Kalsariportteri
Re: Kalsariportteri
No ei se puhaltimen toimiminen ollut pitkä ilo. Asentelin sen takaisin paikalleen ja kytkin takaisin autoon. Heitin akun paikoilleen ja testikäyttelin ilman kojelautaa puhallinta niin sehän hetken pyörittyään heitti itsensä uudestaan jumiin eikä jaksanut ainakaan 1 ja 2 asennolla pyöriä. Samalla huomasin että katkaisija ottanut joskus lämpöä ja 3 asennon nasta sulattanut itseänsä sen verran ulospäin ettei katkaisija kytke enää. Pitääpä hommata katkaisija samalla kun puhallinkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Ja tuli mieleen osaako joku sanoa miten tuo puhallinkotelo on alunperin kasattu? Tässä yksilössä se oli liimattu kasaan mutta jotenkin tuntuu ettei se taida olla ihan tehdasratkaisu… Kaksi metalliklipsiä oli kotelossa mutta muuten tosiaan liimalla yhdessä noi puoliskot.
Re: Kalsariportteri
maksaako uus 50 euroa joten kannataako noi sulkeiset tehdä toistamiseen?
Re: Kalsariportteri
Juu, ei kannata. Tilasin jo eilen uuden puhaltimen kun totesin ettei tuosta pitkää iloa ole kuitenkaan.
Re: Kalsariportteri
noita koteloita on todellakin tehtaanpuolesta sekä liimattu että kasattu klipsuilla, molempia tullut vastaan.
Re: Kalsariportteri
Mulla oli liimattu kotelo , laitoin wronic(itseporautuva) ruuveilla kasaan.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Kalsariportteri
Paljon on tehty ja tapahtunut tässä välissä mutta niin siinä vain kävi että tämä sai leiman ensimmäistä kertaa 17 vuoteen…
Re: Kalsariportteri
Onnea vaan ajoon ne on tehty.
Re: Kalsariportteri
Joo ajoon tehty. Tänään kerinnyt jo käymään muutaman kerran ajamassa. Ihan OK auto ajolleen kyllä. Tuli poikettua myös Tampereella Mustalahden satamassa vanhojen autojen kokoontumisessa. Edellisen kerran oltiin viime viikolla ilmajäähybussilla samassa tapahtumassa ja oli kaikki kaksi autoa, no silloin ei keli suosinut kun satoi mutta tänään kalustoa sitten riittikin kun kelit suosi.
Tänään väkästin vielä pikaisen makuulaverin kalsariin ja huomenna keula kohti biffiä.
Tänään väkästin vielä pikaisen makuulaverin kalsariin ja huomenna keula kohti biffiä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Tällä ajettu nyt melkein 500km koeajoa. Satunnaisesti joku nostajista jää naputtamaan mutta muuta sen kummempaa ei ole ollut. Polttoainemittari ei toimi ja sen toimintaan pitää syventyä jossain välissä. Nyt menty trippimittarilla ja riittävän tiheällä tankkausvälillä.
On se vaan kiva laite ajella.
On se vaan kiva laite ajella.
Re: Kalsariportteri
Sensori kelluke hässäkkä on vasemman takarenkaan takana tankin kyljessä siitä voi aloittaa testailun.
Re: Kalsariportteri
Tälle ehti kertymään noin 2000km kesän ja syksyn mittaan mutta sitten kesken pihatraktorina toimimisen kytkin lakkasi pelaamasta. Auto vaihde päällä käymään ja takapihalle parkkiin. Nyt sitten seisonut siitä asti niillä sijoillaan mihin jäi. Käytetty silloin tällöin mutta ei muuta. Odottanut ilmoja ja inspiraatioita korjaukseen. Poljin hervoton eli varmaan jompi kumpi sylintereistä luovutti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Nyt sain jostain inspiraation laitella tämän takaisin ajoon. Vaihdoin sitten lopulta molemmat sylinterit kytkimeen ja nyt pelittää. Muutama tunnelmakuva matkaan kun ei itse pajottamisesta tule ikinä otettua kuvia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kalsariportteri
Tällä tuli taas satunnaisesti harrastemielessä ajeltua mutta sittenpä iski taas vittu perkele saatana helvetti. Viikolla yhtenä iltana kävin oikein naapurikylän puolella ja sieltä lähtiessä kuuntelin että joku nostaja naputtaa enemmän kuin normaalisti. No ajamalla ne on aikaisemminkin hiljentyneet paitsi ettei tällä kertaa. Joku 20 kilometriä tultu ja risteykseen hiljentäessä kuuntelin että edelleen naputtaa. Tästä tovin matkaa ajettuani alkoi veto vähetä ja erään töyssyn jälkeen jäi öljynpainevalo palamaan. Oletettavasti ei ollut ollut hetkeen öljynpainetta jostain syystä eikä valo syttynyt kuin vasta pienen tärähdyksen jälkeen. Satunnaisesti ollut virtoja päälle laittaessa vaivaa ettei öljynpainevalo syty heti vaan vaatii tovin odottelua. Tähän olis ehkä kannattanut käyttää aikaa ennen kuin kävi näin mutta nyt paska housussa ja kone Morjes niin mitä sitä enää murehtimaan..
Auto mutkien kautta takaisin omaan pihaan ja nyt kone ei pyöri startilla eikä kampiakselin päästä koittamalla eli leikkasi kiinni ihan kunnolla. Muuten en tutkinut mitä käynyt kun sen verran ehkä ketutti kuitenkin ettei oikein kiinnostanut.
Ostin jo aikoja sitten toisen DG koneen kunnostettavaksi varalle mutta eihän sille mitään ole ehtinyt tekemään enkä oikein sitäkään suoraan paikalleen heittäisi ilman remonttia kun koneen historiasta ei mitään tietoa. Pitää miettiä mitä tilalle ja millä aikataululla.
Auto mutkien kautta takaisin omaan pihaan ja nyt kone ei pyöri startilla eikä kampiakselin päästä koittamalla eli leikkasi kiinni ihan kunnolla. Muuten en tutkinut mitä käynyt kun sen verran ehkä ketutti kuitenkin ettei oikein kiinnostanut.
Ostin jo aikoja sitten toisen DG koneen kunnostettavaksi varalle mutta eihän sille mitään ole ehtinyt tekemään enkä oikein sitäkään suoraan paikalleen heittäisi ilman remonttia kun koneen historiasta ei mitään tietoa. Pitää miettiä mitä tilalle ja millä aikataululla.
Re: Kalsariportteri
No jo on paska mäihä. Mutta missähän kaikki TDI-swap -öyhöttäjät viipyy kun kerrankin ois tilaisuus päästä leuhkimaan?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Kalsariportteri
Saa öyhöttää minun puolesta kyllä.
TDI swapissa on varmasti omat hyvät puolensa mutta bensana tämä on tehtaalta lähtenyt ja bensana tämä pysyy.
Harkinnassa muutama vaihtoehto miten edetä.
1. Löytyy kaksi DG wbx moottoria omasta takaa. Niistä kunnostaa jompi kumpi ajoon. Osat aika kalliita ja moottori on edelleen se mikä se on hyvässä ja pahassa.
2. Pihasta löytyy yksi tölkki 2.1 DJ koneella jolla saisi joitain ominaisuuksia osin parannettua mutta tämäkin vaatisi tekemistä koneeseen kun moottorissa tiedossa olevia vikoja jokunen.
3. Siirtyminen pykälän modernimpaan vw koneeseen, ensisijaisesti harkinnassa 1.8t. Tässä tottakai omat hommansa että 1.8t tölkin perään istuu ja joitain negatiivisia puolia kuten moottoritilan korottamisen tarve.
4. Harkitsisin jopa Subaru swappia mutta tämä vaihtoehto taitaa olla jo haudattu kun kyseessä kuitenkin volkkari niin koitetaan se semmoisena pitää.
Kaikissa vaihtoehdoissa tekemistä ja rahan menoa on tiedossa mutta tämähän on harrastus ja ainahan harrastukset maksaa.
TDI swapissa on varmasti omat hyvät puolensa mutta bensana tämä on tehtaalta lähtenyt ja bensana tämä pysyy.
Harkinnassa muutama vaihtoehto miten edetä.
1. Löytyy kaksi DG wbx moottoria omasta takaa. Niistä kunnostaa jompi kumpi ajoon. Osat aika kalliita ja moottori on edelleen se mikä se on hyvässä ja pahassa.
