Tölkkikuume pahenee

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tölkkikuume pahenee

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

1.6D CS moottorissa ei ole öljynpaineanturia öljynsuodattimen jalassa eikä laturissä W-liitintä.
Kuva
Niiden tiedoilla mittaristossa oleva summeri JX:ssä päristelee, jos öljynpaineet laskee ajaessa, muistaakseni kierrokset pitää olla 1000 - 1500 r/min ennen kuin summeri pärisee paineiden puuttuessa
Japevw
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01.09.2015 21:37
Paikkakunta: Oulu

Re: Tölkkikuume pahenee

Viesti Kirjoittaja Japevw »

Tässä on ollut JX kone. Eli 2 kpl öljyanturia löytyy ja pitää vielä kattoa tuo w liitin laturista.

Laturin päässä tuo kaksivärinen on irti:

Kuva

Akun päässä kytketty:

Kuva

Kannessa oleva anturi:

Kuva

Suodattimen jalassa oleva anturi:

Kuva
Viimeksi muokannut Japevw, 20.09.2015 20:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tölkkikuume pahenee

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos ei löydy W-liitintä, niin summeri ei saa vaadittavaa kierroslukutietoa. Eli siellä on sitä kautta valmius kierroslukumittarillisen mittariston vaihtamiseen
Japevw
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01.09.2015 21:37
Paikkakunta: Oulu

Re: Tölkkikuume pahenee

Viesti Kirjoittaja Japevw »

No niin sen on nyt sitten jakohihna ja stefat vaihdettu. Sellainen havainto, että tässä "alkupään" 1.6D vaparissa on tuo kunkkupultti 12 mm kierteellä tässä Moponetin paketissa oli 14 mm kuningaspultti.

Kuva

Eli piti kasata vanhalla pultilla. Vetästiin 90 Nm ja 45 astetta päälle ja CRC softlockia kierteeseen.

Samalla tuli ronklattua sitä sähköboksia siinä konehuoneessa. Johtonipun läpivientisuojaa paremmaksi.
Liekkö siitä suivaantunut, kun rempan jälkeen käynnisty hyvin (hihnan vaihto onnistui) mutta
alkoi sähköpiuha savuamaan kotelossa:

Kuva

Kuva

50A näytti olevan tuo hehkusulake. Uutta piuhaa ja liittimiä, niin eiköhän tuo paksusähkömieheltäkin onnistune :)
Japevw
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01.09.2015 21:37
Paikkakunta: Oulu

Re: Tölkkikuume pahenee

Viesti Kirjoittaja Japevw »

Pientä päivitystä. Nyttemmin vaihdettu AAZ, joka myös otteella. Hyvä kun pääsee esim. liikennevaloista muun liikenteen rytmissä..
Viimeisin homma oli 5-vaihteisen arpalaatikon vaihto, joka ensivaikutelmalta tuntui kunnokkaalta.
SItten näkee kun pääsee ajamaan vähän pitempään ja normaalinopeuksilla.
Vaihteen vaihtajatangon piippu näytti kuluneelta, joten siihen hankittava päivitysosia.
Lämmityslaitteen puhaltimen vaihtaminen odottaa sopivaa välämää. AIkamoinen homma kojelaudan irroittamisineen..
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tölkkikuume pahenee

Viesti Kirjoittaja Osku »

Juu joutuuhan siinä päivän tusaamaan kun tuon tuulttimen mootorin vaihtaa mutta aika selkeää hommaa kunhan ei hajota lämppärin vipujen nuppeja(ei saa vetää nupista, vaan varresta, itse suosin koukkua) ja taustapanelin kiinnikkeet on myös heikkoja (Suuri osa nykysin purkalla kiinni nykyisin tuosta syystä). Seuraava hankalottava työvaihe on jo kotelo liimattu eikä klipsuilla. Sitten vielä hyvä olla tarkkana sen kanssa mitä reittiä ne vaijerit kulkee, koska ne takertelee jos menee väärä reittiä(jos nykyisin takertelee niin kannattaa katsoa löytyykö takertelevalle vaijerille järkevämpi reitti.
Vastaa Viestiin