Entinen käyttis ja nykyinen Museopeli
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Puhdasta tuli, jos en sanoisi syvä puhdasta.
Tämä oli oikeasti positiivinen ylläri. Jos joutuu van yhden neliötuuman hitsailee koko pohjassa niin semenee vaikka unissa.
Mä olin varannu massaa tohon mutta tämä jää maalille.
Tämä oli oikeasti positiivinen ylläri. Jos joutuu van yhden neliötuuman hitsailee koko pohjassa niin semenee vaikka unissa.
Mä olin varannu massaa tohon mutta tämä jää maalille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Osku, 30.03.2020 18:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Tämä siis puolimiljoona ajetussa tölkissä!
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Eli siis lotto voitto!
Turha enään lotota!
Turha enään lotota!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Tervepohjainen kärry hieno homma! Paljonko tuo puhallus maksaa ihan listahinnalla tehtynä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Listahinnasta en tiedä muttaa korona hinta 150 euroa
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Pojilla vähän hiljasta kun helsingin ravinteleihin ei mee hiilidopksiidia pumppuihin.
Tuli extempore kun saoivat että hiljasta on.
Tuli extempore kun saoivat että hiljasta on.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Tossa tuota Oetingerin turbon ohitus letkua selvitellessä aloin miettiä miksi koko JX mootorissa on kaksi ventiiliä ahtopaineen säätelyyn??
Kuvassa punaselle ruuvi säätöinen ja sitten tuo turbon hukkaportti säätö?
https://www.thesamba.com/vw//forum/albu ... id=1482761
En ihan ymmärrä tuota päälekkäisyyttä, Ainoa mitä itse keksin oli että no turbossa oli tollanen mutta sen säätely oli hankalaa eli laitetaan siihen oma parempi ratkasu rinnalle ja saadan sitten säädeltyä se tarkemmin JX kannen kesto rajalle. Mutta kyllä nyt kustannus paineiden pitäis poistaa turhat osat. Eli tietääkö joku miksi Volkkari on tehnyt noin oudon tuplaratkasun missä on kaksi ventiiliä säätämässä samaa asiaa?
Kuvassa punaselle ruuvi säätöinen ja sitten tuo turbon hukkaportti säätö?
https://www.thesamba.com/vw//forum/albu ... id=1482761
En ihan ymmärrä tuota päälekkäisyyttä, Ainoa mitä itse keksin oli että no turbossa oli tollanen mutta sen säätely oli hankalaa eli laitetaan siihen oma parempi ratkasu rinnalle ja saadan sitten säädeltyä se tarkemmin JX kannen kesto rajalle. Mutta kyllä nyt kustannus paineiden pitäis poistaa turhat osat. Eli tietääkö joku miksi Volkkari on tehnyt noin oudon tuplaratkasun missä on kaksi ventiiliä säätämässä samaa asiaa?
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Itse mietin että jos tuo säätö hukkaportille pitää saada presiis niin ainoa tapa tehdä se siististi ja alkuperäsen näköisesti on tehdä umpinainen banjo pultti johon reikää sitten suurentaa poralla kunnes haluttu ahto löytyy, ja tuon säädön aikana ylempi ventiili on suljettu niin että turbo päätää kaikki ahdot. Tämän jälkeen säätä ylemmän ventiilin 0.1 baria alemmas jotta näkee että alkaa säätämään ja sitten voikin päättää kumman jättää ohjaamaan vetääkö ylemmän takasinpäin vai ei. Mutta miksi tollanen tupla säätö pitäisi virittää ja kumman toivoisi ohjaavan hommaa (ei ne varmaan koskaan molemmat ohjaa). Itse olisin taipuvainen ajattelemaan että on edukkaampaa dumpata ylipaine imusarjaan koska ilman kierto on nopeampaa takaisin kun imupuolelle muodostuu vähemmän alipainetta tai jopa ylipainetta, toisaalta ahtolämmöt voi olla pienemmät jos turbolla ei lämmitetä imu ilmaa useaan otteeseen ennen käyttöä.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Taitaa muuten helpoin tapa olla vaan kiristää hukkaportin ruuvia. Ilmeisesti Ö:n tehtailla on ajateltu että se on vaikea loppuasiakkaan tarkasti säätää ja/tai joko on ihan ruosteessa se säätö, niin paras tehdä bleedaamalla.
< 15kWh/100km
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Totto tuokin, itse epäilen että ovat olleet pragmaatisia vaikka eivät sitä myönnä ja bleedaavat tarpeeks ja säätävät ahdot ylävenasta.
