Joo-o. Yritin purkaa esiin, että näkisi mistä vuotaa, ja jos vaikka jonkun uuden klemmarin tarvitsee jonka saa lähikaupasta samalla kun hain jarrusylinterin. Mutta sehän on on puhaltimen kotelo jotenkin symbioosissa takapenkin ja lattian kanssa, ei ihan vielä selvinnyt miten sen saa irti.
Mutta jarrut ehjätty, sylinteri vaihtui kenkiä ja muita rojuja irrottamatta, vaikka vähän näpertelyksi menikin. Pitää joku henkinen varaus tehdä sille, että tuon puolen jarruputki menee joskus vaihtoon, yritin sitä irrottaa ja se kiristysmutteri ei pyörinyt putken ympärillä vaan putki lähti kiertymään. Onneksi sylinterin sai työnnettyä irti jarrukilvestä irrottamatta putkea, ja sitten sen sylinterin saikin pyöriteltyä irti putkesta.
1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Todennäköisesti putki antautuu voimakkaassa jarrutuksessa. Kannattaa uusia ennen kuin tekee yllätyksen.
Jos tukivarrelle tuleva kumiletkukaan ei ole ollut auki ihan vähään aikaan, on helpoin tehdä uusiksi koko linja edestä asti.
Takana T-haara on niin hankalassa paikassa, että Simoon jätion sen paikalleen ja laitoin uuden poikittaispalkin etupuolelle paikkaan, jossa siihen pääsee käsiksi vaihdelaatikkoa irrottamatta.
Jos tukivarrelle tuleva kumiletkukaan ei ole ollut auki ihan vähään aikaan, on helpoin tehdä uusiksi koko linja edestä asti.
Takana T-haara on niin hankalassa paikassa, että Simoon jätion sen paikalleen ja laitoin uuden poikittaispalkin etupuolelle paikkaan, jossa siihen pääsee käsiksi vaihdelaatikkoa irrottamatta.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Kuulostaa kyllä siltä että samalla tulee tehtyä jarrujen suurremontti, justiinsa täällä työn alla jarrurempassa syncro, josta tuo runkopalkin ylittävä putki T-kappaleelle alkoi vuotamaan jo tuijottamalla sitä pahasti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Jätti hopukka toissapäivänä käynnistymättä. Oli jäänyt päävirta päälle, ja johonkin hukkaa virtaa sen verran, että ei jaksanut pyörittää starttia kunnolla. Startti on nyt viileämmillä keleillä kuulostanut vähän laiskalta, ja eilenkin täydellä akulla kylmänä tosin nihkeästi pyöritti. Täytynee sitä startin vaihtoa harkita tosissaan. Akusta kyllä löytyy puhtia sitten kun vaan startti jaksaa pyöriä.
Tulipahan samalla laitettua lohkolämppärin johto kiinni, en viime talvena jaksanut könytä liittämään, kun aina lähti käyntiin, oli vaan sisälämppäri sulattamassa ikkunoita. Jospa tuo sen lohkolämppärin avulla vähän paremmin jaksaisi pyörittää siihen asti, kunnes jaksan ja ehdin vaihtaa startin.
Tulipahan samalla laitettua lohkolämppärin johto kiinni, en viime talvena jaksanut könytä liittämään, kun aina lähti käyntiin, oli vaan sisälämppäri sulattamassa ikkunoita. Jospa tuo sen lohkolämppärin avulla vähän paremmin jaksaisi pyörittää siihen asti, kunnes jaksan ja ehdin vaihtaa startin.
Re: 1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Jahas, siellähän olikin päävirtakytkimen liitokset löysällä, luultavasti vaikutti käynnistysvirran kulkuun. Vika huomattu kun jälkikasvu kysyi pidempään startatessa, että miksi tuolta nousee savua... Liitoksen kutistesukka siellä suli.