Hansu, T3 16" Multivanitusta
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Mitä ehdottaisit tuhon minun katiskaani, 1.9 SDI, kun ei tiedä mitä sisällä? Jos tilaa osat etukäteen.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Eikös se ole melkosen moneen kertaan todettu että JX-pumppu, siinä kun on kaikki valmiina. Itse pumppuosahan noissa kaikissa on sama, imuputki vaan erona.SyncroVWaari kirjoitti:Mitä ehdottaisit tuhon minun katiskaani, 1.9 SDI, kun ei tiedä mitä sisällä? Jos tilaa osat etukäteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tähän asti pääsin tänään. Vähän oli hidasta, kun kaikki pultit oli hukassa ja tietysti se vesipumppuun tuleva jakohihnansuojan pultti oli jäänyt pois, kuten aina. Kuten kuvasta näkyy myös Motonetin tietojen mukaan valkkaama hihna on reilusti lyhyt
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Löytyi tällä kertaa oikean pituinen hihna, oikein gates sekin Jotain luulen oppineeni näistä koneista, joten öljynsuodattimenjalka irti ja putsauksen jälkeen uuden tiivisteen ja pienen liimavarmistuksen jälkeen paikalleen. Samoiten vaihdoin huohotusputken uuteen. Mistään ei näytä kone kunnolla vuotaneen öljyä, mutta silti on joka paikka tasaisessa öljytöhnässä. Nestetötterön ja suodatinjalan väliinkin piti olla uusi O-rengas, mutta ei löydy just nyt mistään. Onneksi vanhakin on hyvässä kunnossa, joten laitetaan sillä kiinni, jos ei uusi tule vastaan siihen mennessä.
Eilen jo vähän putsailin tehostajanpumpun kiinnikkeitä ja ne vasta tukevassa töhnässä onkin. Äkkiseltään näyttää TDI:n pumpussa olevan samanlaiset letkulähdöt, joten saa vanhat putket suoraan kiinni. Ajatuksena tämän koneen kanssa laittaa kaikki palikat mallia TDI.
Eilen jo vähän putsailin tehostajanpumpun kiinnikkeitä ja ne vasta tukevassa töhnässä onkin. Äkkiseltään näyttää TDI:n pumpussa olevan samanlaiset letkulähdöt, joten saa vanhat putket suoraan kiinni. Ajatuksena tämän koneen kanssa laittaa kaikki palikat mallia TDI.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
No sehän meinasikin mennä liian helposti. Ohjaustehostimen pumppu ei sovi mitenkään tölkin vesilähdön kanssa. Onkohan joku jo ratkaissut tämän jotenkin järkevästi?
Vaihdoin takaisin TDI:n muovitötteröön, mutta nyt letku jää hieman ruttuun
Äkkiseltään vaihtoehdot on tällä hetkellä paikallaan olevilla osilla pitää moottoritukea rälläköidä että letku sopii parempaan kulmaan tai keksiä joku 90-mutkapätkä letkuun.
Tuon aiemmin kokeilemani tölkin letkulähdön voi ehkä saada sopimaan paikalleen, jos taas rälläköi pumpun jalasta palaa pois.
Vaihdelaatikkoon on vaihdettu uusi kytkinakselinstefa, mutta öljy loppu kesken, siellä on nyt vain 3 litraa öljyä.
Vaihdoin takaisin TDI:n muovitötteröön, mutta nyt letku jää hieman ruttuun
Äkkiseltään vaihtoehdot on tällä hetkellä paikallaan olevilla osilla pitää moottoritukea rälläköidä että letku sopii parempaan kulmaan tai keksiä joku 90-mutkapätkä letkuun.
Tuon aiemmin kokeilemani tölkin letkulähdön voi ehkä saada sopimaan paikalleen, jos taas rälläköi pumpun jalasta palaa pois.
