdistin siihen JX:n putken.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin