Sivu 1/1

5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversio

Lähetetty: 27.06.2017 22:35
Kirjoittaja Purkki
terveeks,

kiinnostaisi 5-vaihteinen loota 1,6td -84:n 4-vaihteisen tilalle. Ei ole aikaa eikä varsinkaan kykyä tehdä itse swappia, joten jos sinulla on laatikko ja mahdollisuus asentaa se vivustoineen... Lisäksi kiinnostaisi löytää hyväkuntoinen musta "pehmeä" ratti, se isolla tööttipainikkeella varustettu.

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Lähetetty: 29.06.2017 22:33
Kirjoittaja tölkkki
Moi. Mulla on 5v loota irtonaisena olemassa. Mitä olisit valmis maksamaan siitä. Malli on 3h eli 1.6td perässä oleva

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Lähetetty: 30.06.2017 00:45
Kirjoittaja Jukkapoika
En halua sotkea kaupan tekoa, mutta ajattelin vinkata, että jos Purkilla on edelleen haaveissa Tölkin matkanteko-kierrosten pudotus 4v > 5v laatikko-swapilla niin harkitse vielä...

Esimerkki:

Paikoillaan oleva 4-vaihteinen laatikko voisi olla vaikkapa ABH.
Välitykset:

1. 3,78
2. 2,06
3. 1,23
4. 0,78

Perävälitys 5,43

185/80/14 vakiorenkailla 4. vaihteella 100 km/h nopeudessa moottorin kierrosluku on 3448 rpm.

Vertailuun voitaisiin ottaa 5-vaihteinen vaihtoehto, esim. 3H.
Välitykset:

1. 4,11
2. 2,33
3. 1,48
4. 1,02
5. 0,82

Perävälitys 4,83
Toisin sanoen vaihteet tiheämmin välitetyt, perävälitys harvempi kuin ABH:ssa.

185/80/14 vakiorenkailla 5. vaihteella100 km/h nopeudessa moottorin kierrosluku on 3224.

Kierroslukuero näillä kahdella vaihtoehdolla 100 km/h matkanopeudessa on siis 224 rpm.
Onko se sitten paljon vai vähän selvinnee kaasuttelemalla. ;)

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Lähetetty: 03.07.2017 11:07
Kirjoittaja Purkki
Kiitosta vaan tarjouksesta ja vinkeistä. Purkin matkanteossa seuraavina askeleina on kokeilla alle 15-tuumaisia retrohenkisiä aluja, joilla nippanappa-painoindeksillä riittävät henkilöauto-valkosivurenkaat, tuliterät 195-65r15. Nyt alla C-sarjalaiset 15-tuumaiset, olisko olleet myös 195... vai 185. Ongelmana on, että nykylaatikosta on joku joskus hiukan tuhonnut kytkinakselin päätä, joten vaikka kytkinlevy on timmi, meinaa kytkin vähän ravistella kuitenkin.

Re: 5-vaihteinen T3-loota + asennus sekä paksumpi rattiversi

Lähetetty: 03.07.2017 21:51
Kirjoittaja Jukkapoika
nykylaatikosta on joku joskus hiukan tuhonnut kytkinakselin päätä
Olisiko nykyinen laatikko bensa-sellainen jonka kytkinakselista on laikattu 11mm pois että saa passaamaan dieselin perään..?
Pätkäisemisen jälkeen akseli jää alkuperäistä ohkaisemmaksi ja pääsee ravistamaan kytkinakselin neulalaakerin sisällä..??
Jos noin on, vaivan pitäisi poistua vaihtamalla kytkinakseli dieselin omaan.

Onko paineasetelmaa vaihdettu tai tarkastettu että on ok..?