Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Mahtuuko origgis 16" peltivanne, se on vähän ahdas..
15" vanne menee, se oli syy tähän vaihtoehtoon päätymisessä. Tosin Syncron 16" en ole kokeillut. Sen verran on tosin leveä ulospäin tuo satula että MB ET25 vanne ottaa kiinni, tarvitsee pieni spaceri laittaa niille.
996 satulat, 288mm A4/A6 levyt ja epyteciltä adapterit, bolt-on.

:edit: Eihän jarruja tarvita missään mihinkään :lol: Tuommonen 31" maastorengas kuitenkin vaatii aika paljon enemmän pysähtyäkseen mitä 14" nakki, ja tällä vedetään traileria ja yritetään selvitä pääkaupunkiseudun jokapäiväisillä ratapäivillä menemään hullujen seassa, niin ihan kiva että on vielä ekan väistön jälkeenkin jarruja jäljellä.
Joskus voi olla jokunen kahvakuulakin kyydissä :P
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Absolut Fabulous brakesetup! VWau!
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

jarke kirjoitti:mä en vaan ymmärrä mihin tarvitsee tuollaisia jarruja jos ajaa metsässä kahtakymppiä :o ( tää on kateellisen höpinää vaan :mrgreen: )
Öö, koska nuo on punaiset ;) :lol:
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja jarke »

