VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Mitä suunnittelit maastotunkin kiinnityksellä? Jättää tunkin sinne puskurin päälle, vai nostopaikkoja?
Huomattiin käytännössäkin sillon vkl että ei kannata jättää tunkkia ulos, eikä varsinkaan takapuskurin lähistölle. Likaantuu äkkiä, eikä toimi sen jälkeen. Eikä sitä ole mukava myöskään kaivaa sieltä, kun puskuri on uponnut mutaan Tuo lyhyempi malli ainakin sopii juuri hyvin sisälle väliseinää vasten lattialle.
Huomattiin käytännössäkin sillon vkl että ei kannata jättää tunkkia ulos, eikä varsinkaan takapuskurin lähistölle. Likaantuu äkkiä, eikä toimi sen jälkeen. Eikä sitä ole mukava myöskään kaivaa sieltä, kun puskuri on uponnut mutaan Tuo lyhyempi malli ainakin sopii juuri hyvin sisälle väliseinää vasten lattialle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Sopii se pitkäkin poikittain
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Ensin ajattelin jättää tunkin puskurin päälle, mutta totta on että se on kyllä täynnä pölyä ja kuraa, eli pitää katsoa sille paikka sisältä tavaratilasta.
Tekisi mieli puhkaista väliseinään kulkuaukko, mutta tiedä sitten kuinka kylmä autosta tulee talvella, kun eristämätöntä peltipinta tulisi lisää hukkaamaan lämpöä ohjaamosta????
Tekisi mieli puhkaista väliseinään kulkuaukko, mutta tiedä sitten kuinka kylmä autosta tulee talvella, kun eristämätöntä peltipinta tulisi lisää hukkaamaan lämpöä ohjaamosta????
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Eilen kuului liikkeelle lähtiessä melkoinen kolina jostain takaa, mutta ääni ei uusiutunut esim vaihdetta vaihtaessa tai muuten kiihdytellessä, vain liikkeelle lähtiessä. Ääni lakkasi päivän mittaan ajellessa????
Kaiketi pitää alle taas ryömiä, saattoi nimittäin joku ottaa maahan / kiviin kiinni, kun etsin "ilmasuojaista p-paikkaa" työpaikan pihasta päivällä.
Kaiketi pitää alle taas ryömiä, saattoi nimittäin joku ottaa maahan / kiviin kiinni, kun etsin "ilmasuojaista p-paikkaa" työpaikan pihasta päivällä.
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Oliko kylmä kone? Sulla ei tainnut olla joustopalaa pakoputkessa, niin olisiko kylmän koneen ravistuksista putki antanut ääntä (osunut jopa jonnekin).T3Syncro kirjoitti:Eilen kuului liikkeelle lähtiessä melkoinen kolina jostain takaa, mutta ääni ei uusiutunut esim vaihdetta vaihtaessa tai muuten kiihdytellessä, vain liikkeelle lähtiessä. Ääni lakkasi päivän mittaan ajellessa????
Kaiketi pitää alle taas ryömiä, saattoi nimittäin joku ottaa maahan / kiviin kiinni, kun etsin "ilmasuojaista p-paikkaa" työpaikan pihasta päivällä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Ostin "offitunkin" Motonetista. Vielä kun keksisi mistä kohtaa sillä voi nostaa Tölkkiä Edessä olisi parikin hyvää kohtaa puskurissa, mutta kokeilemalla sain rikottua yhden lisävalon. Puskurin päistä saisi nostettua, mutta ne eivät välttämättä vielä kestä auton painoa, tai en ainakaan viitsi kokeilla huvikseni.
Eli pitänee puskurin päihin tehdä vahvikkeet ja ainakin yhdet liitoskohdat lisää koriin m12 pulteilla. (puskuri on nyt vasta kahdeksalla pultilla kiinni)
Jospa saisi ne kylkiputket joskus tehtyä, niin niiden kiinnityspisteiden läheltä nyt ainakin voi nostaa ja tietty voisi aluksi askarrella jonkun adapteripalan, mutta kun täällä syncroilusaarella ei oikein onnistu tuo metallin liimaaminen.
Takapuskuri on jo valmiiksi niin solmussa, että tarvittaessa sen voi tunkilla muotoilla kiinni vetokoukun runkoon
Eli pitänee puskurin päihin tehdä vahvikkeet ja ainakin yhdet liitoskohdat lisää koriin m12 pulteilla. (puskuri on nyt vasta kahdeksalla pultilla kiinni)
Jospa saisi ne kylkiputket joskus tehtyä, niin niiden kiinnityspisteiden läheltä nyt ainakin voi nostaa ja tietty voisi aluksi askarrella jonkun adapteripalan, mutta kun täällä syncroilusaarella ei oikein onnistu tuo metallin liimaaminen.
