Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Krisse kirjoitti:
Hanttapuli kirjoitti:Oisko tuossa ideaa Tuireenkin:

http://www.youtube.com/watch?v=VNM7Z7hir_I

Kelaa n. 1:25 -kohdalle :)
:lol:
Make that double :D
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kuva
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kuva

Unohtu sitten tarkistaa miten vahva seos tuolla nyt on, mutta selvisi että noin -20 on liikaa. Onneksi TDI ei lämpene turhia, niin tyhjäkäynnillä alkaa lämmöt jopa vähitellen laskea. Huomenna pitäisi olla alle 15 pakkasta, niin koitetaan ajaa talliin sulamaan ja lisäämään nestettä kiertoon.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nesteitä vahvennettu ja koeajoja suoritettu, lämmintä puhkuu sisälle ja viisari pysyy jälleen oikeassa asennossa.
Tuosta kokemuksesta tuli ajatus että laittaisi syylärinkiertoon hanan tai termostaatin. TDI kun ei tunnetusti turhaa lämpöä paljoa kehitä, joten pelkkä lämppärin kierto riittäisi pakkasella aika pitkälle moottorin jäähdytykseen. Moottori lämpenisi normaaliin nopeammin ja sisälle saisi kunnolla lämpöä. Vastaava systeemihän on uudemmissa volkkareissa.
Onko tietoa että haittaisiko tuo kierron tukkiminen jotenkin vesipumppua tai jotain muuta ongelmaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sen hanan voisi kaiketi laittaa siihen letkuun, joka tulee termarille. Sehän on tukossa silloin, kun termari on kiinni.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eikös se normi termostaatti ole sitä varten siellä että sulkee kierron syylärille :)
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

ON, mutta ilm TT haluisi sen linjan myös pysyvän kiinni. Letku poikki ja hana siihen väliin, tosin pieni kiertomahdollisuus siihenkin kaiketi kannattaa jätää, ettei ole ihan kokonaan ummessa, kuten ei ole termarikaan.

Jos se hana olisi etupäässä, siihen voisi viritellä vaijerikäytön sisältä.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

T3Syncro kirjoitti:ON, mutta ilm TT haluisi sen linjan myös pysyvän kiinni. Letku poikki ja hana siihen väliin, tosin pieni kiertomahdollisuus siihenkin kaiketi kannattaa jätää, ettei ole ihan kokonaan ummessa, kuten ei ole termarikaan.

Jos se hana olisi etupäässä, siihen voisi viritellä vaijerikäytön sisältä.
No vähän jotain automatiikkaa siihen vaan, napista päälle ja pois. :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

1.9D/TD:n ruuttapumpussa on sähköllä ohjattava ennakonsäätö kylmäkännistykseen, siis se mikä JX:ssä hoidetaan vaijerilla.
Siitä voisi saada voiman vivun ohjaukseen.

Tämä on TT suunniteltu, kun olet päässyt reissusta kotiin ;)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Eihän siellä syylärissä mitään kierrä kun termari on kiinni :D Pumppu pumppaa vaan termarin ohi ja lämpppärin kennolle. 8-)
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Laatuaikaa Tuiren kanssa, huoltopäivä 8-)
Vaihdettiin öljyt ja öljypohja siinä samalla ja huoltoon tais kuulua ilmanputsarin vaihtokin. On se vaan kumma auto kun kurvailee niin paljon. Offitourin jälkeen on tullu 10 000 km, vaikka on ollut matkalla vähän sitä sun tätä puunrunkoa moottorissa :lol:
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Tommosta luotettavuutta sitä pitää autossa ollakin!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Hanttapuli kirjoitti:Tommosta luotettavuutta sitä pitää autossa ollakin!
Kyllä siinä 1,5 vuotta menikin kouluttaessa ja vieläkin välilllä yrittää palata vanhoihin tapoihin :twisted:
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Perusöljynvaihtohuolto: öljyt+öljypohja. 8-)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo ei ihan selvinnyt että oliko öljypohja halki jo alunperin, vai onko joku isku panssariin sen tehnyt. Siitä apparin puoleisen moottorinkiinnityspultin kohdalta oli halki sen verran että tihkui läpi. Aika pitkään pysyi kuivahkona kun tiivisteliimalla sen pyyhkäisi, mutta nyt on toinen öljypohja, katsotaan miten kuivana sen kanssa päästään. Tänään pitää pestä Ahti, niin tietää sen tarkastuskierroksen tulokset luotettavammin :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Täytyy muuten korjaa ne pohjat joku päivä = asap.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuire on ollut ykköskäyttöautona ja taivaltanut melkoisesti baanalla. Safari lähestyy uhkaavasti, joten laitettiin uudet pyörät alle :)
Kuva
Keulaakin kokeilin tänään oikoa, mutta ei vielä taipunut tahtoon, taidan seuraavaksi valita rälläkän ja rumemman lopputuloksen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Mulla on nyt sellainen tuntuma et ei pieni reikä tuossa keulassa enää paljon voi tuota rumentaa :lol:
Pitää vähän sit somistaa niin ei kiinnity huomio tuollasiin pikku juttuihin...
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Tämähän on Suomen komein Tölkki !!! Onko tuossa ovessa kiroileva siili? :o
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

SyncroVWaari kirjoitti:Tämähän on Suomen komein Tölkki !!! Onko tuossa ovessa kiroileva siili? :o
Ei oo siiliä, Retro Trophyn tarranjämät ne on :mrgreen:
Vastaa Viestiin