Hansu, T3 16" Multivanitusta

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vajaa viikko sitten pääsin koeajamaan tämän. Mieli olisi tehnyt ajaa pidempikin lenkki, mutta aikataulut näytti siinä vaiheessa tiukalta.
Mukavasti herää tuo kone :D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tässä talviunien aikana on jo suunniteltu seuraavaa retkeä ja hahmoteltu työlistaa:
- Vasemman taka vetarin kolina pitää selvittää, jostain syystä pääsee liikkumaan laatikko-napa välillä niin että akselin pää kolahtaa napaan. Lievähkö mysteeri.
- Muistaakseni oli vielä joku pieni, mutta sottaava öljyvuoto.
- Sisustaan paljonkin ideoita, mutta ainakin taakse ylös Hanttapulin tyyliin tavarahylly, ja kattotuuletin vaihtuu.
- Vasemmalle puolelle on tulossa tigerExped-mallinen varapyöräteline, alkuperäisen kaveriksi. Reissuille toiseen alla olevien renkaiden kokoinen 245/75-16 vararengas ja toiseen jerrykannu/trasharoo/vesikannu jne.
- Ilma-eberi tyylinen lämmitin ja eristeiden asennus seiniin, ja vanhojen vielä paikallaan olevien vaihto.
- Niin ja se vakkari viimein toimintaan.
- Ehkä jotain pientä viilaamista vielä tulee mieleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Hansukaan ei ole koskaan VWalmis
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hansu käytiin herättelemässä talviuniltaan, hyvinhän tuo heräsi kun laitto vaan akunnavan kiinni. Laturi pysyi horroksessaan, joten uusi lataussäädin piti käydä hakemassa. Nyt lataa ja laukkaa taas entiseen malliin. Tälle kaudelle vaihdoin alle Tuiren city-renkaat, 225/75-16 AT-pyörät. Varsin tasapainoiselle näyttää nuokin.
Alkusiivous tehtiin eilen ja näin ekaa kertaa markiisinkin avattuna :)
Seuraavana olisi varmaan ohjelmassa kattotuulettimen vaihtaminen sienestä matalampaan aurinkokennomalliin.
Pikku hiljaa on muodostunut yhä vahvemmaksi ajatus alustan päivittämisestä, suunnilleen alkuperäiseen korkeuteen eli matalammaksi. Bilsteinin B6 olisi tällä hetkellä vahvimpana ehdokkaana eteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tänään jo vähän positiivista edistystä. Viikko sitten piti viikonlopuksi lähteä Hankoon, ikään kuin testireissulle. Mutta edellisenä iltana Pornaisista paluumatkalla alkoi olla takalaakerin jurina sitä luokkaa että piti aamulla nostaa ensimmäisenä rengas ilmaan ja todeta napatapin kierteiden antaneen periksi ja renkaan heiluvan siihen malliin ettei tarvinnut lähteä baanalle rassailemaan :( Hyötyajoneuvo Audi pääsi sitten etelänmatkalle.
No tällä viikolla sitten rälläköitiin mutteri pois, kun se pyöri tyhjää paikallaan. Varasetistä toinen tappi kunnostaen ja uudella laatulaakerilla kasaan, samalla tuli rasvat vaihdettua niveliin. Jos jollain on jäänyt nuita 16" napatappeja nurkkiin pyörimään, niin voisin lunastaa pois? Tänään saatiin sitten koko paketti paikalleen, ja kuten sisempi laakeri taas melkein liian helposti meni paikalleen, niin pieni klappi jäi. Mutta on vielä toleranssissa, joten eiköhän tuo kesän reissut ainakin kestä (toivotaan, toivotaan).
Kattotuulettimen vaihto on ollut myös aika isolla prioriteetillä listalla, joten irrottelin alkuperäisen tornin pois ja huomasin positiivisena yllätyksenä että reikä onkin juuri sopiva uudelle tuulettimelle. Ei tarvinnut alkaa välirinkulaa sorvaamaan, myös sisärinkula sopi kun irrotti keskilätkän pois. Nyt on sitten hiljainen aurinkokennorupeli katossa. Samalla riivin pois vanhan hälymajakan pohjan pois katosta, jonka ruuvit ei halunneet joskus aikoinaan aueta. Tilkitsin samalla vanhat ruuvin reiät mitä katossa valojen yms jäljiltä on. Nyt kun tuota katsoo sivusta, niin pitää vielä suihkia puhaltimen runkoon maalia, kun loistaa turhan kirkkaana katolla. Nyt on Hansu madaltunut jo ainakin 30cm, saa nähdä miten paljon vielä tippuu.
Toistaiseksi ei ole myöskään vuotanut nesteitä tai öljyjä mistään, ei edes sellaisesta täysin toimimattomaksi julistetusta ei ortodoksisesta öljynpaluusta ;) Moottorin öljy on muuten edelleen aivan kirkasta, eikä normaalin dieselkoneen mustaa.
Jospa sitä seuraavaksi sitten pääsisi jatkamaan to-do listaa etiä päin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Alkaa lähtö lähestyä ja ihme ja kumma to-do listalta oli aika monta kohtaa valmistunut. Jäger lähetti pikana B6 Bilsteinit ja ne ruuvasin alle uusien 2wd HD jousien kanssa. Pikkusen taisi keula tipahtaa, muttei yhtään liikaa. Joustovaroja tuli reilusti lisää ja ajettavuus on nyt hyvä. Aika sporttisen oloiset nuo on, mutta ei tuolla painolla ainakaan haittaa.
Takapenkki on nyt kunnolla paikallaan ja kiinnityspisteitä lisäilin samalla. Penkin etuseinän tein vanerista, että kestää vähän paremmin tavarat paikallaan.
Keikaloinen nimimerkin projektikertomukseen vinkkaama IKH Jerry-kannun teline tuli vielä tänään haettua ja pultattua takaluukkuun kiinni. Pari eri vaihtoehtoa oli suunnitteilla ja porailua vaille valmiinakin katon takaseinään grillin kiinnittämistä varten, mutta tämä käänne lisäpolttoaineen sijoituksessa sai luopumaan ajatuksesta. Grilli pääsi sitten vararenkaan ja tunkin seuraksi telineeseen. Vielä pitää kiilat pultata tuohon Jerryn alle niin alkaa olla tavarat paikallaan.
Kun nuista pohjoisen ilmoista ei koskaan tiedä, niin asenneltiin eristeet paikalleen seiniin ja samalla laiteltiin äänieristettä myöskin. Ei harmita kyllä yhtään näin ensi kokemuksen valossa, on erittäin nautinnollinen matkustaa. Arvaan että koirakin arvostaa.
Cruisea varten on jo piuhakin olemassa, sitä kolvataan paikalleen varmaan vielä alkumatkasta.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Sehän näyttää hyvältä! Täytyy käydä kyllä itsellekkin hakemassa. Ruuvasitko sen vaan siis pellistä läpi? laitoitko mitään tukia takapuolelle?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Reiät läpi ja tuon pokkauksen ylä ja alapuolelle laitoin tukipellin, laitoin myös ulkopuolelle tuohon pokkauksen syvennykseen korotuksen ettei vedä ruttuun. Tuo yläosa luukusta on varsin jämäkkä. Itsellä tuo paikka valikoitui myös sen takia että alapuolelle saa myös kiinnitettyä tavaraa. Tuossa telineessä on kiinnityksiä varten pultin reiät molemmin puolin, ja myös pohjassa. Kannun saa lukittua paikalleen, että ei ihan noin vaan lähde varkaiden matkaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja keikaloine »

Ok, kiitoksia. Kuulostaa siltä miten sen junailinkin päässäni.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ensimmäiset 400km ajeltiin parin päivän tauolle Savoon, jossa rakennettiin loput listalta jääneet hommat. WC sai monipuoliset kuoret, tunkki kiinnitettiin varapyörätelineeseen, panssari paikalleen. Ja kolvasin cruisenkin paikalleen. VSS vaatii vaan vielä säätämistä, kun arvot heittelee miten sattuu. Ehkä jossain vaiheessa.
Seuraavaksi oli 500km pyrähdys pohjoiseen roialan tapaamiseen ja pieni 100km rykäsy mukavalle yöpaikalle. Nyt taas matka jatkuu.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

4800km tuli reissattua ongelmitta 8-) Sisustan päivitykset osottautuivat erittäin toimiviksi ja muutenkin oli mukavaa. Uusittu etujousitus osottautui erittäin hyväksi, maantiellä ei isotkaan heitot tunnu ja maastossa pysyy renkailla pito hyvin.
