On sen verran mukavassa paikassa anturi, että en jaksanut alkaa edes tapella liitintä irti. ECU:lle näkyvät arvot oli kuitenkin ihan loogisia, samaa 24C luokkaa näytti mitä myös polttoaine ja ahtolämpö. Huomenna jatkuu ihmettely, lisään eka maajohdon ja mittaan tuleeko solenoidin piuhaan mitään voltteja.vwharrastaja kirjoitti:Saatko testeristä mitatut arvot näkyviin? Mitä näyttää jäähdytysnesteen arvot jos yhdistät piuhat anturin luona yhteen? Nollaa vai "sataa"? -sais vähän haisua että onko oikeiden johtojen päässä jotain, ja pelaako johdot..
Hansu, T3 16" Multivanitusta
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
G62 on kaikista epäluotettavin VAGanturi, joten käy vaan hakemassa uusi (18€) ja jatka selvittelyä muilta osin. Ei muutenkaan estä konetta käymästä. Edit: Ja koodi kertoo vian olevan satunnainen, joten voi nyt näyttääkin oikein....
P.S muutaman vaihtaneena.
P.S muutaman vaihtaneena.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Onkos se moottorin johtosarjan moninapaliitin varmasti ihan kokonaan kiinni??
< 15kWh/100km
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Kyllä minä sen eilen käytin vielä irti ja kiersin mielestäni uudelleen kunnolla kiinni. Oma arvaus on tällä hetkellä että sen kehys ei saa maita.dmn kirjoitti:Onkos se moottorin johtosarjan moninapaliitin varmasti ihan kokonaan kiinni??
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Mulla joskus teki just tota solenoidiherjaa ja kaikki johdot kävin läpi, lopulta paljastui että sen liittimen saa yhden napsauksen kiinni ja sit toimis.
< 15kWh/100km
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Siihen suuntaan nuo kaikki oireet viittaa, koska sen kautta tulee maadotus kaikille valvonnan antureille ja koneen puolessa kaikki maadottuu siihen, varmaan vertailee jotain niiden eroja juurikin lämpömittarin mittailuihin, koska siitä tulee kaksi maapiuhaa tuohon kehykseen. Uudestaan uudestaan, se ollutkin teemana tässä hommassa ennenkindmn kirjoitti:Mulla joskus teki just tota solenoidiherjaa ja kaikki johdot kävin läpi, lopulta paljastui että sen liittimen saa yhden napsauksen kiinni ja sit toimis.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Ja siellähän se olikin, päivänvalossa altapäin näki että liitin ei ehkä ole ihan pohjassa. Hetken aikaa käsiakrobatiaa että pääsi siihen niin lujaa kiinni että sai vielä kierrettyä lisää. Nyt hävisi koodit ja lähti kerrasta käyntiin ja toimii!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Loistava homma! Nyt vaan kovaa ajoa! Mun AHU:sta ei meinattu saada edes irti sitä megapistoketta. Kunnon suhaus rostoffia ja ilmeisesti se voiteli sen verran, että liitin lähti auki.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Been there, done thatTT| kirjoitti:Ja siellähän se olikin, päivänvalossa altapäin näki että liitin ei ehkä ole ihan pohjassa. Hetken aikaa käsiakrobatiaa että pääsi siihen niin lujaa kiinni että sai vielä kierrettyä lisää. Nyt hävisi koodit ja lähti kerrasta käyntiin ja toimii!
< 15kWh/100km
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Kiitos vertaistuestadmn kirjoitti:Been there, done thatTT| kirjoitti:Ja siellähän se olikin, päivänvalossa altapäin näki että liitin ei ehkä ole ihan pohjassa. Hetken aikaa käsiakrobatiaa että pääsi siihen niin lujaa kiinni että sai vielä kierrettyä lisää. Nyt hävisi koodit ja lähti kerrasta käyntiin ja toimii!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Releet tuli siistittyä takaisin mustaan laatikkoon.
Tästä katkesi silloin ennen safaria pyyhkijän kiinnike siitä kierteen alaosasta. Pikaisen koneilun perusteella oli aika epätoivoista korjaaminen, niin purin sitten kojelaudan pois ja vaihdoin ehjän vivuston kokonaan. Samalla tuli vaihdettua pissapojan suuttimet kaksireikäisiin versioihin.
Moottorin henkiin heräämisen jälkeen alettiin kaataa nesteitä koneeseen ja parin litran jälkeen kuulu sisältä lorina Unohtu laittaa takalämppäri paikalleen. Sen tilkittyä lisää nesteitä ja sitten vuotaa sähköpumpulta suodatinjalan alumiinitötterölle tuleva letku. Selvisi että se on isompi mitä pitäisi ja letkulle sopiva klemmari, joka ei kiristänyt riittävästi. Klemmari vaihtoon ja lisäämään nestettä. Pieni lirinä taas, hetki meni etsiessä mutta oli sitten murtunut se kannen vesilähdön nippa, josta joissakin malleissa on paluu paisarille. Ruuvi liiman kanssa tuntui lopettavan sen, sitten alkoikin pysymään paikat kuivana, kun pisti vielä syylärin ilmausruuvin kiinni.
