Manuaalista automaatiksi?
Manuaalista automaatiksi?
Villi visio ja uteliaisuuskysymys: voisiko 1,6TD:n nelilovisen laatikon tilalle laittaa 1,9WBX:n automaattilaatikon?! Ilman merkittäviä veistelyitä ja kikkailua siis?
Re: Manuaalista automaatiksi?
Haasteeksi muodostuu se että vaihteisto on suunniteltu liitettäväksi wbx:ään (4 pulttinen kiinnitys). Toki tähän on sitten helppo tehdä adapteri ja vetolevy saattanee löytyä suoraan sopiva jostain konsernin rivimoottorin dieselistä. Startin kanssa voi olla enempi pähkäilyä että löytää sellaisen jolla saa dieselin pakkasellakin käyntiin.
Harmaita hiuksia sitten aiheuttaa tiheät välitykset (suurin eli 3. vaihde 1:1 ja perävälitys 4,0 -luokkaa) ja tähän pitää laskea se tosiasia turbiinilukkoa ei ole joten se lisää moottorin kierroksia (ja kulutusta) n. 300-500rpm. Toki saattaa osua just nappiin vakio 1.6td:n kanssa.
Harmaita hiuksia sitten aiheuttaa tiheät välitykset (suurin eli 3. vaihde 1:1 ja perävälitys 4,0 -luokkaa) ja tähän pitää laskea se tosiasia turbiinilukkoa ei ole joten se lisää moottorin kierroksia (ja kulutusta) n. 300-500rpm. Toki saattaa osua just nappiin vakio 1.6td:n kanssa.
< 15kWh/100km
Re: Manuaalista automaatiksi?
Kiitos nopeasta ja kattavasta vastauksesta! En ryhdy puuhaamaan... Toinen juttu olisi sitten vaihtaa sekä kone että laatikko eli jostakin postipakusta molemmat..
Re: Manuaalista automaatiksi?
Automaatti on ollut mielessä myös. En ole keksinyt moottori ja automaatti sovellusta, joka sopisi helposti t3- syncroon. 4-veto poistaa monta hyvää automaatti-swappi-mahdollisuutta.
Viimeksi muokannut vauwee, 10.07.2014 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Manuaalista automaatiksi?
Tätä automaatti pähkäilyä käyty täälläkin, mutta rivibensa moottorilla. Nettihautomossa on muutama Audi 80 automaatti myynnisä, voisko moisesta soveltaa vetolevyä wbx automaatin jatkeeksi?
Re: Manuaalista automaatiksi?
Pikainen veikkaus että menee suoraan, tai jos ei mene niin helppo työstää. Vetolevynhän nyt tekee vaikka vesileikkauksellakin äkkiä mittojen mukaan (startin hammastus turbiinissa).
Mutta jos hyvän automaatin haluaa, niin hankkii porschessa käytetyn setin, jossa on mersun vaihdelaatikko ja perätuuppariasennukseen tarvittavat perät ja heebelit samassa. Kyseessä tosin muistaakseni sähkölaatikko, mutta ohjaus tuohon MB:n 5v-lootaan on helppo tehdä.
Mutta jos hyvän automaatin haluaa, niin hankkii porschessa käytetyn setin, jossa on mersun vaihdelaatikko ja perätuuppariasennukseen tarvittavat perät ja heebelit samassa. Kyseessä tosin muistaakseni sähkölaatikko, mutta ohjaus tuohon MB:n 5v-lootaan on helppo tehdä.
< 15kWh/100km
Re: Manuaalista automaatiksi?
Ok, hyviä vinkkejä. Ja on muuten vw:kin tehnyt tölkkiä diesel automaattina "Berlin Taxi".
http://blechgeschichten.de/Peters_Page/ ... intaxi.pdf
http://blechgeschichten.de/Peters_Page/ ... intaxi.pdf