Nyt pientä huoltoa matkustajille ja Hansulle ja viikon päästä jälleen baanalle. BIF sitten samalla kierroksella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

BIF reissulle lähtiessä kurvattiin Järkiauton kautta ja vaihdettiin öljyt laatikkoon ja etuperään. Ajatuksena oli katsoa missä kunnossa laatikko on, kun nyt on kovemmilla väännöillä ajettu noin 30 000km. Koneen asennuksen yhteydessä vaihdoin laatikkoon Teboilin 80W90 mineraalit, ja täysin kirkkaina ne tuli ulos, eikä propussa ollut mitään metallia. Samalla mitattiin öljyn ja laatikon lämmöt, jotka olivat maksimissaan 60 astetta. Yllätys että noinkin viileät, koska öljyt laskettiin ulos lähes suoraan moottoritiellä ylikovaa painetun Vantaa-Lempäälä ajon jälkeen. Että Suomen oloissa ei taida kuumuus olla iso huoli laatikolle. Nyt laitettiin kokeeksi LiquiMolyn haitek-öljyt sisään, ainakin tuoreeltaan tuntuu että synckrot toimii paremmin laatikossa, vaihteet löytyy helpommin myös kylmänä.
Hansun varustus päivittyi aika olennaisesti myös, siirryttiin kompurakaappiin TigerExped.de valikoimasta tuli 60 litran versio kahdella kannella. Näköjään ennätettiin tilaamaan kaappi just ennen hinnan nousua. Erittäin tyytyväisiä näin ensi reissun jälkeen, vahva suositus. Samassa tilauksessa tuli myös aurinkopaneelien ohjaus/latausboksi ja Trasharoo varapyörään roikkumaan, nyt siellä on grilli, hiilet yms tarvikkeet. Ja tietenkin mahtavat mukit :)
Petromaxin padassa pystyy myös tekemään grillissä leipää tai suklaakakkua 8-) Norjassa testattiin myös tuo Lidlistä hankittu retkisuihku, hyvin lämpeni pohjoisen auringolla vesi mukavaan suihkulämpötilaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Ensimmäiset 400km ajeltiin parin päivän tauolle Savoon, jossa rakennettiin loput listalta jääneet hommat. WC sai monipuoliset kuoret, tunkki kiinnitettiin varapyörätelineeseen, panssari paikalleen. Ja kolvasin cruisenkin paikalleen. VSS vaatii vaan vielä säätämistä, kun arvot heittelee miten sattuu. Ehkä jossain vaiheessa.
Onko teillä tuolle kakkamakille ollut kovastikin käyttöä reissuloissa? Itse heivasin juuri hankitun potan pois heti alkumatkasta kun vei niin vietävästi tilaa ja päätin kakkia jatkossa metsään.

Ymmärsinkö oikein jotta vakkari toimii muuten mutta vss-anturi antaa heittelevää nopeustietoa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Oli sille käyttöä, varsinkin naisväen mieleen.
Juu VSS ottaa häiriöö jostain, pitäs jossain kohtaa korjata.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hansu joutui talvella olemaan liikenteessä, kun Sepiä korjailtiin ja päätti joulukuussa pari km kotoa että nyt riitti ja sylkäsi hihnan pois. Selvisi sitten se ajoittainen jurisevan äänen aiheuttaja, vesipumppu aivan väljä :o Hihnapyörä heilui sen verran että hihnasta oli kulunut soiro pois ja lopulta ei enää pysynyt paikallaan ollenkaan. Pienellä lumijäähdyttelyllä pääsin kotipihaan, ja siinä odotteli asennuskelejä sitten kesään asti.
Krisse sitten otti ja vaihtoi lomansa kunniaksi vesipumpun, ja kun hihnaa olin sovittelemassa paikalleen, niin huomasin että kiristimen rullakin on aika valmis. Onneksi löytyi valmiiksi uusi INA:n rulla, joka oli Sepiä varten ostettu ja ei ollutkaan sitten siihen tarvittu. Uudet hihnat paikalleen, nesteet sisään ja tulille. Kylläpä kävikin hienosti jälleen ilman turhia ääniä. Sähköissä oli pientä omituisuutta, välillä tuli virrat kaikkialle ja välillä ei. Akku täysin ladattuna ja erinäisten tarkistelujen jälkeen löytyi yksi huono liitos ja sen kiristelyn jälkeen pysyi sähköt.
Sitten olikin jo aika lähteä Kuopioon, muutama päivä leireilyä meni mukavasti. Paluuta edeltävänä päivänä kokeiltiin starttailla ja hienosti lähti käyntiin ja kaikille akuille näytti laturilta tulevan hyvin virtaa. Tällä reissulla ostettiin myös Motonetistä tarjouksesta 100Ah AGM akku jääkaappia varten, ja tilattiin Sunwindiltä Kaarinasta kaksi 100W aurinkokennoa, kun löytyi viimein sopivan kokoiset ja paikka joka halusi ne myydä ja toimittaa hyvin.
