Hansu, T3 16" Multivanitusta
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
dmn varmaankin kommentoit tuohon joker:n kytkentään?
Omaan on tarkoitus cruise laittaa, joten nuo anturit laitan toimintaan. Ja kone on edelleen pukissa ilman vauhtipyörää, että ei ihan heti ole starttaamassa. Ei taida olla mitään toivoa enää saada tätä safarille
Omaan on tarkoitus cruise laittaa, joten nuo anturit laitan toimintaan. Ja kone on edelleen pukissa ilman vauhtipyörää, että ei ihan heti ole starttaamassa. Ei taida olla mitään toivoa enää saada tätä safarille
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
hmmm, kieltämättä oli aika uuvuksissa, kun kytkentöjä tein ja tästä jäi epävarma olo, mutta...
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... _LONG4.pdf
- Rivi 18 ja tulkitsin niin että F/2 on jarruvalokatkaisijan toisiopuoli, kytketty yhteen vasemman jarruvalon M9 kanssa, Eli jarru painettuna 12VDCS ja sama viesti menee pinniin 68/44.
- Sitten se polkimen kytkin F47 katkoo maata erikseen rivillä 32 ja pinniin 68/20.
Vai tulkitsenko vikaan tätä....???
Edit: Kyllä, minun kytkyjä DMN varmasti tarkoitti.
Edit2: Cruisen takia minäkin, muuten olisi saanut jäädä pois nämä.
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... _LONG4.pdf
- Rivi 18 ja tulkitsin niin että F/2 on jarruvalokatkaisijan toisiopuoli, kytketty yhteen vasemman jarruvalon M9 kanssa, Eli jarru painettuna 12VDCS ja sama viesti menee pinniin 68/44.
- Sitten se polkimen kytkin F47 katkoo maata erikseen rivillä 32 ja pinniin 68/20.
Vai tulkitsenko vikaan tätä....???
Edit: Kyllä, minun kytkyjä DMN varmasti tarkoitti.
Edit2: Cruisen takia minäkin, muuten olisi saanut jäädä pois nämä.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
hyvää duunia poijjaat!
Toivottavasti tästä tulee lopputulemana hyvä ymmärrys miten johtosavotta pitää hoitaa niin seuraavat e-tdi swapit menee heittämällä
Toivottavasti tästä tulee lopputulemana hyvä ymmärrys miten johtosavotta pitää hoitaa niin seuraavat e-tdi swapit menee heittämällä
Home is where you park it.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Lainaa siitä pihalta pikkulohkoaTT| kirjoitti:Ei taida olla mitään toivoa enää saada tätä safarille
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Joker, joo oletkin aivan oikeassa, en muistanutkaan että tuo boksi otti sen kytkimen lisäksi normi jarruvalosignaalin sisään.. No ei sitten mitään Ilmeisesti turvatoiminto sen varalta jos ei tuo jarrukytkin jostain syystä toimi.
BTW, kannattaa googletella SSP_153.pdf googletella jostain, siinä myös yleiseimmät ecun kytkennät hieman tiivistettynä.
BTW, kannattaa googletella SSP_153.pdf googletella jostain, siinä myös yleiseimmät ecun kytkennät hieman tiivistettynä.
< 15kWh/100km
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Jep, "yksi kahdesta" äänestys tiputtaa vakkarin pois.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Mites olette tämän ajatelleet otettavan talteen, jos ei käytä luovuttajan mittaristoa? Saako tuon anturin jotenkin irti mittaristosta?Vehicle Speed Signal
Blue single pin connector = blue/white tracer -> pin 43 ECU
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Käytän luovuttajan mittaristoa, joten ei ole tuota ongelmaa. Olikohan tölkin mittaristossa jonkun ruuvin alla lähtö nopeussignaalille? Absoluuttiarvoa kun et tarvitse, niin ei ole niin väliä näyttämästä, kunhan saa vaan Ecun hyväksymää aikaiseksi. Toinen vaihtoehto taitaa olla anturi vetarin pulteille ja joku boksi, taitaa siltä saksalaiselta tohtorilta löytyä tuotteet tähän.
