Hansu, T3 16" Multivanitusta

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

vwharrastaja kirjoitti:Saatko testeristä mitatut arvot näkyviin? Mitä näyttää jäähdytysnesteen arvot jos yhdistät piuhat anturin luona yhteen? Nollaa vai "sataa"? -sais vähän haisua että onko oikeiden johtojen päässä jotain, ja pelaako johdot..
On sen verran mukavassa paikassa anturi, että en jaksanut alkaa edes tapella liitintä irti. ECU:lle näkyvät arvot oli kuitenkin ihan loogisia, samaa 24C luokkaa näytti mitä myös polttoaine ja ahtolämpö. Huomenna jatkuu ihmettely, lisään eka maajohdon ja mittaan tuleeko solenoidin piuhaan mitään voltteja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja Joker »

G62 on kaikista epäluotettavin VAGanturi, joten käy vaan hakemassa uusi (18€) ja jatka selvittelyä muilta osin. Ei muutenkaan estä konetta käymästä. Edit: Ja koodi kertoo vian olevan satunnainen, joten voi nyt näyttääkin oikein....
P.S muutaman vaihtaneena.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Onkos se moottorin johtosarjan moninapaliitin varmasti ihan kokonaan kiinni??
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Onkos se moottorin johtosarjan moninapaliitin varmasti ihan kokonaan kiinni??
Kyllä minä sen eilen käytin vielä irti ja kiersin mielestäni uudelleen kunnolla kiinni. Oma arvaus on tällä hetkellä että sen kehys ei saa maita.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mulla joskus teki just tota solenoidiherjaa ja kaikki johdot kävin läpi, lopulta paljastui että sen liittimen saa yhden napsauksen kiinni ja sit toimis.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Mulla joskus teki just tota solenoidiherjaa ja kaikki johdot kävin läpi, lopulta paljastui että sen liittimen saa yhden napsauksen kiinni ja sit toimis.
Siihen suuntaan nuo kaikki oireet viittaa, koska sen kautta tulee maadotus kaikille valvonnan antureille ja koneen puolessa kaikki maadottuu siihen, varmaan vertailee jotain niiden eroja juurikin lämpömittarin mittailuihin, koska siitä tulee kaksi maapiuhaa tuohon kehykseen. Uudestaan uudestaan, se ollutkin teemana tässä hommassa ennenkin :twisted:
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ja siellähän se olikin, päivänvalossa altapäin näki että liitin ei ehkä ole ihan pohjassa. Hetken aikaa käsiakrobatiaa että pääsi siihen niin lujaa kiinni että sai vielä kierrettyä lisää. Nyt hävisi koodit ja lähti kerrasta käyntiin ja toimii!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Loistava homma! Nyt vaan kovaa ajoa! Mun AHU:sta ei meinattu saada edes irti sitä megapistoketta. Kunnon suhaus rostoffia ja ilmeisesti se voiteli sen verran, että liitin lähti auki.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti:Ja siellähän se olikin, päivänvalossa altapäin näki että liitin ei ehkä ole ihan pohjassa. Hetken aikaa käsiakrobatiaa että pääsi siihen niin lujaa kiinni että sai vielä kierrettyä lisää. Nyt hävisi koodit ja lähti kerrasta käyntiin ja toimii!
Been there, done that ;-)
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:
TT| kirjoitti:Ja siellähän se olikin, päivänvalossa altapäin näki että liitin ei ehkä ole ihan pohjassa. Hetken aikaa käsiakrobatiaa että pääsi siihen niin lujaa kiinni että sai vielä kierrettyä lisää. Nyt hävisi koodit ja lähti kerrasta käyntiin ja toimii!
Been there, done that ;-)
Kiitos vertaistuesta :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Releet tuli siistittyä takaisin mustaan laatikkoon.
Tästä katkesi silloin ennen safaria pyyhkijän kiinnike siitä kierteen alaosasta. Pikaisen koneilun perusteella oli aika epätoivoista korjaaminen, niin purin sitten kojelaudan pois ja vaihdoin ehjän vivuston kokonaan. Samalla tuli vaihdettua pissapojan suuttimet kaksireikäisiin versioihin.
Moottorin henkiin heräämisen jälkeen alettiin kaataa nesteitä koneeseen ja parin litran jälkeen kuulu sisältä lorina :o Unohtu laittaa takalämppäri paikalleen. Sen tilkittyä lisää nesteitä ja sitten vuotaa sähköpumpulta suodatinjalan alumiinitötterölle tuleva letku. Selvisi että se on isompi mitä pitäisi ja letkulle sopiva klemmari, joka ei kiristänyt riittävästi. Klemmari vaihtoon ja lisäämään nestettä. Pieni lirinä taas, hetki meni etsiessä mutta oli sitten murtunut se kannen vesilähdön nippa, josta joissakin malleissa on paluu paisarille. Ruuvi liiman kanssa tuntui lopettavan sen, sitten alkoikin pysymään paikat kuivana, kun pisti vielä syylärin ilmausruuvin kiinni.
Varasin maanantaille katsastuksen ja hain siirtokilvet viikonlopulle, huomenna testiajo vaihtamaan renkaaseen vuotava venttiili.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja beretta »