Seuraavana päivänä sitten auto pakattu, Ahti häkissään odottamassa jne, Krisse starttaa ja kuuluu ruks ja startti pyörii tyhjää :? Koputtelua starttiin ja sama tulos, joten startti irti ja ihmettelemään. Hammaspeikkohan se oli iskenyt, ja yhtään hammasta tai mitään jäämiäkään niistä ei ollut jäljellä! Hätähuuto ilmoille ja maaningalta tulikin heti miten startti ihan pihaan asti, irrallaan testaillen se toimi suht ok ja paikalleen. Pari kertaa satunnaisesti tämä yksilö suostui vaivalloisesti pyörittää moottoria ja iskemään tulta, mutta sitten mykistyi kokonaan. Uusi yritys ja Skodalla hakemaan Iisalmesta lisää startteja :P Varmuuden vuoksi sieltä lyötiin kouraan kaksi toimivaksi todettua starttia ja takas Hansun luo. Enää ei mennyt kovin montaa minuuttia kun startti paikallaan ja kone kävi jälleen. Harjotus tekee liikkeistä sulavia. Vähän apetta mahaan ja yöllinen siirtymä Vantaalle sopivaa marssivauhtia pitäen. Kiitokset ja kumarrukset Savon sepille avusta!
Nämä peliliikkeet tapahtui alkuviikosta ja viikonloppuna oli aikeissa lähteä kesälomaa viettämään saariston rengastielle, joten pieniä asennustöitä oli suunnitelmissa. Paneelit taisi saapua luvatusti keskiviikkona ja torstaina ne ennätettiin hakemaan postista. Hetki suunnittelua ja mitä ihmeellisimpien käänneltävien ja irrotettavien telineiden suunnittelua ja lopputulos että alkuperäisen idean mukaisesti paneelit suoraan kattoon kiinni liimalla ja pulteilla. Etummainen paneeli päätettiin tässä kohtaa asentaa, toinen tulee kunhan kattoluukku saadaan paikalleen keskelle kattoa. Lauantaina 23 aikoihin sain paneelin kytkettyä säätimeen ja akkuun ja iloinen yllätys oli että 13.02V virtasi silloinkin 8-) Sunnuntaina kytkennät akulta sulakerasialle ja kahteen 12V pistokkeeseen, virtaa tuntui tuolloin riittävän joten jääkaappi kiinni ja jäähtymään siitä reilusta +20 asteesta ja hienosti pelasi. Sitten päästiin matkaan ja reissu meni ongelmitta, vaikka matkalla oli sateisia päiviä ja lauttamatkoja täysin suojassa auringolta, niin virtaa riitti aina ja auto ei ollut ulkoisessa virrassa koko aikana.
kuopioPuska.jpg
plan.jpg
ekapaikallaan.jpg
iloavaluu.jpg
oujee.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

No nyt on VWirtaa :D
Avatar
hivs
S.J.O.T.O.
Viestit: 86
Liittynyt: 04.07.2014 20:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja hivs »

Tämmönen systeemi pitää kyllä itsekin rakennella tuota pikaa!
Rust is lighter than carbon fiber.

www.valtterihirvonen.com
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Yleensä on Hansu käyty katsastaa keväällä heti ajan alettua, niin meinasi päästä pitkäksi. Tänään viimeisenä päivänä kävin trailerin kanssa näyttämässä ja taas saa ajella vuoden. Raidetangon sisäpäässä vähän väljää, joten se pitää vaihtaa kun seuraavan kerran nosturille ennättää. Jo pidemmän aikaa hyllyssä odotelleet kunnon jarrutkin voisi viimein asentaa eteen, ja tehostajan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hansulla on pari kautta vaan ajettu ja huollettu sen mitä tarvittu. Tänä keväänä säilöstä otettua tuli kurkattua jäähdytintä ja sieltä paljastui vanhoja vuotoja. Päädyin sitten tilaamaan uuden jäähdyttimen, ja kun hommaan ryhtyi niin myös rosteriset putket edestä taakse. Homma sitten eskaloitui ja tilasin toiseen aaltoon myös uudet letkut jäähdyttäjältä putkiin. Putket kun tuli ja riivin hapristuneet muoviputket pois, niin eihän ne sopineet ollenkaan mutkiensa osalta oikealle kohtaa. Hetken kiroilun jälkeen selvisi että autosta puuttui dieselöinnin jäljiltä muovinen yhde koneen letkujen ja muoviputkien välistä, ja sen tilalla oli muoviputkea ja letkuja. Ensin hain Ranchiltä purkuautosta oikean muoviosan, mutta kun se vuosi jostain hiushalkeamasta, niin hain alumiiniset liitoskappaleet https://www.autoracing.fi/alumiiniliitos-38 ja pidemmät letkut https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000036962 joten ei ole muoviosia enää tuolla matkalla.
Samalla kun oli keula auki, niin oli helppo sovitella vesivälijäähyn kenno paikalleen. Kun senkin osat oli odotelleet hyllyssä asennusta jo vuosia. Välijäähy oli joskus subarukoneen kaverina ratataksissa, ja siihen olin vaihdattanut 51mm lähdöt ahtoputkille. Moninaisten vaiheiden jälkeen sain ahtoputket askarreltua TDI-luovuttajista talteen otetuista ahtoputkista ja letkuista. Tätä ennen olin monien sovittelujen ja mallailujen jälkeen päätynyt vaihtamaan imusarjan toiseen suuntaan olevalla lähdöllä varustettuun ja muuta pientä muutosta tehnyt, sekä asennusmallissa päätynyt paisarin ja pa-suodattimen väliseen tilaan, kuten joker oli jo aiemmin tehnyt. Ei muuta kun ilmaamaan vesikiertoa ja useamman litran jälkeen alkoi lorina kuulua ihan väärältä puolen konetta, turbon kompurakotelosta löysi neste tiensä pihalle :o Selvisi siinä että välijäähyn kennoon oli joskus jäänyt ilmeisesti nesteet sisälle ja jäätynyt halki *perk* Aika nopeasti sitä putkaa kaiken mitä on parissa viikossa rakentanut! Onneksi nesteet oli vain tuolla puolella, käytin kyllä imusarjan irti ja siellä oli kaikki kuivaa. No ainakin ahtoputket tuntui olevan tiiviit :D Vaihteeksi taas googlettamaan ja löytyi yksi lähes vastaava vesivälijäähy Espoon Motonetistä. Aamulla heti sitten sitä hakemaan, ja samaisesta autoracingistä hakemaan silikonisupisteet 3"-->2" ahtoputkille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tässä kohtaa alkoi luonnolliset deadlinet olla jo aika käsillä, eli viimeinen katsastuspäivä ja BIF lähtö. Uuden välijäähyn kiinnikkeet ja pari muuta juttua oli erilaiset ja muuta muuttujaa, joten nykyiselle paikalle vaan kiireellä ilmajäähy paikalleen ja leimalle. Se reissu meni lopulta suht ok, ja leima irtosi. Sitten takaisin kotiin ja siivoamaan auto, välijäähy paikalleen. Tällä kertaa koeponnistin sen ensin irrallaan vedellä, sekä nesteytettiin ilmattiin se ahtoputket irti :P Kaikki toimi, joten kaikki paikalleen ja pumpulle sähköjen virittäminen. Auto siivottu, pakattu ja koneluukku kiinni noin 0300 yöllä, joten hyvinhän se meni :D
Torstaille oli sovittu Lempäälään laatikkogurun kanssa laatikkotyöpajaa, kun kuulemma Hansuun tuleva laatikko oli työvuorossa ja osat sekä aika osui kerrankin. Mukava päivä tulikin vietettyä viileässä hallissa bensaa haistellen ja Syncron laatikon sielunelämään perehtyen. Ihan ei ennätetty saada laatikkoa valmiiksi, saati paikalleen, kun ei ollut intoa oikein kenelläkään vetää toista yövuoroa. Joten nokka kohti Ruovettä ja sinne päästiinkiin hienosti. Rennosti hyvässä porukassa aikaa viettäen meni useampi päivä, ja siinä sivussa tuli lisättyä vesikiertoon 3dl lisää, oli varmaan ilmaantunut kunnolla käytössä. Kotimatkalle lauantaina lähdettiin joskus 2100 aikaan, kun luvattiin viilenevää. Ulkolämpö oli matkan ajan 25-30C ja ahtolämmöt ei nousseet pitkissä mäissäkään kun max 49C, suurimman osan aikaa oltiin lähempänä 40C. Joten systeemi tuntui toimivan erinomaisesti.
Nyt suurin harmi tuntuu olevan starttiakun kyykähtäminen, alle vuorokauden seisomisen jälkeen ei enää jaksa käynnistyä.
Lisäilen kuvia myöhemmin vaiheista.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin