1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hansussa on aika tarkkaan 3000rpm satasen vauhdissa ja sama pitäis sullakin olla, jos ei bensan laatikko sattunut. 0,70 nelosta sitten vaan seuraavaksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Hansussa on aika tarkkaan 3000rpm satasen vauhdissa ja sama pitäis sullakin olla, jos ei bensan laatikko sattunut. 0,70 nelosta sitten vaan seuraavaksi.
Muistaakseni 100 kmh (todellista gps nopeutta) vaati 3200 kierrosta. Raadossa 235/75/15 minirenkaat, Hansussa isommat?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vville kirjoitti:
AT5nok kirjoitti:
vville kirjoitti:6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.

Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.


Varastosaldoexcel näyttää yhtä ehjää ruskeata veiviä, jos et ole vielä saanut mistään "takuuna" tai muuten.


Juu ei ole kahvaa hankittu. Hienoa että löytyy, maksetaanko käteisellä vai tahdotko harmaan vaihdossa?
Ehdotan VWaihtokauppaa. Musta mieluiten, mutta muutkin käy, saahan ne maalattua mustaksi :D
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

vville kirjoitti:
TT| kirjoitti:Hansussa on aika tarkkaan 3000rpm satasen vauhdissa ja sama pitäis sullakin olla, jos ei bensan laatikko sattunut. 0,70 nelosta sitten vaan seuraavaksi.
Muistaakseni 100 kmh (todellista gps nopeutta) vaati 3200 kierrosta. Raadossa 235/75/15 minirenkaat, Hansussa isommat?
Tarkistettu, 100kmh_todellista_nopeutta = 3400rpm.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

225/75-16 renkaat, eli hyvin lähelle saman kokonen. Sulla on vaan ilmeisesti bensan laatikko kun noin huutaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:225/75-16 renkaat, eli hyvin lähelle saman kokonen. Sulla on vaan ilmeisesti bensan laatikko kun noin huutaa.
Jos olisi vorssalainen laatikko niin saattaisin epäillä sisuskalujen vaihtoa tahi muuta vilppiä :D , mutta ihan samanlailla huutaa tän Loviisalaisen JX:n 5.43 laatikon kanssa.
Puhukkonää volkkarin mittarin nopeuksista vaiko todellisista nopeuksista?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Todellisista, jotka on hyvin lähelle mittarin näyttämiä. Ei nuo sinun kierrokset ole mahdollisia ilman 0,85 nelosta, katso itse kun et usko http://www.syncro.ca/tiresize/
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Laatikkohan taisi tulla Jamilta ja olisiko siitä vihreästä Westystä, joka oli alunperin WBX?
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

AT5nok kirjoitti:Laatikkohan taisi tulla Jamilta ja olisiko siitä vihreästä Westystä, joka oli alunperin WBX?
Käsitin että laatikko on mustasta JX syncrosta. Voihan pyllynreikä jos se on alunperin bensaloota ja kyllähän kierrokset siihen viittaakin.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hommaat vaan hirveet subbeswuffelit sinne.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Hanttapuli kirjoitti:Hommaat vaan hirveet subbeswuffelit sinne.
Juu tai peltorit päähän ja gaasu pohjaan. Ilmankos tuntui kovin huutavalta, luulin että kuvittelin vain teinarin jälkeen.
Ihanaa tää tölökkiharrastus! Eiköstä vain? :lol: :lol:
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Vahvistui sitten tämäkin kun ihan itse tarkistin. :( 6PA eli bensan 5.43, ilmankos raato huutaa kuin syötävä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja TT| »

No sen nelosenhan sinne vaihtaa kohtuu vaivalla, puhelu Lempäälään vaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

WBX se mustakin oli alunperin.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Mulla on 5,43 johon vaihdettu 0,74 nelonen (ja alla kutakuinkin vakio halkasijaiset 16" kumit). Tuntuu jotta matkavauhteihin tuo nelonen oikein passeli eli ajelee 90-100 gps nopeuksia ilman tunnetta että mäntä tulee kurkkimaan lohkosta ulos. Toisaalta jos peräkärry perässä ja vähän hitaanpi mäkinen osuus jotta ajaa luokkaa 65-75 vauhtia niin ei ole oikein mitään vaihdetta jolla hyvä mennä. Siis olisi kyllä mainio jos kolmonenkin olisi pikkasen pidemmäksi välitetty. Toki TDI jaksaa vääntää kyllä noissakin vauhdeissa nelosella mutta jotenkin tuntuu jotta rikkoo paikat jos oikein vedättää ja jyristelee.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Roiala kirjoitti:Mulla on 5,43 johon vaihdettu 0,74 nelonen (ja alla kutakuinkin vakio halkasijaiset 16" kumit). Tuntuu jotta matkavauhteihin tuo nelonen oikein passeli eli ajelee 90-100 gps nopeuksia ilman tunnetta että mäntä tulee kurkkimaan lohkosta ulos. Toisaalta jos peräkärry perässä ja vähän hitaanpi mäkinen osuus jotta ajaa luokkaa 65-75 vauhtia niin ei ole oikein mitään vaihdetta jolla hyvä mennä. Siis olisi kyllä mainio jos kolmonenkin olisi pikkasen pidemmäksi välitetty. Toki TDI jaksaa vääntää kyllä noissakin vauhdeissa nelosella mutta jotenkin tuntuu jotta rikkoo paikat jos oikein vedättää ja jyristelee.
Syncrossa vaihteisto on kyllä onkelmallinen, 1 ja 2 on melko samanmoisia ja kolmoselle sitten melkoinen hyppäys. 3 ja 4 muodostaa sitten uuden parin. Tuommoinen 0.74 tarkottaisi omassa laskurin mukaan 2905 kierrosta satkun vauhdissa, mikä olisi noin 450 kierrosta vähemmän kuin nykyisen bensalootan kanssa. Ehkäpä se 0.70 olisi kuitenkin järkevin lieveilmiöineen :? Senkin kanssa tulee kierroksia 2748 satkun vauhdissa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Roiala »

mutta mikä on 65 nopeudessa kierrokset ja toisaalta kolmosella vastaavasti samassa nopeudessa. Ja minulla ei mitään ongelmia jos ei (isoa) kärryä perässä.
Alle 2000 jos menee paljon niin alkaa jyristelee.
Viimeksi muokannut Roiala, 22.08.2016 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Roiala kirjoitti:mutta mikä on 75 nopeudessa kierrokset ja toisaalta kolmosella vastaavasti samassa nopeudessa. Ja minulla ei mitään ongelmia jos ei (isoa) kärryä perässä.
0.70 minun renkailla tekisi 2061 kierrosta 75kmh vauhdissa, nyt raadossa kierroksia on 2502 verran samassa vauhdissa. Kolmosen kierroksista en tiedä. Kärryhommat on mulla hyvinkin harvinaisia ja kolmosella jyrättäisiin tuolloin kyllä alle 80kmh vauhdit. Eihän tuo oma tdi väännä mitään alakierroksilla jos muutenkaan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Mulla siis 84,6Km/h (GPS) on 2574 rpm hieman normia pienemmillä talvikumeilla. (215/70-16)
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"

Viesti Kirjoittaja vville »

Roiala kirjoitti:Mulla siis 84,6Km/h (GPS) on 2574 rpm hieman normia pienemmillä talvikumeilla. (215/70-16)
Raato nyt laskurin mukaan 2836/85kmh, 235/75/15 rinkuloilla.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin