Kytkinputken vaihto
Kytkinputken vaihto
Aloin vaihtaa risaa työsylinteriä, mutta kupariletkun liitin oli todella tiukassa ja sitä irti riuhtoessani onnistuin tekemään putkeen reiän. Nyt tarvitsisi sitten vaihtaa ainakin metrin verran sitä kupariputkea. Mistä saan sopivan putken ja liittimet? Kannattaako vaihtaa koko linja vai korjata jollain liittimellä vuotokohdasta eteenpäin?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kytkinputken vaihto
Palvelevassa varaosakaupassa tekevät mittojen mukaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Kytkinputken vaihto
Ja eikä kannata tehdä sitä ohkaisemmasta "normi" jarruputkesta, tulee mielenkiintoinen viive kytkimen toimintaan.
< 15kWh/100km
Re: Kytkinputken vaihto
Kytkimen työsylinteri ja kupariputki tuli vaihdettua. Ensin tuntui että homma lähti sujumaan, mutta testi lenkillä kytkin lopetti taas toimintansa eikä mikään vaihde mennyt silmään. Sitten paikallaan ykkönen päälle auto ryntäämällä käyntiin ja ykkösellä kone huutaen kotiin. Mitähän seuraavaksi tekisi? Olisiko se pääsylinterin vaihto?
Re: Kytkinputken vaihto
Onko nestettä kadonnut?
Jos ei niin onko gyösylinteri kunnolla kiinni.
Jos nesteet on talella ja työsylinteri on tukevasti kiinni katseet suuntautuu työsylinteriin. Tosin jos toimii hetken ja oncelmia oli aikasemmnkin niin ei oikeen siltäkään kuulosa. Jos suoraan sanon jokin tärkeä tiedon jyvänen puuttuu.
Systeemi on yksinkertainen ja harvoin lopettaa toimintaa keralla ellei nesteet lopu ja näin kuvailit tapahtuneen. Yleensä kun pääsylinteri menee niin se pikku hiljaa huononee eli kun kytkee men painaa nopeesti pohjaan just ennenkuin vaihtaa niin toimii ja jos pitää kauan pohjassa niin ei saakaa.
Eli tarkista aluksi nesteen määrä ja mahdolliset vuodot. Vuoto voi olla myös jarruissa koska samat nesteet kieftää molemissa ja kun neste pinta laskee niin ensin lakkaa kytkin n toimimasta ja vasta sen jälkeen jarrut.
Jos ei niin onko gyösylinteri kunnolla kiinni.
Jos nesteet on talella ja työsylinteri on tukevasti kiinni katseet suuntautuu työsylinteriin. Tosin jos toimii hetken ja oncelmia oli aikasemmnkin niin ei oikeen siltäkään kuulosa. Jos suoraan sanon jokin tärkeä tiedon jyvänen puuttuu.
Systeemi on yksinkertainen ja harvoin lopettaa toimintaa keralla ellei nesteet lopu ja näin kuvailit tapahtuneen. Yleensä kun pääsylinteri menee niin se pikku hiljaa huononee eli kun kytkee men painaa nopeesti pohjaan just ennenkuin vaihtaa niin toimii ja jos pitää kauan pohjassa niin ei saakaa.
Eli tarkista aluksi nesteen määrä ja mahdolliset vuodot. Vuoto voi olla myös jarruissa koska samat nesteet kieftää molemissa ja kun neste pinta laskee niin ensin lakkaa kytkin n toimimasta ja vasta sen jälkeen jarrut.
Re: Kytkinputken vaihto
Nestettä ei katoa ja vuotoa ei löydy. Voiko se pääsylinteri toimia tollain osittain ja huonosti ilman että vuotaa nesteitä? Miten pääsylinterin kunnon voisi todeta?
Re: Kytkinputken vaihto
voi se yleensä ei vuoda ulos vaan se vuotaa männän ohi jolloin se ei saa tai kykene pitämään painetta koska paine vuotaa männän ohi. yleensä se aluksi ei kykene pitämään painetta ja lopulta ei edes kykene luomaan sitä.
Re: Kytkinputken vaihto
Mulla on muistaakseni kahteen otteeseen tölkkien kanssa pitänyt ensin vaihtaa joko pää tai työ ja sen jälkeen se toinen. Viimeksi kun vaihdoin pääsylinterin, tuli vissiin putkiin sen verran painetta lisää että työsylinterin kumi repesi ekalla polkasulla ja kaikki nesteet pihalle..
Hulluna tölökkeihin.