Huurteenpoisto
Huurteenpoisto
Morjensta pöytään tölkkikansa!
Viime viikolla tulin ostaneeksi ikioman ensimmäisen caravelleni (vm. -88).
Meikäläisen ja auton yhteinen taival alkoi autotohtorilta, jossa kävi ilmi yhtä ja toista pientä laitettavaa.
Kuitenkin, projekti alkaa näyttää aika hyvältä vainkin viikon työstön jälkeen, mutta yksi asia johon en ole vielä uskaltanut sormiani upottaa, on huurteenpoistojärjestelmä, joka siis ei toimi. Onko kellään kokemusta kyseisen järjestelmän fiksaamisesta, ja jos on, niin arvostaisin kovasti ohjeita! Täysin aiheeseen sen enempää tutustumatta ja tiedottomana siis kyselen.
Viime viikolla tulin ostaneeksi ikioman ensimmäisen caravelleni (vm. -88).
Meikäläisen ja auton yhteinen taival alkoi autotohtorilta, jossa kävi ilmi yhtä ja toista pientä laitettavaa.
Kuitenkin, projekti alkaa näyttää aika hyvältä vainkin viikon työstön jälkeen, mutta yksi asia johon en ole vielä uskaltanut sormiani upottaa, on huurteenpoistojärjestelmä, joka siis ei toimi. Onko kellään kokemusta kyseisen järjestelmän fiksaamisesta, ja jos on, niin arvostaisin kovasti ohjeita! Täysin aiheeseen sen enempää tutustumatta ja tiedottomana siis kyselen.
Re: Huurteenpoisto
Jos siis tuulettimen mootori ei pyöri ja tämä on se vika jota oletan ja sulakkeet on ehjät ja maa pisteet kunnossa niin kojelauta pitää purkaa.( Mittaristo, ratin kiinnitys lämpärin vivut, stereo ja lopuksi ne kaksi pultia molemmin puolin kojelautaa ja ne tuulilasin alareunan luona sitten keskikonsoli myös ja tämän jälkeen jälkein halkaista tuuletn kotelo ja vaihtaa lämppärin mootori), tämä siis jos kyseessä vesijäähy tölkki joka 88 arvatenkin on.
Homma on ison kuuloinen mutta kun sitä alkaa tekemään niin menee aika kohtuulisessa ajassa.
Kun tuuletin koteloa halkaisee niin niitä on kahta tyyppiä clipsuilla kasattua ja liimattua. Jos liimattu homma hieman työläämpi kun joutuu varovasti halkaisemaan liima sauman ja lopuksi liimaamaan uudestaan kiinni.
Homma on ison kuuloinen mutta kun sitä alkaa tekemään niin menee aika kohtuulisessa ajassa.
Kun tuuletin koteloa halkaisee niin niitä on kahta tyyppiä clipsuilla kasattua ja liimattua. Jos liimattu homma hieman työläämpi kun joutuu varovasti halkaisemaan liima sauman ja lopuksi liimaamaan uudestaan kiinni.
Re: Huurteenpoisto
Mulla olisi ylimääräisenä uusi oem -laatuinen puhallin, ihan halvimpia ei taida kannattaa laittaa kun niissä on tasapainoitus mitä sattuu ja koko peltinen kojelauta resonoi tuulettimen tahdissa.
< 15kWh/100km
Re: Huurteenpoisto
Vaihdetaanko samaa kautta myös lämppärin kenno?
Re: Huurteenpoisto
Jep. Kojelauta veke, ja sen alla on koteloituna puhaltimen moottori ja kenno. Kotelon puoliskot on alunperin klipseillä kiinni toisissaan, mutta ne yleensä hajoaa avatessa ja moni ratkaisee ongelman vetämällä boksin liimalla kasaan, jolloin se on lystikkäämpi homma seuraavan avata.syncro 16 kirjoitti:Vaihdetaanko samaa kautta myös lämppärin kenno?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Huurteenpoisto
Samaan syssyyn kannattaa tosiaan kenno vaihtaa uuteen tai puhdistaa, jos vaikuttaa hyvälle. Sekä tarkistaa ja rasvata tuulilasinpyyhkimien mekanismit. Itse pyyhkijänmoottorin pystyy vaihtamaan ilman koko kojelaudan purkua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Huurteenpoisto
Niin ja sitten sellanen kyssäri että sulakkeet oli kunnossa mutta mitenkä nuo maapisteet voi tarkistaa?
Osku kirjoitti:Jos siis tuulettimen mootori ei pyöri ja tämä on se vika jota oletan ja sulakkeet on ehjät ja maa pisteet kunnossa niin kojelauta pitää purkaa.( Mittaristo, ratin kiinnitys lämpärin vivut, stereo ja lopuksi ne kaksi pultia molemmin puolin kojelautaa ja ne tuulilasin alareunan luona sitten keskikonsoli myös ja tämän jälkeen jälkein halkaista tuuletn kotelo ja vaihtaa lämppärin mootori), tämä siis jos kyseessä vesijäähy tölkki joka 88 arvatenkin on.
Homma on ison kuuloinen mutta kun sitä alkaa tekemään niin menee aika kohtuulisessa ajassa.
Kun tuuletin koteloa halkaisee niin niitä on kahta tyyppiä clipsuilla kasattua ja liimattua. Jos liimattu homma hieman työläämpi kun joutuu varovasti halkaisemaan liima sauman ja lopuksi liimaamaan uudestaan kiinni.
Re: Huurteenpoisto
Katsot ne kohdat missä johdot on kiinni rungossa, onko hapettumaa tai ruostetta. Sulakeboksin yläpuolella kuskin A-pilarissa on maadoituspiste, samoin sitten moottoritilassa vasemmassa sivuseinässä.