Varasin maanantaille katsastuksen ja hain siirtokilvet viikonlopulle, huomenna testiajo vaihtamaan renkaaseen vuotava venttiili.
Tästä katkesi silloin ennen safaria pyyhkijän kiinnike siitä kierteen alaosasta. Pikaisen koneilun perusteella oli aika epätoivoista korjaaminen, niin purin sitten kojelaudan pois ja vaihdoin ehjän vivuston kokonaan. Samalla tuli vaihdettua pissapojan suuttimet kaksireikäisiin versioihin.
Moottorin henkiin heräämisen jälkeen alettiin kaataa nesteitä koneeseen ja parin litran jälkeen kuulu sisältä lorina Unohtu laittaa takalämppäri paikalleen. Sen tilkittyä lisää nesteitä ja sitten vuotaa sähköpumpulta suodatinjalan alumiinitötterölle tuleva letku. Selvisi että se on isompi mitä pitäisi ja letkulle sopiva klemmari, joka ei kiristänyt riittävästi. Klemmari vaihtoon ja lisäämään nestettä. Pieni lirinä taas, hetki meni etsiessä mutta oli sitten murtunut se kannen vesilähdön nippa, josta joissakin malleissa on paluu paisarille. Ruuvi liiman kanssa tuntui lopettavan sen, sitten alkoikin pysymään paikat kuivana, kun pisti vielä syylärin ilmausruuvin kiinni.
Varasin maanantaille katsastuksen ja hain siirtokilvet viikonlopulle, huomenna testiajo vaihtamaan renkaaseen vuotava venttiili.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
vaikeuksien kautta voittoon tsemppiä
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Jarruanturit kytketty releytettynä tölkin jarruvalosta. Ajonesto ja obd pujoteltu kojelaudan sisään paikalleen. Kaikki piuhat konehuoneessa ja alustassa siivoiltu paikalleen ja koeajolle tallille renkaan vuotavan venttiilin vaihtoon. Mediheli tuli bongaamaan, kun lisäilin ilmaa renkaisiin.
Hehkun valo palaa käynnissä ollessa himmeästi, onkohan normaalia tuolle kytkennälle vai vuotaako jostain sähköä piuhaan?
Nyt siis eculta merkkivalon piuha kytketty suoraan tölkin merkkivaloon.
Yllättävän hyvin kulkee ollakseen vakio, menomatkalla tosin tuntui alavääntöä uupuvan. Renkaiden täytön kohdalla kiristin öljynpaluuta turbon päästä. Tallille kun päästiin, niin koko takapää öljytäplissä Turbon painepuolen banjopultti oli jäänyt kiristämättä ja oli kierinyt auki, lisäksi imusarjan laipan pultit oli löysällä. Lisättiin myös syyläriin nestettä, kun paisarin korkki piti vaihtaa, kun venttiili antautui siitä täysin ja jäi ilmaa järjestelmään. Lämmöt menomatkalla ecun mukaan max 95 mäkivedätyksissä ja ahtolämmöt normaalisti 40-50 ja pitkissä mäissä täysillä ahdoilla nousee n. 70 asti. Ilmeisesti siis jäähy jotenkin toimii. Pitää vielä tiivistää flektin konehuoneen ilmasta, jos vähän tehostaisi vielä. Hehkun valo palaa käynnissä ollessa himmeästi, onkohan normaalia tuolle kytkennälle vai vuotaako jostain sähköä piuhaan?
Nyt siis eculta merkkivalon piuha kytketty suoraan tölkin merkkivaloon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Leimattu huomautuksitta! Ajonesto ei ole kiukutellu kolmeen päivään, kun tuossa ajellu ja starttaillu, katsastusmies kun hyppäsi ajamaan niin eipä lähteny. Avain paremmin paikalleen ja toimi, hallista yritti lopuksi ajaa pois, niin sama homma Hyvin siis toimii ajonesto, ei anna vieraiden ajella
Seuraavaksi väliseinä pois ja kamat kyytiin, huomenna laivalla Tallinnaan
Seuraavaksi väliseinä pois ja kamat kyytiin, huomenna laivalla Tallinnaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
mikäs on viron suunta ?
mietittiin loppuviikosta http://www.positivusfestival.com/lv/
mietittiin loppuviikosta http://www.positivusfestival.com/lv/
Home is where you park it.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tarkoitus olisi pudotella aika vauhdikkaasti etelään keskiviikkoaamusta alkaen.Sinky kirjoitti:mikäs on viron suunta ?
mietittiin loppuviikosta http://www.positivusfestival.com/lv/
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Onnea leimasta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =45&t=2198 siinä olisiSinky kirjoitti:ei muuta ku reissu bogia kirjottamaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Onnittelut leimasta ja hyVWää reissua etelään