Vaihdelaatikkoon on vaihdettu uusi kytkinakselinstefa, mutta öljy loppu kesken, siellä on nyt vain 3 litraa öljyä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Kyllä mulla JXn letkulähtö on, tilaa ei ole paljon, mutta enköhän letkun siihen saa. Laikkasin sitä jalkaa kyllä siitä kohden jonkun verran. Voin illalla laittaa fotoa miltä se mulla näyttää ja mallata letkua ihan mielenkiinnosta.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Ihan ajatuksena: britti pojat tunkee noita saxon sähkö pumppuja ohaustehostimiin ettei tarvitse vedellä letkuja takaa eteen.TT| kirjoitti:No sehän meinasikin mennä liian helposti. Ohjaustehostimen pumppu ei sovi mitenkään tölkin vesilähdön kanssa. Onkohan joku jo ratkaissut tämän jotenkin järkevästi?
http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.p ... e&start=45
Ei nyt varsinaiusesti tähän ratkaisuna, mutta jos joku innostuu...
Home is where you park it.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Kyllä mä tuohon letkun meinasin laittaa, vähän pitää seevata lisää, mutta on siinä tavaraa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Noin se on varmaan paras, sitä katsoin ensin kans että tuo siivu pois niin voisi onnistua. Ja tosiaan tuossa pumpun korvassa on hyvin varaa ottaa siivu pois. Tulipa kokeiltua tuo toinenkin vaihtoehto. Mieluummin tuota muokkaa kun moottoritukea. Kiitos kuvasta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tuon verran jää letku ruttuun tuolla TDI-lähdöllä.
Ei onneksi tarvinnut alkaa lukkomekanismia herkistelemään
Ei onneksi tarvinnut alkaa lukkomekanismia herkistelemään
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Vaihdoin eilen takas tölkin vesilähtöön. Tein jo tuohon ensimmäiseen kiinnitysrautaan lisää tilaa letkulle, ja varsinkin klemmari sopii nyt tuohon koloon.
Pumpun korvasta hioin myös aika reilusti pois, mutta edelleen osuu letkuun. Saa nähdä jaksaako tuota vielä hinkata lisää vai tekisikö tuohon jonkinlaisen suojan, letkussahan on alkujaankin tuo suojaletku moottoritukea varten. Kiinnityspulttihan ei tule lähellekään tuota takapuolta, joten varaa on kyllä ottaa vielä lisää pois.
Tuossa moniurahihnakiristinjalassa on muuten paikka ilmastoinninkompuralle, mutta onkohan siinä koskaan ollut toista laturia? Sopisiko siihen sellainen viimeisten AAZ-koneiden laturi?
Pumpun korvasta hioin myös aika reilusti pois, mutta edelleen osuu letkuun. Saa nähdä jaksaako tuota vielä hinkata lisää vai tekisikö tuohon jonkinlaisen suojan, letkussahan on alkujaankin tuo suojaletku moottoritukea varten. Kiinnityspulttihan ei tule lähellekään tuota takapuolta, joten varaa on kyllä ottaa vielä lisää pois.
Tuossa moniurahihnakiristinjalassa on muuten paikka ilmastoinninkompuralle, mutta onkohan siinä koskaan ollut toista laturia? Sopisiko siihen sellainen viimeisten AAZ-koneiden laturi?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Eipä ole paljoa tämän kimppuun ennättänyt. Tänään kävin tyrkkäämässä vaihteensiirtäjän löysällä olleen pultin lukitteen kanssa paikalleen ja lisäämässä loput 1,5 litraa öljyä laatikkoon. Laatikko alkaisi olla valmis koneen naittamista varten.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tänään jotain ennätti puuhastella. Vanhan imusarjan tiivisteen välissä oli höyhen
Nyt on sitten suunnitelman mukainen imusarja paikallaan, uusi tiiviste oli tietenkin pyöreillä koloilla, joten tämän laitoin nyt hyväkuntoisella käytetyllä metallitiivisteellä ja seitinohuella liimalla.
Ja pakollinen johtosarjakuva
Konehuoneen piuhat on aika selkeät, mutta tuo kabiiniosuus vaatii vielä vähän ihmettelyä ja raakaa karsimista.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Mikäs toi imusarja nyt sitten olikaan, ASV?
