elikkä mistäkähän löytyisi vaikka varaosa numeroa tai jotain kun ostin varaosalikkeestä rekkarin perusteella mutta väärät tuli kuitenkin. satula on girlin.
(muokattu) aikani googlailtuani löytyi tuommoinen numero sarja 251698446 onko tuo oike ja löytyykö suomesta kohtuudella?
-92 bensa syncron jarrusatulan liukutapit?
-92 bensa syncron jarrusatulan liukutapit?
Viimeksi muokannut jokuvaan, 18.03.2015 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: -92 bensa syncron jarrusatulan liukutapit?
no tietenkin sitten kun pistin tämän niin löysin haulla tämmöisen. tuo loppussa oleva varaosanumero ei vissiinkään sisällä itse liukutappeja?
vesku kirjoitti:Tässä tarinaani toiselta foorumilta:
Olipa urakka saada oikean malliset jarrusatulat! Vasta kolmas oli sopiva ja oikea ja vasen vielä erosivat toisistaan ulkonäöltä. Tukkurit jääräpäisesti tarjosivat korjattua ATE-satulaa, jossa on erilainen liukutappi verrattuna Girlingiin. Eka oli yllättäen kyllä lähes oikeannäköinen, mutta liian kapea - otti ulkoreunasta jarrulevyyn kiinni (oli muutenkin hiukan lilliputti (mistä autosta?)). Toka oli ATE, jossa liukutapit ovat satulassa kiinniolevan kumiputken sisällä.
Netistä ATE:n sivulta hankittu varaosanumero ja tulostettu kuva vasta sai kauppiaan n:o2 uskomaan, mistä oli kyse (satula olisikin Lucaksen valmistama). Uudet satulat tulivat oikeanlaisina, mutta valujen ulkonäkö oli erilainen. Jokainen satula oli erihintainen 84€ - 114€ haarukassa. Liukutappien paljekumeihin tuli jokakerta 10sek tietokoneenselailun jälkeen toteamus "ei ole saatavissa" ATE:n kotisivulta kuitenkin palje löytyi varaosanumeroineen, johon todettiin: "jaa tää onkin mersusta" Tavara löytyi helposti tukkurilta. Vaikka eioota alussa kaupattiinkin.
21 vuotta allaolleet jarrusatulat olivat muuttuneet ruskeiksi ruostepalloiksi. Yksi liukutappi oli niin jumissa, että sen irroitteluun meni yhtäpaljon aikaa, kuin toisenpuolen satulanvaihtoon.
Tämä oli johdantoa.
Kolmas myyjä oli jo asiantuntija, joka esitti väitteitä, johon olisi kiva saada muidenkin kommentteja. Kyse on uudemmista satuloista 1985-->
Väite 1. Paketti- ja bussiversioissa olisi alunperin erilaiset jarrusatulat (ero?)
Väite 2. Näissä jarrulevytkin olisivat alunperin erilaiset.
Uusilla satuloilla ja jarrupaloilla tuntuivat jarrutkin taas toimivilta. Vaihto oli simppeli juttu, kaikki pultitkin aukesivat ilman väkivaltaa. Tukirauta, johon jarrupalat nojaavat onkin sitten arvokas 240€/kpl. Girlingin liukutappien paljekumien kanssa taistelevat: ATE varaosanumero on 11.0101-5403.2 guide sleeve kit, brake caliber. Löytyy varaosakauppiaiden Mersun listoilta.
Re: -92 bensa syncron jarrusatulan liukutapit?
itse iselle vastaten. varaosaliikkeessä etsimällä sopivat liukutapit löytyivät. karvan verran pitemmät kun alkuperäiset, mutta lyhentäminennhän on helppoa. elikkä paketti on tuommoinen kuin: lucas guick brake 113-1339X (tai ilmeisesti 37.1339X)
- Liitteet
-
- P3200005.JPG (3.28 MiB) Katsottu 1973 kertaa
Re: -92 bensa syncron jarrusatulan liukutapit?
Mitä tuommosella paketilla oli hintaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -92 bensa syncron jarrusatulan liukutapit?
alle 18€ oli yhden satsin hinta