ohjauspyörät
ohjauspyörät
tuolla ulkomaan sivuilla on paljon myynnissä eri vw- mallien ohjauspyöriä t3:een sopivina, mitenhän tuon vaihtokelpoisuuden kanssa on?
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: ohjauspyörät
Mulla on mk1 Jetan ratti tölkissä, ihan itte vaihdoin. muuten kävi ok, mutta vilkun palautus ei toimi ja joutu muistaakseni laittaa vähän prikkaa mutterin alle.
Sama poori on käsittääkseni mk1 golf jetta caddy polo derby ja varhaismallin mk2 golf /jetta, taitaa olla myös ilmavaivasissakin.
Vanha vs. uus. boori modaushan onnistuu sellasella väliholkilla minkä sai muistaakseni ihan varaosanakin. Sitten käy uudempien henkilöautojen ratit. mk2-3 tms.
Mulla olis tallilla hieno Nardin puuratti, mutta siihen pitäis kekata jostain VW keskiö. Helpoin varmaan ostaa joku halpa JOM keskiö ja tehä siihen adapteri tai uus jako.
Mielestäni henkilöautosta adoptoitu hieman pienempikehäinen ratti toimii varsin hyvin tölkissä. Tulee paremmin palautetta ja sopivan sporttisen tuntuinen. Mittaristoa joutuu hiukan kuikuilemaan kun on pienempi ratti, mutta se nyt näyttää muutenkin päin honkia. Ilman tehostintakin olen pärjännyt parkkipaikoilla, mutta jos toinen käsi on varattu niin sit ei meinaa onnistua.
Sama poori on käsittääkseni mk1 golf jetta caddy polo derby ja varhaismallin mk2 golf /jetta, taitaa olla myös ilmavaivasissakin.
Vanha vs. uus. boori modaushan onnistuu sellasella väliholkilla minkä sai muistaakseni ihan varaosanakin. Sitten käy uudempien henkilöautojen ratit. mk2-3 tms.
Mulla olis tallilla hieno Nardin puuratti, mutta siihen pitäis kekata jostain VW keskiö. Helpoin varmaan ostaa joku halpa JOM keskiö ja tehä siihen adapteri tai uus jako.
Mielestäni henkilöautosta adoptoitu hieman pienempikehäinen ratti toimii varsin hyvin tölkissä. Tulee paremmin palautetta ja sopivan sporttisen tuntuinen. Mittaristoa joutuu hiukan kuikuilemaan kun on pienempi ratti, mutta se nyt näyttää muutenkin päin honkia. Ilman tehostintakin olen pärjännyt parkkipaikoilla, mutta jos toinen käsi on varattu niin sit ei meinaa onnistua.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: ohjauspyörät
Vesivehkeissä taitaa olla kaikissa ja Kuplassakin oli 70-luvun alusta lähtien sama poori, eli rattivaihtoehtoja on vaikka kuinka, uudemmat adapterilla, vilkun palautus ei vaan toimi kaikilla.
Re: ohjauspyörät
Jeps ja kannattaa muistaa leikata jostain putkesta sopiva "prikka" että sen ratin saa laakeria vastaan oikeasti kiristettyä. Jos näin ei tee niin jossain kohti alkaa savut nousemaan, kun se rattiakseli valahtaa alaspäin ja vetää jotenkin oikkariin valoviiksistä ittensä tms.. Kokeiltu on
< 15kWh/100km
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 622
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: ohjauspyörät
JOM:n keskiöön passaa Momo, OMP, Simoni Racing ja FK ruorit. Luisin keskiöön nuo edellä mainitut, sekä Raid ja Dino.redi kirjoitti:Helpoin varmaan ostaa joku halpa JOM keskiö ja tehä siihen adapteri tai uus jako.
Re: ohjauspyörät
^ Kuulostaa hyvältä. Taidan itse kuitenkin pysytellä oem ruoreissa.
Re: ohjauspyörät
Itse tilasin freetechnicsiltä moto-litaan sopivan keskiön, kun jäi tuosta mini projektista ratti hyllyyn.
Leikin puuseppää ja tein itse puukehän vanhaan nahkarattiin, ei ole vielä pahemmin tikkuja sormiin tullut
Leikin puuseppää ja tein itse puukehän vanhaan nahkarattiin, ei ole vielä pahemmin tikkuja sormiin tullut
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: ohjauspyörät
Tässähän niitä, keskiö oli muistaakseni palliksen?
On tämä ratti on parempi kuin vanha, jonka joku todella nälkäinen kuski oli joskus puoliksi syönyt
Keskiön alle pitää vielä sorvata sovitetta, vilkunpalautus ja töötti on nyt vielä lomilla.
On tämä ratti on parempi kuin vanha, jonka joku todella nälkäinen kuski oli joskus puoliksi syönyt
Keskiön alle pitää vielä sorvata sovitetta, vilkunpalautus ja töötti on nyt vielä lomilla.
- Liitteet
-
- väli.jpg (636.23 KiB) Katsottu 7313 kertaa
-
- ruori.jpg (653.99 KiB) Katsottu 7313 kertaa
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: ohjauspyörät
Selkeästi ainesta rattipuusepäksi Kaverin Syncrossa oli aikanaan pieni ralliratti, se oli tehostamattomana aavistuksen raskas käännellä, varsinkin paikallaan ja maastossa. Tuntuu tuo oma tehostamaton takatuupparikin oudokseltaan "raskaalta" tehostetun ratilla, kun Syncron rattia voi pyöritellä melkein pikkurillillä.
Re: ohjauspyörät
Kokeileppa mun dobbelia veivata asfaltilla noilla nykyisillä renkailla niin tiedät mikä on sakeaT3Syncro kirjoitti:Selkeästi ainesta rattipuusepäksi Kaverin Syncrossa oli aikanaan pieni ralliratti, se oli tehostamattomana aavistuksen raskas käännellä, varsinkin paikallaan ja maastossa. Tuntuu tuo oma tehostamaton takatuupparikin oudokseltaan "raskaalta" tehostetun ratilla, kun Syncron rattia voi pyöritellä melkein pikkurillillä.
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan