BusD

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hupsista!
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Toi korikitti on kyllä niin syvältä.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Sen verran vähän liukuovellisia tölkkejä olen omistanut, että vaikea sanoa onko tuo varhaistölkin ongelma. Se kisko tulee koripellin pokkausta ylemmäksi ja siinä on pikkurillin paksuinen soiro korikittiä tehtaan jäljiltä. Odottaa vaan ekaa vuotokohtaa josta vesi pääsee väärälle puolelle muhimaan. Ajattelin porata kiskoon vaan monta suunniteltua vuotokohtaa, jotta pokkaukseen kertynyt vesi pääsee pois. Ja kotelosuojaa turvaksi.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kyllä mun käsittääkseni toi on ihan tyyppi paikka mistä tölkit mätänee.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Hyvä tietää. Lähinnä tuli mieleen että olisko tuota rakennetta muutettu paremmaksi, ovikin tuossa varhaismallissa on ihan omansa..
< 15kWh/100km
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Onneksi kisko oli vielä käyttökunnossa, uutta paksua peltiä taakse niin on kiinni ja pysyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

En ole tutustunut varhaismalliin mutta uudemmissa se ainakin mätänee kiskon takaa ja se muodostaa kourun jota pitkin vesi valuu ja kun pohja halkeaa kori kitin kohdalta niin vettä menee rakoon. jos ei ole paha lirua kotelomassa ja muita mömmöjä päälle estämään moinen. olen jopa padonnut molemmat päät sinitaralla ja jättänyt muutamaksi päivää kotelomassat valumaan sinne rakoihin antanut kuivua ja uudestaan kunnes tullut tunne että on riitämiin ja sit tietenkin sinitarrat pois. Jos ruostetta valuu kylkeä pitkin pesujen välissä kiskon luota se on merkki tuosta ongelmasta. Jos koppaa ajoissa ei tarvitse hitsata jos ei massaile vuosiin toi on lopoutulos.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ilmeisesti kohta niputetaan kasaan!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Kyllä vastamaalattu on aina komeaa katteltavaa!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Niputtaminen alkanut, kun kauan odotettu tiivistetilaukset ovat saapuneet. Odotellessa hieman ehosteltiin sisävuorauksen valkoista vinyyliä liimaamalla uusia kappaleita kuten myös mastonin kromimaalilla ehdostettiin Volkswagen ja BusD merkit.

Vielä pieni kysymysmerkki on mitä tehdä kattoluukulle, laittaako vanha peltinen pleksinkorvike paikoilleen, vai kokeilisiko muotoilla (uunissa?) polykarbonaatista siihen uuden..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hyvältä näyttää!
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Komee on!

Edellisessä elämässä ottelin jonkin verran muovien alipainemuovauksen kanssa ja sellainen jäi mieleen, että iskunkestävä akryyli oli polykarbonaattia parempi materiaali spesiaalivalaisinkupupuihin. Pysyi paremmin kirkkaana lämmityksessä ja muovauksessa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

Miten iskun kestävää se iskunkestävä akryyli on? Useinhan ongelmana akryylissa on esim ruuvin reikien halkeaminen tosi helposti. Toi iskunkestävä versio on mulle tuntematon mutta kuulostaa mielenkiintoiselta. Polycarbonaatihan on aina ollu tosi kiva kun kestää vaikka lekalla hakata mutta just toi kirkkauden säilyminen on ongelma.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Hmm. Alkuperäinen ajatus oli lämmittää levynä polykarbonaatti muovailulämpöseksi (n. 150°c ?) ja sitten laittaa se muottiin ja paino päälle:

Koodi: Valitse kaikki

  
   =============        (a)
-------------------     (b)
_                 _
 \               /      (c)
  \_____________/

a - paino, b - "plexi", c - muotti
Ja lopuksi varmaan maalataan läpikuultavan tumman ruskeaksi, joten peittää pahimmat kuplimiset :-)
< 15kWh/100km
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Osku kirjoitti:Miten iskun kestävää se iskunkestävä akryyli on?
Suihkukaappien seiniä ja kylpyammeita siitä teki se firma jolta aikoinaan vihje tuli.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

dmn kirjoitti:Hmm. Alkuperäinen ajatus oli lämmittää levynä polykarbonaatti muovailulämpöseksi (n. 150°c ?)

Siinä imppauskoneessa, jota minä käytin/tein muotteja, muotti oli ”toisenkätinen” kuin tuossa luonnoksessasi. Kun muovi oli lämmitetty, muotti ajettiin altapäin kiinni muoviin. Lisäksi muotin pahimmissa paikoissa oli pieniä reikiä, joihin johdettiin alipaine, joka imaisi muovin kiinni tarkemmin muottiin. Eli luonnollisesti terävien kulmien seuduilla reikiä oli paljon ja muualla vähemmän.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja dmn »

Toimisikohan päinvastainen, eli tekisi vaan ulkokuoren mukaisen muotin ja paineilmalla pakottaisi sen muotoonsa..
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

Pitäs toimia, muistelisin että joku niistä Eero Aarnion kupla/Pallo tuoleusta olis tehty niinpäin.
Jokatapauksessa kysehän on vain paine erosta.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Mutuna paineilma jäähdyttää muovia enemmän.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: BusD

Viesti Kirjoittaja Osku »

Niin siis ei sitä vapaana voi puhaltaa.. tai ainakin on hankalampaa mutta jos laatikko/Kehys ja levy niin ei siälä niin paljon ilma liiku että jäähdyttäis, tai ainakin uskoisin niin.
Vastaa Viestiin