VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Talliin tuli sitten tölkki. Tallipaikkaa jakaa noin tusinan verran muita volsuja.
Tämä siirtyi kaverin luopuessa osasta kalustoa ja nelari sai sulo vilenin liikkeelle.
Pakuja taloudessa tällä hetkellä laskentatavasta riippuen 7 kappaletta.
Aiempi omistaja ristinyt Hiiviöksi. Lapsilta tuli heti tuomio että se on meidän Riiviö.

Auto on todella mukava kehityskohde. Ajoon saatiin uusilla hihnoilla ja rengasjumpalla.
Alusta ikään nähden "ruosteeton". Myyty uutena Mikkelin sosiaalijotaintoimelle ja kilometrejä 185 tkm tähän päivään mennessä.
Aikaisemmin näkynyt ainakin muutamaan otteeseen Kiikalassa VW Openissa.
Nyt pistetään hiukan osiksi ja ihmetellään mitä se on 31 vuodessa kerännyt tai jättänyt matkalle.
Tästä se lähtee.............................
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja Osku »

Aika hyvä lähtöasetelma. Jotkut aloittaa siitä mihin toiset lopettaa. Jännityksellä odotan mitä tulee.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja Osku »

Toi on nimittäin todella hyvä aihio näin ensi silmäyksellä.
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

On melko maukas aihio. Tänään hankittu loput tavarat huoltoja ja pikku korjauksia varten. Pari juttua tullut vastaan. Takalukko ei kytkeydy, laatikosta mysteeriputki koneen päällä ja kuskin ovi roikkuu oven sisäpuolelta kummallisesti. Tekniikkaosioon seuraavaksi kyseleen....
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja dmn »

Se on laatikon huohotin, kuuluu olla siellä. Myös etuperästä pitäisi tulla letku sinne.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

type1 kirjoitti: 09.10.2021 15:27 On melko maukas aihio. Tänään hankittu loput tavarat huoltoja ja pikku korjauksia varten. Pari juttua tullut vastaan. Takalukko ei kytkeydy, laatikosta mysteeriputki koneen päällä ja kuskin ovi roikkuu oven sisäpuolelta kummallisesti. Tekniikkaosioon seuraavaksi kyseleen....
Aloittaisin mittaamalla tuleeko alipainekellolle alipainetta. Kokeile esim sormella kellon sisemmästä letkusta kun nuppi on ylhäällä. Jos käytössä on mittari, voit mitata paljonko sitä siellä on.

Kello on kiinni raudassaan kahdella ohuella pultilla, ne irrottamalla saat kelloa vedettyä ulospäin. Kellon tapin ja laatikon kuoren läpi menevän käyttötangon yhdistää n 3 mm paksu sokkatappi, joka pitää naputella irti. Varo ettet hukkaa sitä.
Sokan pitää olla keskellä tappia, jos sen pää tulee ulos tapista, tanko ei pääse läpi laatikon kuoresta.

Irtonaisen alipainekellon saa helposti testattua. Jos se toimii, niin seuraavaksi pitää tutkia toimiiko se laatikon kuoren läpi menevä tanko.
Toinen takarengas ilmaan, sitten rengasta pyörittäen kevyesti työntää sitä tankoa sormella sisäänpäin. Jos menee ja tasauspyörästö lukkeutuu, niin sekin on kunnossa. tangon pitäisi tulla ulos helposti.

Veikkaan että tuo tanko on jumissa. Vaatii liotusta ja ehkä purkamista ja putsaamistakin.
Itse olen sen joutunut herkistämään monista laatikoista, jotka ovat olleet pois aktiivisesta käytöstä.
Liuotusöljyä kannattaa suihkuttaa ulkopuolelta ja irrottaa lukon anturi, jonka reiästä voi suihkuttaa öljyä.
Liuotuksen jälkeen olen kevyesti naputtanut tankoa sisään siten, että minulla on ollut tuurna sakan reiässä. Tuurnalla on saanut vedettyä tankoa ulospäin ja taas naputeltua sisään.


Kuva
Kuva
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Täällähän piru soikoon tiedetään, toisin kuin monella muulla foorumilla 🤘 kiitoksia vastauksista 🙏
Sunnuntain iloksi kannen kopan korkkitiiviste vaihtuu kumisempaan malliin. Vuodot haltuun ja sitten "oikeita" vikoja setvimään.

