Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kysyin jo syksyllä kuinka korkeita nuo tän paikan hallit on ja vahtimestari ei tiennyt. Ihme ukkoja :o
Jotain se selitti että tavan pakettiauto mahtuu just mutta en sitten ole uskaltanut Hansulla tai Sepillä yrittää, ettei tule kriisiä.
Mä parkkeeraan Tuiren vahtimestarin vääräuskoisen pakun paikalle (päälle) :twisted: :twisted: :evil:
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

IMAG0103.jpg
Tuiren "uudet" kesäkengät
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuiren renkaissa on ilmeisesti sisällä paineilmaa, kun asiasta varoitetaan vanteissa ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:Tuiren renkaissa on ilmeisesti sisällä paineilmaa, kun asiasta varoitetaan vanteissa ;)
Onhan siellä, joskus jopa nitroxiakin :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

hege kirjoitti:Vurre on 31 renkailla ja 3cm korotuksella 2.08m korkea, eli mahtuu useimpiin parkkihalleihin jotka ovat 2.1m.
Saksassa ajelin parkkihallissa jossa oli ilmoitettu korkeus 2m.. Mutta komeesti ilmastointiputket raapis syncron kattoa vaan rampeissa jne.. Eikä ollut kuin 14" syncro normi rengastuksella.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuiren ensimmäinen testiretki tehty, yhtään vikaa ei korjaantunut retken aikana ja kotiinkin päästiin. Auto on tosiaan kuvauksensa mukainen, mutta kun sen tavoille oppii niin hyvin menee. Lukottomana puolitoistavetoisenakin yllättävän hyvin eteni, kun olisin vaan ajanut :D Pakosarjan vuotamiseenkin löytyi todennäköinen syy, kahdella pultilla ei oikein jaksa tiivistää :? Oli vaan yö jo sen verran pitkällä siinä vaiheessa, että en alkanut purkamaan kaikkea edestä että olisin saanut kunnolla kiinni. Kolmas pultti turbon puolelle auttoi jo jotain. Flektikin toimii. Tiheämpi perä tuntuu selvästi paremmalle maastossa, Hansu menee vastaavan kokoisilla renkailla paljon lujempaa G:llä.
Kuva
Alla nyt 215/85-16 jos jotakuta kiinnostaa. Tiivistettynä mitä Vurre ja Turre edellä, sitä Tuire perässä 8-)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

TT| kirjoitti:Tiivistettynä mitä Vurte ja Turre edellä, sitä Tuire perässä 8-)
....vai Tuire niiden perässä? :D noh lukot vaan kuntoon niin narun käyttö vähenee... 8)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eicca_ kirjoitti:
TT| kirjoitti:Tiivistettynä mitä Vurte ja Turre edellä, sitä Tuire perässä 8-)
....vai Tuire niiden perässä? :D noh lukot vaan kuntoon niin narun käyttö vähenee... 8)
Lähinnä noita tähän astisia muokkauksia.

Niin ja tärkein maastokelpoisuuteen vaikuttava tuunaus saatiin suurella vaivalla eilen valmiiksi, eli Tölkkifoorumi tarrat ikkunaan :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Tulihan Tuittu hyvin perässä, tosin välillä piti vähän auttaa ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuittu Tuiren (ja ehkä yleisesti syncrojen) teemabiisi!
Viimeksi muokannut TT|, 24.05.2012 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: parempi versio videosta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Tiktak on ihan paras :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Krisse kirjoitti:Tulihan Tuittu hyvin perässä, tosin välillä piti vähän auttaa ;)

Turre taisi olla ainoa, joka selvisi ilman ulkopuolista apua... Saharat pitää varmaan itsellekkin joskus hommata
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuire on todellakin luonnehdintansa veroinen, eilisen painimisen jäljiltä on nenä kipeä :evil:
Pakosarja irtosi lopulta, kun irrotin kaiken siitä vaimentimeen asti. Eihän se sovi tietenkään kokonaisena tulemaan pois, vaikka moottorituenkin otin pois. Lopulta vedin pakoputken poikki (ensimmäinen täysin ehjä putki ja vaimennin mitä olen näissä paikallaan nähnyt).
IMAG1224.jpg
Uudet tiivisteet ja kiinnitystarvikkeet löytyi vielä tuossa vaiheessa iltaa Eicalta, kiitos ja kumarrus jälleen! Sitten ei muuta kun kone nippuun ja nukkumaan..
Eihän se vieläkään mennyt kuin römssöössä, yksi pultti ei lähtenyt millään ottamaan kiinni ja lopulta luovutin ja laitoin nippuun ilman sitä. Kaikki muut kiristyi ja meni paikalleen, joten tuntuu vielä pitävän. Eiköhän tuo saa olla tuolla virityksellä niin kauan kun tuolla koneella ajetaan. Pakoputkena nyt suora putki, hyvin kulkee ja vinkuu.
Vielä pitää elvyttää vaihdekeppi, vaihtaa kytkinsylinteri (näytti olevan vuodon lähde, eikä jarru) ja herkistellä lukot. Sitten kai se olisi hetken aikaa "ajokunnossa".
Krissen alkutaival Tuiren kanssa ei vielä lähtenyt hyvin käyntiin, kävi hämmentämässä hetken aikaa puurokauhaa ohjaamossa ja arpoi laatikosta numeroita. Arvonnassa taisi tulla vain lisänumeroita, kun lähti Scubalanssi Sepillä kylillä käymään.

