Dieselin alipainejärjestelmän tavallisimmat vuotopaikat?
Lähetetty: 01.08.2016 20:57
Onko kellään heittää apteekin hyllyltä kommenttia siitä, että mistä kannattaa dieseltölkin (syncro) alipainevuotoja yleensä haeskella? Autossa pysyy jarrupoljin joutokäynnillä kivikovana, mutta noin 2500-3000 rpm:llä alipainetta riittää lukoille ja jarrutehostajalle. Vanhalla alipainepumpulla ei letku pumpusta irroitettuna tuntunut sormeen mitään imua joutokäynnillä, eikä liittimen viereen viety talouspaperin palanenkaan näyttänyt lepattavan vaikka vein ihan huulille siihen pumpun venttiilille. Vaihdoin jo uuden (pakasta vedetty uusi osa) pumpunkin, mutta siinä näyttää olevan sama ominaisuus. Sen tiedän, että edellisen omistajana aikana tästä oli hajonnut jarrupääsylinteri ja nestettä oli päätynyt alustasta löytyvään alipainesäiliöön asti tehostajan kautta. Tehostin on tuolloin vaihdettu toiseen vanhaan yksilöön.