VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja redi »

Tulkaa minun tölkkiin vertaamaan niin näyttää syncrot korkeilta :)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ostin tänään "uuden" 1Z asetelman p0werilta FFP:n kautta, jouset löytyy Hegeltä ja pyörännapa irtoaa toivottavasti TT:ltä... Syncro saattaa olla kohta taas "ehjä" korotettavaksi ja muuten viriteltäväksi ;)

E: korjattu moottorikoodi 1Y -> 1Z :oops:
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

1Y? vai 1Z?
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja hege »

T3Syncro kirjoitti:Ostin tänään "uuden" 1Z asetelman p0werilta FFP:n kautta, jouset löytyy Hegeltä ja pyörännapa irtoaa toivottavasti TT:ltä... Syncro saattaa olla kohta taas "ehjä" korotettavaksi ja muuten viriteltäväksi ;)
Hyvä kun kertasit. Mä jo kokonaan unohdin ne jouset. Otan ne tänään mökiltä matkaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Iski "ahneus", piti vaihtaa vain toinen pyörän laakeri mutta samalla vaihdoin jarrukengät molemmin puolin. Oikean puolen työsylinten kun joutui irrottamaan, niin laitoin siihen uuden. Molemmilla puolilla oli käsijarruvivut totaalisen jumissa, ilmankos ei ole käsijarru oikein toiminut.
Laakerin vaihto meni muuten ihan hyvin, mutta nyt pultti kiristyy mielestäni liian helposti. Ensin sai seistä metrisen varren päällä ja just ja just kiristyi. Sitten hain piiitkän putken ja varovasti väänsin lisää... toivottavasti ei mennyt kierre????

Pitää varoiksi hommata "uusi" napatappi ja mutteri

Syncron jarrut ja pyörän laakerit ovat ilmeisesti heikommat kuin 2WD:n koska noin ruostuvat. Ei minun Das Kesätölkissä ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa.
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja vesku »

Mitäs kahlailet kaikissa kuralävissä, Kesätölkillä sentään kuljetaan sivistyneesti valtion tarjoamia valtateitä pitkin
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja hege »

Tuli nyt mieleen että monesti nähnyt laitettavan rasvanipan takapyöränlaakereiden pesään. Varmaan juuri tämän takia.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

hege kirjoitti:Tuli nyt mieleen että monesti nähnyt laitettavan rasvanipan takapyöränlaakereiden pesään. Varmaan juuri tämän takia.
Mietin tänään rasvanippojen laittamista kaikkiin mahdollisiin kuluviin osiin, kun rasvasin vas puoleisen yläpallonivelen, siihen on joku moisen ruuvannut.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

vesku kirjoitti:Mitäs kahlailet kaikissa kuralävissä, Kesätölkillä sentään kuljetaan sivistyneesti valtion tarjoamia valtateitä pitkin
Se on tuon vetävän etuakselin syy. Ostin auton aikanaan, että pääsen kelillä kuin kelillä siihen Hattulantien ja Merventien risteyksessä olevaan keltaiseen taloon, mutta nyt kun siellä tulee käytyä harvemmin, olen löytänyt monia haastavia paikkoja, joihin on kiva ainakin yrittää päästä ;)
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja vesku »

Tuo rasvanippajuttu olisi varmaan rautaa monessa kohdassa. Saisikohan sillä ylätukivarreen puslat kestävimmiksi ja äänettömiksi? Laitto olisi ainakin helppoa. Pyöränlaakerit ovat ilmeisen arkoja "kuralävissä kahlailulle". Omasta peräkärrystä meni laakerit kesässä, kun hankin veneen, jota piti muutaman kerran uittaa luiskalta Vanajaan. Ne olivat juuri samanlaisia, kuin T3Syncron kuvissa. Saisikohan pyöränlaakereita suljettuina (tuskin).
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ajattelin Syncro Safarin jälkeen avata vasemman puoleisen navankin ja vaihtaa laakerin, todennäköisesti siellä on samalla tavalla koskeusvaurioita.

Ilmeisesti jarrujen ja laakerien puhdistus / uudelleen rasvaaminen olisi hyvä tehdä välillä, ainakin jos Tölkissä on vetävä etuakseli... 8-)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kävin tänään Herttoniemen VW-liikkeessä kysymässä napamutteria. Sanoivat ettei ole enää saatavana, mutta Tervakoskella on kuulemma joku lahtaamo, josta niitä voisi löytyä... taidan laittaa käytetyn tähän hätään, katsotaan mitä autosta on viikonlopun jälkeen jäljellä ja tehdään sitten isompi ostoslista :)
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja hege »

Vurressa olisi ollut kaksi kappaletta uusia muovipusseissaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eicca_ kirjoitti:1Y? vai 1Z?
1Z ;) 1Y:n kytkimellä tuskin on mitään käyttöarvoa
hege kirjoitti:Vurressa olisi ollut kaksi kappaletta uusia muovipusseissaan.
Hitto kun olisin tiennyt, niin olisin poikennut Mäkissä ;)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Muista ottaa kytkin osat mukaan lauantaiksi niin pääsen mittaamaan... :roll: :roll: :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eicca_ kirjoitti:Muista ottaa kytkin osat mukaan lauantaiksi niin pääsen mittaamaan... :roll: :roll: :roll:
Toivottavasti ne tulee siihen mennessä. Pakettiseurannan mukaan ei ole lähtenyt vielä edes liikkeelle, paketti on kuitenkin rekisteröity jo 9.6. Vaajakoskella.
Koitan pe viimeistään pakata auton...
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kusti polkee siis hitaasti.... :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Laitoin myyjälle kyselyn lähettämisestä.
Hain alapään tiivistesarjan ja uudet öljyt, jos saisi öljyvuodon tilkittyä ensiviikolla.

Hegen varaosavalikoimasta löytyi taakse napamutteri, niin uskalsin avata vanhan. Kierre oli rikki sekä akselista että mutterista. Uusi mutteri ensin väärin päin ja sitten oikein päin, tuntui kiristyvän eli eiköhän sillä aja kunnes saa uuden akselin tyngän.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ja uutta älä sitten väännä ihan apinan raivolla... :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eicca_ kirjoitti:Ja uutta älä sitten väännä ihan apinan raivolla... :D
Kierre on jo pilalla, kiristin varovasti ja vaihdoin vahvemman sokan. Pitää tilata muttereita lisää Lahtareilta tai Hot Carsilta, vai tuleeko jollain mieleen joku paikka mistä niitä saisi PK-seudulla?
Vastaa Viestiin