Krisse kirjoitti:
jarke kirjoitti:mä en vaan ymmärrä mihin tarvitsee tuollaisia jarruja jos ajaa metsässä kahtakymppiä :o ( tää on kateellisen höpinää vaan :mrgreen: )
Öö, koska nuo on punaiset ;) :lol:
ai niin..
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuireen on vaihteeksi vaihdettu laakereita. Ensin tuo kiireen vuoksi vanhalla koottu apparinpuolen etukynkkä vaihtui uudella laakerilla olevaan ja maalattuun, ei enää kirskunu ja jarrutellu etujarru. Sitten koottiin lopulta löytyneeseen suht hyvään takanapaan uudella laakerilla ja holkilla ehdokas ja iloinen yllätys oli että siitä tulikin hyvä. Edellinen valmiiksi uusilla osilla väljä napa alkoikin jo jurista ja jarrutella aika reilusti. Nyt rullailee taas ääneti ja kevyesti. Ai niin, pitihän siihen myös toinen ajovalon polttimo vaihtaa.
Jossain kohtaa tässä välissä myös roski hyökkäsi auton takaoven kimppuun, joten samalla vähän hioskeltiin ruskettuneita kohtia ja naputeltiin etukulma suoremmaksi, ja maalattiin korjauksia. Niin ja pakoputki oli niin hapero että irtosi laipastaan käsin nostamalla, joten uusi alkukäyrä on paikallaan, pari päivää siitä oli sitten vaimentajan loppukäyrä hävinnyt jonnekin työmatkalla, joten vanha suoranputken aikainen pätkä pääsi jälleen käyttöön, kun luokaton hitsari räki sen vaimentajan jatkeeksi.
Seuraava moottoriehdokas olisi jo moottoripukissa, mutta ei taida ennättää tänä keväänä sille mitään tekemään.
Tällä on ajeltu vaan koko ajan, 330tkm alkaa olla mittarissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuire ei tykkää jäädä yksin pois ajosta. Ennätti kuukauden huiltata, kun ei mataliin parkkihalleihin tarvinnut ajella, niin oli akun tyhjentänyt. Alkuun tosin vaikutti että virtaa olisi ja startti olisi syypää. Fyysisestä välimatkasta johtuen Dave ennätti hätiin ja vaihtoi JX-pyörittimen tilalle TDI-startin adapterin kanssa, huomatakseen vaan että akku on ihan oikeasti tyhjä. Ibizan irtoakku vielä paikalleen ja taas mentiin.
Jotain muutakin pientä säätöä oli, mutta ei voi enää kaikkea muistaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Viime aikoina Tuire on saanut liikkeelle isommankin lauman kylänmiehiä ja -naisia, millon minkäkin akuutin homman takia. Pientä muisteloa tehden, alunperin alettiin Daven kanssa vaihtamaan tähän etuvetareita. Toisen puolen keskitapin kierre korkkasi joskus aikoja sitten, joten se nivel piti vaihtaa, ja toiselta puolelta oli suojakumi rikki. Kuskinpuolta purkamaan, kunnes yläpallo irtosi "mites tämä näin alas tipahti!?" Iskari poikki, joten sitten iskareita metsästämään. Oltiin parin päivän päästä lähdössä Berliiniin Syncro30 juhliin, ja lopulta Martin löysikin Berliinin autotarvikeliikkeestä meille Monroen Van Magnumit. Nouto onnistui vwharrastajan suosiollisella avustuksella :) Iskareita ei siis Suomesta löytynyt mistään, 2-4 viikon toimitusajat oli joka paikassa. Taisi olla jo ennen tätä episodia, kun Krisse vaihtoi taakse uuden vetarin. En enää muista oliko syynä rikkinäinen kumi, vai kolinat. Etupään kasaan saaminen olikin sitten jälleen koko kylän projekti, kun jouduin poistumaan kesken taiston jälleen. Apukäsien ja lainattujen työkalujen avulla etupää lopulta kasautui ja Krisse koeajolle huomaamaan että takapyörän laakeri on aivan soirona, tana ttu ja kele! Tähänkin haalittiin ehjät osat pitkin kyliä, dogboxin varaosatölkistä taisi olla nyt paikallaan oleva napa. Sekin asennus tökkäsi pieneen mutta viheliäiseen harmiin. Uudessa navassa oli jarrukenkien alakiinnikkeen tukitappi paikallaan, kuten myös alkuperäisessä Tuire-edition kiinnikkeessä. Eikä millään elettäkään irrotakseen kumpikaan! Lopulta löydettiin tämän navan alakiinnikekin, tosin siihen oli joku täpänny hitsillä kiinni jarrukilven, tai toisinpäin, enivei kilven jämät tuli samaan rahaan. Onneksi ne uskoi rälläkkää ja raakaa voimaa.
Niin eilen Tuire saatiin taas pyörilleen ja tänään ajoon (akku vaan piti ladata). Varmaan unohtui aika paljon, niin ja katsastaakin tämä pitäisi, pientä meikkausta vaatii se(kin).
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuirella ajeltiin menestyksekkäästi pitkän aikaa, ja käytiin makkaratkin paistelemassa tutuilla kallioilla. Samalla huomasin ettei nuo ET25 15" vanteet mene minkään kohtuullisen spacerin kanssa nuiden jarrujen kanssa paikalleen, joten pitää keksiä joku erilainen ratkaisu. 16" ET31 peltivanne meni 3mm spacerillä hyvin paikalleen ja tutulla sekarengastuksella ajeltiin tuo retki.
Hansu päästettiin kesälaitumille, niin Tuire meni talliin odottelemaan ehostusta. Koneaihiokin taisi vaihtua tässä välissä, mutta palataan siihen kunhan joskus konkretisoituu. Ja kuulemma uuden laatikon koodeja pitäisi tihrustaa että päästään osia tilaamaan. Stay tuned.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Viime syksynä pientä katsastushuoltoa tehdessä tuli huomattua että nyt on viimeistään tehtävä vähän isompi läpikäynti ja kasvojenkohotus, joten Tuire on huilannut Tallissa :( Jospa talohommat syksyn mittaan rauhottuisi niin pääsisi tämän kimppuun.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Tuire ehdottomasti takaisin liikenteeseen :) !!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Viime viikolla tallilla pyörähdin romukasasta osia etsimässä ja katselin taas Tuirea, ehkä siihen alkaa jonkinlaisen suunnitelma syntyä. Jos ensin purkaisi vaikka lavan pintapellit pois niin näkee mitä tarvitsee vaihtaa ja mistä pääsee tekemään mitäkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin