1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Huikee tuo viimeisin kuva!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Muista sitten että Norjassa on paikkoja missä koira pitää olla kytkettynä "villi" eläinten takia ... eli porojen, lampaiden ja lintujen ... semmoiseen infolätkään törmäsin reissullani ja taitaa jossain matkailijan ohjeissakin olla mainintaa ...
Börsen seudulla on hyviä paikkoja leiriytyä ... on hyvät kuvat kyllä ...
Börsen seudulla on hyviä paikkoja leiriytyä ... on hyvät kuvat kyllä ...
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Niinhän se on joka paikassa koiran kanssa, Suomessakin. Ajattelin soveltaa täälläkin eli kytkettynä = hallinnassa ja välittömästi kytkettävissä. Kyllä me nytkin liikutaan paljon valjaiden ja pitkän liinan kanssa. Välttäen tilanteita joissa poro, jänis yms.mahdollinen jahdattava kohdataan yllättäen. Hallintaa on käyty harjoittelemassa lampaiden ja hevosten läsnäollessa, porot on ihan uusi opeteltava asia. Toivottavasti tämä työ tuottaa vielä joskus tulosta. Kaverihan on vasta vuoden vanha.selvesa kirjoitti:Muista sitten että Norjassa on paikkoja missä koira pitää olla kytkettynä "villi" eläinten takia ... eli porojen, lampaiden ja lintujen ... semmoiseen infolätkään törmäsin reissullani ja taitaa jossain matkailijan ohjeissakin olla mainintaa ...
Börsen seudulla on hyviä paikkoja leiriytyä ... on hyvät kuvat kyllä ...
Kiitos kuvakommenteista, erilailla karut on nämä maisemat.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Kapon perässä kun ajelin niin karavanaanarit moikkaili, mutta eiliseltään yksin raadolla ajellessa vastaan tuli kaksi safarivarusteista defenderiä jotka oma-alotteisesti moikkasivat myöskin tätä vararengas katolla liikkuvaa hippibussia.
Kovin on populaa täällä E6:lla Altan jälkeen, mutta hienot on maisematkin. Päätieltä poikkeamalla löydettiin kuitenkin rauhallinen leiripaikka. Enää ei vaan passaa olla ronkeli paikan valinnassa. Siltikin tykkäsin ehkä enemmän Havoysundin ja Börselvin seuduista, johtuen paremmista erakoitumismahdollisuuksista.
Onnistuneesti ollaan vältetty taas kaikki karanaanavarikarsinat, tosin tunnustettava on että vesi tuntuu vilpoiselta Karasjoen lämpökylvyn jälkeen ja tämmöiselle nössykälle lämmin suihku voisi olla kivasta. Nyt ollaan peseydytty/uiskenneltu joissa, järvissä ja välistä jäämeressäkin.
Kovin on populaa täällä E6:lla Altan jälkeen, mutta hienot on maisematkin. Päätieltä poikkeamalla löydettiin kuitenkin rauhallinen leiripaikka. Enää ei vaan passaa olla ronkeli paikan valinnassa. Siltikin tykkäsin ehkä enemmän Havoysundin ja Börselvin seuduista, johtuen paremmista erakoitumismahdollisuuksista.
Onnistuneesti ollaan vältetty taas kaikki karanaanavarikarsinat, tosin tunnustettava on että vesi tuntuu vilpoiselta Karasjoen lämpökylvyn jälkeen ja tämmöiselle nössykälle lämmin suihku voisi olla kivasta. Nyt ollaan peseydytty/uiskenneltu joissa, järvissä ja välistä jäämeressäkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Kiltisti on raato jaksanut 4500km viimeisen 2 vkon aikana, kuskille vähän meinaa jo tulla ahdistus kun roadtrippinkiä on enää jäljellä 2 vkoa. Aika hyvin ollaan onnistuttu vaikkakaan hirmuisen helppoa ei ole aina löytää wild camping spotteja Norjasta ilman naapureita.
Täältä Tromssan tienoilta juuri ennen Sommaroyaa löytyi yksi syncrolle sopiva helmi. 7-8 kertaa on tainnut tulla vedettyä tän reissun aikana keskinupista, eli aika moni paikka olisi jäänyt leiriytymättä 2wdnä.
Ehkäpä suunnataan Lofooteille josko pahin turrekausi alkaa olemaan siellä ohi. Karananaamarikarsinat ollaan vältetty, tosin yksi yö tuli saunottua ja suihkuteltua Muonion mainiossa Harrinivassa. Muuten kylpemiset on hoitunut joissa, järvissä ja merissä.
Täältä Tromssan tienoilta juuri ennen Sommaroyaa löytyi yksi syncrolle sopiva helmi. 7-8 kertaa on tainnut tulla vedettyä tän reissun aikana keskinupista, eli aika moni paikka olisi jäänyt leiriytymättä 2wdnä.
Ehkäpä suunnataan Lofooteille josko pahin turrekausi alkaa olemaan siellä ohi. Karananaamarikarsinat ollaan vältetty, tosin yksi yö tuli saunottua ja suihkuteltua Muonion mainiossa Harrinivassa. Muuten kylpemiset on hoitunut joissa, järvissä ja merissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Kyllä vaan, saman paikan olet löytänyt missä mekin oltiin
Seuraavaksi sitten Senjalle
Seuraavaksi sitten Senjalle
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2613
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Komeita paikkoja olette löytäneet taas! Mistä nuo tarpin kepit on hommattu?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Hanttapuli kirjoitti:Komeita paikkoja olette löytäneet taas! Mistä nuo tarpin kepit on hommattu?
selviteltiin, eli löytyi outnorth verkkokaupasta....
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Ollut varmaan mahtava reissu kyllä mekin vielä joskus pistä vaan raporttia tulemaan, mukava katsella upeita kuvia!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Tämä paikka on ihan huippu, jäätiin toiseksi yöksi kun kelit suosii. Laitetaanpas sijainti tähän muillekin. 2wdnäkin voi leiriytyä, tosin tuohon hieman lähemmäksi tien varteen.TT| kirjoitti:Kyllä vaan, saman paikan olet löytänyt missä mekin oltiin
Seuraavaksi sitten Senjalle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Voihan jee että on vaikea löytää rauhallisia paikkoja täältä "etelämmästä" Norjaa. Astavuonon ääreltä löytyi kuitenkin mahtava puska. Ollaan bongattu tästä 2 kotkaa ja ankerias sekä vongattu ongella makrilli ja turskaa. Makeaa suihkuiluvettäkin löytyy ihan viereisestä purosta. Palveluina pöytäryhmä, juokseva purovesi, ajopuita poltettavaksi sekä merenranta. Tosin tääkin sopii vain syncroille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.
Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.
On se Norja hieno maa, vaikkakin erakoitumisleirit syncrollekin oli välistä hakusassa.
Nyt pitää hoitaa tylsiä asioita, huilia pari päivää ja vaihtaa raatoon öljyt. Josko sitä loppuviikosta suuntaisi raadolla Suomenlahden toiselle puolelle reiluksi viikoksi etsimään leiriytymispaikkoja, välimatkat on siellä lyhyemmät.
Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.
On se Norja hieno maa, vaikkakin erakoitumisleirit syncrollekin oli välistä hakusassa.
Nyt pitää hoitaa tylsiä asioita, huilia pari päivää ja vaihtaa raatoon öljyt. Josko sitä loppuviikosta suuntaisi raadolla Suomenlahden toiselle puolelle reiluksi viikoksi etsimään leiriytymispaikkoja, välimatkat on siellä lyhyemmät.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Seuraavia parannuksia/viisastumisia/hankintoja tuli mieleen viime reissun jälkeen.
- markiisi olisi ihana ja varmasti kätevämpi pystyttää kuin ylisuuri tarppi, tarppi kulkisi silti mukana jos tahtoo grillailla sateella vähän kauempana autosta
- kompressorikaappi pitää hommata, styroksiboksin kanssa vapaus kärsii ja joutuu kauppailemaan muutaman päivän välein
-maantiemeteli/kierrokset pitäisi saada alaspäin, eli isommat renkaat ja lootan tuunaus
- vakkari olisi kivasta
- tavaraa vain tarpeellinen mukaan, ei kannata ottaa liikaa, esim. pöytää ja halpistuoleja tuli käytettyä 2 kertaa 4 viikon aikana.
- kakkapotta vie liikaa sisätilaa, perheenjäsenet äänesti yksimielisesti makin pois tölkistä.
Ostakee vähän ja vain ulkoluodolla kakittu.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =13&t=3639
- markiisi olisi ihana ja varmasti kätevämpi pystyttää kuin ylisuuri tarppi, tarppi kulkisi silti mukana jos tahtoo grillailla sateella vähän kauempana autosta
- kompressorikaappi pitää hommata, styroksiboksin kanssa vapaus kärsii ja joutuu kauppailemaan muutaman päivän välein
-maantiemeteli/kierrokset pitäisi saada alaspäin, eli isommat renkaat ja lootan tuunaus
- vakkari olisi kivasta
- tavaraa vain tarpeellinen mukaan, ei kannata ottaa liikaa, esim. pöytää ja halpistuoleja tuli käytettyä 2 kertaa 4 viikon aikana.
- kakkapotta vie liikaa sisätilaa, perheenjäsenet äänesti yksimielisesti makin pois tölkistä.
Ostakee vähän ja vain ulkoluodolla kakittu.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =13&t=3639
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Varastosaldoexcel näyttää yhtä ehjää ruskeata veiviä, jos et ole vielä saanut mistään "takuuna" tai muuten.vville kirjoitti:6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.
Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Meteliin auttaa, kun haet pari-kolme laatikkoa stp vaimennuslevyä ja liimailet kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Käy koputtelee Hansun tai Armin kylkiä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Eikö Dynamat käy?TT| kirjoitti:Meteliin auttaa, kun haet pari-kolme laatikkoa stp vaimennuslevyä ja liimailet kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Käy koputtelee Hansun tai Armin kylkiä.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/dow ... hp?id=3772
Pahalta tuntuu huudattaa kiisseliä päälle 3000 kierroksen, ensihätään voisi auttaa pikkurenkaiden suurennos?
Viimeksi muokannut vville, 16.08.2016 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Ilmeisesti ei jos vielä meluaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Kaippa tuo Dynamatkin on ihan käyttökelpoista tavaraa ja muistaakseni se jonkun verran auttoikin. Ehkäpä pitää lisätä sitä vielä jossain välissä eteenkin. Kierrokset on silti moottorissa kovat 80+ vauhdeissa, siihen ei taida matot auttaa. :/TT| kirjoitti:Ilmeisesti ei jos vielä meluaa
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Raato"
Juu ei ole kahvaa hankittu. Hienoa että löytyy, maksetaanko käteisellä vai tahdotko harmaan vaihdossa?AT5nok kirjoitti:Varastosaldoexcel näyttää yhtä ehjää ruskeata veiviä, jos et ole vielä saanut mistään "takuuna" tai muuten.vville kirjoitti:6809 kilometriä tuli raadon matkamittariin 26 vuorokauden mittaisen reissun aikana.
Raato hajosi paluumatkalla Skibotnin kohdalla, mutta päästiin kuitenkin takaisin Suomeen. Kuskin ikkunaveivin nuppi murtui ja loppumatkan ikkunaa joutui säätämään ikävästi ilman nuppia.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.