Foorumi perustettiin 2012 tiedon taltioimiseen ja jakamiseen.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

No ni. Kannen koppa käytetty auki ja tiivisteet vaihdettu. Samalla imupuoli siivottu ja korjattu pikku jutut. Imuilman vaimennin oli riekaleina.
Ennen pesua huomasin että jostain tihuttelee löpöä lohkon päälle. Nyt puhtaalla koneella oli helppo havaita mistä tulee.
Punaisella merkatusta akselin välistä liruttelee. Tekniikkaosio lueskelin että löytyy huoltosarjaa. Saako tuonne tiivisteen etc jotenkin järjellisellä työllä vaihdettua. Kone hyrrää nätisti ni en viittisi avata kuin sen verran kuin pakko. Kyllä taas jaksaa tallissa viihtyä tämän tiimoilta. Takakotelot sain siivottua, pintaruosteet poistettua ja suojaa päälle. Kerrankin tuntuu että voi ehtiä kuntoon "kesäksi" ja siis tulevaksi kesäksi (2022) :mrgreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tiiviste menee ihan mutteri avaamalla, ahdonalaisen syötön vipu poistamalla ja kaivamalla vanha tiiviste pois. Ainut vaan että normaalissa boschin tiivistesarjoissa ei tule tätä osaa mukana, vaan joutuu erikseen ostamaan (t3 lda dichtung tms ).
< 15kWh/100km
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Ok hyvä homma. Täytyykin alkaa kaivelemaan tiivistettä ulos 👍
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Pieni osa, iso vaikutus. Eipä vuoda enää. Kannen koppakin on kuin uusi, ehkä hiukan parempikin kumitiivisteellä.
Bosch osanumero tiivisteelle 1460280301
Viikonloppuna tehostajan öljyt vaihtoon, kone tiskataan tilkalla löpöä (säästöpeikon Forte) ja uusi öljy/suodatin/RVS:t perään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Homma edennyt. Kotelot edestä siivottu, etuperä ja laatikon öljyt vaihdettu, moottori tiskattu löpöllä, uudet öljyt ja suodatin, RVS D6 ajettu sisään.
Rööristö alkaa olemaan mallailtuna. Vanha nokian luuri rekvisiitaksi tai mahdollisesti modataan lällärikäyttöön.
Laatikon öljyt oli sitten kyllä melkosta kuraa ja magneetissa kuvan mukainen hippukokoelma. Telehallintokeskuksen tarra hymyilyttää hivenen :mrgreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Rööristö kunnossa. Hiukan tuli ahdas väli suojapelliin pannan kiinnitykselle.
Nyt ilmeni ensimmäinen vakavampi vika. Ohjaustehostimessa hantin puolella vuoto. Haitarissa öljyä puolen desiä. Paruzilla näytti olevan tiivistesarjaa joskus tulossa hyllyyn. Ei ole tähän mennessä koskaan joutunut avaamaan mistään kulkimesta.
Onko tehostimen huoltaminen millainen jumppa, vaatiiko erikoistyökaluja?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Etukulmat siivottu ja kulutusosat vaihdettu. Jarrunestesäiliötä joutui hetken selvittelee missä luurailee :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Siistiä jälkeä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Petepoika
Vasta alkaja
Viestit: 20
Liittynyt: 21.10.2021 11:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja Petepoika »

Olen kade ;)
- Miksi rikkinäinen pitäisi korjata -

VW Caravelle T3, 1.6TD, 1986, "Ciki" ja Heinisleffan poliisiauto
VW LT MK1, 2.4D, 1982 "Southwestfalia"
Tesla Model S 75

Turku / Kaarina
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Täytyy "kerrankin" alkuinnostus käyttää hyynäämällä ensiksi tekniikka kuosiin :lol:
No anyway takapäässä täytyy pyörän laakerit ja hantin vetarikumit vaihtaa. Etuperän ja laatikon öljyt vaihdettu mutta ei ole päästy fiilistelemään huuhtoutuiko koossa pitävät partikkelit ulos. Penkin pinnat on huonossa kunnossa vaikka muuten ohjaamo supersiisti. Käsittääkseni ei kyseistä kangasta enää saa orginaalina. Ex-naapuri verhoilijana lupas haistella, jos jostain löytyisi lähelle samaa kuvioltaan/väriltään.
Ovessa muuten näkyy ensimmäisen omistajan tiedot vielä himmeästi, Mikkelin kaupunki kotipalvelu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kuosi loppu tällä hetkellä, vanhoja jakkaroita metsästämään on ainoa vaihtoehto ja istuon osan posket on se isoin pala joten niitä pitää löytää muita voi siten löytyä muista penkeistä. Onneksi tuo pala on käänettävissä ympäri ja on takapuolelta saman näköinen joten kumankin puolen posket voi asentaa kummallekin puolelle. Helppoja jakkaroita verhoilla uusiksi kunhan kangasta löytää. Helppo purkaa tikkauksista ja kasailla juudelleen ehjillä paloilla. Joten keskustele kavereiden kanssa joilla sama ongelma niin edes joku saa alkuperäis kangasta.
Avatar
type1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2021 12:49

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja type1 »

Eka testiajo hoidettu. Tekniikka pelittää suurimmalta osin. Takalukko kytkeytyy yhä hiukan omia aikojaan mutta toimii. Takapäästä vielä ne pyöränlaakerit ja vetarien suojakumit isoimpana hommana tekemättä. Sit jos pääsis sähköjä hifistelemään ja ulkonäköseikkoja olis kiva kans muokata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Hyvännäköistä menoa & onnea onnistuneen koeajon johdosta!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Vastaa Viestiin