Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Minä olen kerran nähnyt tuollaisen kontin (omassa edellisessä tölkissä) ja syy oli kuten edellä jo arvattiinkin turbon paluuputki.
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
joillain on myös sivuakselin sfefan irti pullahtaminen aiheuttanut tälläistä, ja komean lammikon pihaan.
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Noniin, tänään tehty vähän diagnostiikkaa ja kyllä se vahvasti apuakselin suunnalta öljynoroa pukkaa. Tai sitten kampiaksen stefa, mutta sille vaan 10% mahdollisuus. Loppuun asti ei jaksanu tänään purkaa, että näkis varmaksi. Onkos tuo apuakselin stefan vaihto paha urakka paikallaan? Alla kuva norosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Ei ole paha vaihtaa, melkeinpä helpoin jakopään stefoista, kun on irtokaulus. Vaikein homma voi olla saada hihnapyörän pultti auki, mutta tölkin tapauksessa siihen onneksi pääsee aika hyvin käsiksi. Kannattaa hommata sopiva o-rengas myöskin siihen kaulukseen, ja vaihtaa sekin samalla kertaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Ketjua hieman lainaten, itsellähän on aika öljyinen takapaksi, epäilty vuotavaa turboa syyksi, mutta siis voiko olla myös ko letku? Ulkoisesti ehjä mutta hionnut.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Meinasin oikein intoutua ja ostaa alkuperäsen, mutta tulinkin katumapäälle... Motonet 3,90€ vs. Laakkonen 49,00€ apuakselin tiiviste Onko kenelläkään ollut ongelmia esim. motonetin tiivisteen kanssa? O-renkaan kokoa ei ole valitettavasti tiedossa, että sen pääsisi jostain muualta hakemaan kun marmorilta.
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Auto taas glögin lämmityksessä. Syynä öljysuihkuun oli apuakselin stefa. Tänään joulun kunniaksi kotilo sai joulupesun Eli hyvää joulua kaikille kanssa tölkkeilijöille!
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
On se vaan jouluisen punainen, kelpaa glögittää!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Oliko stefa rikki vai pullahtanut pois paikoiltaan? Jos oli tullut ulos, niin kannattaa varmistaa että öljynpaineet on "alueella".
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Oli tullu ulospäin muutamia millejä, eli ns. pullahtanu. Piti ne paineetkin tarkistaa, mutta vielä ei malttanu Kaippa se kostautuu kohta.. Pitää yrittää muistaa kattoa ne.Mici kirjoitti:Oliko stefa rikki vai pullahtanut pois paikoiltaan? Jos oli tullut ulos, niin kannattaa varmistaa että öljynpaineet on "alueella".
Mites ne paineet pitäis olla? Lämpimänä tyhmäkäynnillä 0.6-1.0bar ja kierroksilla 3-4bar?
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Ei se öljynpaine taida stefoja pullautella vaikka ois 10bar öljynpaine... jos siellä stefan takana käy kierroksilla 4bar paine niin lentää kyllä jo kohtuu pitkälle.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Sukat pyöris jalassa niin birusti jos tolla pääsis preisun päälle!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
mtavi kirjoitti:Meinasin oikein intoutua ja ostaa alkuperäsen, mutta tulinkin katumapäälle... Motonet 3,90€ vs. Laakkonen 49,00€ apuakselin tiiviste Onko kenelläkään ollut ongelmia esim. motonetin tiivisteen kanssa? O-renkaan kokoa ei ole valitettavasti tiedossa, että sen pääsisi jostain muualta hakemaan kun marmorilta.
O-renkaan varaosanro N 90353501 ja koko 56X2. Minä olen ainakin hakenut niitä Tiivistekeskuksesta.
Stefa on sama kuin nokka-akselilla 068103085E /47X10
Apuakselin hihnapyörän pultin olen saanut irti, estämällä sen pyörimisen pitkällä 13mm hylsyllä ja jatkovarrella, samalla kun olen vääntänyt pulttia auki. En ole koskaan joutunut vaihtamaan paikallaan olevaan moottoriin.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Tämä on kyllä hieno laite, livenä vielä hienompi.. varusteista ei taida puuttua kuin poreamme.. Onnittelut Mtaville poiminnasta!
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
ikinä ei mulle selvinnyt miksi omasta stefa irtosi, uuteen laitoin varmuudeksi pari tippaa liimaa mukaan. kesti koko koneen iän... ota tuo lätkä pois, eihän tuo mikään paku ole
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Juuri niin, eihän tuossa saa olla lätkää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Apuakselin stefan pullistelu taitaa olla jotenkin trendikästä? Tänään vaihdoin naapurin Ventoon sellaisen: edellisen vaihdoin viime kesänä "varmuuden vuoksi" samalla kun uusin vuotavan kampuran stefan + tiivistekilven tiivisteen.
Reinzin Vihtori oli tullut kokonaan pihalle, ei hajuakaan minkä takia.
Paikoilleen meni tällä kertaa liiman kanssa omasta varastosta napattu Elring kun Motonetin naapurin sedälle myymä KACO ei jotenkin vain vakuuttanut.
Reinzin Vihtori oli tullut kokonaan pihalle, ei hajuakaan minkä takia.
Paikoilleen meni tällä kertaa liiman kanssa omasta varastosta napattu Elring kun Motonetin naapurin sedälle myymä KACO ei jotenkin vain vakuuttanut.
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
AAZ koneet on pullautellut stefoja kovilla pakkasilla 90-luvun alusta lähtien huohottimen jäätäessä umpeen. Siksi niihin on, käsittääkseni jälkikäteen, lisätty kopan huohottimen letkuun vastus.
Eli ois varmaan syytä varmistaa vastuksen olemassa olo ja resistanssi. Muistaakseni ko.ongelmia esiintyi joillain öljymerkeillä enemmän kuin toisilla.
Voihan se toki muutenkin korkata, mutta joku stefa pullahtaa varmasti jos painetta kertyy kampikammioon.
Eli ois varmaan syytä varmistaa vastuksen olemassa olo ja resistanssi. Muistaakseni ko.ongelmia esiintyi joillain öljymerkeillä enemmän kuin toisilla.
Voihan se toki muutenkin korkata, mutta joku stefa pullahtaa varmasti jos painetta kertyy kampikammioon.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Voe hylyky että osaakin olla kommee Tölökki!
Eihän sitä omaa rihveliä kehtaa ajaa edes samalle hehtaarille tuon kanssa.
Eihän sitä omaa rihveliä kehtaa ajaa edes samalle hehtaarille tuon kanssa.
Re: Glögi-bussi, sonkamuotka edition
Kerrankin voi sanoa että livenä jopa hienompi mitä kuvissa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!