LT35 Turbo
LT35 Turbo
Moi! Olis projektin alla tuollainen -98 LT35 ihan vakio 2.5tdi koneella. Haaveissa olisi saada turbo "ujeltamaan" vaihteiden vaihdossa, ja hiukan kysyisinkin neuvoja tähän, että mitä sieltä pitää repiä irti/laittaa tilalle, ja onko tällainen edes mahdollista. Tiedän kyllä että kyse ei ole mistään V8 Scanian turbosta, eli riittääkö normipaineet edes vihellykseen.
Toinen mitä olen ihmetellyt, on se pisaran mallinen "äänenvaimennin"(?) suurinpiirtein kuskin penkin alla pohjassa. Sinne näyttäisi tulevan yksi letku, jota heiluttelemalla kuulostaisi siltä, että se sisältäisi paineilmaa kun sihisee välillä. Mikä tämä härpäke on, ja mikä virka sillä on. Paineilmaahan se ei tietty sisällä, kun eihän tossa autossa mitään kompuraakaan ole..
Toinen mitä olen ihmetellyt, on se pisaran mallinen "äänenvaimennin"(?) suurinpiirtein kuskin penkin alla pohjassa. Sinne näyttäisi tulevan yksi letku, jota heiluttelemalla kuulostaisi siltä, että se sisältäisi paineilmaa kun sihisee välillä. Mikä tämä härpäke on, ja mikä virka sillä on. Paineilmaahan se ei tietty sisällä, kun eihän tossa autossa mitään kompuraakaan ole..
Re: LT35 Turbo
Ihan arvailua, kun ei ole tuommoisen LT:n alle tullut kuikisteltua. Mutta voisiko olla lisälämmitin ? Vai onko tuo ihan oikeasti pakoputkessa ? Silloin voisi olla katalysaattori, mutta miksi siihen menisi letku ? Molemmathan ovat vähän "pisaran" mallisia.Japimon kirjoitti:Toinen mitä olen ihmetellyt, on se pisaran mallinen "äänenvaimennin"(?) suurinpiirtein kuskin penkin alla pohjassa. Sinne näyttäisi tulevan yksi letku, jota heiluttelemalla kuulostaisi siltä, että se sisältäisi paineilmaa kun sihisee välillä. Mikä tämä härpäke on, ja mikä virka sillä on. Paineilmaahan se ei tietty sisällä, kun eihän tossa autossa mitään kompuraakaan ole..
Jos lisälämmitin, niin varmaan silloin olisi polttoaineletku
Jospa joku osaa antaa ihan oikean vastauksenkin, näiden arvailujeni sijaan
Ainiin ja tervetuloa foorumille ...
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: LT35 Turbo
Ei siis missään nimessä ole lisälämppäri, sen nyt tunnistaa jo ottallakin. Plus et lt lisälämppärin paikka on konehuoneessa.
Ja tää letku joka tuonne tulee on sellainen 6-8mm kumiletku. tämä on lisäksi ihan erillinen yksikkö, ei liity mitenkään mihinkään. Pisaranmuotoinen mötikkä, johon toiseenpäähän menee se letku ja toisessa päässä on noin 13-20mm ulostuloaukko.. Pitää melkein mönkiä huomenna auton alle ottamaan kuvaa siitä. Itse en tosiaan ole keltään saanut vastausta, en muilta Vw kuskeilta, enkä ole löytänyt osaa hajotuskuvissa. Ja tämä on tosiaan toinen mun VW ja molemmissa on ollut sama osa.
Ja tää letku joka tuonne tulee on sellainen 6-8mm kumiletku. tämä on lisäksi ihan erillinen yksikkö, ei liity mitenkään mihinkään. Pisaranmuotoinen mötikkä, johon toiseenpäähän menee se letku ja toisessa päässä on noin 13-20mm ulostuloaukko.. Pitää melkein mönkiä huomenna auton alle ottamaan kuvaa siitä. Itse en tosiaan ole keltään saanut vastausta, en muilta Vw kuskeilta, enkä ole löytänyt osaa hajotuskuvissa. Ja tämä on tosiaan toinen mun VW ja molemmissa on ollut sama osa.
Re: LT35 Turbo
Niin siis haluat vain kuulla turbon sisälle, vai saada viritettyä konetta? Sama kone vähän eri softallahan on T4 nokalla, ja ainakin tuossa Transporter pohjaisessa kyllä turbon vaimea vihellys kuuluu sisälle ihan vakiopaineillakin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: LT35 Turbo
Juu, siis lisätehoa ei tarvita, kun tyhjänä suurimmaks osaks ajelen, mutta se vihellys ahtaessa ja paineen päästö vaihteiden vaihdossa olisi kiva kuulla sekä sisälle, toki että ulos. Siitähän tulee jo ainakin 50 henkistä hevosvoimaa
Re: LT35 Turbo
ETKA:sta itsekin noita "pisaroita" yritin etsiskellä,ja ainut mikä löytyi on tuo lisälämppäri jota ehdotin, mutta se taisi olla taukolämmitin ja vielä ilma sellainen ja se ilmeisesti olisi pohjan alla ??
Otahan kuvatus niin voisi paremmin selventää.
Onko se pisara tämän näköinen, osa 9. Tuo on alipainesäiliö, jos löytyy tasauspyörästön lukko tai voiman ulosotto.
Vai onko se tämän näköinen "pisara/sikari" osa 7 ? Tuo on jarrutehostimen alipainesäiliö.
Otahan kuvatus niin voisi paremmin selventää.
Onko se pisara tämän näköinen, osa 9. Tuo on alipainesäiliö, jos löytyy tasauspyörästön lukko tai voiman ulosotto.
Vai onko se tämän näköinen "pisara/sikari" osa 7 ? Tuo on jarrutehostimen alipainesäiliö.
- Liitteet
-
- alipainesäiliö.png (7.86 KiB) Katsottu 13370 kertaa
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: LT35 Turbo
Se on juurikin tuo alempi! Eli osa nro 7 Kiitokset vastauksesta, eikä tarvinnut edes mennä tuonne märkään mönkimään auton alle
Nytkun vielä joku mua neuvois ton turbon äänenvoimakkuuden suhteen niin
Nytkun vielä joku mua neuvois ton turbon äänenvoimakkuuden suhteen niin
Re: LT35 Turbo
Onkohan siellä konehuoneen puolella tulipellissä jotain eristettä? Sen voisi ensin koittaa irrottaa ja kokeilla vaikuttaako äänimaailmaan. Voi tietysti tulla jotain muutakin koneen raksutusta mukana sisälle, eikä pelkästään turbo. Mutta tuon kohdan eristystä säätämällä voisi päästä toivottuun tulokseen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: LT35 Turbo
äänenvaimennus pois niin alkaa viheltämään.
Re: LT35 Turbo
Jarke, osaatko/pystytkö neuvomaan tarkemmin, oon täysin tumpelo tämmösten kanssa Sä ainakin selkeesti hokasit mitä mä hain takaata
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: LT35 Turbo
Orkkis ilmanputsarin kun vaihtaa semmoiseen vapaavirtaustuninki kartiohässäkkään, niin eiköhän ala suhinaa kuulua.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: LT35 Turbo
Okei, eli sellainen siis tilaukseen. Onko turbossa itsessään jotain äänenvaimenninta? Mihin se päästää ne paineet ku vaihtaa vaihdetta
Re: LT35 Turbo
niin siitä vaan down pipen jälkeen putki pois niin alkaa olemaan komeat vihellykset, omasta 2,4 l fiiaatissa meni kesällä putki alkukäyrän jälkeen poikki ruotsinmaalla, kyllä oli scania maiset äänet ja puolalaiset nosti peukkua pikkukylien varrella (korjasin sen kyllä sitten sixpagillä leirintä alueella )Japimon kirjoitti:Jarke, osaatko/pystytkö neuvomaan tarkemmin, oon täysin tumpelo tämmösten kanssa Sä ainakin selkeesti hokasit mitä mä hain takaata
Re: LT35 Turbo
Dieselissä ei sitten mitään dumbin vihellyksia oikein kuulu jos niitä meinaat.
Vakio ahtimella ei kummoisia vihellyksiä ja sakkauksia saa mutta hieman jos ahtoja nostaa, pako putki avaremmaksi, vapaavirtaus suodatin niin kyllä siellä joku alkaa pöhistä
Vakio ahtimella ei kummoisia vihellyksiä ja sakkauksia saa mutta hieman jos ahtoja nostaa, pako putki avaremmaksi, vapaavirtaus suodatin niin kyllä siellä joku alkaa pöhistä
Re: LT35 Turbo
Osasin jopa hieman googlettaa, joten nyt tiedän mitä tehdä, toki kera teidän neuvojen. VVsuodin onkin jo matkalla konehuoneeseen