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Ei ole kun PD koneen sarja, ARL ainakin on joku kirjaillut tuohon. Eli poikittaiskoneisissa lähtö tuohon suuntaan, pitkittäiset toisin päin.teme kirjoitti:Mikäs toi imusarja nyt sitten olikaan, ASV?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Mitäs kaikkea on tarkoitus kabiiniin johdottaa? Kiekkamittari, poljin sensorit ...?TT| kirjoitti:Ja pakollinen johtosarjakuva
Konehuoneen piuhat on aika selkeät, mutta tuo kabiiniosuus vaatii vielä vähän ihmettelyä ja raakaa karsimista.
Hyvältä näyttää
Home is where you park it.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Kytkin+1xjarru+kaasupotikka on tuossa konehuoneen piuhasarjassa. Kabiinin spagetissa on vain yksi jarrukytkin, ja uskoisin että sen sijaan voi käyttää tölkin alkuperästä anturia. Ainakin tässä vaiheessa tuosta osuudesta ajatus kytkeä vain sen verran että saa koneen käyntiin ja obd:n toimimaan.Sinky kirjoitti:Mitäs kaikkea on tarkoitus kabiiniin johdottaa? Kiekkamittari, poljin sensorit ...?TT| kirjoitti:Ja pakollinen johtosarjakuva
Konehuoneen piuhat on aika selkeät, mutta tuo kabiiniosuus vaatii vielä vähän ihmettelyä ja raakaa karsimista.
Hyvältä näyttää
:edit: ja Myöskin ajatuksena käyttää tölkin orggismittaristoa ja sen nykyistä rpm-signaalia, saa nähdä muuttuuko suunnitelma vielä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Ainakin bensamallin mittaristoon lähti eculta muistaakseni passeli RPM-tieto, huomasin tämän eräässä vahinkokytkennässä, toki saattaa kyllä että tuo 5v ei riitä välttämättä mittaristoa herättämään eloon..
Dieselmalliin tuo tieto ei varmaan ilmaan taajuusmuuttoa mene, ja voi olla että vaatii muutakin..
Dieselmalliin tuo tieto ei varmaan ilmaan taajuusmuuttoa mene, ja voi olla että vaatii muutakin..
< 15kWh/100km
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Itse eilen otin toisen jarrutiedon suoraan takaa valoille tulevasta johtimesta tinaten, ennen 6-napaista pyöröliitintä, taisi olla punamusta johdin. En nähnyt syytä käydä sitä sylinteriltä hakemassa, vaikka johtimet onkin varattu, luontevasti sai moottorin päästä tuohon liitettyä. Sen sijaan kabiinista Eculle toin tietty mulla polkimia vahtimaan laitetut kytkin ja jarrukytkimet ja kaasupotikan+ 20 muuta. Kytkin ja jarrutietoja et taida käynnistämiseen tarvita.TT| kirjoitti:Kytkin+1xjarru+kaasupotikka on tuossa konehuoneen piuhasarjassa. Kabiinin spagetissa on vain yksi jarrukytkin, ja uskoisin että sen sijaan voi käyttää tölkin alkuperästä anturia. Ainakin tässä vaiheessa tuosta osuudesta ajatus kytkeä vain sen verran että saa koneen käyntiin ja obd:n toimimaan.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Jos nyt oikein ymmärsin niin en kyllä suosittelisi tuota kytkentää, tuohan puskee nyt +12v suoraan eculle jos jarrua ei ole painettu? Ja boksin sisäisestä toteutuksesta riippuen saattaa aiheuttaa tai olla aiheuttamatta ongelmia .
Mutta itse jätin nuo suosiolla kytkemettä kun en cruisea meinannut laittaa. Kaasupoljinkaan ei ole pakollinen koekäyttöä varten, ilman sitä käy korotettyä tyhjäkäyntiä.
Mutta itse jätin nuo suosiolla kytkemettä kun en cruisea meinannut laittaa. Kaasupoljinkaan ei ole pakollinen koekäyttöä varten, ilman sitä käy korotettyä tyhjäkäyntiä.
< 15kWh/100km