Edit: http://home.arcor.de/nolan/Speedpuls/index_en.htm
Viestittelin aiemmin tämän tri sykerön kanssa hänen tuotteistaan, oikein palvelukykyinen kaveri, kannattaa meilata.
Edit: http://home.arcor.de/nolan/Speedpuls/index_en.htm
Viestittelin aiemmin tämän tri sykerön kanssa hänen tuotteistaan, oikein palvelukykyinen kaveri, kannattaa meilata.
Viimeksi muokannut Joker, 20.05.2013 20:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Juu ja olen nähnyt jotain boksejakin myytävän ebayssä, joka tulee mittariston ja vaijerin väliin. Pitää tutkia tölkin mittaristoa, tosin jossain vaiheessa oli ajatus sovitella tuota tdi-mittaristoakin. Saa nähdä mihin ratkasuun päätyykään lopulta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Nopean googletuksen perusteella VSS antaisi yhden impulssin per metri. Eli jos on 31" renkaat niin yksi kierros on n. 2,5m. Eli jos vaikka kahden (tai kolmen) vetarin mutterin alla laittaisi peltilätkät joita sitten lukisi esim honeywell GT101DC anturilla saisi suoraan eculle sopivan signaalitiedon (0v-5v square wave) joka ei edes kauhean paljon heittäisi todellisesta.
< 15kWh/100km
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Löytyy tosiaan ihan valmis osa tuohon orggismittariin, ja osaa säätää itsensä myös eri renkaille http://shop.busprojekte.de/tdi-motorumb ... uls-1.html
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Sama osa kuin aiempaan viestiin editoima. En tiedä hintaa, mutta kysy.TT| kirjoitti:Löytyy tosiaan ihan valmis osa tuohon orggismittariin, ja osaa säätää itsensä myös eri renkaille http://shop.busprojekte.de/tdi-motorumb ... uls-1.html
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Niin on saman kaverin tuote, sivuilta vaan myyntilinkit menee noiden jälleenmyyjien sivuille.Joker kirjoitti:Sama osa kuin aiempaan viestiin editoima. En tiedä hintaa, mutta kysy.TT| kirjoitti:Löytyy tosiaan ihan valmis osa tuohon orggismittariin, ja osaa säätää itsensä myös eri renkaille http://shop.busprojekte.de/tdi-motorumb ... uls-1.html
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Eilen leikkelin johtosarjaa auki ja yllättävän paljon tuohon teippipainiin menee aikaa. Nyt alkaa olemaan piuhat jotenkin järjestyksessä, pari ylimäärästä lenkkiä on vielä mukana. Kabiinin puolta leikkelin vähän rohkeammin ja nyt on mittaristo+obd osuus jäljellä. Eilen mallailin myös TDI-viiksiä tölkin ohjauspylvääseen, mutta vaatisi näköjään myös virtalukon kiinnityksen muutoksen tai muokkauksen. Molemmat on kyllä kolmella ruuvilla kiinni, mutta yksi ruuvi on eri kohdassa. Ehkä jätän tämän osuuden myöhempään ajatushautomoon tässä vaiheessa. http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=61313 tuon mukaan kävin johtoja läpi, ilmeisesti tässä yksilössä on hieman eroa golfiin, koska tuota erillistä VSS piuhaa en ole löytänyt, voisiko olla signaali otettu vaihdelaatikosta? Ja cruisen piuhat piilottelee myöskin, tässä luovuttaja autossa ei sellaista ollut. Eniten päänraapimista aiheuttaa syylärissä kiinni ollut liitin, arvaus on että se on vain flektin ohjaus, mutta voiko siitä mennä myös eculle joku lämpötieto?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
VSS menee sinivalkoisella laatikon sensorilta suoraan mittarille. Minulla se VSS- piuha haarautui ulos johtosarjasta moottorin moninapa-liittimen tienoolta. Sensorille taisi mennä T15 sähkö ja maa. Mittarilta signaali lähtee muokattuna ihan ulkomuistista muisteltuna Eculle 68/43.
Itsellä tulee sensori modauksella kiinni mittarin taakse kaapeliin, sensorille T15, maa ja sitten suoraan Mittarin VSinput kiinni. Mittarilta Eculle 68/43:seen sitten välijohdotusta pitkin.
Flektin ohjausta en muista, mutta itse revin pois juurmutineen.¨
Ei mullakaan ollut johtimia valmiina vakkarille.
Itsellä tulee sensori modauksella kiinni mittarin taakse kaapeliin, sensorille T15, maa ja sitten suoraan Mittarin VSinput kiinni. Mittarilta Eculle 68/43:seen sitten välijohdotusta pitkin.
Flektin ohjausta en muista, mutta itse revin pois juurmutineen.¨
Ei mullakaan ollut johtimia valmiina vakkarille.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Kiitosta, jotain tuommosta arvelin itsekin kun yksi ei niin selvä piuha tuolla moottorin moninapaliittimen kohdalla on, joka ollut laatikossa kiinni. Eli tuommoinen anturi on sitten kuitenkin hommattava jossain vaiheessa.
Vauhtipyöräkin sorvautui eilen, joten voisi kohta heittää tekniikan konttiin ja katsoa mitä koodeja piuhoista irtoaa.
Vauhtipyöräkin sorvautui eilen, joten voisi kohta heittää tekniikan konttiin ja katsoa mitä koodeja piuhoista irtoaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tarve riippuu siitä miten päätät kokonaisuuden tehdä. Jos teet TDI mittarilla, tuolle sensorilla saa aika helposti toteutettua ja jotkut on joskus kirjoitelleet että jollain sensorilla jopa nopeuslukemakin mätsää. Jos taas teet Tölkin mittarilla, mutta haluat vakkaria varten VSS:n, voit unohtaa tuon johtimen ja sun pitää syöttää suoraan siihen 43:seen sopivaa ECUn ymmärtämää kanttia, kuten DMN selitti.TT| kirjoitti:Kiitosta, jotain tuommosta arvelin itsekin kun yksi ei niin selvä piuha tuolla moottorin moninapaliittimen kohdalla on, joka ollut laatikossa kiinni. Eli tuommoinen anturi on sitten kuitenkin hommattava jossain vaiheessa.
Jos et tiedä kummin teet, varaat sekä inputille ja outputille johtimet Ecu - mittaristo ja jatkat matkaa.
Mihis se VSS on muuten liitänyt? Katsoin aiempaa purkukuvaasi, niin se pyöritinakseli näyttäs olevan ilman sensoria vetarin laipan vieressä? ota se akselikin talteen jos sulla loota vielä on, siinä oleva kara sopii Tölkin vaijeriin ja siitä voi tulla ihan hyvä liitosholkki.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Laatikko on mennyt jo muualle aikoja sitten Voisiko olla niin ettei tuossa ole sitä ollutkaan, kun ei ole cruisea ollutkaan? Ei ainakaan ole mitään muistikuvaa että olisin laatikosta tuommoista irroittanut.
Omaan ihmettelyyni syylärissä olleesta anturista huomasin vastauksen vanhoja kuvia selatessa, flektin piuhat näköjään kulkee hämäyksen vuoksi tuolla seassa.
Omaan ihmettelyyni syylärissä olleesta anturista huomasin vastauksen vanhoja kuvia selatessa, flektin piuhat näköjään kulkee hämäyksen vuoksi tuolla seassa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Onko tää artikkeli luettu? Oisko mitään apua cruisen johdotuksessa?
http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=106215
http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=106215
Home is where you park it.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Cruisea voi miettiä hetken päästä tarkemmin. Ennätin viime viikolla viemään sorvatun vauhtipyötän ja asetelman tasapainotukseen ja tänään hain limpun takaisin, oli kuulemma 10gr ollut vielä tallipainotuksen jälkeen vauhtipyörässä heittoa ja 2gr asetelmassa, nyt on 0,2gr sisään tasapainotettu. Että ei ihan turha reissu ollut.
Alkaisi olla palaset sen verran kasassa että voi alkaa konetta sovittelemaan paikalleen. Pari päivää vielä koitetaan miten valmiiksi saa, ennen kuin luovuttaa
Alkaisi olla palaset sen verran kasassa että voi alkaa konetta sovittelemaan paikalleen. Pari päivää vielä koitetaan miten valmiiksi saa, ennen kuin luovuttaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!