Amarok ambulanssi
Re: Amarok ambulanssi
Onkohan toi johonkin erikoseen käyttöön tehty? esim.lappi erämaa jne? Tohon vaan Seikelin dakar korotus setti ja 37,5 boggerit alle
Re: Amarok ambulanssi
Tätä ihmettelin jo niistä ennakkotiedotteista. Pakko kai olla joku selvä tilaus tuolle, koska ei tuossa kunnossa ole juuri eroa maastokelpoisuudessa T5 4-motioniin. Tilat vs ulkomitat ei sitten varsinkaan. Sinänsä hyvä että suomessa jotain erikoisempaa rakennetaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Amarok ambulanssi
Tulee mieleen, että VW ja FHRA ovat tehneet jonkinlaisen diilin vuosi (tai kaksi sitten). Oisko auto nähtävillä /työssä kiihdytystapahtumissa. Ehkä acs??
http://www.fhra.fi/fi/etusivu/
http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... ay/078.jpg
http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... P_8810.jpg
http://www.fhra.fi/fi/etusivu/
http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... ay/078.jpg
http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... P_8810.jpg
Re: Amarok ambulanssi
Se iso ero löytyy alennusvaihteistosta.
Re: Amarok ambulanssi
Eipä ollut helppoa löytää tuota tietoa suomen volkswagenin sivuilta, mutta löytyi lopulta. Onko siis niin että tuossa kytkettävässä nelivedossa on tuo alennusvaihteisto?
Sitä taas en löytänyt että mitä sisältää T5 Rocktoniin saatava
Sitä taas en löytänyt että mitä sisältää T5 Rocktoniin saatava
että saako siihenkin alennusvaihteiston, vai onko kyseessä T3 Syncromainen tiheä ykkönen tai G-vaihde.special gearbox which provides enhanced pulling power in off-road operation.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22.02.2012 23:25
Re: Amarok ambulanssi
Amarok lanssi moottoritiellä matkalla kohti Tamperetta.
http://tnsp.org/~schimanski/foorumi/amarok.jpg
http://tnsp.org/~schimanski/foorumi/amarok.jpg
Re: Amarok ambulanssi
Amalanssi bongattu fyyrän osastolta acs:stä
Re: Amarok ambulanssi
Tässäpä virallinen esittely
http://www.tamlans.fi/amarok/index.html
http://www.tamlans.fi/amarok/index.html
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Amarok ambulanssi
ja video
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Amarok ambulanssi
Hehe onkohan ihan luvan kanssa käyty möyrimässä ja kuvaamassa vai onko lanssi kuskit ihan omaksi huvikseen olleet möyrimässä
Edit. Tuossahan on vissiin koekilvet vielä vissiin, ei oikein varmaksi osaa luurin näytöltä katellessa sanoa, eli lupa varmaan on ollut...
Edit. Tuossahan on vissiin koekilvet vielä vissiin, ei oikein varmaksi osaa luurin näytöltä katellessa sanoa, eli lupa varmaan on ollut...
Re: Amarok ambulanssi
Koekilvet näyttää olevan ja eiköhän tuo ole ihan mainostarkoituksessa tehty. Youtubessa lukee World`s 1. Amarok EN 1789 B type Ambulance. Next Generation Ambulance
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Amarok ambulanssi
Hinta ja paino oli melkoisen positiivinen yllätys.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Amarok ambulanssi
Paino on kyllä yllätys, toi vaikuttaa muutenkin kyllä pirun järkevältä hintansa puolesta ja ranketeeltaan. Voipi olla että keski-suomen ja siitä ylös alueilla ihan hyvin myyvä laite.
- leppajukka
- AktiVWisti
- Viestit: 185
- Liittynyt: 15.11.2012 01:59
- Paikkakunta: Heinävesi
Re: Amarok ambulanssi
Minulla on käsitys, että tuo ensimmäinen Amarok-ambulanssi tuli tänne Heinävedellä (paikallislehti faktaa). Pitää ampparin poikia joskus jututtaa ja kysellä minkälainen on käytössä ollut. Maastoissa täällä löytyy, joten neliveto pitää olla, jos aikoo joka torppaan tai edes lähelle päästä talvellakin. Kaveri asuu hankalamman tien päässä ja kun itselläni oli 240 Volvo, niin siihen piti ketjut laittaa alle jos sinne lähti kyläilemään. Samalla kaverilla oli yhden talven ajossa takapotku doka, mistä vaihtoi sitten koneen syncroon. Doka oli suosiolla jätettävä 1,5 km päähän ja oli käveltävä loppumatka kotiin. Kuulema ylenti miestä, jos oli päivän satanut lunta ja oli vielä ruokakassit matkassa.
Re: Amarok ambulanssi
Sitä on moneen otteeseen ihmetelty että Suomessa edelleen on lanssit ja poliisiautot pääasiassa kaksvetosia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- leppajukka
- AktiVWisti
- Viestit: 185
- Liittynyt: 15.11.2012 01:59
- Paikkakunta: Heinävesi
Re: Amarok ambulanssi
Raha varmasti ratkaisee ja vuonojen maassa rahaa on. Hienoa, että tuotteelle löytyy kysyntää ja siitä ollaan valmiina maksamaan. Ilman hoitovarusteita hinta 90 K€ ja jonkuntason varustelulla 130 K€. Oheisen lehtilainauksen arvelut tuotantomäärien kehityksestä osoittautuvat varmaan paikkansapitäviksi.
Nelivetoisen ambulanssin valmistajat hakevat kasvua viennistä
Liikenne | Turun Sanomat 23.7.2012 03:55 | 0
Kaikki tekevät ambulansseja pakettiautoista. Mutta yritäpä sovittaa ensihoitotilat jenkkityyliin lava-auton alustalle.
Eurooppalaisilta valmistajilta se ei juuri ole onnistunut – ennen tamperelaista Tamlansia. Yhtiön uusin tuote kantaa nimeä Volkswagen Amarok Tamlans Negea. Sillä Tamlans aikoo valloittaa maailmaa ja miksei Suomeakin.
– Norja, Venäjä, Afrikan maat, Alpit, oikeastaan mikä tahansa paikka, jossa liikutaan taajamien ulkopuolella, tuotepäällikkö Jaakko Lohjansalo luettelee mahdollisia myyntikohteita.
– Ja on se hyvä asfaltillakin. Alustan mukana neliveto tulee aina ikään kuin kaupan päälle. Pari viime talvea ovat osoittaneet, että sille on käyttöä kotimaankin oloissa.
Negeasta on toistaiseksi valmiina yksi prototyyppi. Tuotanto alkaa syksyllä, ja Lohjansalo ennakoi tuotannon olevan useita satoja autoja vuodessa viimeistään vuonna 2015.
Idea syntyi Tamlansissa, kun ambulanssimarkkinoille haluttiin luoda uusi konsepti.
Volkswagen innostui asiasta, joten eteneminen oli helppoa.
– Ennen kuin kori oli edes alustalla, tehtaan edustajat halusivat tulla katsomaan autoa.
Amarok-alustaa on jatkettu koria varten 31 senttimetrillä. Alustamuutokset sekä tekniset hionnat tekee valmistajatehdas, moduulikorin valmistaa ja varustelee Tamlans.
Negean perusosat voidaan kuljettaa erikseen ja liittää toisiinsa ostajan kotimaassa. Tuotanto nopeutuu ja kulut laskevat. Valmis ambulanssi maksaa noin 90 000 euroa ilman hoitovarusteita. Tuotannon kasvaessa myyntihinta voi laskea.
Tamlans on myynyt ambulansseja eniten Suomeen ja Norjaan. Vuodessa niitä valmistuu 50–60 kappaletta noin 350 invataksin, taksibussin ja linja-auton lisäksi. Yhtiön liikevaihto on 8,5 miljoonaa euroa.
Vientiin kannattaa keskittyä, sillä kotimaan ambulanssikauppa on odottavassa tilassa. Kaluston hankinta on siirtymässä kunnilta sairaanhoitopiireille.
Toistaiseksi vain kolme sairaanhoitopiiriä on kilpailuttanut hankinnat keskitetysti. Jatkossa tehdään pitkäaikaisia hankintasopimuksia. Kerralla voidaan ostaa jopa kymmeniä autoja.