1.6D CS moottorissa ei ole öljynpaineanturia öljynsuodattimen jalassa eikä laturissä W-liitintä.
Niiden tiedoilla mittaristossa oleva summeri JX:ssä päristelee, jos öljynpaineet laskee ajaessa, muistaakseni kierrokset pitää olla 1000 - 1500 r/min ennen kuin summeri pärisee paineiden puuttuessa
Tölkkikuume pahenee
Re: Tölkkikuume pahenee
Tässä on ollut JX kone. Eli 2 kpl öljyanturia löytyy ja pitää vielä kattoa tuo w liitin laturista.
Laturin päässä tuo kaksivärinen on irti:
Akun päässä kytketty:
Kannessa oleva anturi:
Suodattimen jalassa oleva anturi:
Laturin päässä tuo kaksivärinen on irti:
Akun päässä kytketty:
Kannessa oleva anturi:
Suodattimen jalassa oleva anturi:
Viimeksi muokannut Japevw, 20.09.2015 20:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkkikuume pahenee
Jos ei löydy W-liitintä, niin summeri ei saa vaadittavaa kierroslukutietoa. Eli siellä on sitä kautta valmius kierroslukumittarillisen mittariston vaihtamiseen
Re: Tölkkikuume pahenee
No niin sen on nyt sitten jakohihna ja stefat vaihdettu. Sellainen havainto, että tässä "alkupään" 1.6D vaparissa on tuo kunkkupultti 12 mm kierteellä tässä Moponetin paketissa oli 14 mm kuningaspultti.
Eli piti kasata vanhalla pultilla. Vetästiin 90 Nm ja 45 astetta päälle ja CRC softlockia kierteeseen.
Samalla tuli ronklattua sitä sähköboksia siinä konehuoneessa. Johtonipun läpivientisuojaa paremmaksi.
Liekkö siitä suivaantunut, kun rempan jälkeen käynnisty hyvin (hihnan vaihto onnistui) mutta
alkoi sähköpiuha savuamaan kotelossa:
50A näytti olevan tuo hehkusulake. Uutta piuhaa ja liittimiä, niin eiköhän tuo paksusähkömieheltäkin onnistune
Eli piti kasata vanhalla pultilla. Vetästiin 90 Nm ja 45 astetta päälle ja CRC softlockia kierteeseen.
Samalla tuli ronklattua sitä sähköboksia siinä konehuoneessa. Johtonipun läpivientisuojaa paremmaksi.
Liekkö siitä suivaantunut, kun rempan jälkeen käynnisty hyvin (hihnan vaihto onnistui) mutta
alkoi sähköpiuha savuamaan kotelossa:
50A näytti olevan tuo hehkusulake. Uutta piuhaa ja liittimiä, niin eiköhän tuo paksusähkömieheltäkin onnistune
Re: Tölkkikuume pahenee
Pientä päivitystä. Nyttemmin vaihdettu AAZ, joka myös otteella. Hyvä kun pääsee esim. liikennevaloista muun liikenteen rytmissä..
Viimeisin homma oli 5-vaihteisen arpalaatikon vaihto, joka ensivaikutelmalta tuntui kunnokkaalta.
SItten näkee kun pääsee ajamaan vähän pitempään ja normaalinopeuksilla.
Vaihteen vaihtajatangon piippu näytti kuluneelta, joten siihen hankittava päivitysosia.
Lämmityslaitteen puhaltimen vaihtaminen odottaa sopivaa välämää. AIkamoinen homma kojelaudan irroittamisineen..
Viimeisin homma oli 5-vaihteisen arpalaatikon vaihto, joka ensivaikutelmalta tuntui kunnokkaalta.
SItten näkee kun pääsee ajamaan vähän pitempään ja normaalinopeuksilla.
Vaihteen vaihtajatangon piippu näytti kuluneelta, joten siihen hankittava päivitysosia.
Lämmityslaitteen puhaltimen vaihtaminen odottaa sopivaa välämää. AIkamoinen homma kojelaudan irroittamisineen..
Re: Tölkkikuume pahenee
Juu joutuuhan siinä päivän tusaamaan kun tuon tuulttimen mootorin vaihtaa mutta aika selkeää hommaa kunhan ei hajota lämppärin vipujen nuppeja(ei saa vetää nupista, vaan varresta, itse suosin koukkua) ja taustapanelin kiinnikkeet on myös heikkoja (Suuri osa nykysin purkalla kiinni nykyisin tuosta syystä). Seuraava hankalottava työvaihe on jo kotelo liimattu eikä klipsuilla. Sitten vielä hyvä olla tarkkana sen kanssa mitä reittiä ne vaijerit kulkee, koska ne takertelee jos menee väärä reittiä(jos nykyisin takertelee niin kannattaa katsoa löytyykö takertelevalle vaijerille järkevämpi reitti.