Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Tältä sivulta itsekin keräsin rohkeutta lämppärin puhaltimen vaihtamiseen.
Ei ollut lopulta niin paha homma miltä se näyttää.
Ei ollut lopulta niin paha homma miltä se näyttää.
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Eilisen kokemuksen perusteella voin lisätä että tuulilasinpyyhkijän mekanismi kokonaisuutena sopii tulemaan pois ja paikalleen lämmityslaite paikallaan. Kojelaudan siirsin taakse sen verran mitä piuhat antoi periksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Kiitos neuvoista
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Sitä varten tämä foorumi on olemassa...labman kirjoitti:Kiitos neuvoista
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Kiitos, hienot ohjeet! Voisi rohkaistua, kun lämppärin moottori pitää melkoista ropellusta. Osaako joku muuten sanoa, pääseekö lämppärin säätövaijereihin käsiksi ilman näin massiivista operaatiota? Nimittäin ihan kylmällekin säädettynä mun westyn lämppäri puhaltaa aina mukavan lämmintä, Juhannuksenakin. Ja vappuna. Ja keskellä heinäkuuta...ATsnok kirjoitti:Sitä varten tämä foorumi on olemassa...labman kirjoitti:Kiitos neuvoista
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Luultavasti syyllinen on vuotava hana, johon pääsee käsiksi alakautta. Siis auton alta pystyy vaihtamaan. Taitaa päästä jollain tasolla käsiksi myös vaijereihin ilman kojelaudan purkua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Ootteko törmänny ja miten ratkassu? Kun toi lämppärilaatikko ei olekaan kiinni kuten ohje näyttää? 6 ruuvia kyllä, mutta 2 ruuvattu toiselta puolelta.
https://drive.google.com/file/d/0ByFKKZ ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0ByFKKZ ... sp=sharing
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Joo, mulla ainakin oli noin.Oke kirjoitti:Ootteko törmänny ja miten ratkassu? Kun toi lämppärilaatikko ei olekaan kiinni kuten ohje näyttää? 6 ruuvia kyllä, mutta 2 ruuvattu toiselta puolelta.
https://drive.google.com/file/d/0ByFKKZ ... sp=sharing
Etusäleikkö irti ja riittävän pitkä 1/4" jatkovarsi. Sillä sain ruuvattua irti ja takaisin paikoilleen. Mulla siis oli kuusio-kantaiset ruuvit siellä.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Siispä karjapuskuri irti ja säleikkö irti, silloin pitäis näkyä pultinkannat?
Kiitos !
Kiitos !
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Mun ei ainakaan tarvinnut edes irrottaa karjapuskuria. Etusäleikkö sen verran sivuun että sain operaation tehtyä.Oke kirjoitti:Siispä karjapuskuri irti ja säleikkö irti, silloin pitäis näkyä pultinkannat?
Kiitos !
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Ja on tosiaan hyvät ohjeet, Matkaajasta tänään purettu kojelautaa pois, lämppärin puhallin moottori pitää uusia, vikinää ja ajoittaista henkäilyä enää
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Pikkuvinkkinähän tähän voisi lisätä, että a-pilareihin kannattaa lätkäistä palat teippiä, jottei tule vahingossa pyyhittyä metallisella kojelaudalla niistä maaleja irti.
1.7D Transporter -88
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Hienoja ohjeita! Ihan vaan pieni tarkentava kysymys; onko pakko irroittaa koko lämmityslaitekompleksi irti saakka pelkkää puhaltimen vaihtoa varten vai vain silloin kun kennokin uusitaan? Minä en ajatellut koskea kennoon kun hyvin toimii ja nesteet pysyy sisällä.
Jani
Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Enpäs nyt muista miten se oli, saako käännettyä sivuun vai ei. Joka tapauksessa kun pistää parit lukkopihdit letkuihin niin ei tarvitse asiaa sen kummemmin miettiä (mahtaako sieltä muutenkaan tulla mitään pihalle kun taitaa järjestelmän korkein kohta olla)...
< 15kWh/100km
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Itsekkin tein ton just alh Tölkkiin jotta ei tarvitse heti vaihtaa kun saa auton ajoon. olen ton pari kertaa tehnyt nyt kahteen eri autoon. Muisti on hyvä mutta lyhyt, eli vesiä ei tarvitse laskea ja letkuja ei tarvitse irrotella, mutta muistelisin että koko paska piti kumminkin saada löysäks.
Sitten pieni huomio toinen noista lämppärikoteloista oli kasattu klipsuilla toinen oli liimattu tehtaan puolesta, voin sanoa että toi liimattu on aika v-mäinen halkasta ehjänä, eli tarkistele ennen projectin alkamista löytyykö saumasta ne pelti klipsut vai ei. Lisäksi tarvitset sellasta pienta liimattavaa ikkunan tiiviste nauhaa koska moottorit tulee yleensä ilman sitä ja vnhaa ei saa ehjänä irti.
Sitten pieni huomio toinen noista lämppärikoteloista oli kasattu klipsuilla toinen oli liimattu tehtaan puolesta, voin sanoa että toi liimattu on aika v-mäinen halkasta ehjänä, eli tarkistele ennen projectin alkamista löytyykö saumasta ne pelti klipsut vai ei. Lisäksi tarvitset sellasta pienta liimattavaa ikkunan tiiviste nauhaa koska moottorit tulee yleensä ilman sitä ja vnhaa ei saa ehjänä irti.
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Ja sitten se mikä mulla on molemmilla kerroilla mennyt väärin kun se kansi on kädessä niin se raitisilman ohjaus vaijeri menee helposti väärään paikkaan ja sitten ei saa säädettyä eli katso ja ja valokuvaa vaijerien reitit niin vältyt tuolta jälki korjaukselta, varsinkin se raitisilma vaijeri.
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Kiitos kiitos. Oletteko vaihtaneet koko puhaltimen ropeleineen ja koteloineen vai vain sen moottorin ja akselin? Itse suosisin ajatuksena koko pakkauksen vaihtoa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Kokopuhaltimen olen laittanut.
Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)
Ostin viimeksi tollasen muutaman kympin täydellisen puhaltimen. Toimii, mutta ei ollut hyvä, paremman saa kun vaihtaa moottorin alkuperäiseen runkoon / siipeen. Paljon hiljaisempi ja siivet paremmin tasapainoissa (resonoi).
< 15kWh/100km