Hehku kateissa
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 16
- Liittynyt: 27.02.2013 07:26
Hehku kateissa
Moottoriswapin jälkeen uskollinen ratsuni oikuttelee hehkujen kanssa.
Kohteena siis vw lt 55/ 24 TD 1991
Kone lainattu vm 1990 autosta.
Ennen swappia sekä luovuttaja että vastaanottaja toimivat "kuin junan vessa" hehkujen suhteen. Nyt hehkutus onnistuu käytännössä vain kylmään koneeseen.
Akkukin on hiipunut joko seurauksena tai syynä.
Virta tuntuu muutenkin maistuvan kokonaisuudelle. 60ah tuoreella akulla ei meinaa edes luvata. Vievätkö hehkut startissa niin paljon tavaraa ettei alle 100 ah akkua kannata harkita? Tai käynnistysvirrastahan se tietenkin on kiinni.
Kysymyksiä:
Se musta taikalaatikko konekopan keskellä kuskin puolella lienee hehkujen jännitteen ohjaus. Millä sen toiminnan voisi varmistaa?
Kohteena siis vw lt 55/ 24 TD 1991
Kone lainattu vm 1990 autosta.
Ennen swappia sekä luovuttaja että vastaanottaja toimivat "kuin junan vessa" hehkujen suhteen. Nyt hehkutus onnistuu käytännössä vain kylmään koneeseen.
Akkukin on hiipunut joko seurauksena tai syynä.
Virta tuntuu muutenkin maistuvan kokonaisuudelle. 60ah tuoreella akulla ei meinaa edes luvata. Vievätkö hehkut startissa niin paljon tavaraa ettei alle 100 ah akkua kannata harkita? Tai käynnistysvirrastahan se tietenkin on kiinni.
Kysymyksiä:
Se musta taikalaatikko konekopan keskellä kuskin puolella lienee hehkujen jännitteen ohjaus. Millä sen toiminnan voisi varmistaa?
Re: Hehku kateissa
Kokeile ottaa hehkujen lämpöanturin johto irti, tällöin hehkutusajan pitäisi kasvaa maksimiin..
Ja maakaapelivaivat voi vielä testailla liittämällä akun miinusnavasta suoraan käynnistyskaapelilla koneen runkoon.
Ja maakaapelivaivat voi vielä testailla liittämällä akun miinusnavasta suoraan käynnistyskaapelilla koneen runkoon.
< 15kWh/100km
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Hehku kateissa
Tosi usein ollut tuo maadoitusvika jopa uudessakin autossa, eikä heti löytynyt edes maahantuojan huollossa. Kannattaa noita maadoituksia lisätä, ei mitään haittaa ainakaan ole.
Yhdessä "keksinnössäni" (vm.-05) oli jopa suoraan akun - navalta oleva johto viallinen, päällisin puolin ei huomannut ollenkaan.
Yhdessä "keksinnössäni" (vm.-05) oli jopa suoraan akun - navalta oleva johto viallinen, päällisin puolin ei huomannut ollenkaan.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 16
- Liittynyt: 27.02.2013 07:26
Re: Hehku kateissa
Maadotusta mietin kanssa, mulla oli kyllä irtonaisella maajohdolla erillinen miinus.
Missä päin hehkujen lämpöanturi on? Löytyisikö jostain lt:n sähkökaaviota?
Missä päin hehkujen lämpöanturi on? Löytyisikö jostain lt:n sähkökaaviota?
Re: Hehku kateissa
Kannen päässä pitäs olla lämpöanturi jos saa tiedon hehkut...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hehku kateissa
LT:n sähkökaaviota ei löydy tähän hätään, mutta erään LT45:n kanssa aikanaan "tapellut" ja totesin sähköjen olevan hyvin lähellä Tölkin sähköjä. Laita yv:llä osoite, niin saat Tölkin kaaviot.Maasturisti kirjoitti:Maadotusta mietin kanssa, mulla oli kyllä irtonaisella maajohdolla erillinen miinus.
Missä päin hehkujen lämpöanturi on? Löytyisikö jostain lt:n sähkökaaviota?
Re: Hehku kateissa
Laitoin joskus lohkonpäässä olevaan anturilta lähtevään johtoon etuvastuksen, joka auttoi huomattavasti lämpimänä hehkutukseen.
Viimeksi oli ovelampi sähkövika, kun startatessa tyhjeni akku että sihahti, eikä kone tahtonut silti käynnistyä: Startin solenoidi päästi virrat b-navan kautta suoraan maihin eikä starttiin. Made in brazil solenoidi sisältä sökö.
Viimeksi oli ovelampi sähkövika, kun startatessa tyhjeni akku että sihahti, eikä kone tahtonut silti käynnistyä: Startin solenoidi päästi virrat b-navan kautta suoraan maihin eikä starttiin. Made in brazil solenoidi sisältä sökö.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hehku kateissa
Se LT jonka kanssa tappelin, hukkasi hehkun ja sammutussolenoidin sähköt. Lopulta kun löysin releen sulaketaulun päältä, niin sitä keikuttelemalla sai hehkuille sähköt takaisin, samalla tuli sähköt sammutussolenoidillekkin. Meinasin jo rakentaa nappihehkun ja uuden ohjauksen sammutussolenoidia varten, mutta lopulta koko maaginen kontaktihäiriö poistui tallista ja siirtyi harrastekäyttöön. Pois lähtiessä sen sähköt toimi "normaalisti", mutta jotain häikkää oli uudella omistajallakin muistaakseni.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Hehku kateissa
Onneksi on tuokin auto siirtynyt ulkomaille (jos sama auton oli kyseessä)ATsnok kirjoitti:Se LT jonka kanssa tappelin, hukkasi hehkun ja sammutussolenoidin sähköt. Lopulta kun löysin releen sulaketaulun päältä, niin sitä keikuttelemalla sai hehkuille sähköt takaisin, samalla tuli sähköt sammutussolenoidillekkin. Meinasin jo rakentaa nappihehkun ja uuden ohjauksen sammutussolenoidia varten, mutta lopulta koko maaginen kontaktihäiriö poistui tallista ja siirtyi harrastekäyttöön. Pois lähtiessä sen sähköt toimi "normaalisti", mutta jotain häikkää oli uudella omistajallakin muistaakseni.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hehku kateissa
Mihin se katosi?SyncroVWaari kirjoitti:Onneksi on tuokin auto siirtynyt ulkomaille (jos sama auton oli kyseessä)
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Hehku kateissa
Saattoi olla Puolaan, mutta auton ent.om.tietää tarkemmin