VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja Joker »

Oho, huoltovälin ihan päässyt. Itse mietin kun lutrasin neljänsiä lootaöljyjä sisään kymppitonniin, että ei ainakaan vanhemaan pääse.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Joker kirjoitti:Oho, huoltovälin ihan päässyt. Itse mietin kun lutrasin neljänsiä lootaöljyjä sisään kymppitonniin, että ei ainakaan vanhemaan pääse.
En muista koska olisi yksillä öljyillä ajettu noin paljon. Vielä kun saisi öljynpainemittarin letkuliitoksen jollain tiiviksi...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Säätiedotukset lupaavat kylmää elokuuta, no ei ehdi Kiinan lämpö täksi elokuuksi, mutta jos ensi kesään mennessä saisi lämpöä peltikuorien sisään

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kilowatit noissa sen kun lisääntyy, kun mä ostin taidettiin myydä 3kW vehkeenä, välillä 5kW, ja nyt 8kW :)

Huonoja kokemuksia itsellä tuon "hienomman" LCD näytön kanssa, en ymmärtänyt yhtään miten se toimii ja miten siihen olisi pitänyt se kaukosäädin ohjelmoida. Se perusmallin pyöritettävä on/off kytkin lämpötilasäädöllä toimi hyvin.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kunhan vähän enemmän tuottaisi lämpöä kuin pelkkä kompurajääkaappi.

Kiinalaiset Kilowatit kannattaa jakaa varmaan kolmella kuten työvalojen ledien Watit.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Hyvännäköiset asennustarpeet ainakin, tai samanlaiset kuin Planarin mukana tuli. Tuo 8kW kyllä tölkissä aika karkee (jos pitäisi paikkansa), miulla on 2kW tuo Planari ja ilosesti lämpiää jo silläkin. Tosin pakkasella en oo koittanut vielä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ne on Kiinan KW, tuskin totuus on lähelläkään 8 KW.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ilmanvaihdon tehostamiseen kiinaelektroniikkaa kympillä

Kuva
5W 12V Solarpanel Solarmodul Solarzelle Polykristallin für Camping Garten Outdoo

Kuva
120x25mm 120mm DC 12V 3 Pin Brushless PC Computer Case High Quality Cooling Fan
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kiinapaketteja odotellessa ohjauksen ristikkonivel vaihtoon. Vanhan pieni välys oli jo aika iso ratissa ja tuntui että koko ajan saa ohjata. Olen koittanut etsiä väljää ohjauksesta ja tuo tuli mieleen vasta kun otin pohjapanssarin pois ennen Lappiin lähtöä.
Edestä vasemmalta on myös kuulunut tien epätasaisuuksien mukaista kolahtelua.
Varaosaravarastossa sattui olemaan käytetty 16" varaosa-autostani aikanaan purettu osa, jolla kolina ja klappi loppui.
Pitää jossain vaiheessa kysyä, saako osaa Tölkkikauppa.fi kautta vai pitääkö tilata ulkomailta. Tuskin löytyy kotimaisista varaosaliikkeistä tai Hotcarsilta?

Kuva
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ainakin tuohon vasemmanpuoleiseen joku on kerennyt jo pelkän ristikon vaihtamaan...
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vasemmanpuoleinen olikin se väljä, se on märkä koska suihkuttelin siihen sprayvaseliinia joskus ja öljyä pariin otteeseen ennen kuin sain vaihtomotivaation.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pientä akselivälin pidennystä mielessä, eli lisää 16" osaa Simoon :)

Kuva

Tuosta kun silpoo mutkan, niin ehkä ne 32" (235/85R16) sopivat :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

2v sitten vaihdettu laakeri, ilmankos leimalla käskettiin kiristämään ;)
Eipä auttanut kiristäminen, mutta eipä tuota nähnyt kuin avaamalla.
Kuva

Uudet laakerit pesiin ja pesät tukivarsiin uusilla puslilla, jos vaikka saisi vihdoinkin nelipyöräsuuntauksenkin tehtyä.
Kuva
Kuva
Kuva
Jousien alta puuttuu 14" tukivarsissa olleet alumiinikiekot, koska ne eivät sopineet keskireiltään noihin tukivarsiin.
Pitää reiät suurentaa tai laittaa jotkut kumikiekot.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuva

Vaati pikkasen auton tutkimista ja huoltoa
- molemmat takapyörän laakerit, oik ulompi oli rikki. (laakerit vaihtui samalla kun tukivarret)
- käsijarruvaijerit
- oik raidetanko (sisäpään nivel väljä)
- ohjauksen ristikkonivelen vaihto ( väljä)
- kardaaniakselin vaihto (etunivel väljä)
- helman korjauksen uudelleen korjaaminen, tuskin menee takuuna, kun ei ole tietoa kuka edellisen korjauksen on tehnyt ( ;) )
. alustaa tuli putsailtua, maalattua ja ruostesuojattua

Kiitos taas GT katsastuksen henkilökunnalle opastavasta katsastuksesta. Tiedän taas kohtia joihin kiinnittää huomiota ja huoltaa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

AT5nok kirjoitti:Säätiedotukset lupaavat kylmää elokuuta, no ei ehdi Kiinan lämpö täksi elokuuksi, mutta jos ensi kesään mennessä saisi lämpöä peltikuorien sisään

Kuva
[Avautuminen]V1tu1k51 meni tämä tilaus. UPS koitti tuoda pakettia 20.8.2019 minulle, no ei päässyt ovesta sisään joten lähettivät minulle viestin etanapostilla, jossa kerrottiin paketin noutopaikka ja että se säilytetään siellä 27.8.2019 saakka. Lappu tuli minulle postissa 28.8.2019. 27.8.2019 joka on tiistai, etanapostilafka ei jaa kirjepostia tistaina, joten paketti palautui lähettäjälle.
Kuriiri ei suostunut uuteen toimitukseen, joten myyjä palauttaa rahat.

Pitäisi löytää sellainen myyjä, joka ei sotkeudu UPS tai muihin paketinjemmaajiin. UPS:n kanssa ollut ennenkin samaa ongelmaa, olettavat että voivat noin vaan kävellä kerrostaloihin sisälle ja että ihmiset osaavat odottaa heita 24/7. Varmaan toimii firmojen välisessä tavaran kuljetuksessa, mutta minä en ainakaan tietoisesti tilaa enää mistään lafkasta, joka käyttää loppu hukkaajana UPS 7 vast firmoja. Etanapostilafkasta tuilee kotiin lappu paketista 98% ennen kuin se on asiamieheltä noudettavissa.[/Avautuminen]
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Joo, UPSin kanssa on itelläkin ollut hankaluuksia monta kertaa. Jotenkin ihmetyttää, että onko nykyaikana muka jossain päin maailmaa lähtökohtaisesti joku päiväsaikaan aina kotosalla? Kun aina pyrkivät virka-aikaan toimittamaan ne paketit kotiin. Ja käyvät sen pari kertaa koittamassa ennen kuin saat mahdollisuuden noutaa sen paketin jostain muualta. Luulisi että kannattaisi nykyään vaan toimittaa paketti johonkin terminaaliin ja ilmoitus asiakkaan postilaatikkoon.

Itsellä 3-vuorotyö, ja jotenkin ne aina tulee aamulla kymmeneltä soittelemaan ovikelloa, juuri kun oot yövuoron jälkeen päässyt nukkumaan. Välillä oon oveen laittanut lapun/valtakirjan että jättäkää vaan siihen kuistille, mutta siltikin vähän väliä joku virkaintoinen nojailee ovikelloon ja kun silmät ristissä ja puolialasti viimeinen raahaudut siihen ovelle niin kaveri on virkaintoa puhkuen siinä silleen "Olihan siellä joku kotona! Kyllä on sentään kiva tälleen kasvokkain hoitaa nää hommat!" :evil:
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
RG1234
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 21.07.2019 05:08
Paikkakunta: Kemiö

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja RG1234 »

Ite tilasin ebaystä Tämän 3kW lämmittimen pari viikkoa sitten. Laitoin hakuehtoihin, että toimitetaan Euroopasta ja halusin näytöllä varustetulla termostaatilla/säätimellä. Taisin torstaina tilata ja maanantaina tai tiistaina se oli jo toimitettu Postin toimesta.

