BusD
Re: BusD
Sen verran vähän liukuovellisia tölkkejä olen omistanut, että vaikea sanoa onko tuo varhaistölkin ongelma. Se kisko tulee koripellin pokkausta ylemmäksi ja siinä on pikkurillin paksuinen soiro korikittiä tehtaan jäljiltä. Odottaa vaan ekaa vuotokohtaa josta vesi pääsee väärälle puolelle muhimaan. Ajattelin porata kiskoon vaan monta suunniteltua vuotokohtaa, jotta pokkaukseen kertynyt vesi pääsee pois. Ja kotelosuojaa turvaksi.
< 15kWh/100km
Re: BusD
Hyvä tietää. Lähinnä tuli mieleen että olisko tuota rakennetta muutettu paremmaksi, ovikin tuossa varhaismallissa on ihan omansa..
< 15kWh/100km
Re: BusD
Onneksi kisko oli vielä käyttökunnossa, uutta paksua peltiä taakse niin on kiinni ja pysyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Re: BusD
En ole tutustunut varhaismalliin mutta uudemmissa se ainakin mätänee kiskon takaa ja se muodostaa kourun jota pitkin vesi valuu ja kun pohja halkeaa kori kitin kohdalta niin vettä menee rakoon. jos ei ole paha lirua kotelomassa ja muita mömmöjä päälle estämään moinen. olen jopa padonnut molemmat päät sinitaralla ja jättänyt muutamaksi päivää kotelomassat valumaan sinne rakoihin antanut kuivua ja uudestaan kunnes tullut tunne että on riitämiin ja sit tietenkin sinitarrat pois. Jos ruostetta valuu kylkeä pitkin pesujen välissä kiskon luota se on merkki tuosta ongelmasta. Jos koppaa ajoissa ei tarvitse hitsata jos ei massaile vuosiin toi on lopoutulos.
Re: BusD
Ilmeisesti kohta niputetaan kasaan!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Re: BusD
Niputtaminen alkanut, kun kauan odotettu tiivistetilaukset ovat saapuneet. Odotellessa hieman ehosteltiin sisävuorauksen valkoista vinyyliä liimaamalla uusia kappaleita kuten myös mastonin kromimaalilla ehdostettiin Volkswagen ja BusD merkit.
Vielä pieni kysymysmerkki on mitä tehdä kattoluukulle, laittaako vanha peltinen pleksinkorvike paikoilleen, vai kokeilisiko muotoilla (uunissa?) polykarbonaatista siihen uuden..
Vielä pieni kysymysmerkki on mitä tehdä kattoluukulle, laittaako vanha peltinen pleksinkorvike paikoilleen, vai kokeilisiko muotoilla (uunissa?) polykarbonaatista siihen uuden..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Re: BusD
Komee on!
Edellisessä elämässä ottelin jonkin verran muovien alipainemuovauksen kanssa ja sellainen jäi mieleen, että iskunkestävä akryyli oli polykarbonaattia parempi materiaali spesiaalivalaisinkupupuihin. Pysyi paremmin kirkkaana lämmityksessä ja muovauksessa.
Edellisessä elämässä ottelin jonkin verran muovien alipainemuovauksen kanssa ja sellainen jäi mieleen, että iskunkestävä akryyli oli polykarbonaattia parempi materiaali spesiaalivalaisinkupupuihin. Pysyi paremmin kirkkaana lämmityksessä ja muovauksessa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: BusD
Miten iskun kestävää se iskunkestävä akryyli on? Useinhan ongelmana akryylissa on esim ruuvin reikien halkeaminen tosi helposti. Toi iskunkestävä versio on mulle tuntematon mutta kuulostaa mielenkiintoiselta. Polycarbonaatihan on aina ollu tosi kiva kun kestää vaikka lekalla hakata mutta just toi kirkkauden säilyminen on ongelma.
Re: BusD
Hmm. Alkuperäinen ajatus oli lämmittää levynä polykarbonaatti muovailulämpöseksi (n. 150°c ?) ja sitten laittaa se muottiin ja paino päälle:
Ja lopuksi varmaan maalataan läpikuultavan tumman ruskeaksi, joten peittää pahimmat kuplimiset
Koodi: Valitse kaikki
============= (a)
------------------- (b)
_ _
\ / (c)
\_____________/
a - paino, b - "plexi", c - muotti
< 15kWh/100km
Re: BusD
dmn kirjoitti:Hmm. Alkuperäinen ajatus oli lämmittää levynä polykarbonaatti muovailulämpöseksi (n. 150°c ?)
Siinä imppauskoneessa, jota minä käytin/tein muotteja, muotti oli ”toisenkätinen” kuin tuossa luonnoksessasi. Kun muovi oli lämmitetty, muotti ajettiin altapäin kiinni muoviin. Lisäksi muotin pahimmissa paikoissa oli pieniä reikiä, joihin johdettiin alipaine, joka imaisi muovin kiinni tarkemmin muottiin. Eli luonnollisesti terävien kulmien seuduilla reikiä oli paljon ja muualla vähemmän.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: BusD
Toimisikohan päinvastainen, eli tekisi vaan ulkokuoren mukaisen muotin ja paineilmalla pakottaisi sen muotoonsa..
< 15kWh/100km