Tuli tuossa Vurren tyyliin öljynvaihtokin tehtyä, turbon öljynpaluu oli irrotuksen aikana ison osan aikaa niin alhaalla että öljyt tuli lähes kaikki ulos, joten uutta liukastetta piti lisätä jokunen litra.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut hege, 29.05.2012 13:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Sen siitä saa kun kurkkii helman alle :shock:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

No nyt on joutilaita ehjiä äänenvaimentajia... kuvan kun näin, niin ajattelin, että nyt voisin päästä toisesta omastani eroon;)

Ei se mitään äänenvaimenninta oikeasti tarvitse, suoraa putkea vaan :)
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Tänään ajeltiin hallille Tuitun ja Sepin voimin. Sepi sai uuden jarrupalan ja Tuittu vaihdekepin.

Uusivanha vaihdekeppi palloineen löytyi punaisesta varaosamaalimasta ja Hegen ohjeiden mukaan se purettiin, koottiin ja rasvattiin. Mä taisin purkaa sen jotenkin eri tavalla kun Hege tarkoitti, en saanut toista pallon ympärystän puolikasta irti ensin vaan sain koko pallon pullautettua kuorestaan. Kauheesti oli likaa ja kaikkee siinä pallossa mutta nyt on puhdas. Kokoaminen on yhtä "helppoa" kuin purkaminenkin, joten jos huomenna sattuu sormiin niin tietää mistä se johtuu. Kiitokset ohjeista, ilman niitä ei oltais päästy kovin pitkälle.

Kuva

Mutta, edelleenkin vaihteet toimii yhtä näppärästi kuin ennenkin. Kuulemma nyt ovat jämäkämmät mutta 1 ja 2 kanssa saa laulaa arvontalaulua, joka risteyksessä. Siellä ne jossain lymyilee pakkilukon takana ja välillä sujahtavat paikalleen. Pientä säätöä pitää vielä tehdä. Tuittu pitää linjansa, eikä ole liian helppo :twisted:

Mut oli hyvä että lakkasin kynnet ennen kun lähdettiin hallille. Ykskään ei lohjennut, eikä rasva ja muu lika niiden alla näy niin paljon, musta lakka tosin olis varmaan paras 8-)
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja hege »

Krisse kirjoitti:en saanut toista pallon ympärystän puolikasta irti ensin vaan sain koko pallon pullautettua kuorestaan. Kokoaminen on yhtä "helppoa" kuin purkaminenkin
Purit sen oikein, mä olen vaan väännellyt sen auki ajattelematta sen enempää. Toi ulos pullauttaminen kuulostaa paljon fiksummalta kun vähän miettii. :D
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja redi »

Ei kai tossa auta enää kun alkaa kaiken maailman heloja uusimaan auton alle vaihdevivustoon. Toki voishan sen saada säätämällä, mutta tulee varmaan paras ja kestääkin hetken kun vaihtaa roippeet sinne.
Itseä kiinnostais se vaijerikitti tuohon vaihteensiirtoon, mutta omassa on vielä niin jämäkkä keppi niin ei raaski ns. turhaan ostaa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja dmn »

Toi 1-2 väli vaatii joskus tosissaan työtä. Kaverin doppeliin uusittiin siirtotankoon helat, ja saatiin sentin-pari välystä kepistä pois, mutta jostain syystä oli silti tosi tarkka tuo 1-2 väli säätää kohdilleen, varmaan puoli tuntia siihen käytettiin kahteen pekkaan (toinen ohjaamossa ja toinen auton alla).. Mutta lopulta sitten löydettiin sellainen asento missä kaikki pykälät loksahtaa kuin itsestään päälle.
< 15kWh/100km
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli

Viesti Kirjoittaja hege »

Mä sain 1-2 välin toimimaan kun vaihdoin ylikokoisen 31mm kuulan sinne vaihteiston kylkeen ja käänsin piipun vahingossa ympäri. Oli paljon helpompi säätää kohdilleen sen jälkeen.

Vaihteensiirron pilaa lika. Kaikki puhtaat osat mitä olen purkanut on hyvässä kunnossa. Ne mitkä on olleet loppu on mennyt kuivaksi ja ruostunut tai olleet täynnä hiekkaa kun kumit on pettäneet..
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Vastaa Viestiin