Postista tuli tekstiviesti, johon pystyi vastaamaan miten haluan vastaanottaa paketin. Vastasin, että tuoja voi itse allekirjoittaa ja jättää paketin ovelle. Muita vaihtoehtoja olisi ollut noutaa lähimmästä postista tai olla itse vastaanottamassa.

Viime yö oli ensimmäinen sen lämmössä vietetty ja täytyy kehua, että hyvin piti tölkin tasaisen lämpimänä koko yön. Vähän jännitti alkaa nukkumaan, kun kaikki varoitteli häkämyrkytyksestä, mutta hengissä ollaan. Toivottavasti tämä yö menee yhtä hyvin.
T3 Syncro 1.6TD -88
T5 Transporter Shuttle 1.9TDI -06
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

RG1234 kirjoitti:Ite tilasin ebaystä Tämän 3kW lämmittimen pari viikkoa sitten. Laitoin hakuehtoihin, että toimitetaan Euroopasta ja halusin näytöllä varustetulla termostaatilla/säätimellä. Taisin torstaina tilata ja maanantaina tai tiistaina se oli jo toimitettu Postin toimesta.

Postista tuli tekstiviesti, johon pystyi vastaamaan miten haluan vastaanottaa paketin. Vastasin, että tuoja voi itse allekirjoittaa ja jättää paketin ovelle. Muita vaihtoehtoja olisi ollut noutaa lähimmästä postista tai olla itse vastaanottamassa.

Viime yö oli ensimmäinen sen lämmössä vietetty ja täytyy kehua, että hyvin piti tölkin tasaisen lämpimänä koko yön. Vähän jännitti alkaa nukkumaan, kun kaikki varoitteli häkämyrkytyksestä, mutta hengissä ollaan. Toivottavasti tämä yö menee yhtä hyvin.


Saksasta tuo minunkin lämmitin lähti ja Saksaan se palasi, vaikka Hong Kongista luulin tilanneeni :)

Kiitos vinkistä, taidan tilata samanlaisen
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

RG1234 kirjoitti:Viime yö oli ensimmäinen sen lämmössä vietetty ja täytyy kehua, että hyvin piti tölkin tasaisen lämpimänä koko yön. Vähän jännitti alkaa nukkumaan, kun kaikki varoitteli häkämyrkytyksestä, mutta hengissä ollaan. Toivottavasti tämä yö menee yhtä hyvin.
Mie en ymmärrä että mistä se häkämyrkytys tulis kunhan on lämppärin pakoputki ja paloilman otto auton ulkopuolelta.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
RG1234
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 21.07.2019 05:08
Paikkakunta: Kemiö

Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Viesti Kirjoittaja RG1234 »

Ei siinä vaaraa pitäisi olla. Tuon laitteen toimintaa ymmärtämättömille voi olla vaikea käsittää miten ne pakokaasut pysyy erillään lämmittimen puhaltamasta lämpimästä ilmasta. Tiivistin puhaltimen peltialustan ja lattian välin jollain sikatuotteella, niin ei pitäisi päästä siitäkään välistä nousemaan käryjä.

Nyt on toinen yö lämppärin kanssa ohi eikä mitään ongelmia pakokaasujen suhteen. Aika monet näyttää asentaneen puhaltimen moottorikopan eteen, mutta itse laitoin lähelle väliseinää vasemmalle puolelle. Ihan ok paikka löytyi vaikka puhaltimen pulttijako on vähän kinkkinen sovittaa lattiassa olevan aaltoilevan profiilin kanssa. Meinaan laittaa puhaltimen puhaltamaan myös ohjaamon puolelle etupenkkien välistä, joten tuo vaikutti optimaaliselta sijoituspaikalta. Tankki on apukuskin selkänojan takana, pumppu ja suodatin penkin alla. Polttoaineputki menee apparin penkin alla olevan akkusyvennyksen toisesta läpiviennistä auton alle ja siellä palkkien suojassa kohti lämmitintä.
T3 Syncro 1.6TD -88
T5 Transporter Shuttle 1.9TDI -06
Vastaa Viestiin