vaikeuksien kautta voittoon :) 8-) tsemppiä :)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jarruanturit kytketty releytettynä tölkin jarruvalosta. Ajonesto ja obd pujoteltu kojelaudan sisään paikalleen. Kaikki piuhat konehuoneessa ja alustassa siivoiltu paikalleen ja koeajolle tallille renkaan vuotavan venttiilin vaihtoon. Mediheli tuli bongaamaan, kun lisäilin ilmaa renkaisiin.
kopteri.jpg
Yllättävän hyvin kulkee ollakseen vakio, menomatkalla tosin tuntui alavääntöä uupuvan. Renkaiden täytön kohdalla kiristin öljynpaluuta turbon päästä. Tallille kun päästiin, niin koko takapää öljytäplissä :o Turbon painepuolen banjopultti oli jäänyt kiristämättä ja oli kierinyt auki, lisäksi imusarjan laipan pultit oli löysällä. Lisättiin myös syyläriin nestettä, kun paisarin korkki piti vaihtaa, kun venttiili antautui siitä täysin ja jäi ilmaa järjestelmään. Lämmöt menomatkalla ecun mukaan max 95 mäkivedätyksissä ja ahtolämmöt normaalisti 40-50 ja pitkissä mäissä täysillä ahdoilla nousee n. 70 asti. Ilmeisesti siis jäähy jotenkin toimii. Pitää vielä tiivistää flektin konehuoneen ilmasta, jos vähän tehostaisi vielä.
Hehkun valo palaa käynnissä ollessa himmeästi, onkohan normaalia tuolle kytkennälle vai vuotaako jostain sähköä piuhaan?
Nyt siis eculta merkkivalon piuha kytketty suoraan tölkin merkkivaloon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Leimattu huomautuksitta! Ajonesto ei ole kiukutellu kolmeen päivään, kun tuossa ajellu ja starttaillu, katsastusmies kun hyppäsi ajamaan niin eipä lähteny. Avain paremmin paikalleen ja toimi, hallista yritti lopuksi ajaa pois, niin sama homma :D Hyvin siis toimii ajonesto, ei anna vieraiden ajella :P
Seuraavaksi väliseinä pois ja kamat kyytiin, huomenna laivalla Tallinnaan :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja Sinky »

mikäs on viron suunta ?
mietittiin loppuviikosta http://www.positivusfestival.com/lv/
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sinky kirjoitti:mikäs on viron suunta ?
mietittiin loppuviikosta http://www.positivusfestival.com/lv/
Tarkoitus olisi pudotella aika vauhdikkaasti etelään keskiviikkoaamusta alkaen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja Sinky »

ei muuta ku reissu bogia kirjottamaan :D
Home is where you park it.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Onnea leimasta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sinky kirjoitti:ei muuta ku reissu bogia kirjottamaan :D
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =45&t=2198 siinä olisi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onnittelut leimasta ja hyVWää reissua etelään ;)
Vastaa Viestiin