Takapuskuri on jo valmiiksi niin solmussa, että tarvittaessa sen voi tunkilla muotoilla kiinni vetokoukun runkoon
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Kestää hyvin nostaa niistä alkuperäisistä puskurin korvista, jopa tuota Hansua. Edestä ja takaa. Tunkin kun tällää siihen pultin kohdalle, niin ei väänny puskurin kuorikaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Ei ole "joustopaloja", mutta putki on kiinni orggis äänenvaimentimen kumityynyissä.TT| kirjoitti:Oliko kylmä kone? Sulla ei tainnut olla joustopalaa pakoputkessa, niin olisiko kylmän koneen ravistuksista putki antanut ääntä (osunut jopa jonnekin).
Ääni katosi, joten kovaa ajoa vaan...
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Olen antanut itselleni kertoa useammastakin lähteestä että 1.9 lohkossa turbo asettuu 18mm korkeammalle kun JX:ssä, joten vääntöä syntyy aina putkeen. Omassa huomasi ainakin värinöiden ja kolinoiden vähentyneen, kun lisäsin tuon jouston väliin.T3Syncro kirjoitti:Ei ole "joustopaloja", mutta putki on kiinni orggis äänenvaimentimen kumityynyissä.TT| kirjoitti:Oliko kylmä kone? Sulla ei tainnut olla joustopalaa pakoputkessa, niin olisiko kylmän koneen ravistuksista putki antanut ääntä (osunut jopa jonnekin).
Ääni katosi, joten kovaa ajoa vaan...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Äänenvaimentajan tilalla oleva putki on sovitettu ahtimelta tulevan orggis pakoputken korkeuden mukaan, eli ensin putki paikalleen ja sitten vasta kiinnikkeiden hitsaus.
Eipä tullut mitattua, paljonko on eroa k14 ja k24 DP:n lähdön korkeudella pakosarjaan nähden.
Eipä tullut mitattua, paljonko on eroa k14 ja k24 DP:n lähdön korkeudella pakosarjaan nähden.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro 1.9 TD
Korotuspalat ja aavistuksen suuremmat renkaat alle, niin ei paljon jää enää nostovaraa takapuskurista nostaessa.
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Sä oot ostanut tällasen tyttöjen mallin 48"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Huomasin... no teen siitä tarvittaessa puun kaatotunkin, jos ei riitä myöhemmin enää Tölkin nosteluunEicca_ kirjoitti:Sä oot ostanut tällasen tyttöjen mallin 48"
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Tai madallat syncroo
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Juu ja laitan 155/75R13 renkaat...Eicca_ kirjoitti:Tai madallat syncroo
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Ne ois todella söpötT3Syncro kirjoitti:Juu ja laitan 155/75R13 renkaat...Eicca_ kirjoitti:Tai madallat syncroo
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Jos nyt kuitenkin ne korotuspalat jousitukseen ja tarvittaessa tunkin allekkin. Tunkille pitää tehdä joka tapauksessa joku muutama erilainen pikakiinnitettävä alusta.
Nyt olisi pohjapanssarimatskukin hommattuna, 3mm rosterilevyä.
Nyt olisi pohjapanssarimatskukin hommattuna, 3mm rosterilevyä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Voimansiirrosta kuuluu ylimääräistä ääntä, lähinnä oikealle kaartassa. Mahtaakohan olla sielläkin vetari hajoamassa... ?
Pitänee nostaa kulma pukeilla ja purkaa, kun näyttää kelikin suosivan tällä viikolla.
Pitänee nostaa kulma pukeilla ja purkaa, kun näyttää kelikin suosivan tällä viikolla.
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
minkämoista ääntä sieltä kuuluu?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Jotenkin laahaava, ei yhtä kolkottava kuin vasemman ulomman vetonivelen "räjähtäessä" viime syksynä.TT| kirjoitti:minkämoista ääntä sieltä kuuluu?
E:
Nostin keulan ylös ja heiluttelin oik. vetoakselia. Se liikkuu sisäpäässä selvästi enemmän nivelen sisällä (auton pituussuunnassa) kuin vas. puolella. Samoin kun pyörää liikuttaa, tuntuu nivelessä välystä ja kuuluu klonksuntaa.
Pitää hommata uusi nivel ja vaihtaa... Sitä se maastossa möyriminen teettää, ääni nimittäin alkoi mielestäni edellisen "metsäreissun" jälkeen. Hyvä että hajoo kotinurkissa, niin ei tarvitse pitkiä matkoja ajaa rikkinäisenä. Viime syksynä poistin vas. puolelta ulommasta kuulat Nurmijärvellä ja ajoin Hml:n kautta takaisin Helsinkiin. Kuulosuojaimet olisivat olleet tarpeen.
Näkyisi Vantaan Motonetissä olevan hyllyssäkin.