Onko näkemyksiä miksi siinä on kaksi paikkaa mistä se säätää painetta? Luulisi yhdelläkin pärjäävän.
Onko näkemyksiä miksi siinä on kaksi paikkaa mistä se säätää painetta? Luulisi yhdelläkin pärjäävän.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Nyt on jo enemmän museoautomainen.
Vielä pitää vaihtaa mootori laatikko pohjapansari ja konesuojat sekä asentaa toi kunnostettu etuakselsto. Sitten voi alkaa harkita museoleimaa. Eli pari pikku juttua vielä.
Vielä pitää vaihtaa mootori laatikko pohjapansari ja konesuojat sekä asentaa toi kunnostettu etuakselsto. Sitten voi alkaa harkita museoleimaa. Eli pari pikku juttua vielä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Askartelin tänään tuota toista puolta ja ei menny ihan putkeen, tai siis pysynyt putkessa nimittäin Dieseli. Purin toisen puolen maalausta varten ja kuvittelin tankin olevan melko tyhjä. Ajattelin myös että onhan se tankkaus reikä kai aika ylhäällä. No pieleen meni kun nykäs putken irti rupes lorotta ja tuli vähän kiire tyrkätä takas. Ennen kuin osuin putkella reikään oli varmaan jo puoli litraa ihanan tuoksuista Kiisseliä sitten autotallin lattialla ja tulikin aikamoinen siivous rumba kun kaikki maalausta varten levitety paperit imi niin päälle kuin alle dieseliä. No tunti puolitoista ylimääräistä työtä ja pari purkkia break cleaneria myöhemmin suurin osa Karkuteille joutuneesta Dieselistä saatu jätesäkkeihin seuranaan maalaus suoja paperit. Että semmosta.
Huomenna jatketaan kun katku vähän tasaantunut.
Huomenna jatketaan kun katku vähän tasaantunut.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Hienoa työtä jälleen. Pureeko kuivajää massaan ja ruosteisiin?
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Ruosteseen ei mutta massaan kyllä, hyvä tapa poistaa kaikki mikä estää tilanteen arvioinnin eli paska irtomaali ja irtoruoste sekä massa lähtee. Kiva keskittyä ruoste ongelmissa niihin kohtiin jossa ongelmat on ja jättä hyvn sailynyt paikalleen suojaamaan.
Ruosteeseen on näytettävä pistehikka puhallinsta happoa tai vastaavaa jotta talttu. Mutta paksu irto ruoste muutuu ohueksi pinta ruosteeks eli piste puhalteluun tarvittava aikakin vähenee.
Ruosteeseen on näytettävä pistehikka puhallinsta happoa tai vastaavaa jotta talttu. Mutta paksu irto ruoste muutuu ohueksi pinta ruosteeks eli piste puhalteluun tarvittava aikakin vähenee.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Nyt on toi dieselin katkuinen puoli kasattu taas maalauksen jälkeen.
Pitää vielä löytää tollanen alkuperäs tyylinen nippari jolla noi huohotus letkut on kiinni se alkuperäinen hajos kun irrotin sen rungosta maalausta varten.
Pitää vielä löytää tollanen alkuperäs tyylinen nippari jolla noi huohotus letkut on kiinni se alkuperäinen hajos kun irrotin sen rungosta maalausta varten.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Nyt lähti vanha etuvaunu pois.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Nyt on sitten uudet kamat paikallaan ja pohja maalattu.
Kokonaan en purkanut vaan letkut esim vaan suojattiin minkä takia ne on vielä aika likasia. Pitää cielä putsata ennen kuin vetää runkoon kiinni.
Kokonaan en purkanut vaan letkut esim vaan suojattiin minkä takia ne on vielä aika likasia. Pitää cielä putsata ennen kuin vetää runkoon kiinni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Onpa siistin näköistä! Mutta eikö se vähän houkuttais laittaa letkutkin uusiksi kun kaikki muu niin kiiltää?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Kyllähän se vähän houkuttaa mutta katsotaan mitä tulee tehtyä kun kone vaihdetaan ja vedet päästetään pihalle.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Viimeistellään konetta ennen asennusta ja sain oetingeriltä lapun jossa kerrottiin ahtopaineen bleedauksen mitat ja tein tänään tuon. Kierteytin Banjopultin pätkänmatkaa ja kiersi pidätin ruuvin reikään ja se hirtti hyvin kiinni kun keirre loppu. Sitten porasin reijän kuusiokolo reijästä 1.8mm poralla ja katkasin pidätin ruuvin. Nyt pitäs olla oetingerin specsin mukanen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.