1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Huikee tuo viimeisin kuva!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 788
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Muista sitten että Norjassa on paikkoja missä koira pitää olla kytkettynä "villi" eläinten takia ;) ... eli porojen, lampaiden ja lintujen ... semmoiseen infolätkään törmäsin reissullani ja taitaa jossain matkailijan ohjeissakin olla mainintaa ...

Börsen seudulla on hyviä paikkoja leiriytyä ... on hyvät kuvat kyllä ...
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

selvesa kirjoitti:Muista sitten että Norjassa on paikkoja missä koira pitää olla kytkettynä "villi" eläinten takia ;) ... eli porojen, lampaiden ja lintujen ... semmoiseen infolätkään törmäsin reissullani ja taitaa jossain matkailijan ohjeissakin olla mainintaa ...

Börsen seudulla on hyviä paikkoja leiriytyä ... on hyvät kuvat kyllä ...
Niinhän se on joka paikassa koiran kanssa, Suomessakin. Ajattelin soveltaa täälläkin eli kytkettynä = hallinnassa ja välittömästi kytkettävissä. Kyllä me nytkin liikutaan paljon valjaiden ja pitkän liinan kanssa. Välttäen tilanteita joissa poro, jänis yms.mahdollinen jahdattava kohdataan yllättäen. Hallintaa on käyty harjoittelemassa lampaiden ja hevosten läsnäollessa, porot on ihan uusi opeteltava asia. Toivottavasti tämä työ tuottaa vielä joskus tulosta. Kaverihan on vasta vuoden vanha.

Kiitos kuvakommenteista, erilailla karut on nämä maisemat.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Komea on kuvan sienipilvi, Nato siellä vissiin reenaa... :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Kapon perässä kun ajelin niin karavanaanarit moikkaili, mutta eiliseltään yksin raadolla ajellessa vastaan tuli kaksi safarivarusteista defenderiä jotka oma-alotteisesti moikkasivat myöskin tätä vararengas katolla liikkuvaa hippibussia. :)

Kovin on populaa täällä E6:lla Altan jälkeen, mutta hienot on maisematkin. Päätieltä poikkeamalla löydettiin kuitenkin rauhallinen leiripaikka. Enää ei vaan passaa olla ronkeli paikan valinnassa. Siltikin tykkäsin ehkä enemmän Havoysundin ja Börselvin seuduista, johtuen paremmista erakoitumismahdollisuuksista.

Onnistuneesti ollaan vältetty taas kaikki karanaanavarikarsinat, tosin tunnustettava on että vesi tuntuu vilpoiselta Karasjoen lämpökylvyn jälkeen ja tämmöiselle nössykälle lämmin suihku voisi olla kivasta. Nyt ollaan peseydytty/uiskenneltu joissa, järvissä ja välistä jäämeressäkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Kiltisti on raato jaksanut 4500km viimeisen 2 vkon aikana, kuskille vähän meinaa jo tulla ahdistus kun roadtrippinkiä on enää jäljellä 2 vkoa. Aika hyvin ollaan onnistuttu vaikkakaan hirmuisen helppoa ei ole aina löytää wild camping spotteja Norjasta ilman naapureita.

Täältä Tromssan tienoilta juuri ennen Sommaroyaa löytyi yksi syncrolle sopiva helmi. 7-8 kertaa on tainnut tulla vedettyä tän reissun aikana keskinupista, eli aika moni paikka olisi jäänyt leiriytymättä 2wdnä.

Ehkäpä suunnataan Lofooteille josko pahin turrekausi alkaa olemaan siellä ohi. Karananaamarikarsinat ollaan vältetty, tosin yksi yö tuli saunottua ja suihkuteltua Muonion mainiossa Harrinivassa. Muuten kylpemiset on hoitunut joissa, järvissä ja merissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kyllä vaan, saman paikan olet löytänyt missä mekin oltiin :)
Seuraavaksi sitten Senjalle 8-)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2614
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Komeita paikkoja olette löytäneet taas! Mistä nuo tarpin kepit on hommattu?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Hanttapuli kirjoitti:Komeita paikkoja olette löytäneet taas! Mistä nuo tarpin kepit on hommattu?

selviteltiin, eli löytyi outnorth verkkokaupasta....
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Ollut varmaan mahtava reissu :) kyllä mekin vielä joskus :) pistä vaan raporttia tulemaan, mukava katsella upeita kuvia!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Kyllä vaan, saman paikan olet löytänyt missä mekin oltiin :)
Seuraavaksi sitten Senjalle 8-)
Tämä paikka on ihan huippu, jäätiin toiseksi yöksi kun kelit suosii. Laitetaanpas sijainti tähän muillekin. 2wdnäkin voi leiriytyä, tosin tuohon hieman lähemmäksi tien varteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Voihan jee että on vaikea löytää rauhallisia paikkoja täältä "etelämmästä" Norjaa. Astavuonon ääreltä löytyi kuitenkin mahtava puska. Ollaan bongattu tästä 2 kotkaa ja ankerias sekä vongattu ongella makrilli ja turskaa. Makeaa suihkuiluvettäkin löytyy ihan viereisestä purosta. Palveluina pöytäryhmä, juokseva purovesi, ajopuita poltettavaksi sekä merenranta. Tosin tääkin sopii vain syncroille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.

Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.

On se Norja hieno maa, vaikkakin erakoitumisleirit syncrollekin oli välistä hakusassa.

Nyt pitää hoitaa tylsiä asioita, huilia pari päivää ja vaihtaa raatoon öljyt. Josko sitä loppuviikosta suuntaisi raadolla Suomenlahden toiselle puolelle reiluksi viikoksi etsimään leiriytymispaikkoja, välimatkat on siellä lyhyemmät.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Seuraavia parannuksia/viisastumisia/hankintoja tuli mieleen viime reissun jälkeen.
- markiisi olisi ihana ja varmasti kätevämpi pystyttää kuin ylisuuri tarppi, tarppi kulkisi silti mukana jos tahtoo grillailla sateella vähän kauempana autosta
- kompressorikaappi pitää hommata, styroksiboksin kanssa vapaus kärsii ja joutuu kauppailemaan muutaman päivän välein
-maantiemeteli/kierrokset pitäisi saada alaspäin, eli isommat renkaat ja lootan tuunaus
- vakkari olisi kivasta
- tavaraa vain tarpeellinen mukaan, ei kannata ottaa liikaa, esim. pöytää ja halpistuoleja tuli käytettyä 2 kertaa 4 viikon aikana.
- kakkapotta vie liikaa sisätilaa, perheenjäsenet äänesti yksimielisesti makin pois tölkistä.
Ostakee vähän ja vain ulkoluodolla kakittu. ;)
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =13&t=3639
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.

Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.
Varastosaldoexcel näyttää yhtä ehjää ruskeata veiviä, jos et ole vielä saanut mistään "takuuna" tai muuten.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Meteliin auttaa, kun haet pari-kolme laatikkoa stp vaimennuslevyä ja liimailet kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Käy koputtelee Hansun tai Armin kylkiä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Meteliin auttaa, kun haet pari-kolme laatikkoa stp vaimennuslevyä ja liimailet kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Käy koputtelee Hansun tai Armin kylkiä.
Eikö Dynamat käy? ;)
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=3772
Pahalta tuntuu huudattaa kiisseliä päälle 3000 kierroksen, ensihätään voisi auttaa pikkurenkaiden suurennos?
Viimeksi muokannut vville, 16.08.2016 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ilmeisesti ei jos vielä meluaa ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Ilmeisesti ei jos vielä meluaa ;)
Kaippa tuo Dynamatkin on ihan käyttökelpoista tavaraa ja muistaakseni se jonkun verran auttoikin. Ehkäpä pitää lisätä sitä vielä jossain välissä eteenkin. Kierrokset on silti moottorissa kovat 80+ vauhdeissa, siihen ei taida matot auttaa. :/
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

AT5nok kirjoitti:
vville kirjoitti:6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.

Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.
Varastosaldoexcel näyttää yhtä ehjää ruskeata veiviä, jos et ole vielä saanut mistään "takuuna" tai muuten.
Juu ei ole kahvaa hankittu. Hienoa että löytyy, maksetaanko käteisellä vai tahdotko harmaan vaihdossa?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin