Ilmajouset westyyn
Ilmajouset westyyn
Kyselläämpäs nyt jos joku keksisi onnistuuko tämä.
Eli westy on wikipedia mittojen mukaan 2,055 mm. Euroopassa osa hyvistä parkkipaikoista on rajattu 2,1m korkeille ajoneuvoille ja osa 1,9m korkeille. Sama pätee laivalippuihin jne.
Muita ongelmia ovat esim. autotallit jne.
Eli mikäli löytyisi keino laittaa tieliikenne hyväksytyt toimivat ja mukavat ilmajouset westyyn voisi elämä helpottua. Mitään kabiinista säädettävää korkeushyppy kisa konetta ei olla hakemassa vaan jopa perinteinen käsipumppu kävisi. Samalla ratkeisi vinoille pinnoille leirytymisen ongelma eikä tarvitsisi pinota kivia tai ramppeja auton suoristamiseksi.
Onko kenelläkään kokemusta onnistuuko tämä ? paljon voisi realistisesti saada korkeudesta tilapäisesti pois tiputtamalla jouset "pohjaan" jne.
Vähän vaihtelua loputtomiin korotus keskusteluihin
Eli westy on wikipedia mittojen mukaan 2,055 mm. Euroopassa osa hyvistä parkkipaikoista on rajattu 2,1m korkeille ajoneuvoille ja osa 1,9m korkeille. Sama pätee laivalippuihin jne.
Muita ongelmia ovat esim. autotallit jne.
Eli mikäli löytyisi keino laittaa tieliikenne hyväksytyt toimivat ja mukavat ilmajouset westyyn voisi elämä helpottua. Mitään kabiinista säädettävää korkeushyppy kisa konetta ei olla hakemassa vaan jopa perinteinen käsipumppu kävisi. Samalla ratkeisi vinoille pinnoille leirytymisen ongelma eikä tarvitsisi pinota kivia tai ramppeja auton suoristamiseksi.
Onko kenelläkään kokemusta onnistuuko tämä ? paljon voisi realistisesti saada korkeudesta tilapäisesti pois tiputtamalla jouset "pohjaan" jne.
Vähän vaihtelua loputtomiin korotus keskusteluihin
Viimeksi muokannut Sinky, 30.06.2012 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Home is where you park it.
Re: Ilmajouset westyyn
Tätä samaahan on harkittu syncroon, että voisi juurikin korottaa tarvittaessa ja laskea sitten parkkihallimataluuksiin. Onko tuo Westyn katto tosiaan noin korkea? Kun syncrokin on alunperin alle 2,0m.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Ilmajouset westyyn
Westfalian esitteessä on korkeudeksi ilmoitettu 2080mm.
Re: Ilmajouset westyyn
Siinä voi olla tekemistä jos meinaat tuosta 2055mm tiputtaa alle 1900mm. Muutosta on yli 150mm.
Minun autoa on madallettu jousituksesta noin 130-150mm ja (lisäksi renkaiden halkasija on edessä monta senttiä pienempi). Kattokorkeutta ei olla mitattu, mutta tuota nykyistä korkeutta ei saavuteta vaikka ottaisi jouset pois kokonaan.
Takaa tarvitsee joko lyhentää pohjaanlyöntikumin jalkaa tai siirtää koko yläjousilautasta ylemmäs. Edestä pohjaanlyöntikumit kokonaan pois tai sitten hiukan lyhyemmät iskarit.
Ilmajousituksesta ei ole suuremmin henkilökohtaisia kokemuksia, mutta muutama kaveri niitä on värkkäillyt henkilöautoihin. Ei ole mitään rakettitiedettä, mutta tölkissä voi tarvita hiukan metallitöitä jotta saa palkeet sopimaan. Kabiinista säädettävä järjestelmä on oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto, joko sähköisesti tai sitten manuaalisilla venttiileillä. Jotta matkailukäytössä saa kaiken hyödyn irti niin pitäisi joka nurkkaan olla oma magneetti- tai manuaaliventtiili, jolla säätää jousen painetta. Näin saat auton nopeasti mahdollisimman vaateriin epätasaisella maalla.
Tölkissä ilmajousien asennusta helpottaa se, että perjaatteessa kaikki komponentit voi asentaa auton alustaan ja sisälle tarvitsee viedä vain ohjausvehkeet.
Jos kiinnostaapi enemmän niin ota yhteyttä vaikka vildur nimimerkillä kirjoittavaan kaveriin tai suoraan ilmajousikamoja kauppaavaan ja asentavaan yritykseen http://www.lowtoys.com/
Minun autoa on madallettu jousituksesta noin 130-150mm ja (lisäksi renkaiden halkasija on edessä monta senttiä pienempi). Kattokorkeutta ei olla mitattu, mutta tuota nykyistä korkeutta ei saavuteta vaikka ottaisi jouset pois kokonaan.
Takaa tarvitsee joko lyhentää pohjaanlyöntikumin jalkaa tai siirtää koko yläjousilautasta ylemmäs. Edestä pohjaanlyöntikumit kokonaan pois tai sitten hiukan lyhyemmät iskarit.
Ilmajousituksesta ei ole suuremmin henkilökohtaisia kokemuksia, mutta muutama kaveri niitä on värkkäillyt henkilöautoihin. Ei ole mitään rakettitiedettä, mutta tölkissä voi tarvita hiukan metallitöitä jotta saa palkeet sopimaan. Kabiinista säädettävä järjestelmä on oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto, joko sähköisesti tai sitten manuaalisilla venttiileillä. Jotta matkailukäytössä saa kaiken hyödyn irti niin pitäisi joka nurkkaan olla oma magneetti- tai manuaaliventtiili, jolla säätää jousen painetta. Näin saat auton nopeasti mahdollisimman vaateriin epätasaisella maalla.
Tölkissä ilmajousien asennusta helpottaa se, että perjaatteessa kaikki komponentit voi asentaa auton alustaan ja sisälle tarvitsee viedä vain ohjausvehkeet.
Jos kiinnostaapi enemmän niin ota yhteyttä vaikka vildur nimimerkillä kirjoittavaan kaveriin tai suoraan ilmajousikamoja kauppaavaan ja asentavaan yritykseen http://www.lowtoys.com/
Re: Ilmajouset westyyn
Vw hörhö J. Miikkulainenkin myy ilmajousikamaa ja omaa omakohtaista kokemusta juniksen ilmajousittamisesta.
http://autotune.fi/kategoria/84/ilmajousitus
http://autotune.fi/kategoria/84/ilmajousitus
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Ilmajouset westyyn
Mä kun luulin että tää on alusta keskusteluissa, joku ponsse-foorumi
Mutta tulee siitä westystä hieno kun lyö kenttään.. http://www.volkszone.com/VZi/showthread ... 938&page=3
Mutta tulee siitä westystä hieno kun lyö kenttään.. http://www.volkszone.com/VZi/showthread ... 938&page=3
211-Kastenwagen
Re: Ilmajouset westyyn
Heh vastauksia tuli hieman nopeammin kuin thesamba foorumilla jossa esim tässä threadissa ensimmäiseen 7 vuoteen ei kukaan kommentoinut http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... de+vanagon
Toinen keskustelu jossa hieman enemmän infoa http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... on+vanagon
Onko noiden tiekäyttölaillisuudessa mitään ongelmia? Etujousien vaihto varmaan monimutkaisempaa kuin takajousien?
Hyvää infoa pitää selvitellä lisää!
Toinen keskustelu jossa hieman enemmän infoa http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... on+vanagon
Onko noiden tiekäyttölaillisuudessa mitään ongelmia? Etujousien vaihto varmaan monimutkaisempaa kuin takajousien?
Hyvää infoa pitää selvitellä lisää!
Home is where you park it.
Re: Ilmajouset westyyn
Huh vilkaisin verkkosivua ja:redi kirjoitti: Jos kiinnostaapi enemmän niin ota yhteyttä vaikka vildur nimimerkillä kirjoittavaan kaveriin tai suoraan ilmajousikamoja kauppaavaan ja asentavaan yritykseen http://www.lowtoys.com/
"Saako 1000 eurolla toimivan ilmajousituksen asennettuna ?
Ei saa, asennettuna ilmajousitukset alkaen n. 3000 eur."
Paras myydä asunto ja muuttaa westyyn että rahat riittää rakenteluun
Home is where you park it.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Ilmajouset westyyn
Sinky kirjoitti:Huh vilkaisin verkkosivua ja:redi kirjoitti: Jos kiinnostaapi enemmän niin ota yhteyttä vaikka vildur nimimerkillä kirjoittavaan kaveriin tai suoraan ilmajousikamoja kauppaavaan ja asentavaan yritykseen http://www.lowtoys.com/
"Saako 1000 eurolla toimivan ilmajousituksen asennettuna ?
Ei saa, asennettuna ilmajousitukset alkaen n. 3000 eur."
Paras myydä asunto ja muuttaa westyyn että rahat riittää rakenteluun
Samaa mieltä kanssasi olen, kun sain allaolevan vastauksen kysyessäni "talvikotiini" uutta jousitusta:
"Vahvistetut vaimentimet sekä eteen, että taakse
säädettävät etuvaimentimet maksavat 389.-/kpl ja molempien vaihtotyö
144.-
SV HD takavaimentimet maksavat asennettuna 440.-/pari
Lisäilmajouset taakse asennettuna sisältäen kompressorin ja käyttöpaneelin
maksaa 1490.-
Etupäähän löytyy lisäksi uretaani lisäjouset, mutta mielestäni autosi ei
tarvitse niitä, mikäli asennetaan vahvistetut etuvaimentimet
Goldschmitt Aircell sarja maksaa asennettuna 230.-"
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Ilmajouset westyyn
Pari vastaan tullutta tölkin ilmajousiratkaisua:
Gatebil-tölkki
Tristar.com:n "project air ride"
Tölkin ilmajousittamisesta ei ole kokemusta, mutta Golf III farkkuvolkkariin on sellaiset parasta aikaa rakenteilla.
Palikoita on hankittu seuraavasti:
- 4x Universal Air Aero Sport palkeet
- 2 x 2,5 gal säiliö
- coilover setti
- painemittari
- kytkimet
Ebay:sta
- kompressori
- vedenerotin
- 8 x SMC venttiili
- painekytkin
- asennussarja (liittimiä ja PU-putkea)
Lowtoys:lta
Em. ostopaikkoihin on päädytty (yllätys yllätys) hinnan perusteella. Lowtoys:lta sai myös hyvää palvelua.
Säiliöt ovat tuollaiset käytettävissä olevan tilan vuoksi, coil overit taas "hinnat alkaen"-malliset ihan vain sen takia, etten raaskinut ostaa ensimmäiseen kehittelyversioon kalliimpia tuotteita (sarjastahan käytetään vain iskunvaimentimet).
Kasan hinta on about 1300€:n nurkilla. Noiden lisäksi valuuttaa hupeni alumiinitankoon (jousilautasten raaka-aine), liitimiin, letkuihin, johtoihin sulakkeisiin ym. pikkuosiin.
Mikäli rakentaisin tuollaista Tölkkiin, hankkisin iskunvaimentimiksi esim. Konit, säädettävät GAZ:t tai AVO:t, tai sitten säästäisin ja nappaisin ne jostain Ebayn halpis alustasarjasta. Pusseiksi vaikkapa Samban linkissä mainitut Slam SS-6:t tai saman näköisiä kikkareita kuin viestin alussa olevissa linkeissä. Gatebil-pakun kompura / säiliö-poliitiikka voisi olla myös ihan kopioimisen väärti. Sitten vain jonkin verran omaa askartelua ja tuumailua...
Gatebil-tölkki
Tristar.com:n "project air ride"
Tölkin ilmajousittamisesta ei ole kokemusta, mutta Golf III farkkuvolkkariin on sellaiset parasta aikaa rakenteilla.
Palikoita on hankittu seuraavasti:
- 4x Universal Air Aero Sport palkeet
- 2 x 2,5 gal säiliö
- coilover setti
- painemittari
- kytkimet
Ebay:sta
- kompressori
- vedenerotin
- 8 x SMC venttiili
- painekytkin
- asennussarja (liittimiä ja PU-putkea)
Lowtoys:lta
Em. ostopaikkoihin on päädytty (yllätys yllätys) hinnan perusteella. Lowtoys:lta sai myös hyvää palvelua.
Säiliöt ovat tuollaiset käytettävissä olevan tilan vuoksi, coil overit taas "hinnat alkaen"-malliset ihan vain sen takia, etten raaskinut ostaa ensimmäiseen kehittelyversioon kalliimpia tuotteita (sarjastahan käytetään vain iskunvaimentimet).
Kasan hinta on about 1300€:n nurkilla. Noiden lisäksi valuuttaa hupeni alumiinitankoon (jousilautasten raaka-aine), liitimiin, letkuihin, johtoihin sulakkeisiin ym. pikkuosiin.
Mikäli rakentaisin tuollaista Tölkkiin, hankkisin iskunvaimentimiksi esim. Konit, säädettävät GAZ:t tai AVO:t, tai sitten säästäisin ja nappaisin ne jostain Ebayn halpis alustasarjasta. Pusseiksi vaikkapa Samban linkissä mainitut Slam SS-6:t tai saman näköisiä kikkareita kuin viestin alussa olevissa linkeissä. Gatebil-pakun kompura / säiliö-poliitiikka voisi olla myös ihan kopioimisen väärti. Sitten vain jonkin verran omaa askartelua ja tuumailua...
Re: Ilmajouset westyyn
Puolassa näyttäs olevan valmiita sarjoja. Eikä hirveen hintasia.http://www.airride-system.pl/advanced_s ... eywords=t3
.... Oho olipa vanha ketju..
.... Oho olipa vanha ketju..