2. Pihasta löytyy yksi tölkki 2.1 DJ koneella jolla saisi joitain ominaisuuksia osin parannettua mutta tämäkin vaatisi tekemistä koneeseen kun moottorissa tiedossa olevia vikoja jokunen.
3. Siirtyminen pykälän modernimpaan vw koneeseen, ensisijaisesti harkinnassa 1.8t. Tässä tottakai omat hommansa että 1.8t tölkin perään istuu ja joitain negatiivisia puolia kuten moottoritilan korottamisen tarve.
4. Harkitsisin jopa Subaru swappia mutta tämä vaihtoehto taitaa olla jo haudattu kun kyseessä kuitenkin volkkari niin koitetaan se semmoisena pitää.
Kaikissa vaihtoehdoissa tekemistä ja rahan menoa on tiedossa mutta tämähän on harrastus ja ainahan harrastukset maksaa.
Re: Kalsariportteri
Mie oon käynyt samoja pohdintoja läpi. Itellä on siis nyt DJ-kone ja se toimii toistaiseksi hyvin, mutta jos se leviää niin todnäk harkitsisin Subarua. Perusteina se, että mahtuu konttiin ilman korottamista, ja niitä on maailmalla tehty niin paljon että tietoa löytyy osaamattomalle netistä paljon, plus kaikki soviteosat olisi mahdollista ostaa valmiina jos ei itse osaa tehdä. Ja se, että sekä tölkin orkkiskoneista että noista 1.8t koneista valtaosa on jo tosi paljon ajettuja, niin pitäisi osata ainakin tehdä kattava peruskorjaus sille koneelle, ja siltikin ne voi olla aika arpoja. Subaruja sen sijaan saa vaikka tehdashuollettuina vaihtokoneina ja Subarussa huomattavasti uudemmat koneet on sovitettavissa tölkkiin kuin volkkarin koneet (tai näin olen ainakin ymmärtänyt).
Tekijämiehelle suosittelisin kuitenkin pysymistä tölkin omissa koneissa, joko se DG tai DJ. Joidenkin mielestä tuo DG ois kaasareineen luotettavampi valinta verrattuna Digijetiin, mutta tiedä häntä.
Tekijämiehelle suosittelisin kuitenkin pysymistä tölkin omissa koneissa, joko se DG tai DJ. Joidenkin mielestä tuo DG ois kaasareineen luotettavampi valinta verrattuna Digijetiin, mutta tiedä häntä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Kalsariportteri
Subarua mäkin suosittelisin, ja tosiaan jos vaan harrastuskassa on kunnossa, jokaisen nippelin ja nappelin saa valmiina. Itse ajelin DG koneella viime kesällä, ja bensaa palaa sen kanssa ihan hulluna, mutta ihan hauska kone muuten, muistuttaa vanhoja ilmajäähyjä vääntökäyrältään. DJ on sitten ihan jotain muuta (hyvässä mielessä).
< 15kWh/100km
Re: Kalsariportteri
Se on hyvin suhteellista onko harrastuskassa kunnossa. Ikinä sitä ei ole riittävästi.
Eniten nyt houkuttelisi 1.8t swappi mutta taidan tyytyä DG moottoriin joka varastosta löytyy ja heittää sen nyt paikoilleen semmoisenaan ja toivoa että pelaa oman aikansa kun laskin kaikki ennen kesää tehtävät harrasteautoremontit ja totesin ettei nyt oikein aikaa ole muuhun.
Eniten nyt houkuttelisi 1.8t swappi mutta taidan tyytyä DG moottoriin joka varastosta löytyy ja heittää sen nyt paikoilleen semmoisenaan ja toivoa että pelaa oman aikansa kun laskin kaikki ennen kesää tehtävät harrasteautoremontit ja totesin ettei nyt oikein aikaa ole muuhun.
Re: Kalsariportteri
Amerikassa hölmöjä ryöstetään sikahintaisilla swappiosilla ja niillä hinnoilla ei sitten tietysti ole väliä tilaako subaru vai 1.8T osat. Suomessa tilanne on eri, kun paikallista valmistetta olevien 1.8T soviteadapterin ja vauhtiksen hinta lasketaan satasissa, mutta Subarun kohdalla joutunee ostamaan niitä amerikan osia, joiden hinta lasketaan tonneina… Mutta toki se on niin, että toisilla on syvemmät taskut housuissaan
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki